Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [pmp]
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 650
    • Vantaa

    Tulin tänään vähän ruuvailtua tota 325td:tä. Ero on aivan valtava, eli pumppua vähän koputeltiin ja sit tehtiin ohivuoto"venttiili", mitään en mittailu mut eron vois sanoa vaikka niin et ensin totat ei saanu noil uusil 225/45R17 nastakumeilla poikittain ku väkivalloin ja nyt lähtee kostealla sutiin 2:ella kaasusta, et jotain kyl tapahtu Pumppua pitää kyllä säätää vielä hieman pienemmälle ku tyhjäkäynti jäi huutaan ja auto jatkaa matkaansa vaikka päästää kaasun ylös Seuraavaksi potikka?
    Nii että onko toi suositeltavaa laittaa tota potikkaa ku on jo noi kikat käytössä?
    Last edited by [pmp]; 25-10-2009, 22:07.
    F31 335dx m-sport
    Ex F10 535d m-sport
    Ex E30 325i
    Ex E36 325td
    Ex E30 320i

    Comment

    • [pmp]
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 650
      • Vantaa

      Sitä piti vielä kysellä et mikä kytkin tohon käy, ku tarttis jonku jämäkämmän ku meinaa ruveta luistamaan. kiitos vastauksista
      F31 335dx m-sport
      Ex F10 535d m-sport
      Ex E30 325i
      Ex E36 325td
      Ex E30 320i

      Comment

      • repesorsa
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 290
        • Mikkeli / Jyväskylä

        Onko tietoa käykö DDE 2.0 td moottorinohjaukseen DDE 2.0 tds vakio chippi ihan suoraan? Auto -93 td, joka vastaa tds:sää. Real oem mukaan -95 vuoteen asti tds:ssässä käytetty tota DDE 2.0. Ku ois kiva lisää paukkua saada. Eli onko vanhemmissa td ja tds moottorinohjauksissa muita eroja kuin eri ohjelma sisässä?

        Comment

        • elreino
          Bimmer Rookie
          • Apr 2009
          • 90
          • s-joki

          multa löytyy lastuja noihin ettei tarvi hakata niitä pumppuja lommoille

          Comment

          • [pmp]
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 650
            • Vantaa

            Originally posted by elreino View Post
            multa löytyy lastuja noihin ettei tarvi hakata niitä pumppuja lommoille
            Pistäsitkö vähän lisä tietoa. Jossei tähän nii mulle privalla
            F31 335dx m-sport
            Ex F10 535d m-sport
            Ex E30 325i
            Ex E36 325td
            Ex E30 320i

            Comment

            • snari
              Newbiemmer
              • Jan 2009
              • 3
              • Pietarsaari

              Olen lukenut suurin osa aiheest läpi ja nyt kiinnostais kokeilla tämä potikka homma :think

              Toimiikohan se vm -97 525tds tourinkiin?
              Onko joku kytkeny semmoseen? Ei tiiä jos pumppu ja kaapelit eroaa jotenkin e34 malliin?

              Comment

              • Jaska T
                BTCF Member
                • Aug 2007
                • 215
                • Pyhäsalmi

                Originally posted by snari View Post
                Olen lukenut suurin osa aiheest läpi ja nyt kiinnostais kokeilla tämä potikka homma :think

                Toimiikohan se vm -97 525tds tourinkiin?
                Onko joku kytkeny semmoseen? Ei tiiä jos pumppu ja kaapelit eroaa jotenkin e34 malliin?
                Ei.
                -94 nurkilla pumppu ja Ecu muuttuu sellaisiksi ettei
                tämänkaltainen säätövastusviritys onnistu.

                Comment

                • Pekka Eskola
                  Newbiemmer
                  • Feb 2010
                  • 5
                  • Kouvola

                  Originally posted by Jaska T View Post
                  Ei.
                  -94 nurkilla pumppu ja Ecu muuttuu sellaisiksi ettei
                  tämänkaltainen säätövastusviritys onnistu.



                  Minkälaisia eroja on 325td ja 325tds moottoreissa. vm-93. vakio tehot 115hv ja 143hv. sen verra tiiän et 325td ssä ei ole cooleria.
                  jos joku tietää onko tekniikassa miutakin eroja nii jos viittii pistää vähä infoa:think

                  Comment

                  • Jaska T
                    BTCF Member
                    • Aug 2007
                    • 215
                    • Pyhäsalmi

                    Originally posted by Pekka Eskola View Post
                    Minkälaisia eroja on 325td ja 325tds moottoreissa. vm-93. vakio tehot 115hv ja 143hv. sen verra tiiän et 325td ssä ei ole cooleria.
                    jos joku tietää onko tekniikassa miutakin eroja nii jos viittii pistää vähä infoa:think
                    Varaosakuvastosta vertailemaan:


                    Henkilökohtaisesti epäilisin ettei muita eroja ole kuin moottorinohjausyksikkö ja cooleri.

                    Comment

                    • penari
                      BTCF Member
                      • Nov 2004
                      • 596
                      • Vihanti

                      Originally posted by [pmp] View Post
                      Sitä piti vielä kysellä et mikä kytkin tohon käy, ku tarttis jonku jämäkämmän ku meinaa ruveta luistamaan. kiitos vastauksista
                      e36 m3 kovavauhtipyörä, sachsin race asetelma ja esim 325 kytkinlevy.
                      F01 730d semivoll
                      e30 325 turbo m-tech2

                      Comment

                      • ||Nixu||
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 260
                        • Joensuu

                        Tuli just hommattua 525tds -93 niin siinä ahdot 1.3-1.4bar ja entinen omistaja sano että vakiona nämä ahtaa 1-2bar? Täällä sit lukee et vakiona ois 1bar.. Onko sille sit jotain tehty? Savua ei kyllä näy.
                        Volvo S40 T4 -98

                        ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

                        Comment

                        • tikkku
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2006
                          • 146
                          • Pieksämäki

                          tässä on nyt silmät kierossa luettu koko topikki läpi onkosse nyt sit näin että tuo potikka virisysteemi laitetaan VAIN koko violetin johdon väliin.. autona vm93 td.. jostain luin että harmaan ja violetin johon väliin tässä kymppitonni tullu körrööteltyä.. välijäähy odottaa asennusta ja potikka pittää kyllä kaveriks laittaa.. että saa edes "normaalin henkilöauton" verran kiihtymään tuon laivan..


                          EDIT: onneks on ooppeli miehilläkin foorumi, ja ne rakentaa vehkeitä eivätkä vie omegoitaan karalalle seteli rulla persvaossa..
                          Last edited by tikkku; 06-09-2010, 19:26.

                          Comment

                          • jarska
                            Newbiemmer
                            • Nov 2007
                            • 11

                            Onko kukaan koittanut sopivan kokoisia diodeja tuon vastuksen kanssa niin ei tarvisi kikkailla kytkimien kanssa. Itselläni oli aikanaan 850 tdi volvossa vastaavanlainen esivastus+säätövastus evry ja pois/päälle kytkentä oli hoidettu diodeilla. Voimaa oli eikä rynkytellyt tyhjäkäynnillä rajuillakaan vastusarvoilla, eikä liioin poltellut vikavaloa. Minkähänlaisella kynnysjännitteellä olevat diodit olis sopivia tuommoiseen induktiivisella tunnistimella varustettuun tds.ään

                            Comment

                            • jp_olli
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2009
                              • 101
                              • Kalajoki

                              Itse olen käyttänyt 1n4048 diodeja, joissa on "normaali" diodeille ominainen 0,6V kynnysjännite.

                              Tietysti voisi kokeilla schottky diodeja, joiden kynnysjännite on 0,15-0,45V, tuolloin evry lähtisi mukaan alempana ja pitäisi vielä vikavalon/tilan poissa.

                              Kaverin V70 voisi tuota kokeilla ahtomodin kanssa.
                              Autoelektroniikan huoltoa
                              Teho-optimointeja
                              Varaosia pikselikorjauksiin
                              www.sercap.fi
                              044-0760422

                              Comment

                              • jarska
                                Newbiemmer
                                • Nov 2007
                                • 11

                                No niin. Nyt kokeiltu 1N4005 diodeilla eikä evryä saa ainakaan noilla menemään päälle. Liekö tuo 0.6v kynnysjännite liian suuri tämmöisen induktiivisella anturilla olevan koneen modaamiseen kun ei kytkeydy...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎