Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bansku
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2011
    • 1493
    • Savo

    Eli nitrauksen vaatii. Täytyy hakea toinen kampura

    Comment

    • naukkis
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1222
      • Jyväskylä

      Originally posted by Bansku View Post
      Onko nuo m54b30 kammet nitrattuja vai ei? Omasta kammesta löytyikin yhdestä kk kaulalta 0.03mm soikeutta, täytyisi hioo alikokoon, jolloin kaikki kaulat täytyisi nykästä ja tasapainottaa koko akseli. Tällöin tulee halvemmaksi tuo vanha kunnostaa mitä ostaa uusi kampi jonka kaulat kiillotuttaa ja tasapainotuttaa koko kammen. Paitsi jos nitrattu kampi niin tästä tulee n. 250e lisäkulu jolloin uusi kampi halvempi vaihtoehto
      Kolme satkua? Olishan se tietysti hyvä että kaulat olis täydellisiä mutta kolme satkuahan mahtuu hyvin pyöriin laakerivälyksissä joten itse pitäisin ko. kampea ihan käyttökelpoisena sellaisenaan.

      Mikäs bemarin hylkyraja soikeudelle on, ei kai se paljoa kolmesta satkusta eroa?

      Comment

      • Bansku
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2011
        • 1493
        • Savo

        Originally posted by naukkis View Post
        Kolme satkua? Olishan se tietysti hyvä että kaulat olis täydellisiä mutta kolme satkuahan mahtuu hyvin pyöriin laakerivälyksissä joten itse pitäisin ko. kampea ihan käyttökelpoisena sellaisenaan.

        Mikäs bemarin hylkyraja soikeudelle on, ei kai se paljoa kolmesta satkusta eroa?
        Siis se on toisesta kohti mitattuna jo 8 satkua alikoossa, ja taas toisesta kohti sen 5 satkua alikoossa, josta siis tulee se 3 satkun soikeus. Tohon koneeseen nyt muutenkin menee omaisuus ja muut palikat päivittyy ympäriltä ja ruutia täytyisi irrota aika paljon enemmän mitä nyt on joten en yhden kaulan takia riskeeraa koko moottoria

        Comment

        • meteor
          Bimmer Rookie
          • Sep 2013
          • 123
          • Hämeenlinna

          Miten on bmw:n ohjeistus kaulojen hionnan suhteen, ainakin s50 koneissa ja varmaan muissakin bemari myy 0,25 ja 0,50 alikoon laakereita. Typetys menee noin 0,2-0,5mm syvyyteen tai syvemmällekin jos käytetään enemmän aikaa. Voisi olettaa bmw on nitrannut akselit juuri siten että voidaan käyttää näitä alikoja turvallisesti.

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Originally posted by meteor View Post
            Miten on bmw:n ohjeistus kaulojen hionnan suhteen, ainakin s50 koneissa ja varmaan muissakin bemari myy 0,25 ja 0,50 alikoon laakereita. Typetys menee noin 0,2-0,5mm syvyyteen tai syvemmällekin jos käytetään enemmän aikaa. Voisi olettaa bmw on nitrannut akselit juuri siten että voidaan käyttää näitä alikoja turvallisesti.
            Lue BMW:n ohjeistus alikoko laakereista jos akselia hiotaan. En usko että s50 kohdalla esim. 0,25 olis ohjeiden mukaan ok pelkällä hiomisella. Esim. S14 ja M60/62 kohdalla mainitaan että akseli pitää käsitellä hiomisen jälkeen.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Bemssi
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 872
              • Kerkkoo

              öljynjäähdytys

              Tässä pähkäillyt, että asentaisin oil coolerin omaan e30 turboon. En kirveelläkään löydä täältä foorumilta sitä henkilöä, jolla oli tuossa suodattimen kannessa lähdöt. Oliko siinä jonkin näköinen termostaatti?

              Toisena kysymyksenä, että onko jengillä kokemusta noista ebayn lauhduttimista?

              ps. S50 suodatin jalka ei nyt ole tähän hätään vaihtoehto, kosksa €.

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                Oisko veemu. Ja ainakin pikkuvelii (sillä kyllä m60 koneessa)

                Ei oo termaria. Kerää kolehti ja laita s50 jalka
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11112
                  • Oulu

                  Originally posted by Bemssi View Post
                  Tässä pähkäillyt, että asentaisin oil coolerin omaan e30 turboon. En kirveelläkään löydä täältä foorumilta sitä henkilöä, jolla oli tuossa suodattimen kannessa lähdöt. Oliko siinä jonkin näköinen termostaatti?

                  Toisena kysymyksenä, että onko jengillä kokemusta noista ebayn lauhduttimista?

                  ps. S50 suodatin jalka ei nyt ole tähän hätään vaihtoehto, kosksa €.
                  meinaatko niitä hitsattuja lähtöjä? niistähän todettiin, ettei se ole millään lailla toimiva setuppi. Ne billet kannet joissa keskiosa tiivistyy tiukasti sen suodatinjalan keskellä olevan putken kanssa on ainoa desing joka toimii. Mut ne maksaa about saman verran mitä s50 jalkakin. Tässä esim. yksi toimiva versio: http://www.catech-usa.com/single_pro...faWQ9MTU4.html
                  Ja tarvii silti ulkoisen termostaatin. Noita kansia on myös semmosia mitkä ei tiivisty suodatinjalan putkeen ja ne ei toimi ollenkaan, samaan tapaan kun ne hitsatutkaan lähdöt ei toimi.
                  Last edited by Pazi88; 30-11-2017, 13:24.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Iemel
                    BTCF Member
                    • Oct 2007
                    • 1654
                    • Muhos

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    meinaatko niitä hitsattuja lähtöjä? niistähän todettiin, ettei se ole millään lailla toimiva setuppi. Ne billet kannet joissa keskiosa tiivistyy tiukasti sen suodatinjalan keskellä olevan putken kanssa on ainoa desing joka toimii. Mut ne maksaa about saman verran mitä s50 jalkakin. Tässä esim. yksi toimiva versio: http://www.catech-usa.com/single_pro...faWQ9MTU4.html
                    Ja tarvii silti ulkoisen termostaatin. Noita kansia on myös semmosia mitkä ei tiivisty suodatinjalan putkeen ja ne ei toimi ollenkaan, samaan tapaan kun ne hitsatutkaan lähdöt ei toimi.
                    Tulipa tuosta mieleen että onko kukaan koskaan tutkinut kuinka samanlaisia m42 ja m50 suodatinjalat on keskenään? tuo linkin tuote voisi olla ihan hyvä vaihtoehto öljynjäähdytykseen tuohon nelimukiseen.

                    S50 jalka ei varmasti mene ilman rankempia modauksia.
                    Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
                    Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
                    Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
                    Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
                    Käyttis:Transporter T5 2.5tdi

                    Comment

                    • ike24
                      BTCF Member
                      • Mar 2011
                      • 957
                      • haapavesi

                      Originally posted by Tonton View Post
                      Oisko veemu. Ja ainakin pikkuvelii (sillä kyllä m60 koneessa)

                      Ei oo termaria. Kerää kolehti ja laita s50 jalka
                      Pikkuvelii on m60suodatinjalka jossa lähdöt öljynjäähylle ja sitte joku billetti kansi jossta tais olla lämpöanturi

                      Comment

                      • I-Ienkka
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2012
                        • 275
                        • kokkola

                        Onko kukaan täälä koskaan mitannu katuautossa öljynlämpöjä ja todennu että jäähylle on tarve? Vai laittaako väki niitä vaan koska muutki laittaa tai että koska nyt on turbo nii nyt sen tarvii?

                        Comment

                        • Matuh
                          BTCF Member
                          • Apr 2013
                          • 3702
                          • Kouvola

                          Originally posted by I-Ienkka View Post
                          Onko kukaan täälä koskaan mitannu katuautossa öljynlämpöjä ja todennu että jäähylle on tarve? Vai laittaako väki niitä vaan koska muutki laittaa tai että koska nyt on turbo nii nyt sen tarvii?
                          Tämän mäkin haluun tietää
                          Ottaa sen x-50 tai x-60 öljyn ni Emmä usko että kovin paljon tulee vielä jäähylle tarve :think
                          Mut tää ei ookkaa uskonasia...
                          No mulle tulee mittaukset ens vuodelle, eikä jäähyä, sittenhän sen näkee. Kannattaa muuten sitte tutkia kun jokin toinen 5w-40 kestää paremmin lämpöä kuin se Castrol

                          E: Mutta muillakin on nii mäki tarviin
                          E36 328i M50B30 turbo
                          Skoda vRS
                          Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                          Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                          EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                          Comment

                          • anteroro
                            BTCF Member
                            • Jan 2009
                            • 434
                            • oulu

                            Originally posted by I-Ienkka View Post
                            Onko kukaan täälä koskaan mitannu katuautossa öljynlämpöjä ja todennu että jäähylle on tarve? Vai laittaako väki niitä vaan koska muutki laittaa tai että koska nyt on turbo nii nyt sen tarvii?
                            Mulla on mittari ja ei oo kadulla eikä penkissä ollu tarvetta jäähdytykselle. Aluksi oli jäähy tuommosella termarittomalla suodatinkannella ja ei sillä saanu ees öljyjä lämpimäksi normiajolla :think
                            Ja radalla ei oo ajettu, öljyinä on ollu 10w50 ja 10w60
                            E30 325 M-tech II DCT
                            9.97s/238kmh

                            Comment

                            • Bansku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2011
                              • 1493
                              • Savo

                              Itsellä ainakin tarve jäähylle. Jo viime talvena jääradalla sain öljynlämmöt yli 120 asteeseen joidenkin kierroksien jälkeen. Muiden normiajossa tolla kesällä ei mitään ongelmia ollut, minun normaali ajossa ei kummosia ponnisteluja tarvinnut sinne 120 asteeseen. Ratapäivillä muutama kk sitten jo neljän kierroksen jälkeen öljylämmöt meni siitä ylitse. Tän jälkeen hävisikin paine ja lämpömittari pelistä ja ajettiin surutta mm. Mäntä halki.
                              Tosin itsellä onkin reilusti pienennetty e36 öljypohja. Öljyjäähyn kun laitan niin alkuun ainakin ponnistelen ilman termaria, sitä laitettakun ei sunnuntai ajeluun muutenkaan tehdä :think
                              E: enkä muista että penkissäkään olisi noussut sinne 120 asteeseen

                              Comment

                              • Tonton
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 9101
                                • Raisio

                                Originally posted by ike24 View Post
                                Pikkuvelii on m60suodatinjalka jossa lähdöt öljynjäähylle ja sitte joku billetti kansi jossta tais olla lämpöanturi
                                Totta näin olikin
                                sigpic
                                M-B Vito -22
                                Transit Custom -18
                                Yamaha vx ho cruiser -22
                                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎