Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Iemel
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1654
    • Muhos

    Minulla taas vakio vr + maxxecu yhdistelmä ei alkanut toimimaan ei sitten mitenkään. triggersignaali ihan mitä sattuu.
    Cherryllä ei mitään ongelmia.
    Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
    Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
    Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
    Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
    Käyttis:Transporter T5 2.5tdi

    Comment

    • Exami
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 986
      • Hyvinkää, Tuusula

      Mulla on nyt ollu kesästälähtien perältä lukemassa cherryn anturi.. Näillä kokemuksilla en niitä kyllä moottorinohjauksen yhteyteen laittais

      Kylmänä nopeus signaali on vakaa, sitte ku perä lämpee ~30-40km ajon aikana ni alkaa nopeus signaali tekemään vaikka ja mitä kummallista... tokihan se bemarin perän nopeuskehäki on vähän kyseenalainen mittaamiseen.. mutta että lämpötila vaikuttaa noi paljon niin voin vaan kuvitella mitä se tekis konehuoneessa

      Mut kukin tekee niin ku saa vehkeet toimii.. jos uusien bmw vr tai hall antureiden kanssa ongelmaa, suosittelen tarkistamaan häiriösuojaukset ja kaapeloinnit...
      sigpic
      Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11112
        • Oulu

        Originally posted by Exami View Post
        Mulla on nyt ollu kesästälähtien perältä lukemassa cherryn anturi.. Näillä kokemuksilla en niitä kyllä moottorinohjauksen yhteyteen laittais

        Kylmänä nopeus signaali on vakaa, sitte ku perä lämpee ~30-40km ajon aikana ni alkaa nopeus signaali tekemään vaikka ja mitä kummallista... tokihan se bemarin perän nopeuskehäki on vähän kyseenalainen mittaamiseen.. mutta että lämpötila vaikuttaa noi paljon niin voin vaan kuvitella mitä se tekis konehuoneessa

        Mut kukin tekee niin ku saa vehkeet toimii.. jos uusien bmw vr tai hall antureiden kanssa ongelmaa, suosittelen tarkistamaan häiriösuojaukset ja kaapeloinnit...
        Kyllä se on aika varmasti väärin asennettu siellä jos ei pelaa. Sehän pitäs olla poikittain siellä että saa peltiläpykän isolta pinnalta luettua eikä niin että on törkättynä orggis anturin reikään vaan. Miksei orginal bmw anturi kelvannu? Sehän antaa 0-12v kanttiaaltoa pihalle?

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Exami
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 986
          • Hyvinkää, Tuusula

          Originally posted by Pazi88 View Post
          Kyllä se on aika varmasti väärin asennettu siellä jos ei pelaa. Sehän pitäs olla poikittain siellä että saa peltiläpykän isolta pinnalta luettua eikä niin että on törkättynä orggis anturin reikään vaan. Miksei orginal bmw anturi kelvannu? Sehän antaa 0-12v kanttiaaltoa pihalle?
          Koska orkkis anturi on mekaaninen katkasija, ei anna fiksua signaalia. BMW:n mittaristolta saa ulos kyllä sopivaa kanttisignaalia.. Jos haluu lisää informaatiota ni kannattaa googletella Reed sensoreista..

          Kuten sanottua mitattava kehä on kyseenalainen. Ei poista silti lämmön vaikutuksen omituista käytöstä. tuon pystynee siirtämään lukemaan vetarin pultteja tai vastaavaa jatkossa, tälle syksylle en kyllä muuta mitään, saa jäädä odottamaan talven pimeitäiltoja..
          Last edited by Exami; 24-09-2018, 08:59.
          sigpic
          Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11112
            • Oulu

            Originally posted by Exami View Post
            Koska orkkis anturi on mekaaninen katkasija, ei anna fiksua signaalia. BMW:n mittaristolta saa ulos kyllä sopivaa kanttisignaalia.. Jos haluu lisää informaatiota ni kannattaa googletella Reed sensoreista..

            Kuten sanottua mitattava kehä on kyseenalainen. Ei poista silti lämmön vaikutuksen omituista käytöstä. tuon pystynee siirtämään lukemaan vetarin pultteja tai vastaavaa jatkossa, tälle syksylle en kyllä muuta mitään, saa jäädä odottamaan talven pimeitäiltoja..
            Onkai noita tehty :think Pikku konkka väliin poistamaan ylimääräset reunat signaalista, niin auttaa paljon. Ja sitä reed kytkintä voi käyttää vaikka suoraan akkujännitteellä vaikka ecussa ois pelkästään 5v aktiivinen inputti, jos se vaan kestää sen 12v tai päälle jännitettä. Siinä perässä on aika iso se etäisyys levyn ja anturin kiinnityksen välillä, niin se elää jo jonkin verran lämpölaajenemisen vuoksi verrattuna esim. nokan anturointiin. Mikä voinee aiheuttaa tuon efektin.

            Mut joo vetarin pulteista hall anturilla pelannee.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Exami
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 986
              • Hyvinkää, Tuusula

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Onkai noita tehty :think Pikku konkka väliin poistamaan ylimääräset reunat signaalista, niin auttaa paljon. Ja sitä reed kytkintä voi käyttää vaikka suoraan akkujännitteellä vaikka ecussa ois pelkästään 5v aktiivinen inputti, jos se vaan kestää sen 12v tai päälle jännitettä. Siinä perässä on aika iso se etäisyys levyn ja anturin kiinnityksen välillä, niin se elää jo jonkin verran lämpölaajenemisen vuoksi verrattuna esim. nokan anturointiin. Mikä voinee aiheuttaa tuon efektin.

              Mut joo vetarin pulteista hall anturilla pelannee.
              1mf konkkaa + 1k ohm vastusta yms vippaskonsteja on kokeiltu, muuttui paremmaksi, muttei hyväksi. Myös ecu valmistajalta saatu softan asetuksia noiden reed sensoreiden tuen parantamiseksi. mutta ohjelmallisesti erittäin hankala saada fiksua logiikkaa koodattua esim maksimi pulssinopeuteen. Jos vaihdetieto tulis muualta kun laskennallisesti vois olla mahdollista rajottaa maksimi pulssinopeus tiettyyn herzi määrään per vaihde ja tällöin pois sulkea ylimääräiset reedin värähdykset.. mutta kun ongelma lienee siinä että rpm tiedon ja nopeuden mukaan lasketaan vaihde, ja nopeustieto antaa virheellistä pulssimäärää.

              Cherryn anturin valitsin lähinnä sen vuoksi, jotta sille oli helppo sorvata itse tuo adapteri perään ja saada helposti paikalleen.. joskin jo tuota tehdessä tuli mietittyä liekkö toimii tuolla perästä löytyvällä kehällä alkuunkaan kun kapea kehä...
              sigpic
              Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11112
                • Oulu

                Originally posted by Exami View Post
                1mf konkkaa + 1k ohm vastusta yms vippaskonsteja on kokeiltu, muuttui paremmaksi, muttei hyväksi. Myös ecu valmistajalta saatu softan asetuksia noiden reed sensoreiden tuen parantamiseksi. mutta ohjelmallisesti erittäin hankala saada fiksua logiikkaa koodattua esim maksimi pulssinopeuteen. Jos vaihdetieto tulis muualta kun laskennallisesti vois olla mahdollista rajottaa maksimi pulssinopeus tiettyyn herzi määrään per vaihde ja tällöin pois sulkea ylimääräiset reedin värähdykset.. mutta kun ongelma lienee siinä että rpm tiedon ja nopeuden mukaan lasketaan vaihde, ja nopeustieto antaa virheellistä pulssimäärää.

                Cherryn anturin valitsin lähinnä sen vuoksi, jotta sille oli helppo sorvata itse tuo adapteri perään ja saada helposti paikalleen.. joskin jo tuota tehdessä tuli mietittyä liekkö toimii tuolla perästä löytyvällä kehällä alkuunkaan kun kapea kehä...
                Ok voihan se olla että perän anturikin on rikki. Noita on tullu vastaan semmosia että signaali on niin huono ettei edes auton mittaristo siitä saa selvää. Sinänsä nopeusmittari pelaa, kun se on jotenkin hidas reagoimaan. Mutta mittaristolta tuleva signaali on ollu höpöä niin kauan kunnes perän anturi on vaihdettu. Mut jep se kapea kehä ja lämpövaihtelut lienee syy cherryn toimimattomuuteen.

                abs anturi ja max9926 vr-muunnin sille näyttää toimivan täysin luotettavasti, mutta sekään ei oikein ole toimiva ratkaisu jos abs on vielä käytössä.

                Mutta joo alkaa karkaamaan aika hyvin itse topikin aiheesta
                Last edited by Pazi88; 24-09-2018, 10:39.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • toppe
                  BTCF Member
                  • Jan 2012
                  • 500
                  • Vaasa

                  Originally posted by Exami View Post
                  1mf konkkaa + 1k ohm vastusta yms vippaskonsteja on kokeiltu, muuttui paremmaksi, muttei hyväksi. Myös ecu valmistajalta saatu softan asetuksia noiden reed sensoreiden tuen parantamiseksi. mutta ohjelmallisesti erittäin hankala saada fiksua logiikkaa koodattua esim maksimi pulssinopeuteen. Jos vaihdetieto tulis muualta kun laskennallisesti vois olla mahdollista rajottaa maksimi pulssinopeus tiettyyn herzi määrään per vaihde ja tällöin pois sulkea ylimääräiset reedin värähdykset.. mutta kun ongelma lienee siinä että rpm tiedon ja nopeuden mukaan lasketaan vaihde, ja nopeustieto antaa virheellistä pulssimäärää.

                  Cherryn anturin valitsin lähinnä sen vuoksi, jotta sille oli helppo sorvata itse tuo adapteri perään ja saada helposti paikalleen.. joskin jo tuota tehdessä tuli mietittyä liekkö toimii tuolla perästä löytyvällä kehällä alkuunkaan kun kapea kehä...

                  sä käytät varmasti sensor ground + digital in?

                  laita 12v + digital in niin toimii
                  E30 M3 4WD

                  VERKKOKAUPPA
                  The DynoLab
                  Dynoservice, ruiskun asennukset, huolto,auton rakentaminen, Napadyno joka jarruttaa 5000nm navoilta.
                  Virallinen Maxxecu jälleenmyyjä

                  Comment

                  • Exami
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 986
                    • Hyvinkää, Tuusula

                    Originally posted by toppe View Post
                    sä käytät varmasti sensor ground + digital in?

                    laita 12v + digital in niin toimii
                    Jos sitte viellä jatkettais yhen postauksen offtopic linjalla, Kai sitä vois tollaikin talven aikana kokeilla, aina parempi jos pystyy alkuperäsiä sensoreita käyttää eikä tarvii tukeutuu ulkopuolisiin. Varsinkin kun ylimääränen +12 piuha jouduttiin vetää tolle cherryllekkin. Ei tässä enää mikää kiire oo ajokausi onjo melkolailla taputeltu..
                    Last edited by Exami; 25-09-2018, 08:12.
                    sigpic
                    Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                    Comment

                    • janne[l
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 861
                      • Ylöjärvi

                      olikos nämä nyt oikeet m-renkaat m50nv mäntiin ? https://www.ebay.com/itm/6-x-BMW-2-5...laxdyU&vxp=mtr
                      vähä ihmettelen kun ei suomesta meinaa mistään löytyä noita. kaikki on vanokselliseen.
                      Last edited by janne[l; 30-09-2018, 13:36.
                      e46 330i cabriolet
                      e91 320d
                      e36 328 törpö

                      Comment

                      • TinoTK
                        BTCF Member
                        • Apr 2009
                        • 809
                        • Kirkkonummi

                        Originally posted by janne[l View Post
                        olikos nämä nyt oikeet m-renkaat m50nv mäntiin ? https://www.ebay.com/itm/6-x-BMW-2-5...laxdyU&vxp=mtr
                        vähä ihmettelen kun ei suomesta meinaa mistään löytyä noita. kaikki on vanokselliseen.
                        Janicol racingiltä löytyy.
                        ///BMW M550d LCI

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11112
                          • Oulu

                          M50nv tais mennä samat männänrenkaat mitä m20.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • afafaf
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1144
                            • Tornio

                            [QUOTE=TinoTK;4051883]Janicol racingiltä löytyy.[/QUO
                            Last edited by afafaf; 30-09-2018, 21:09.

                            Comment

                            • afafaf
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1144
                              • Tornio

                              Athena pahvista

                              Olin laittamassa tilaukseen, mut oos nyt sama laittaako vakio poraukselle ylikoko pahvin,vai tuleeko mitään ongelmia?ei näyttäny olevan saatavilla ku yhtä kokoa ..

                              Eli onko tämä Passeli🤔 http://www.vpmotorsport.fi/product/1...52-2mm-84-86mm

                              Comment

                              • ooopeee
                                BTCF Member
                                • Dec 2011
                                • 2109
                                • Kouvola

                                Originally posted by afafaf View Post
                                Olin laittamassa tilaukseen, mut oos nyt sama laittaako vakio poraukselle ylikoko pahvin,vai tuleeko mitään ongelmia?ei näyttäny olevan saatavilla ku yhtä kokoa ..

                                Eli onko tämä Passeli🤔 http://www.vpmotorsport.fi/product/1...52-2mm-84-86mm


                                Kyllä
                                VW passat 1.9tdi 4motion
                                E36 "328" cabrio

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎