Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5266
    • Pirkkala

    Se vääntö niitä ei riko vaikka olisi vain 1 pultti.

    Jos mietit oikein huolella, niin niihin pultteihin ei vaikuta se, onko moottorissasi 300 vai 1000Nm.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Bemssi
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 872
      • Kerkkoo

      Ahtojen nousu

      Noniin! Oma turboprokkis katsastettu ja kaikki otteessa onnistuneesti. Penkissä käytiin uudestaan (eroa edelliseen kokoonpanoon :pakosarka,hukkaportti ja 2x imunokka).

      Samaa onglemaa, kuin viimeksi siis.. Eli ahdot ei nouse tarpeeksi alhaalta, 6000rpm (hx40 super #16) vasta tulee kilo ahtoja, kun taas kaverilla samalla ahtimellla tulee 4000rpm. Luulin , että edellinen portti vuotaisi. Missä muualla voisi ongelman tekijä olla?

      Comment

      • I-Ienkka
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2012
        • 275
        • kokkola

        Ahtoputki irti jostain niin että putki on huulilla mutta klemmari ei tiivistä tai letkussa reikä. Tai jos on dumppi nii se vuotaa.

        Comment

        • Takalo_kari
          BTCF Member
          • Mar 2007
          • 1359
          • tku

          Originally posted by Bemssi View Post
          Noniin! Oma turboprokkis katsastettu ja kaikki otteessa onnistuneesti. Penkissä käytiin uudestaan (eroa edelliseen kokoonpanoon :pakosarka,hukkaportti ja 2x imunokka).

          Samaa onglemaa, kuin viimeksi siis.. Eli ahdot ei nouse tarpeeksi alhaalta, 6000rpm (hx40 super #16) vasta tulee kilo ahtoja, kun taas kaverilla samalla ahtimellla tulee 4000rpm. Luulin , että edellinen portti vuotaisi. Missä muualla voisi ongelman tekijä olla?
          ahtovuoto?
          nokkien ajotus eri?
          kuuleman perusteella noin pienen ahtimen pitäisi alkaa viemään jo 3000rpm paikkeilla..
          Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
          -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
          Kiitos ajastasi? :think

          Comment

          • Takalo_kari
            BTCF Member
            • Mar 2007
            • 1359
            • tku

            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Se vääntö niitä ei riko vaikka olisi vain 1 pultti.

            Jos mietit oikein huolella, niin niihin pultteihin ei vaikuta se, onko moottorissasi 300 vai 1000Nm.

            Hupsu, yhdellä pultilla hajoaa varmasti jo pelkän rytkytyksestä aiheutuvan väännön takia.
            mikäs sen sitten rikkoo jos ei vääntö?
            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
            Kiitos ajastasi? :think

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11120
              • Oulu

              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Se vääntö niitä ei riko vaikka olisi vain 1 pultti.

              Jos mietit oikein huolella, niin niihin pultteihin ei vaikuta se, onko moottorissasi 300 vai 1000Nm.
              Originally posted by A.I View Post
              Hupsu, yhdellä pultilla hajoaa varmasti jo pelkän rytkytyksestä aiheutuvan väännön takia.
              mikäs sen sitten rikkoo jos ei vääntö?
              Urpo_rotta tarkoittanee että ne pultit ei sitä vääntöä kampuralta ota vastaan. Pultit vain puristaa vaihdelaatikon lohkoon. Jolloin lohkon ja vaihdelaatikon välinen kitka ottaa väännön vastaan ja estää vaihdelaatikkoa pyörimästä. Ei pultit.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5266
                • Pirkkala

                Originally posted by Pazi88 View Post
                Urpo_rotta tarkoittanee että ne pultit ei sitä vääntöä kampuralta ota vastaan. Pultit vain puristaa vaihdelaatikon lohkoon. Jolloin lohkon ja vaihdelaatikon välinen kitka ottaa väännön vastaan ja estää vaihdelaatikkoa pyörimästä. Ei pultit.
                Heitetään nyt vielä vettä myllyyn... järkeilyni perusteella moottorin vääntö ei kohdistu vaihdelaatikon kuoreen ja sitä kautta pultteihin lainkaan. Kardaani kun ei ole kytkettynä siihen kuoreen sen enempää kuin kytkinakselikaan.
                Muilla vaihteilla kuin suoralla vitosella siihen jotain voimia tulee hammasrattaiden kokoeroista pääakselin ja sivuakselin välillä.

                Hupsuttelu ei liene nyt oikein paikallaan.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • vaappu
                  BTCF Member
                  • Sep 2010
                  • 1189
                  • Rovaniemi/Pyhätunturi

                  Bemssi , millä arvoilla ajoitit nokat ? Entä se kaveris?
                  mb 519 täys pitkä
                  mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                  e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                  e31 850i Miljoonan markan bmw.
                  e21. Kimppa rassi.
                  Awd corolla turbo.+420whp..

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11120
                    • Oulu

                    Originally posted by Urpo_rotta View Post
                    Heitetään nyt vielä vettä myllyyn... järkeilyni perusteella moottorin vääntö ei kohdistu vaihdelaatikon kuoreen ja sitä kautta pultteihin lainkaan. Kardaani kun ei ole kytkettynä siihen kuoreen sen enempää kuin kytkinakselikaan.
                    Muilla vaihteilla kuin suoralla vitosella siihen jotain voimia tulee hammasrattaiden kokoeroista pääakselin ja sivuakselin välillä.

                    Hupsuttelu ei liene nyt oikein paikallaan.
                    No joo tämäkin totta. Ei siihen taida hirveetä kiertoliikettä edes kohdistua.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Takalo_kari
                      BTCF Member
                      • Mar 2007
                      • 1359
                      • tku

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      No joo tämäkin totta. Ei siihen taida hirveetä kiertoliikettä edes kohdistua.
                      on se kyllä noinkin. hupsu juttu.

                      Originally posted by vaappu View Post
                      Bemssi , millä arvoilla ajoitit nokat ? Entä se kaveris?
                      tämä minuakin kiinostaisi sillä huomenna olisi tarkoitus myös koota jakopää ja käyttää samoja imunokkia.. -witusti overlappia?
                      Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                      -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                      Kiitos ajastasi? :think

                      Comment

                      • vaappu
                        BTCF Member
                        • Sep 2010
                        • 1189
                        • Rovaniemi/Pyhätunturi

                        0.75-1.0 molempiin
                        mb 519 täys pitkä
                        mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                        e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                        e31 850i Miljoonan markan bmw.
                        e21. Kimppa rassi.
                        Awd corolla turbo.+420whp..

                        Comment

                        • Bemssi
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 872
                          • Kerkkoo

                          Originally posted by vaappu View Post
                          0.75-1.0 molempiin
                          Mulla 0.90-1.0mm välissä. Dumpin vuoto ei tullut edes mieleeni. Vika taitaa kohdistua siihen siis! Tyhjäkäynti venttili on myös käytössä (takaisku venttiili välissä), mutta voihan se sieltäkin vuotaa.

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            Originally posted by Bemssi View Post
                            Mulla 0.90-1.0mm välissä. Dumpin vuoto ei tullut edes mieleeni. Vika taitaa kohdistua siihen siis! Tyhjäkäynti venttili on myös käytössä (takaisku venttiili välissä), mutta voihan se sieltäkin vuotaa.
                            Mulla 0.9/0.9 ja ajatuksella tehty jaettu pakosarja, ja herää kyllä todella hyvin. Eikä ne nokkien säädöt kuitenkaan noin paljoa vaikuta heräämiseen, tai no voi vaikuttaa mutta silloin ei kone muutenkaan kävisi enää kunnolla...
                            Onko sulla tyhjäkäyntimoottori siis ulkoilmaan kytkettynä takaiskun kanssa? Jos aiheuttaa ongelmia niin sen voi kytkeä alkuperäiseen tyyliin ilman takaiskuja kaasuläpän rinnalle.
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • Takalo_kari
                              BTCF Member
                              • Mar 2007
                              • 1359
                              • tku

                              Originally posted by Supra^ View Post
                              Mulla 0.9/0.9 ja ajatuksella tehty jaettu pakosarja, ja herää kyllä todella hyvin. Eikä ne nokkien säädöt kuitenkaan noin paljoa vaikuta heräämiseen, tai no voi vaikuttaa mutta silloin ei kone muutenkaan kävisi enää kunnolla...
                              Onko sulla tyhjäkäyntimoottori siis ulkoilmaan kytkettynä takaiskun kanssa? Jos aiheuttaa ongelmia niin sen voi kytkeä alkuperäiseen tyyliin ilman takaiskuja kaasuläpän rinnalle.
                              eikös toi tyhjäkäyntimotti kannattaisi kytkeä vaan kaasuläppää ennen olevaan ahtoputkeen, ja toinen pää imusarjaan niin on samassa painepiirissä kokoajan ja mahdolliset läpivuodot ei vaikuta silloin mihinkään?
                              Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                              -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                              Kiitos ajastasi? :think

                              Comment

                              • ^Tonix^
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 641
                                • Vaasa

                                Originally posted by A.I View Post
                                eikös toi tyhjäkäyntimotti kannattaisi kytkeä vaan kaasuläppää ennen olevaan ahtoputkeen, ja toinen pää imusarjaan niin on samassa painepiirissä kokoajan ja mahdolliset läpivuodot ei vaikuta silloin mihinkään?
                                Juurikin näin.

                                Ja noihin ajotuksiin niin omassa koneessa aikoinaan 0,5mm ykk ja 1,0mm ykk niin olisko spoolissa ollu vajaa 200rpm eroa
                                e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                                E30 318is
                                E36 M3 Coupe

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎