Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Takalo_kari
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 1359
    • tku

    Originally posted by ^Tonix^ View Post
    Juurikin näin.

    Ja noihin ajotuksiin niin omassa koneessa aikoinaan 0,5mm ykk ja 1,0mm ykk niin olisko spoolissa ollu vajaa 200rpm eroa
    mikä ahdin sulla oli?
    ennemmin pitäisin tuon 0.5mm overlappia kun vaikuttaa taas kulutukseen alentavasti.
    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
    Kiitos ajastasi? :think

    Comment

    • ^Tonix^
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 641
      • Vaasa

      Originally posted by A.I View Post
      mikä ahdin sulla oli?
      ennemmin pitäisin tuon 0.5mm overlappia kun vaikuttaa taas kulutukseen alentavasti.
      6266Gen2 0,81ar
      1/1mm anto samoilla ahdoilla yli 40hv enemmän.
      Taitaa olla tuo 1/1mm ykk aika optimaalinen nv imunokilla.
      e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
      E30 318is
      E36 M3 Coupe

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        Originally posted by A.I View Post
        eikös toi tyhjäkäyntimotti kannattaisi kytkeä vaan kaasuläppää ennen olevaan ahtoputkeen, ja toinen pää imusarjaan niin on samassa painepiirissä kokoajan ja mahdolliset läpivuodot ei vaikuta silloin mihinkään?
        No niinhän mä just sanoin

        Originally posted by ^Tonix^ View Post
        6266Gen2 0,81ar
        1/1mm anto samoilla ahdoilla yli 40hv enemmän.
        Taitaa olla tuo 1/1mm ykk aika optimaalinen nv imunokilla.
        Aika huomattava ero kyllä.

        A.I, eikai kulutuksella pitäisi olla mahdottomasti painoarvoa tällaisessa vehkeessä? oma 650hv 2.8 tuplaimunokilla (0.9/0.9mm) ilman vanosta on nyt kuluttanut sekalaisessa ajossa E85:sta 12.5ltr/100km, eli bensalla menis sen 9.5, onko liikaa?
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11134
          • Oulu

          Ihan ok kulutus viinalle. Ei mulla oma vaparikaan mee viinalla vähemmällä kulutuksella

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Takalo_kari
            BTCF Member
            • Mar 2007
            • 1359
            • tku

            Originally posted by Supra^ View Post
            No niinhän mä just sanoin


            Aika huomattava ero kyllä.

            A.I, eikai kulutuksella pitäisi olla mahdottomasti painoarvoa tällaisessa vehkeessä? oma 650hv 2.8 tuplaimunokilla (0.9/0.9mm) ilman vanosta on nyt kuluttanut sekalaisessa ajossa E85:sta 12.5ltr/100km, eli bensalla menis sen 9.5, onko liikaa?
            kyllä tuo tankkaaminen syö miestä eikä näillä hinnoilla naurata..
            -kai se suurin kulutukseen vaikuttava seikka on kuitenkin se jalka siinä polkimen päällä..

            rauhallisesti ajelet kyllä. :think
            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
            Kiitos ajastasi? :think

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              Originally posted by A.I View Post
              kyllä tuo tankkaaminen syö miestä eikä näillä hinnoilla naurata..
              -kai se suurin kulutukseen vaikuttava seikka on kuitenkin se jalka siinä polkimen päällä..

              rauhallisesti ajelet kyllä. :think
              Nyt kun muistin niin lisäilin koneelle nuo tankkaukset, että näkee vähän järkevämmin.



              Eka piikki oli penkitys, toinen 100km matka-ajoa + Bimmerpartyt.
              Niinkuin näkyy niin matka-ajossa pääsee alle 11ltr/100km. Sekalaisessa "kaupunki"pyörityksessä (johon kyllä sisältyy ihan sopivasti pikku polkaisuja, esimerkiksi 2x niin että on vetari menny paskaksi ) kulutus on ollut n. 14-15ltr/100km, nuo kaksi viimeisintä tankkausta.
              • 11ltr E85 = n. 10,50€ / 100km
              • 14.5ltr E85 = n. 13,90€ / 100km

              Ei mielestäni kovin kallista siitä että tehoreserviä löytyy siitä oikean jalan alta sopivasti 98E5:llä käyvä auto saisi kuluttaa ylläolevaan verrattuna max. 7.2ltr/100km matka-ajossa ja sekalaisessa pyörityksessä 9.5ltr/100km*.


              * Oletettu 98E5 maksavan 1,46€/ltr.
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • Suh0
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2016
                • 530
                • Akaa

                Oon kyllä itekkin yllättyny kulutuksesta minkä oletin olevan paljon enemmän. Täältä Akaasta on noin 300km per suunta Vaasaan: menomatka säädöt sinnepäin olevana ja kaveri läppärin kans vieressä naputteli sillon tällön karttaa, koitettiin myös emun autotunea joka vaikutti aika pätevältä. Dynolabissa noin 3h säätötyö ja takas kotiin sisältäen monoa jonkun verran. E85:sta meni aika tarkalleen 80litraa
                Turbo GSX-R
                E36 Coupe
                E90 325i LCI

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11134
                  • Oulu

                  Tässäpä taas tullaan siihen e85:n ylivoimaisuuteen virtyskäytössä. Sillä voidaan käyttää suurempia puristussuhteita ja isompaa ennakkoa verrattuna 98:iin. Mitkä kummatkin parantaa koneen hyötysuhdetta. Eli enemmän tehoa ja vähemmän kulutusta. Ja lisäksi vielä luotettavampi kone kun ei oo joka välissä herkkä nakuttamaan.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Matuh
                    BTCF Member
                    • Apr 2013
                    • 3702
                    • Kouvola

                    Jeps, laskennallsesti mun ois halvempi ajaa jopa työmatkaa tolla sigun turbolla

                    Viikko töihin E36: 10litraa E85= 9.5€ /100km x 5 = n.43€
                    Vikkko töihin E39: 8litraa PÖ= 9.6€/100km x 5 =n.48€
                    Säästöä 5€

                    Kaupungissa sit toki jotaan 20-30litraa/100km mun ajotyylillä
                    E36 328i M50B30 turbo
                    Skoda vRS
                    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                    Comment

                    • Takalo_kari
                      BTCF Member
                      • Mar 2007
                      • 1359
                      • tku

                      Originally posted by Matuh View Post
                      Jeps, laskennallsesti mun ois halvempi ajaa jopa työmatkaa tolla sigun turbolla

                      Viikko töihin E36: 10litraa E85= 9.5€ /100km x 5 = n.43€
                      Vikkko töihin E39: 8litraa PÖ= 9.6€/100km x 5 =n.48€
                      Säästöä 5€


                      Kaupungissa sit toki jotaan 20-30litraa/100km mun ajotyylillä


                      ja tohon vielä kun lasketaan säästetty käyttövoimavero niin

                      turbotettu bemari selvästi kuluttaa vähän ja myös päästöt ovat pieniä E85 ansiosta joten eiköhän pistetä bernerille viestiä että valtio alkaaisi tukemaan BTCF:ää ja meidän harrastusta.

                      jos eivät rahallisesti haluaisi niin minulle kävisi esim. alennusseteli alkoon..
                      Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                      -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                      Kiitos ajastasi? :think

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        Originally posted by A.I View Post
                        ja tohon vielä kun lasketaan säästetty käyttövoimavero niin

                        turbotettu bemari selvästi kuluttaa vähän ja myös päästöt ovat pieniä E85 ansiosta joten eiköhän pistetä bernerille viestiä että valtio alkaaisi tukemaan BTCF:ää ja meidän harrastusta.

                        jos eivät rahallisesti haluaisi niin minulle kävisi esim. alennusseteli alkoon..
                        Unohda kotomaan päättäjät, suoraan vaan EU:n rahahanoille:
                        "Euroopan aluekehitysrahasto tukee työllisyyden lisäämiseksi esimerkiksi uusien ympäristöteknologioiden kehittämistä"

                        kato, ilmoitetaan kaikki olevamme foorumilla duunissa sivutöinä kehittämässä vanhojen autojen päästöjen pienentämistä, siinähän olisi jo parikin ympäristötekijää:
                        1. vanhoja autoja ei tarvitse romuttaa ja uusia ei tarvitse tehdä, kun vanhoista tehdään entistä ympäristöystävällisempiä
                        2. puliukot katoaa katukuvasta kun kaikki viina menee vanhoihin bemareihin

                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • tobezki
                          BTCF Member
                          • Jan 2010
                          • 98
                          • Rauma

                          Ostin nyt sitten 36 cupeen missä M50B25NV moottori. Purkuautosta M52B28 kampura. Eli alakerran ryjät pitäisi tilata seuraavaksi. Teho tavoite on sinne 700-1000hp ja viinalla mennään. Veivejä olen katsellut nyt. Uskaltaako kinuskeihin luottaa? Onko niissä havaittu eroja?



                          Noi PPF:ät näyttää hieman vahvemmilta mitä perus kiina veivit. Hinta kylläkin +700€ sarja. Kiinalaiset abaut 300€

                          Oletus on, että jos ei nakuttamaan pääse niin kiinalaiset kestää yhtälailla?
                          E30 Touring M50B25+ZF
                          E114 1600-2 1969
                          Colorado 5.3 ZQ8
                          K1500 5.7 4WD

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            Originally posted by tobezki View Post
                            Ostin nyt sitten 36 cupeen missä M50B25NV moottori. Purkuautosta M52B28 kampura. Eli alakerran ryjät pitäisi tilata seuraavaksi. Teho tavoite on sinne 700-1000hp ja viinalla mennään. Veivejä olen katsellut nyt. Uskaltaako kinuskeihin luottaa? Onko niissä havaittu eroja?



                            Noi PPF:ät näyttää hieman vahvemmilta mitä perus kiina veivit. Hinta kylläkin +700€ sarja. Kiinalaiset abaut 300€

                            Oletus on, että jos ei nakuttamaan pääse niin kiinalaiset kestää yhtälailla?
                            Mulla on kiinalaiset 135mm, ja toistaiseksi ainakin kestäneet, mutta kilsoja ei ole takana kuin 2500-3000km, tehoja >600.
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • Takalo_kari
                              BTCF Member
                              • Mar 2007
                              • 1359
                              • tku

                              Originally posted by tobezki View Post
                              Ostin nyt sitten 36 cupeen missä M50B25NV moottori. Purkuautosta M52B28 kampura. Eli alakerran ryjät pitäisi tilata seuraavaksi. Teho tavoite on sinne 700-1000hp ja viinalla mennään. Veivejä olen katsellut nyt. Uskaltaako kinuskeihin luottaa? Onko niissä havaittu eroja?



                              Noi PPF:ät näyttää hieman vahvemmilta mitä perus kiina veivit. Hinta kylläkin +700€ sarja. Kiinalaiset abaut 300€

                              Oletus on, että jos ei nakuttamaan pääse niin kiinalaiset kestää yhtälailla?

                              Oili jaloselta M54B30 kampura + netistä 135mm h profi veivit ja ruostista ppf:ltä m50 lohkolle m54 kampuralle tarkoitetut männä. = 3014cc 9.x puristus ja kestää takuula.
                              Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                              -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                              Kiitos ajastasi? :think

                              Comment

                              • Bemssi
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 872
                                • Kerkkoo

                                Originally posted by I-Ienkka View Post
                                Ahtoputki irti jostain niin että putki on huulilla mutta klemmari ei tiivistä tai letkussa reikä. Tai jos on dumppi nii se vuotaa.

                                Dumpin ohituksen jälkeen ahdot nousevat nyt paljon aikaisemmin haluttuun paineeseen
                                Supra kun mainitsi tyhjäkäynti liitoksen liimauksesta, niin nyt se lävähti multaki = nyt se on liimattu kiinni ja pysyy.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎