Mikä lie kovimpia lukuja mitä otettu avaamattomalla m50:llä ahdettuna, vakionokilla ja bensalla? :think
Pääsis vähän kartalle missä vaiheessa noi nokat rupee jarruttamaan.
Mikä lie kovimpia lukuja mitä otettu avaamattomalla m50:llä ahdettuna, vakionokilla ja bensalla? :think.
Lainaan vähän udellakseni että paljonkohan jengillä mahtaa olla n. Sytkäennakkoa tommosessa kombossa ja millä paineilla nyt ajaakaan?
Lupasin kaverin autosta nostaa painetta vähän lähemmäs baaria, ja oon elänyt siinä uskossa että ei liene viisasta käyttää ilman penkitystä yli 16 asteen lukemia tolla alueella mutta kattelin että tuohan tuuppas penkittäjän jäliltä 0.6:lla vielä jotain 23 astetta Alkuun ajattelin jotain max 12 astetta baarille mutta mahtaako tuo edes käydä röpeltämättä nyt kun vertaa tohon nykyiseen karttaan
Näitä on siis eri kytkinkopilla. ainoastaan e46 330d m57n koneisen GS6-53DZ sopii jossa code: HGA
Itsellä HGK ja tilanne juuri sama kuin sinulla.
e: ja hga.ssa ilmeisesti sama ongelma kuin suh0lla eli öljypohjan pikkupultit ei sovi mutta neljä isoa sopii ja kai se niillä pysyy
pakkohan se aski on saada myös alhaalta kiinni. joka rytkäytys vääntää askia eikä takuula kestä kauaa. omaan pannuun tulossa ainakin sen verran vääntöä etten ala leikkimään asialla..
kun ylimmät pultit ovat kiinni niin onko aski oikeassa linjassa vauhtipyörään nähden?
-ettei käy siten että aski on esi. 5mm pois linjasta jolloin et saa ikinä askia kytkinlevylle tökättyä..
miten olette neulalaakerihomman ratkaisseet? m50 getragissahan neulalaakeri on vauhtipyörässä kun taas tässä se on kytkinakselissa..
sopiva tappi vain väliin vai miten? -ja minkä pituinen ja paksuinen tappi?
Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
pakkohan se aski on saada myös alhaalta kiinni. joka rytkäytys vääntää askia eikä takuula kestä kauaa. omaan pannuun tulossa ainakin sen verran vääntöä etten ala leikkimään asialla..
Neljällä pultilla neljäs vuosi ja yli 30tkm takana ~1000nm..
Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Eihän ne öljypohjaan tulevat pikkupultit pidä yhtään mitään, pääasia tosiaan että ne neljä isointa lohkoon tulevaa pulttia menee kiinni, omissa kokoonpanoissa yleensä jättänytkin muut pois kun lähes aina enemmän tai vähemmän sileitä kierteitä pikkupulteissa :think
Eihän ne öljypohjaan tulevat pikkupultit pidä yhtään mitään, pääasia tosiaan että ne neljä isointa lohkoon tulevaa pulttia menee kiinni, omissa kokoonpanoissa yleensä jättänytkin muut pois kun lähes aina enemmän tai vähemmän sileitä kierteitä pikkupulteissa :think
on siellä alhaalla isojakin pultteja jotka tulevat lohkoon..
Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Jep ne öljypohjan pultithan on aika turhia. Se laatikko pysyy kyllä paikallaan niillä neljällä isoilla pultilla. Eihän monessa autossa/moottorissa edes ole moisia öljypohjan pultteja, vaan pelkästään neljä(tai useampi) pulttia lohkoon.
Mutta joku mainitsi aiemmin että näistä neljästä isommasta pultista vain 2 passaa kohdalleen, niin niiden pelkän kahden varassa ei kyllä voi mennä. Startin pultteja ei lasketa. Ne on vain starttia varten. Ei laatikon kiinnitykseen.
ostin myös juuri samanlaisen lootan. 2 ylintä pulttia täsmää sekä startin pultit. kaikki muut ovatkin sitten pielessä. lisäksi 6v kytkinkoppa on hieman isompi halkaisialtaan.
seuraavaksi ajattelin kokeilla josko kytkinkoppa olisi vaihteistojen puolelta suht samanlainen josko ne saisi vaihdettua ristiin.
kyllä mä sen silti alhaalta haluan ainakin yhdellä kiinni, kytkinpommit repivät varmasti aika kovaa, vaikka en sellaisia harrastakaan.
miten ratkaisit neulalaakeri / tappi ongelman?
Siis mulla 420g s6s eli e36 m3 evo/ e46 M3 laatikko. Joten lohkon isot pultit (kaikki neljä) osuu kohdilleen.
Pikkupultteja ei ole eikä sovi koska lohkon ja öljypohjan välissä korsetti.
Pelkästään kahden pultin varaan en uskaltaisi jättää.
Mulla strongflexin nylonpuslat koneessa ja vakiot e36 kumityynyt lootassa, laatikon kannake homemade. Auto e36 m52b28 turbo(600hv/700nm) ja gs6-37dz ja neljällä pultilla toosa kiinni.
Täälläkin pelkät isot neljä pulttia käytössä koska alakerran tukikorsetti... Aski sama kuin tonixilla eli S6S Getrag 420G, puslat moottorilla strongflexit, laatikolla orkkis E36.
Eli voidaan varmaan jo pikkuhiljaa summata että kun laatikon saa niistä neljästä lohkon korvakkeesta kiinni, niin ei vaadi muuta kuin kovaa ajoa.
Täälläkin pelkät isot neljä pulttia käytössä koska alakerran tukikorsetti... Aski sama kuin tonixilla eli S6S Getrag 420G, puslat moottorilla strongflexit, laatikolla orkkis E36.
Eli voidaan varmaan jo pikkuhiljaa summata että kun laatikon saa niistä neljästä lohkon korvakkeesta kiinni, niin ei vaadi muuta kuin kovaa ajoa.
varmasti kestääkin jos neljällä kiinni ympäri askin.. onhan kehä jo niin suuri että niihin kohdistuva vääntö on suhteellisen pieni.
Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment