Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    Originally posted by meteor View Post
    Joo en tiedä kuka puhuu paskaa, mutta sitten on niin s50b30/32 akseleita ei enään saa tehtaalta. Yhteen rallipeliin mistä katkesi kampura ja siihen tilattiin schiedmannin kautta akseli ja oli maksettu, raha tuli takaisin koska tehtaalta ilmoitettiin vuoden kestävän ennenkuin taas saa. Onko sitten näin niitä ei enään ole, vai onko sinulla joku oma kanava koska rahvaalla ei noita reittejä niin montaa ole.
    Voivat hyvin olla loppu. Eikä niitä valmisteta heti lisää vaan kerätään isompi satsi (eri akseleita) valmistukseen jotta kustannukset laskee tehtaalle.

    Niitä voi silti olla saksassa jossain liikkeissä hyllyssä, sitä kun Suomen merkkari ei näe.

    Yksi vaihtoehto voisi olla BMW Motorsport. En tosin tiedä s50 kilpa-akselien hintatasoa.

    Pistä privaa jos haluat paikan mistä vois akseleita kysyä.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • meteor
      Bimmer Rookie
      • Sep 2013
      • 123
      • Hämeenlinna

      Kiinapojat näitäkin akseleita tekee, en tiedä niiden laadusta. Ollaan mietitty sitäkin jos näinkin tavallaan erikoiseen malliin tekee akseleita niin olettaisi sen kerran kun niitä valaa ja koneistaa tekisi niistä oikeasti hyviä, varmasti kauppa kävisi vai onko ne oikeasti hyviä. Siis meillä nyt ei suoranaista tarvetta ole, paitsi yksi 32 lohko jossa laatikon korvat saaneet kipeetä josta koitetaan parsia ehyt ja siihen joko 30/32 akseli jollain aikataululla.
      Valmistaahan bmw välillä peltitosia vanhempiin mallein, miksei myös e36 myös koneen osia. Kuitenikin e36 on varmaan aika suuri harrastepeli ja kyllä se valmistajakin sen tietää.
      Last edited by meteor; 06-01-2018, 00:08.

      Comment

      • Tomba87
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 4029
        • Imatra

        M54B30 kampura, vauhtipyörän paino? Tuolla ati super dampper tilaus-topicissa olikin jo puhetta mutta en kehtaa enempää sitä sotkea. Eli pitäisikö tuolle kampuralle nyt hommata mahdollisimman kevyt vauhtipyörä mahdollisten värinäongelmien välttämiseksi? M52 lohkoon tulossa M52 dampperilla, öljypumpun rattaan ajattelin hitsata kiinni. Yli 7000rpm ei ole tarkoitus kierrättää. PMC:ltä saisi alumiinista 5.7kg pyörää.
        Luukku auki ja risut kyytiin

        Comment

        • Bansku
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2011
          • 1493
          • Savo

          Originally posted by anteroro View Post
          Facebookissa eilen joku kaupitteli myös b32 akselia, tietääkö bansku kuka se oli?

          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=363380 Valtsi kaupitteli mulle



          Kesällä kun ite jahtasin b30 akselia niin tuntu että ois montakin b32 ollu myynnissä, nyt näköjään kaks (plus se parin tonnin) ja molemmat näytti tarvivan remonttia
          Jenkeissä oli myös sillon 2 tai 3 euro b30 akselia mutta kukaan niistä ei ruvennut lähettämään suomeen.
          En tiedä, ei tainnut edes silmään sattua. Noista ebayn paskoista nakkasinkin löysät tarjoukset
          Last edited by Bansku; 06-01-2018, 12:23.

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            Originally posted by meteor View Post
            Kiinapojat näitäkin akseleita tekee, en tiedä niiden laadusta. Ollaan mietitty sitäkin jos näinkin tavallaan erikoiseen malliin tekee akseleita niin olettaisi sen kerran kun niitä valaa ja koneistaa tekisi niistä oikeasti hyviä, varmasti kauppa kävisi vai onko ne oikeasti hyviä.
            Siis hyvän kampuran pitäisi olla muottiin taottu, suoran kutosen täysvastapainoisen kampuran takominen muottiin vaatii melkoisen järeän koneen, ei taida kovin suurta olla aftermarket tarjonta tältä osin.

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              Originally posted by Tomba87 View Post
              M54B30 kampura, vauhtipyörän paino? Tuolla ati super dampper tilaus-topicissa olikin jo puhetta mutta en kehtaa enempää sitä sotkea. Eli pitäisikö tuolle kampuralle nyt hommata mahdollisimman kevyt vauhtipyörä mahdollisten värinäongelmien välttämiseksi? M52 lohkoon tulossa M52 dampperilla, öljypumpun rattaan ajattelin hitsata kiinni. Yli 7000rpm ei ole tarkoitus kierrättää. PMC:ltä saisi alumiinista 5.7kg pyörää.
              Niin ja DLI techniciltä saa 5kg teräspyörän vakio kytkimelle. Ja veikkaan että myös edullisemmin.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                Originally posted by naukkis View Post
                Siis hyvän kampuran pitäisi olla muottiin taottu, suoran kutosen täysvastapainoisen kampuran takominen muottiin vaatii melkoisen järeän koneen, ei taida kovin suurta olla aftermarket tarjonta tältä osin.
                Ja lämpökäsittely vaatii myös tietoa ja nekään laitteet ei ole edullisia. 70-100h. 500°C hujakoilla ei sekään halpaa ole.

                Pakko ihmetellä miten porukka kiinalaisten kopioidessa lewiksen farkkuja piti niitä heti paskana verrattuna alkuperäisiin.
                Mutta heti kun kinukki kopioi veivejä yms. moottorin osia ilman sekunninkaan r&d aikaa, jengi luottaa ilmoitettuihin metallilaatuihin yms. markkina paskaan.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • anteroro
                  BTCF Member
                  • Jan 2009
                  • 434
                  • oulu

                  Originally posted by Tomba87 View Post
                  PMC:ltä saisi alumiinista 5.7kg pyörää.
                  Ja RHD Engineeringiltä 3.8kg pyörää.
                  E30 325 M-tech II DCT
                  9.97s/238kmh

                  Comment

                  • Exami
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 986
                    • Hyvinkää, Tuusula

                    Näytti tulleen vacmotorsportille stroke kampi M50 koneeseen.. 97mm stroke.. joutuu vaa kurottaa aika syvältä taskunpohjalta..

                    sigpic
                    Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      Meneekö M50NV-kanteen (7mm venttiilit) paikalleen M52/M54-nokkapukit 33mm nostimineen? M54B30-nokka tulossa, eikä tarttis kairata noita NV-pukkeja jos koko paska menee heittämällä tilalle... :think
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11112
                        • Oulu

                        Originally posted by Supra^ View Post
                        Meneekö M50NV-kanteen (7mm venttiilit) paikalleen M52/M54-nokkapukit 33mm nostimineen? M54B30-nokka tulossa, eikä tarttis kairata noita NV-pukkeja jos koko paska menee heittämällä tilalle... :think
                        Ei taida mennä muistaakseni. :think

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Osku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2005
                          • 3324
                          • Kouvola,Pilkanmaa

                          Originally posted by Supra^ View Post
                          Meneekö M50NV-kanteen (7mm venttiilit) paikalleen M52/M54-nokkapukit 33mm nostimineen? M54B30-nokka tulossa, eikä tarttis kairata noita NV-pukkeja jos koko paska menee heittämällä tilalle... :think
                          Ei mene.
                          Jousi ja retainer ei mahdu nostimen sisään.

                          Noita pukkeja pystyy aika paljonkin muokkaamaan...



                          Nii ja jos sulle on tulossa M54B30 nokka ni aja siit nokan rattaasta sitten sen verran pois että on vastaavanmittanen kun M52 oem.
                          Last edited by Osku; 07-01-2018, 11:16.
                          E30 24V 5D "Vakio"

                          Originally posted by ///Make
                          1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Ei taida mennä muistaakseni. :think
                            Originally posted by Osku View Post
                            Ei mene.
                            Jousi ja retainer ei mahdu nostimen sisään.

                            Noita pukkeja pystyy aika paljonkin muokkaamaan...

                            Nii ja jos sulle on tulossa M54B30 nokka ni aja siit nokan rattaasta sitten sen verran pois että on vastaavanmittanen kun M52 oem.
                            Oukkei, näin mä vähän pelkäsinkin. Ja joo, Pasin video tsekattu rattaan 5mm lyhentämisestä.
                            Aika vähän näyttäis jäävän laakeripintaa kun poraa läpi asti, onkohan tuohon mitään välimallin kompromissiratkaisua? Toisaalta suurimmat voimathan varmaan painaa nokkaa juuri päinvastaiseen suuntaan (venttiilin avautuminen)... :think
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • Osku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2005
                              • 3324
                              • Kouvola,Pilkanmaa

                              Originally posted by Supra^ View Post
                              Aika vähän näyttäis jäävän laakeripintaa kun poraa läpi asti, onkohan tuohon mitään välimallin kompromissiratkaisua? T :think
                              No Enem...

                              Ja eipä tolla vakio M54 nokalla siihe tarvi tehä mitää muuta ku vähän sipassa vastapainoille tilaa et se mahtuu pyörii.
                              E30 24V 5D "Vakio"

                              Originally posted by ///Make
                              1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                              Comment

                              • Tomba87
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 4029
                                • Imatra

                                Originally posted by jannmann View Post
                                Niin ja DLI techniciltä saa 5kg teräspyörän vakio kytkimelle. Ja veikkaan että myös edullisemmin.
                                Ajatus oli laittaa sre 765 asetelma. Tosin tuolta DLI:ltä näkyi löytyvän sille sopivaa pyörää myös.

                                Originally posted by anteroro View Post
                                Ja RHD Engineeringiltä 3.8kg pyörää.
                                Mahtaakohan olla katuautoon jo vähän turhan kevyt käytettävyyden kannalta? :think
                                Luukku auki ja risut kyytiin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎