Nyt on penkissä käyty näyttää omaa stroukki m52 konetta, 3h penkissä karttojen ajoa ja hallin lämmöntila lähes 30c eli bensat ja kaikki oli vähintääki lämpimät, eikä keulaa työnnetty ilmaa millää alyttömällä turbiinilla joten "armo" hevosia ei ollu jaossa w-dynolla.
Paras veto oli 303hp/349nm, (kuva vikasta vedosta), moottori tekee todella erikoisen notkahduksen 2400-3000 välissä niinkuin käyrästä voi nähdä, sekä huiput tuli odotettua alemmilla kierroksilla, vääntöä löytyis kivasti 112nm/litra.
Edit. Unohtu mainita että puristuksia on todennäkösesti liikaa kone erittäin nakuherkkä 3000rpm asti.
Nyt on penkissä käyty näyttää omaa stroukki m52 konetta, 3h penkissä karttojen ajoa ja hallin lämmöntila lähes 30c eli bensat ja kaikki oli vähintääki lämpimät, eikä keulaa työnnetty ilmaa millää alyttömällä turbiinilla joten "armo" hevosia ei ollu jaossa w-dynolla.
Paras veto oli 303hp/349nm, (kuva vikasta vedosta), moottori tekee todella erikoisen notkahduksen 2400-3000 välissä niinkuin käyrästä voi nähdä, sekä huiput tuli odotettua alemmilla kierroksilla, vääntöä löytyis kivasti 112nm/litra.
Erittäin kova, onnea! Oliko jossain tarkempaa tietoa ks. kokoonpanosta?
Erittäin kova, onnea! Oliko jossain tarkempaa tietoa ks. kokoonpanosta?
Kiitoksia, jokunen sivu taakseppäi löytyy pien selostus koneesta, tosin litrat sielä vissii väärin oikea tilavuus on 3122cc. Ja lasikuitu plenumi laitettu viimisimmäks
Nyt on penkissä käyty näyttää omaa stroukki m52 konetta, 3h penkissä karttojen ajoa ja hallin lämmöntila lähes 30c eli bensat ja kaikki oli vähintääki lämpimät, eikä keulaa työnnetty ilmaa millää alyttömällä turbiinilla joten "armo" hevosia ei ollu jaossa w-dynolla.
Paras veto oli 303hp/349nm, (kuva vikasta vedosta), moottori tekee todella erikoisen notkahduksen 2400-3000 välissä niinkuin käyrästä voi nähdä, sekä huiput tuli odotettua alemmilla kierroksilla, vääntöä löytyis kivasti 112nm/litra.
Edit. Unohtu mainita että puristuksia on todennäkösesti liikaa kone erittäin nakuherkkä 3000rpm asti.
Onneks olkoo! Saadaan mielenkiintosta vertailua mitä läppärungot ja muutama ekstra kuutio tuo lisää tehoa kun omakin auto on w-dynolle menossa penkkiin. Paljon sulla on staattinen ja dynaaminen puristussuhde tällä hetkellä? :think
Erittäin kova, onnea! Oliko jossain tarkempaa tietoa ks. kokoonpanosta?
on noin satapostia taakkepäin, eilen haeskelin itsekin. Purkkarit noin 14:1 mäntiin ja palotiloihin koskettu reilustikkin, hiotut nokat ja varmaan viinalla ajetaan. Tilavuus 3,15l.
Tulos on hyvä mut se et tos 2-3k välissä on noin 70hp konetehoa ei kyl kovin ajettavaa pakettia tarjoile, toivottavasti vika ja sen aiheuttaja löytyy ja sais tuon vääntökäyrän tuollakin olemaan siellä noin 300Nm tuntumassa ni sit ois hieno kone!
Tuli kansikin takaisin kovien nostajien kanssa ja uudelleen hiottujen nokkienkanssa 1mm->1mm 253° nostoa 11.6mm, vanoksen liike rajoitettu puoleen alkuperäisestä, jouset s50b32.
Kanavia joku joskus tehny, pakokanavat avarrettu s50 pakosarjoille sopivaksi. Imupuoli s50b32 läppikset, b30 imutorvet, plenumi, ilmansuodatin kotelo ja maf korvattu 3.5" alu putkenpätkällä.
Alakerta 3155cc
Laskettu Staattinen puristus-suhde pikkusen alta 14:1.
Nyt on penkissä käyty näyttää omaa stroukki m52 konetta, 3h penkissä karttojen ajoa ja hallin lämmöntila lähes 30c eli bensat ja kaikki oli vähintääki lämpimät, eikä keulaa työnnetty ilmaa millää alyttömällä turbiinilla joten "armo" hevosia ei ollu jaossa w-dynolla.
Paras veto oli 303hp/349nm, (kuva vikasta vedosta), moottori tekee todella erikoisen notkahduksen 2400-3000 välissä niinkuin käyrästä voi nähdä, sekä huiput tuli odotettua alemmilla kierroksilla, vääntöä löytyis kivasti 112nm/litra.
Edit. Unohtu mainita että puristuksia on todennäkösesti liikaa kone erittäin nakuherkkä 3000rpm asti.
Kiva nähdä että oikeesti rakenetaan kone eikä vaan speksata. Ei hirveesti yllätä että reilu puristuksien nosto ja enemmän nokkaa, tuo paljon lisätehoa.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Kiva nähdä että oikeesti rakenetaan kone eikä vaan speksata. Ei hirveesti yllätä että reilu puristuksien nosto ja enemmän nokkaa, tuo paljon lisätehoa.
Niimpä. Ja vielä iskutilavuuden lisäys nostaa vääntöäkin Toki osa tästä on myös puristusten aikaansaamaa. Jospa tässä joutais pikkuhiljaa rakentamaan omaa speksaus moottoria tästä innostuneena
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Kuoppa kierrosalueessa ei pienillä vaihteilla silleen tunnu kun menee nopeasti sen alueen yli, mutta 5 vaihteella sen huomaaki pakopulssit tai joku menee väärää suuntaa tai muutenvaa aivan väärin jostai sellassesta moinen vika tulee.
Jyke koo: nimerkki sunbeam:in auto on kanssa samassa penkissä säädetty, hänellä vähän rajumpi imunokka ja muuta pientä eroa putkistossa ja plenumissa ainakin. Molemmilla loppuu veto 6800 kierrokseen.
Näistä nyt on jo topicceja, mutta järjetön määrä sivuja kahlata läpi ja foorumin haku on -70 luvulta
ihan m52b28 löytyy paljon asiaa ja vinkkejä ja linkkejä, mutta itsellä ei ole tietoa miten vaikuttaa käytännössä m52b28TU koneisessa, kun aika monet asiat eroavat keskenään..
Asiaan, tietäjät hox!
Olisiko näistä mitään iloa, ainakin passaisivat m52b28TU pataan:
Kummat paremmat ja miksi. Hintapolitiikkaan saa ottaa kantaa vain paremman vaihtoehdon sekä pohdinnan kera Esim sopiiko muista moottoreista kepukat tähän jne?
Näistä nyt on jo topicceja, mutta järjetön määrä sivuja kahlata läpi ja foorumin haku on -70 luvulta
ihan m52b28 löytyy paljon asiaa ja vinkkejä ja linkkejä, mutta itsellä ei ole tietoa miten vaikuttaa käytännössä m52b28TU koneisessa, kun aika monet asiat eroavat keskenään..
Asiaan, tietäjät hox!
Olisiko näistä mitään iloa, ainakin passaisivat m52b28TU pataan:
Kummat paremmat ja miksi. Hintapolitiikkaan saa ottaa kantaa vain paremman vaihtoehdon sekä pohdinnan kera Esim sopiiko muista moottoreista kepukat tähän jne?
No nokathan ne on paras viritys varsinkin vapariin jos tehoja haluaa. Hyvin ne tu koneetkin antaa lisää tehoja nokilla siitä paremmasta imusarjasta johtuen, mut niissä vielä korostuu moottorinohjauksen karttojen muokkaaminen jos haluaa kaiken hyödyn irti (esim. nokkien asteet ja ajoitus on moottorinohjauksella tiedossa). Ja valmiita karttoja ei oikeen ole mulla ainakaan tiedossa, eli menee custom ohjelmaksi.
Jos tuotenimi kertoo yhtään asteista, niin jälkimmäiset on rajummat. Mutta en äkkiseltään löytänyt speksejä noista tarkemmin. Mut ei oo niin kokemusta noista, että meneekö tuo 284 asteinen imu jo liian rajuksi että saa päästöistä läpi.
Comment