Eli nitrauksen vaatii. Täytyy hakea toinen kampura
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2017
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Bansku View PostOnko nuo m54b30 kammet nitrattuja vai ei? Omasta kammesta löytyikin yhdestä kk kaulalta 0.03mm soikeutta, täytyisi hioo alikokoon, jolloin kaikki kaulat täytyisi nykästä ja tasapainottaa koko akseli. Tällöin tulee halvemmaksi tuo vanha kunnostaa mitä ostaa uusi kampi jonka kaulat kiillotuttaa ja tasapainotuttaa koko kammen. Paitsi jos nitrattu kampi niin tästä tulee n. 250e lisäkulu jolloin uusi kampi halvempi vaihtoehto
Mikäs bemarin hylkyraja soikeudelle on, ei kai se paljoa kolmesta satkusta eroa?
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostKolme satkua? Olishan se tietysti hyvä että kaulat olis täydellisiä mutta kolme satkuahan mahtuu hyvin pyöriin laakerivälyksissä joten itse pitäisin ko. kampea ihan käyttökelpoisena sellaisenaan.
Mikäs bemarin hylkyraja soikeudelle on, ei kai se paljoa kolmesta satkusta eroa?
Comment
-
-
Miten on bmw:n ohjeistus kaulojen hionnan suhteen, ainakin s50 koneissa ja varmaan muissakin bemari myy 0,25 ja 0,50 alikoon laakereita. Typetys menee noin 0,2-0,5mm syvyyteen tai syvemmällekin jos käytetään enemmän aikaa. Voisi olettaa bmw on nitrannut akselit juuri siten että voidaan käyttää näitä alikoja turvallisesti.
Comment
-
-
Originally posted by meteor View PostMiten on bmw:n ohjeistus kaulojen hionnan suhteen, ainakin s50 koneissa ja varmaan muissakin bemari myy 0,25 ja 0,50 alikoon laakereita. Typetys menee noin 0,2-0,5mm syvyyteen tai syvemmällekin jos käytetään enemmän aikaa. Voisi olettaa bmw on nitrannut akselit juuri siten että voidaan käyttää näitä alikoja turvallisesti.Aprilia RSV4
Comment
-
-
öljynjäähdytys
Tässä pähkäillyt, että asentaisin oil coolerin omaan e30 turboon. En kirveelläkään löydä täältä foorumilta sitä henkilöä, jolla oli tuossa suodattimen kannessa lähdöt. Oliko siinä jonkin näköinen termostaatti?
Toisena kysymyksenä, että onko jengillä kokemusta noista ebayn lauhduttimista?
ps. S50 suodatin jalka ei nyt ole tähän hätään vaihtoehto, kosksa €.
Comment
-
-
Oisko veemu. Ja ainakin pikkuvelii (sillä kyllä m60 koneessa)
Ei oo termaria. Kerää kolehti ja laita s50 jalkasigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Bemssi View PostTässä pähkäillyt, että asentaisin oil coolerin omaan e30 turboon. En kirveelläkään löydä täältä foorumilta sitä henkilöä, jolla oli tuossa suodattimen kannessa lähdöt. Oliko siinä jonkin näköinen termostaatti?
Toisena kysymyksenä, että onko jengillä kokemusta noista ebayn lauhduttimista?
ps. S50 suodatin jalka ei nyt ole tähän hätään vaihtoehto, kosksa €.
Ja tarvii silti ulkoisen termostaatin. Noita kansia on myös semmosia mitkä ei tiivisty suodatinjalan putkeen ja ne ei toimi ollenkaan, samaan tapaan kun ne hitsatutkaan lähdöt ei toimi.Last edited by Pazi88; 30-11-2017, 13:24.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View Postmeinaatko niitä hitsattuja lähtöjä? niistähän todettiin, ettei se ole millään lailla toimiva setuppi. Ne billet kannet joissa keskiosa tiivistyy tiukasti sen suodatinjalan keskellä olevan putken kanssa on ainoa desing joka toimii. Mut ne maksaa about saman verran mitä s50 jalkakin. Tässä esim. yksi toimiva versio: http://www.catech-usa.com/single_pro...faWQ9MTU4.html
Ja tarvii silti ulkoisen termostaatin. Noita kansia on myös semmosia mitkä ei tiivisty suodatinjalan putkeen ja ne ei toimi ollenkaan, samaan tapaan kun ne hitsatutkaan lähdöt ei toimi.
S50 jalka ei varmasti mene ilman rankempia modauksia.Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
Käyttis:Transporter T5 2.5tdi
Comment
-
-
Originally posted by I-Ienkka View PostOnko kukaan täälä koskaan mitannu katuautossa öljynlämpöjä ja todennu että jäähylle on tarve? Vai laittaako väki niitä vaan koska muutki laittaa tai että koska nyt on turbo nii nyt sen tarvii?
Ottaa sen x-50 tai x-60 öljyn ni Emmä usko että kovin paljon tulee vielä jäähylle tarve :think
Mut tää ei ookkaa uskonasia...
No mulle tulee mittaukset ens vuodelle, eikä jäähyä, sittenhän sen näkee. Kannattaa muuten sitte tutkia kun jokin toinen 5w-40 kestää paremmin lämpöä kuin se Castrol
E: Mutta muillakin on nii mäki tarviinE36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by I-Ienkka View PostOnko kukaan täälä koskaan mitannu katuautossa öljynlämpöjä ja todennu että jäähylle on tarve? Vai laittaako väki niitä vaan koska muutki laittaa tai että koska nyt on turbo nii nyt sen tarvii?
Ja radalla ei oo ajettu, öljyinä on ollu 10w50 ja 10w60E30 325 M-tech II DCT
9.97s/238kmh
Comment
-
-
Itsellä ainakin tarve jäähylle. Jo viime talvena jääradalla sain öljynlämmöt yli 120 asteeseen joidenkin kierroksien jälkeen. Muiden normiajossa tolla kesällä ei mitään ongelmia ollut, minun normaali ajossa ei kummosia ponnisteluja tarvinnut sinne 120 asteeseen. Ratapäivillä muutama kk sitten jo neljän kierroksen jälkeen öljylämmöt meni siitä ylitse. Tän jälkeen hävisikin paine ja lämpömittari pelistä ja ajettiin surutta mm. Mäntä halki.
Tosin itsellä onkin reilusti pienennetty e36 öljypohja. Öljyjäähyn kun laitan niin alkuun ainakin ponnistelen ilman termaria, sitä laitettakun ei sunnuntai ajeluun muutenkaan tehdä :think
E: enkä muista että penkissäkään olisi noussut sinne 120 asteeseen
Comment
-
-
Originally posted by ike24 View PostPikkuvelii on m60suodatinjalka jossa lähdöt öljynjäähylle ja sitte joku billetti kansi jossta tais olla lämpöanturisigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
Comment