Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suh0
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2016
    • 530
    • Akaa

    Rhd vaijeri itelläkin välähti mieleen vähän tuon kirjotuksen jälkeen ja semmoisen tilasin. Pitääkin huomena mitata olisko toi m43 hyvä jos tilais semmosenkin
    Turbo GSX-R
    E36 Coupe
    E90 325i LCI

    Comment

    • Veemu
      BTCF Member
      • Jan 2014
      • 269
      • Helsinki

      Elvytellääs tätäkin vähän, mitäs porukka on mieltä ton NBR letkun kestävyydestä viinalla? Netissä jossain lukee että kestää ja jossain ei. Kokemuksia? Linjaan tulossa eli ulkopinnan ei tarvii kestää ja se on CR.
      Last edited by Veemu; 26-05-2017, 16:21.
      Käyttis: e91 325i
      Projekti: E36 M50 turbo

      Comment

      • Veemu
        BTCF Member
        • Jan 2014
        • 269
        • Helsinki

        Oisko kellään ideoita kun ei auto starttaa, purkissa on pazin kartat muokattuna omille suuttimille, hieman välillä lupailee että lähtis. Sytkän katon kuhan saan lampun, mutta oisko mitään muuta mistä vois johtua?
        Käyttis: e91 325i
        Projekti: E36 M50 turbo

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          Originally posted by Veemu View Post
          Oisko kellään ideoita kun ei auto starttaa, purkissa on pazin kartat muokattuna omille suuttimille, hieman välillä lupailee että lähtis. Sytkän katon kuhan saan lampun, mutta oisko mitään muuta mistä vois johtua?
          Jos viinaa tankissa ja eka käynnistys niin saattaa vähän hankalaa olla kun kaikki asetukset/rikastukset päin honkia.
          Bensalla helpompi käynnistellä ekaa kertaa ja säätää sinnepäin, mutta jos jo tankki täynnä viinaa niin hermoja ja kokeilua vaan, kyllä se sieltä tulille hörähtää.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • Suh0
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2016
            • 530
            • Akaa

            Jos paukkuu putkeen kun starttailet ni anna lisää ruokaa. jos ei puhu mitään, niin luultavasti kone ui etskussa.
            Turbo GSX-R
            E36 Coupe
            E90 325i LCI

            Comment

            • madi
              Bimmer Rookie
              • May 2004
              • 45
              • Oulu

              Laita ne mun laittamat kartat lähtee 100% varmuudella viinallakin käyntiin
              Minkäs kokoiset suuttimet sulla on siellä ?

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11134
                • Oulu

                Lisää vaan tavaraa cranking karttaan ko. lämpötilaan niin kauan et lähtee käyntiin. Saattaa vaatia jopa 800% rikastuksen.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • naukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1222
                  • Jyväskylä

                  No näillä lämpötiloilla ei tarvii juurikaan rikastusta vs. bensa, jos on reilusti suuremmat kuin vakiosuuttimet niin rikastusaikoja vakiota pienemmälle jopa. Tässä lämpötilassa rikastuksiksi riittää muuten samat kuin bensalla, initial shottia aavistus vain enemmän niin hörähtää tulille sahaamatta.

                  Comment

                  • toppe
                    BTCF Member
                    • Jan 2012
                    • 500
                    • Vaasa

                    Originally posted by naukkis View Post
                    No näillä lämpötiloilla ei tarvii juurikaan rikastusta vs. bensa, jos on reilusti suuremmat kuin vakiosuuttimet niin rikastusaikoja vakiota pienemmälle jopa. Tässä lämpötilassa rikastuksiksi riittää muuten samat kuin bensalla, initial shottia aavistus vain enemmän niin hörähtää tulille sahaamatta.
                    Suuttimien koko ei vaikuta kylmärikastusprosentit.
                    E30 M3 4WD

                    VERKKOKAUPPA
                    The DynoLab
                    Dynoservice, ruiskun asennukset, huolto,auton rakentaminen, Napadyno joka jarruttaa 5000nm navoilta.
                    Virallinen Maxxecu jälleenmyyjä

                    Comment

                    • naukkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1222
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by toppe View Post
                      Suuttimien koko ei vaikuta kylmärikastusprosentit.
                      Jos esimerkiksi vaihtaa kolmekertaa vakiota suuremmat suuttimet niin saman polttoaineannoksen saamiseksi kaikki kovakoodatut kylmäkäynnistys aukioloajat pitää jakaa kolmella - ellei soppaa menee kolmekertaa enemmän kuin alunperin.

                      Comment

                      • toppe
                        BTCF Member
                        • Jan 2012
                        • 500
                        • Vaasa

                        Originally posted by naukkis View Post
                        Jos esimerkiksi vaihtaa kolmekertaa vakiota suuremmat suuttimet niin saman polttoaineannoksen saamiseksi kaikki kovakoodatut kylmäkäynnistys aukioloajat pitää jakaa kolmella - ellei soppaa menee kolmekertaa enemmän kuin alunperin.
                        Ei. Samalla 3 kertaa vähemmän "perusmäärä" myös.

                        Että jos laitan kolme kertaa suurempi suuttimet kone alkaa ottaa kolme kertaa enemmän bensa
                        E30 M3 4WD

                        VERKKOKAUPPA
                        The DynoLab
                        Dynoservice, ruiskun asennukset, huolto,auton rakentaminen, Napadyno joka jarruttaa 5000nm navoilta.
                        Virallinen Maxxecu jälleenmyyjä

                        Comment

                        • Jokkede
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2010
                          • 278
                          • Siilinjärvi

                          Oliko niin että athenan 84.5mm halkasijalla oleva kannentiiviste on liian pieni vakio poraukselle, venat otti kiinni liekkirenkaisiin? Eli kannattaako suoraan ottaa 86mm, vaikka tulossa vakio poraukselle? :think:
                          Nykyisin: e30 318i 2d -84 m50b28 Turbo ikuisuus projekti
                          e30 316 2d -85 Alpinweiss ///Mikä kiire projekti
                          e30 316 2d -87 Ral 6003 m50b25 "kaunokki"
                          300 exc -05


                          Myydään tavaraa Ostetaan tavaraa

                          EX: e30 316i 2d -89 Zinnoberrot, e30 320i m20b25 2d -89 Schwartz, e36 328i taxi -95 Cosmosschwarz, e36 325i coupe -94 Moreagrun, e36 328i toukka -95 Montrealblau, e32 735iA -91 Granitsilber metallic, e36 325i taxi -90 Lagunengruen

                          Comment

                          • Matuh
                            BTCF Member
                            • Apr 2013
                            • 3702
                            • Kouvola

                            Originally posted by Jokkede View Post
                            Oliko niin että athenan 84.5mm halkasijalla oleva kannentiiviste on liian pieni vakio poraukselle, venat otti kiinni liekkirenkaisiin? Eli kannattaako suoraan ottaa 86mm, vaikka tulossa vakio poraukselle? :think:

                            Eipä oo liian pieni. Itellä ainakin mahtunut joka kerta. Kannesta ajettu määräkin vaikuttaa tuohon.
                            Se kannattaa vaan tarkistaa ne liekkirenkaat että mahtuu hyvin siihen tiivisteeseen sekä ettei massaosa ole soikea. Meinaan kerran tuli niin holo massa mukana että morjens. Renkaat oli oikeat, maassa jotaan 2mm isompi.
                            Ei ole itiliaanolla vissiin laadunvalvonta ihan samaa
                            E36 328i M50B30 turbo
                            Skoda vRS
                            Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                            Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                            EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                            Comment

                            • Veemu
                              BTCF Member
                              • Jan 2014
                              • 269
                              • Helsinki

                              Saako m50 kdfi poksista flektille ohjausta?

                              Edit: sai
                              Last edited by Veemu; 09-06-2017, 19:53. Reason: Silmämuna käteen.
                              Käyttis: e91 325i
                              Projekti: E36 M50 turbo

                              Comment

                              • Bemssi
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 872
                                • Kerkkoo

                                Arp ja imunokka kysymystä

                                M50 arp oikeat kiristysmomentit?(runkopukit,kiertokanget ja kansi). Käsitin lapussa olevien arvojen olevan liikaa ja laputkin hukassa jo.

                                Sitten hyllystä löytyy m50b20nv nokka. Tuossahan tuo ajoitus neliö eri kohdassa. Pitääkö siis ajoittaa heittokellolla ja mihin lukemiin?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎