Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kreuzotter
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 145

    Originally posted by TuomasTee
    Ecun liittimessä on yhdessä kohdassa numero 20, muuta numeroa siellä ei ole. Numero pitää paikkansa, jos numerointi menee S-muodossa alavasemmalta alkaen.
    Katsopas www.e34.de -> Schrauberecke -> Tips und Tricks -> Schaltpläne -> 8500_0 Steckverbinderansicht -> 00.gif -> Fig. 1
    Frauen fahren besser...mit dem Bus!

    Comment

    • TuomasTee
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 529
      • Kotka

      Odottelen innokkaasti E36-ihmisten neuvoja...
      BMW F15 X5 M50d -14

      Comment

      • rei7pir8
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 248

        Tässä uudemmassa systeemissä johtojen värit ovat erilaisia kuin vanhemmassa sydseemissä!
        Johtojen numerointi menee riveittäin eikä s-järjestyksessä!
        525iA -91
        518i -90
        324tdic -88

        Comment

        • Bemari E36
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 201
          • Lapinlahti

          Originally posted by rei7pir8
          Tässä uudemmassa systeemissä johtojen värit ovat erilaisia kuin vanhemmassa sydseemissä!
          Johtojen numerointi menee riveittäin eikä s-järjestyksessä!
          Niin mäkin MUISTELEN että ne menee rivettäin... älä kytke sitä toista johtoa runkoon, vaan siihen toiseen johtoon...
          E270 CDI, Oldsmobile Delta 88 350cid.
          Ex E39 530D, Ex. E36 325 TDS Touringhttp://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=21868
          X määrä mielenhäiriöitä...

          Comment

          • TuomasTee
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 529
            • Kotka

            Meneekö numerointi sitten samalla tavalla kuin tuossa aiemmin mainitussa kuvassa?

            Pystyisikö kukaan kertomaan, minkä väriset johdot tässä -97 E36:ssa ovat kysymyksessä?
            BMW F15 X5 M50d -14

            Comment

            • TuomasTee
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 529
              • Kotka

              Eikö kukaan muista miten on itse tehnyt? :shock:
              BMW F15 X5 M50d -14

              Comment

              • TuomasTee
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 529
                • Kotka

                No niin, nyt sain kiinni. Riveittäin meni numerointi. Tällä hetkellä ei ole muuta kuin 1Kohm potikka, jää ilmeisesti resurssit vajaiksi. Pitää huomenna laittaa lisää vastusta. Kyllä tehoa ehkä pikkuisen tuli lisää, ei kuitenkaan mitenkään älyttömästi.

                Pinni 39 oli siis kokovioletti ja 14 oli musta, mikä piti tutkia ihan liittimen juuresta, koska niitä on siellä muutama, ne menevät isompien mustien kuorien sisälle.

                Odottelen mielenkiinnolla mitä tapahtuu, kun saan vastusta lisää.
                BMW F15 X5 M50d -14

                Comment

                • TuomasTee
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 529
                  • Kotka

                  No, kyllä sitä tehoa tuli lisää oikeastaan enemmänkin kuin pikkuisen! 8)
                  Nyt vaan kävi kytkin luistamaan!! :guns: Luistaa tosi pahasti silloin kun käyttää älyttömästi lisääntynyttä vääntöä isoilla vaihteilla. Vakiona ei luista yhtään. Mittarissa 158 tuhatta, luuletteko muuten pitääkö paikkansa kytkimestä päätellen? Tuulilasi ja ratinpäällinen vaihdettu ja huoltokirja tosi epäilyttävän näkönen.

                  Kun polkaisee kaasun pohjaan kun takana ajaa valkoinen auto, se meinaa vähän tummua taustapeilissä... Ois varmaan ihan kohteliasta laittaa alaspäinkaartuvat ulostulot ettei tuu silmille.

                  Onko tämä systeemi nyt siis turvallinen? Voiko kone kärsiä, jos tuota pitää koko ajan päällä, siis vaikka ajelee ihan rauhallisestikin, mutta systeemi päällä? Mitä mieltä esim. poliisit tai katsastusmiehet ovat tästä? Kannattaako pitää nappulaa piilossa?

                  Miten toimii lastun kanssa, kun tuli sellainenkin tilattua?

                  Mihin väliin kulutusmittari on kytketty? Se näyttää nyt pienempiä lukuja, huijaako vastus sitäkin?
                  BMW F15 X5 M50d -14

                  Comment

                  • TuomasTee
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 529
                    • Kotka

                    Onko tämä systeemi muuten sellainen, että se toimii vain tietyllä vastusarvolla? Pienellä ei toimi, ja isosta ei ole hyötyä?
                    BMW F15 X5 M50d -14

                    Comment

                    • Jamppa1983
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 739
                      • Pirkanmaa

                      Onko mitään uutta viritys rintamalla?
                      Onko nämä halppis systeemit toiminut pidemmän ajan päälle?
                      Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                      M3 e90 & "M3" e30 turbo

                      Comment

                      • TuomasTee
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 529
                        • Kotka

                        Otin omani pois sekä katsastuksen takia että sen takia, että ainakin mun käsityksen mukaan tuo on koneelle vaarallinen. Ensinnäkin, liian pieni nestepää noille syötöille, syöttöaika kasvaa liikaa, mitä lie kone tykkää siitä konehan käykin tosi oudosti matalillla kierroksilla. Toiseksi, vakioturbo on liian pieni, pakopaineet kasvaa vaarallisiksi. Eli pahimmassa tapauksessa voi kansi tai turbo hajota. Korjatkaa jos oon väärässä. Kun painoin kaasun pohjaan pienillä kierroksilla, kävi kuulumaan epäilyttävää jyrinää. En tiedä tuliko kytkimestä vai vaihteistosta. Varmempaa vaihtaa sitten isompi turbo jossain vaiheessa kuin tehdä tuollaisia epäilyttäviä ratkaisuja.
                        BMW F15 X5 M50d -14

                        Comment

                        • TuomasTee
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2004
                          • 529
                          • Kotka

                          Ai niin, kannattaa luultavasti mielummin ostaa VNT:ltä tai jostain muualta halvalla (100-130e) kunnon lastu kuin käyttää tuota systeemiä. +30hv/70Nm luvattu, hyvin toimii, itse olen tosi tyytyväinen.
                          BMW F15 X5 M50d -14

                          Comment

                          • Kreuzotter
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2003
                            • 145

                            Mulla on ollut se EVO-malli (portaattomasti kaasun mukaan säätyvä) käytössä viime elokuusta lähtien. Hienosti on toiminut, pois en vaihtais. Siinä ON/OFF mallissa, toimii vaan kaasu pohjassa -tyyppisessä on just se ongelma, että siitä ei ole mitään iloa normaaliajossa. EVO:lla saa just hienosti annosteltua tarpeen mukaan lisävääntöä risteyksistä kiihdytettäessä, mottoritien rampeilla, ohituksissa jne.
                            Frauen fahren besser...mit dem Bus!

                            Comment

                            • jani1632
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 2243
                              • Etelä-pohjanmaa

                              Tekeekös joku tämän EVO-boxin myyntiin asti?
                              Mulla on ollut nyt varmaan kohta vuoden käytössä tuo rei7pir8 :n ohjeen mukainen syysteemi,eli nappi kaasupolkimen alla 524td.ssä jossa siis sähköinen pumppu.
                              Tosiaankin vetoa on mukavasti lisää täyskaasulla...nyt olisikin aika koittaa jotain muuta.
                              Iso coolerikin jo odottelee asennusta ja pakoputkisto on paranneltu kohtuu hyvin virtaavaksi kuitenkin vältellen teinivirityksiä!

                              [email protected]
                              Tallin täytteet:
                              E70 3.0d -09
                              E34 540ia -94
                              E39 520d -00
                              E39 528i M-sport -00
                              E60 520i -04
                              E30 -86
                              E61 520da -09

                              Comment

                              • CAN U C IT?
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2004
                                • 149
                                • Kempele

                                Originally posted by Kreuzotter
                                Mulla on ollut se EVO-malli (portaattomasti kaasun mukaan säätyvä) käytössä viime elokuusta lähtien. Hienosti on toiminut, pois en vaihtais. Siinä ON/OFF mallissa, toimii vaan kaasu pohjassa -tyyppisessä on just se ongelma, että siitä ei ole mitään iloa normaaliajossa. EVO:lla saa just hienosti annosteltua tarpeen mukaan lisävääntöä risteyksistä kiihdytettäessä, mottoritien rampeilla, ohituksissa jne.
                                Saisitko väännettyä mulle -95 318 TDS:ään tuollasen EVO-piirin? Tuli ostettua rikkinäisen vakioahtimen tilalle 525 TDS:n turbo, joka sopii kyllä suoraan paikalleen, mutta on huomattavasti suurempi. En ole vielä turboa asentanut, mutta luulis että syttöä joutuu lisään että saa tuon turbon kunnolla mukaan...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎