Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikkeri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 805
    • Suomi

    Originally posted by NikoLL View Post
    Originally Posted by rei7pir8
    Induktiivisella tunnistimella varustettujen järjestelmien huijjaus onnistuu tällä tavalla:
    boksin pinnin 39 (singaalin paluu) ja pinnin 14 (maa) välille liitetään 200-250ohm vastus (väh. 0,5w) ja 500-1000ohm säätövastus sarjaan!

    Periaate on sama kuin Kreuzotterin ensimmäisessä viestissä eli
    pudottaa paluusingaalin jännitettä ja kiinteä vastus estää säädön menemisen nollaan.

    Vakioahtopaineilla saa jo potkua mukavasti noin 500ohm kokonaisvastuksella!

    Ja menneehän tuo nyt laittaa sitten tuohon minun 525tds vm 97??? ettei mikään sähköhommeleita tule?
    Ja kaipa mullakin on tuo induktiivinen tunnistin? että tämä ohje on myös autooni? Sori pöljät kysymykset mutten tunne bemuja vielä juuri mitenkään ^^.
    Pitäisi toimia. Ei muutakuin koittamaan.
    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
    TDS osaa.

    Comment

    • NikoLL
      Bimmer Rookie
      • Jun 2013
      • 105
      • Tornio

      Originally posted by Mikkeri View Post
      Pitäisi toimia. Ei muutakuin koittamaan.
      Yritetty nyt on, mutta jäi yrittämiseksi
      Miten pinnit lasketaan? lasketaanko "tyhjät" myös mihin ei tule johtoa?
      Kokeilin ruskeaan(pinni14 ja pinni 39) valkovioletti? mutta mitään ei tapahtunut.
      Auttaisi jos tietäisi miten pinnit lasketaan ja mistä suunnasta.

      Comment

      • Elevator67
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 1338
        • Jyväskylä

        Originally posted by NikoLL View Post
        Yritetty nyt on, mutta jäi yrittämiseksi
        Miten pinnit lasketaan? lasketaanko "tyhjät" myös mihin ei tule johtoa?
        Kokeilin ruskeaan(pinni14 ja pinni 39) valkovioletti? mutta mitään ei tapahtunut.
        Auttaisi jos tietäisi miten pinnit lasketaan ja mistä suunnasta.
        voisin melkein sanoa että jokaisessa liittimessä on numerot jo omastatakaa valmiina ja pitäisi näkyä pinnien naaraspuolella ainakin e36:ssa
        sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

        Comment

        • eiskalt
          Bimmer Fanatic
          • May 2012
          • 836
          • Hyvinkää

          Originally posted by Elevator67 View Post
          voisin melkein sanoa että jokaisessa liittimessä on numerot jo omastatakaa valmiina ja pitäisi näkyä pinnien naaraspuolella ainakin e36:ssa
          eipä ole omassakaan pulkassa mitään merkintöjä. ei liittimissä, ei boksissa, eikä myöskään ympäristössä. tiedä sitten miksi, eipä tuo näytä kovin yleinen ongelma olevan kuitenkaan.
          jokuhan voisi ne kirjotella tänne, jos sattuu kyseisen liittimen kanssa asioimaan.

          Comment

          • NikoLL
            Bimmer Rookie
            • Jun 2013
            • 105
            • Tornio

            Originally posted by Elevator67 View Post
            voisin melkein sanoa että jokaisessa liittimessä on numerot jo omastatakaa valmiina ja pitäisi näkyä pinnien naaraspuolella ainakin e36:ssa
            E39:ssä ei ainakaan olekkuin edestä katsottuna 20numero vasemmassa laidassa keskimmäisessä rivissä sekä muistaakseni 55? ala laidassa (keulassa päin) oikealla reunalla. Muttei meikän aivot riittäny käsittämään, että mitä numerot tarkoittaa koska napoja on muistaakseni yli 55?

            Comment

            • BimmerFanatikko
              Bimmer Rookie
              • Apr 2012
              • 59
              • Mynämäki

              Oon nyt laittamassa potikkaa tuahon omaan 525tds -93 härpäkkeeseen. Käsittääkseni tässä ei ole siis induktiivista järjestelmää vaan potenttio? :think Eli vastus ja potenttiometri ja kytkin kytkettäisiin induktiivises härpäkkees pinniin 14 ja pinniin 39 katkaisematta johtoja. Mutta mites tässä vanhemmassa järjestelmässä? Joku puhuu että katkaistaan violetti johto ja siihen väliin vaan potikka ja kytkin ja joku puhuu että violetin ja ruskean väliin vastus potikka kytkin...... Joten mikä nyt on se toimiva ratkaisu ja millaisilla komponenteilla? KIITOS!
              -

              Comment

              • NikoLL
                Bimmer Rookie
                • Jun 2013
                • 105
                • Tornio

                Originally posted by BimmerFanatikko View Post
                Oon nyt laittamassa potikkaa tuahon omaan 525tds -93 härpäkkeeseen. Käsittääkseni tässä ei ole siis induktiivista järjestelmää vaan potenttio? :think Eli vastus ja potenttiometri ja kytkin kytkettäisiin induktiivises härpäkkees pinniin 14 ja pinniin 39 katkaisematta johtoja. Mutta mites tässä vanhemmassa järjestelmässä? Joku puhuu että katkaistaan violetti johto ja siihen väliin vaan potikka ja kytkin ja joku puhuu että violetin ja ruskean väliin vastus potikka kytkin...... Joten mikä nyt on se toimiva ratkaisu ja millaisilla komponenteilla? KIITOS!
                No sen verran tiedän kun luki alusta asti puolee väliin sivut: "M21:sen ja M51:sen (vanhempi malli) huijjaus onnistuu tällä tavalla:
                Etsitään ohut kokoviolettinen johto (pin39) katkaistaan se ja tähän väliin liitetään 500 ohm säätövastus ja katkaisija joka yhdistää johtojen päät!
                Kun katkaisin on päällä eli se yhdistää tai vastus nollissa niin motti on vakio!
                Kun vastus kasvaa niin myös syötön määrä kasvaa!!!!
                Tyhjäkäynnillä ja osakuormalla katkaisin täytyy olla kytkettynä koska se ei oikein toimi hyvin!"

                Eli käsitykseni mukaan tarvitset vain pinnin 39 jonka katkaiset ja siihen väliin liität säätövastuksen ja katkaisimen?
                Last edited by NikoLL; 05-07-2013, 06:42.

                Comment

                • No_risk_No_reward
                  Newbiemmer
                  • Jul 2013
                  • 14
                  • JOENSUU

                  Potikkaa joensuusta

                  Olisko joensuun seudulla BMW virittäjää joka vois jelppiä 525Tds:än kanssa
                  vm-94 manuaali touring (ollut joskus TDSA)

                  Tarkoitus saada miedosti voimaa, tällä hetkellä 3" putkisto, egr yms paskat tukittu pois käytöstä,vapari yms pientä. lisäksi laitettu rajapaine venttiili jos vaikka ahtoo on joskus säätelemässä
                  Nyt kiinnostaisi tehdä evry viritys mutta olen täysin kädetön autosähköjen kanssa.

                  Joten joku jolla olis valmis "evry boxi" tai joka voi kädestä pitäen näyttää miten tehdään.

                  Alkaa vituttaa kaiken maailman vanhat ukot jotka pyörii perseessä työsuhde autoilla ja lisäksi akka valittaa ku autossa ei oo vetoja
                  E34 525tds touring -94
                  -almost tutkassa näkymätön-
                  E39 525tds -96
                  -Tulossa myyntiin-

                  Comment

                  • Paul 74
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 1386
                    • Ulvila

                    Mistä firmasta vois tilata 2,5 läpi virtaavaa putkea eli catbackiä :think
                    "Mikä kadulla voitetaan,se käräjillä hävitään"
                    Ex €39 525tds touring glasiergrun metallic (pakettiauto)
                    Nyk Volvo XC70 D5 AWD - 04 ( pakettiauto)

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8257
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by Paul 74 View Post
                      Mistä firmasta vois tilata 2,5 läpi virtaavaa putkea eli catbackiä :think
                      motonetistä suoraan hyllystä :think
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Jeba
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2008
                        • 128
                        • Nurmes

                        Toimiiko toi evry modi samalla tavalla myös e34 TD:ssä? Eli onko sama pumppu kun TDS:ssä?

                        Comment

                        • No_risk_No_reward
                          Newbiemmer
                          • Jul 2013
                          • 14
                          • JOENSUU

                          Ahtimet päikseen

                          Meneekö e34 tdssään e39 524tds ahdin suoraan paikalleen vakio pakosarjaan ??

                          Ilmeisesti aavistuksen parempi ahdin tossa e39ssä?
                          Korjatkaa jos olen väärässä!

                          Samalla kysyn että saako e39 koneen tungettua e34 koriin?
                          Ilmeisesti luotettavampi tuo e39 tekniikka, ja puhutaan edelleen 525 ja 524 tekniikoista.
                          E34 525tds touring -94
                          -almost tutkassa näkymätön-
                          E39 525tds -96
                          -Tulossa myyntiin-

                          Comment

                          • Jurkutti
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2012
                            • 46
                            • Kangasala

                            E39 (13-t4) ahdin menee e34 pakosarjaan heittämällä, mutta putken kiinnityksen kanssa saa taistella. Joutuu mm. vaihtamaan pitemmät pinnapultit. Ja itsellä oli ongelmia myös siinä, että e34 pakoputken "kartio" on isompi kuin ahtimen = joutu kehitteleen patentteja Ahdin toi selvästi lisää tehoa ja vääntöä (ehkä johtui siitä että vanha ahdin oli lopussa...)

                            Moottorin luulisi menevän heittämällä, sähköt luultavasti ei sovi keskenään.
                            08 Passat variant.

                            Ex: E36 328 CiA, E34 525 TDS

                            Comment

                            • kaikkone
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 933
                              • Villähde

                              Onko kukaan tuota M47N konetta kutitellut muutoin kuin softalla?
                              Yrittänyt löytää tietoa mutta mitään ei löydy ei.

                              Comment

                              • Sharedoc
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2011
                                • 122
                                • Oulu

                                Voin vahvistaa että Evry toimii E34 td ainakin vm 1993 autossa kuten ketjussa neuvotaan.

                                Voin myös vahvistaa etä E39 ahdin menee E34 td ahtimen tilalle kunhan vaan ahtimen pinnapultit vaihtaa pitempiin.
                                Ex: BMW E34 525 td autom touring -93 (meni lunastukseen kolarin vuoksi)
                                MB W123 300D -76 , MB W124 260E - 88 autom.
                                Volvo 245SE B200F AW70 -91, Volvo 945 B230FK AW71L -98

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎