Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bansku
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2011
    • 1493
    • Savo

    Mikä lie kovimpia lukuja mitä otettu avaamattomalla m50:llä ahdettuna, vakionokilla ja bensalla? :think
    Pääsis vähän kartalle missä vaiheessa noi nokat rupee jarruttamaan.

    Comment

    • Dille_
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2010
      • 226
      • Järvenpää

      Originally posted by Bansku View Post
      Mikä lie kovimpia lukuja mitä otettu avaamattomalla m50:llä ahdettuna, vakionokilla ja bensalla? :think.
      Lainaan vähän udellakseni että paljonkohan jengillä mahtaa olla n. Sytkäennakkoa tommosessa kombossa ja millä paineilla nyt ajaakaan?

      Lupasin kaverin autosta nostaa painetta vähän lähemmäs baaria, ja oon elänyt siinä uskossa että ei liene viisasta käyttää ilman penkitystä yli 16 asteen lukemia tolla alueella mutta kattelin että tuohan tuuppas penkittäjän jäliltä 0.6:lla vielä jotain 23 astetta Alkuun ajattelin jotain max 12 astetta baarille mutta mahtaako tuo edes käydä röpeltämättä nyt kun vertaa tohon nykyiseen karttaan
      E30 -90 M20 Turbo
      sigpic

      Comment

      • Takalo_kari
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 1359
        • tku

        Originally posted by -Sipe- View Post
        Näitä on siis eri kytkinkopilla. ainoastaan e46 330d m57n koneisen GS6-53DZ sopii jossa code: HGA

        Itsellä HGK ja tilanne juuri sama kuin sinulla.

        e: ja hga.ssa ilmeisesti sama ongelma kuin suh0lla eli öljypohjan pikkupultit ei sovi mutta neljä isoa sopii ja kai se niillä pysyy

        pakkohan se aski on saada myös alhaalta kiinni. joka rytkäytys vääntää askia eikä takuula kestä kauaa. omaan pannuun tulossa ainakin sen verran vääntöä etten ala leikkimään asialla..

        kun ylimmät pultit ovat kiinni niin onko aski oikeassa linjassa vauhtipyörään nähden?
        -ettei käy siten että aski on esi. 5mm pois linjasta jolloin et saa ikinä askia kytkinlevylle tökättyä..

        miten olette neulalaakerihomman ratkaisseet? m50 getragissahan neulalaakeri on vauhtipyörässä kun taas tässä se on kytkinakselissa..
        sopiva tappi vain väliin vai miten? -ja minkä pituinen ja paksuinen tappi?
        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
        Kiitos ajastasi? :think

        Comment

        • ^Tonix^
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 641
          • Vaasa

          Originally posted by A.I View Post
          pakkohan se aski on saada myös alhaalta kiinni. joka rytkäytys vääntää askia eikä takuula kestä kauaa. omaan pannuun tulossa ainakin sen verran vääntöä etten ala leikkimään asialla..
          Neljällä pultilla neljäs vuosi ja yli 30tkm takana ~1000nm..
          e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
          E30 318is
          E36 M3 Coupe

          Comment

          • Tzeimi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 2067
            • Banshee - Jyväskylä

            Originally posted by ^Tonix^ View Post
            Neljällä pultilla neljäs vuosi ja yli 30tkm takana ~1000nm..
            Miten/millä sulla on moottori ja laatikko kiinni korissa?
            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
            & 02 tulpo saniteetti dyno




            Älä väkisin, ota isompi vasara.
            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

            Comment

            • ^Tonix^
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 641
              • Vaasa

              Originally posted by Tzeimi View Post
              Miten/millä sulla on moottori ja laatikko kiinni korissa?
              Moottorissa jäykät "kumit/tyynyt" eli nylonia.
              Laatikossa vakio e30 kumit, laatikon kannake omavalmiste.
              e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
              E30 318is
              E36 M3 Coupe

              Comment

              • Takalo_kari
                BTCF Member
                • Mar 2007
                • 1359
                • tku

                Originally posted by ^Tonix^ View Post
                Neljällä pultilla neljäs vuosi ja yli 30tkm takana ~1000nm..
                O H O !

                kyllä mä sen silti alhaalta haluan ainakin yhdellä kiinni, kytkinpommit repivät varmasti aika kovaa, vaikka en sellaisia harrastakaan.

                miten ratkaisit neulalaakeri / tappi ongelman?
                Last edited by Takalo_kari; 11-08-2017, 10:10.
                Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                Kiitos ajastasi? :think

                Comment

                • Bansku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2011
                  • 1493
                  • Savo

                  Eihän ne öljypohjaan tulevat pikkupultit pidä yhtään mitään, pääasia tosiaan että ne neljä isointa lohkoon tulevaa pulttia menee kiinni, omissa kokoonpanoissa yleensä jättänytkin muut pois kun lähes aina enemmän tai vähemmän sileitä kierteitä pikkupulteissa :think

                  Comment

                  • Takalo_kari
                    BTCF Member
                    • Mar 2007
                    • 1359
                    • tku

                    Originally posted by Bansku View Post
                    Eihän ne öljypohjaan tulevat pikkupultit pidä yhtään mitään, pääasia tosiaan että ne neljä isointa lohkoon tulevaa pulttia menee kiinni, omissa kokoonpanoissa yleensä jättänytkin muut pois kun lähes aina enemmän tai vähemmän sileitä kierteitä pikkupulteissa :think
                    on siellä alhaalla isojakin pultteja jotka tulevat lohkoon..
                    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                    Kiitos ajastasi? :think

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11120
                      • Oulu

                      Jep ne öljypohjan pultithan on aika turhia. Se laatikko pysyy kyllä paikallaan niillä neljällä isoilla pultilla. Eihän monessa autossa/moottorissa edes ole moisia öljypohjan pultteja, vaan pelkästään neljä(tai useampi) pulttia lohkoon.

                      Mutta joku mainitsi aiemmin että näistä neljästä isommasta pultista vain 2 passaa kohdalleen, niin niiden pelkän kahden varassa ei kyllä voi mennä. Startin pultteja ei lasketa. Ne on vain starttia varten. Ei laatikon kiinnitykseen.

                      EDIT
                      Originally posted by A.I View Post
                      ostin myös juuri samanlaisen lootan. 2 ylintä pulttia täsmää sekä startin pultit. kaikki muut ovatkin sitten pielessä. lisäksi 6v kytkinkoppa on hieman isompi halkaisialtaan.

                      seuraavaksi ajattelin kokeilla josko kytkinkoppa olisi vaihteistojen puolelta suht samanlainen josko ne saisi vaihdettua ristiin.
                      Last edited by Pazi88; 11-08-2017, 10:20.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • ^Tonix^
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 641
                        • Vaasa

                        Originally posted by A.I View Post
                        O H O !

                        kyllä mä sen silti alhaalta haluan ainakin yhdellä kiinni, kytkinpommit repivät varmasti aika kovaa, vaikka en sellaisia harrastakaan.

                        miten ratkaisit neulalaakeri / tappi ongelman?
                        Siis mulla 420g s6s eli e36 m3 evo/ e46 M3 laatikko. Joten lohkon isot pultit (kaikki neljä) osuu kohdilleen.
                        Pikkupultteja ei ole eikä sovi koska lohkon ja öljypohjan välissä korsetti.

                        Pelkästään kahden pultin varaan en uskaltaisi jättää.
                        e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                        E30 318is
                        E36 M3 Coupe

                        Comment

                        • Suh0
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2016
                          • 530
                          • Akaa

                          Mulla strongflexin nylonpuslat koneessa ja vakiot e36 kumityynyt lootassa, laatikon kannake homemade. Auto e36 m52b28 turbo(600hv/700nm) ja gs6-37dz ja neljällä pultilla toosa kiinni.
                          Turbo GSX-R
                          E36 Coupe
                          E90 325i LCI

                          Comment

                          • anteroro
                            BTCF Member
                            • Jan 2009
                            • 434
                            • oulu

                            Originally posted by ^Tonix^ View Post
                            lohkon isot pultit (kaikki neljä) osuu kohdilleen.
                            Pikkupultteja ei ole eikä sovi koska lohkon ja öljypohjan välissä korsetti.
                            Näin myös mulla, laatikkona S5D 320Z m50 perässä..
                            E30 325 M-tech II DCT
                            9.97s/238kmh

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              Täälläkin pelkät isot neljä pulttia käytössä koska alakerran tukikorsetti... Aski sama kuin tonixilla eli S6S Getrag 420G, puslat moottorilla strongflexit, laatikolla orkkis E36.

                              Eli voidaan varmaan jo pikkuhiljaa summata että kun laatikon saa niistä neljästä lohkon korvakkeesta kiinni, niin ei vaadi muuta kuin kovaa ajoa.
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • Takalo_kari
                                BTCF Member
                                • Mar 2007
                                • 1359
                                • tku

                                Originally posted by Supra^ View Post
                                Täälläkin pelkät isot neljä pulttia käytössä koska alakerran tukikorsetti... Aski sama kuin tonixilla eli S6S Getrag 420G, puslat moottorilla strongflexit, laatikolla orkkis E36.

                                Eli voidaan varmaan jo pikkuhiljaa summata että kun laatikon saa niistä neljästä lohkon korvakkeesta kiinni, niin ei vaadi muuta kuin kovaa ajoa.
                                varmasti kestääkin jos neljällä kiinni ympäri askin.. onhan kehä jo niin suuri että niihin kohdistuva vääntö on suhteellisen pieni.
                                Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                                -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                                Kiitos ajastasi? :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎