Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marotsi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 113
    • Karijoki

    Onko se tuo pumpun takaosassa päällä oleva möltti johon tulee yksi johto? Entinen omistaja oli sen vaihtanut ja se vanha ei ainakaan akkulaturilla kokeiltuna toiminut
    Käki connection

    E34 525 TDS Touring, tuleva lintta
    E34 525 TDS Touring, talvipirssi
    E30 320 Touring, ??????

    Emännällä E46 318d lintta

    Comment

    • joni_wt
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 3627
      • Yka

      Originally posted by marotsi View Post
      Onko se tuo pumpun takaosassa päällä oleva möltti johon tulee yksi johto? Entinen omistaja oli sen vaihtanut ja se vanha ei ainakaan akkulaturilla kokeiltuna toiminut
      Joo on.. syötä sinne varmuuden vuoksi 12v ja koita startata.
      e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

      Comment

      • marotsi
        Bimmer Rookie
        • Jul 2007
        • 113
        • Karijoki

        Solenoidi toimii kyllä eikä lähtenyt käyntiin vaikka antoi suoraan 12v. Polttoaine ei vain putkessa liiku syöttöpumpulta eteen päin. Muutama ilmakuplakin tuossa purkessa toki näkyy olevan mutta tuskin se niin paljoa vaikuttais. Voiko tuo "sähkösuutin" aiheuttaa käynnistymättömyyttä?
        Käki connection

        E34 525 TDS Touring, tuleva lintta
        E34 525 TDS Touring, talvipirssi
        E30 320 Touring, ??????

        Emännällä E46 318d lintta

        Comment

        • escortmk2
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 359
          • halikko

          Ostin tuollaisen e34 vm.95 tds:n projektiksi ja siihen on viime omistaja vaihtanut männät, kun vanhat olivat haljenneet ja sanoi et on vissiin laittanu jotain johtoja väärin tai jotain, eikä ole saanut autoa käymään ja sitten jäänyt seisomaan.

          Nyt laitoin akun lataukseen ja kun virrat laittaa päälle, niin mittaristossa vilkkuvat vuorotellen hehkun ja suuttimen kuva, osaisko joku kertoa mikä pielessä vai akku vielä liian tyhjä?
          BMW 740IA 1993
          BMW 530D E61

          Comment

          • eiskalt
            Bimmer Fanatic
            • May 2012
            • 836
            • Hyvinkää

            ensimmäinen evry-testini tehty. autona toimii siis vuoden -98 e39 525tds.
            joku viritysboksi tuossa on ilmeisesti ollut kiinni, com-piuha vedetty ainakin pumpun tunnistimen piuhoille ja muut piuhat arvatenkin ahtopainetunnistimen piuhoille. tätä en tarkistanut.

            oikeiden piuhojen löytämisessä oli vähän ongelmaa, niitä kun ei tuossa ole kummemmin merkattu numeroin. yleismittarin avulla kuitenkin löytyi oikeat piuhat, jotka olivat kokovioletti ja liittimen lähes toisella puolella kokomusta.
            jollain muistaakseni oli violetti ja ruskea, joku taas puhui valkovioletista. mutta noin itsellä ainakin.
            tämänhetkinen systeemi on ihan vaan testi, piuhat kulkevat oven välistä hyttiin ilman mitään hienouksia. 360ohmia vastusta ja katkasija. tarkotuksena asentaa kojelautaan kytkin, joka kytkisi piirin päälle pienellä vastuksella, jolloin syöttö lisääntyisi vain vähän ja tyhjäkäynti säilyisi. kaasupolkimelle sitten toinen kytkin, joka releiden kautta vaihtaisi piiriä, että saadaan enemmän vastusta ja syöttöä, kun poljin työnnetään pohjaan.
            pitää joskus pistää kuva suunnitelmista.

            jo tuolla 360ohmilla auto liikkui, kun rasvattu pieni eläin, nopeusmittarin neula nousee aika haipakkaa. pitää kokeilla millä vastusarvoilla se tyhjäkäynti pysyy hyvänä. kenties jo yksi 120ohm vastus on tähän sopiva, 240ohm voi jo olla liikaa. täyskaasulle pitää vielä myös kokeilla ja miettiä sopiva taso. mitenhän suuria kokonaisvastuksia näille on laitettu? luulisi, että 500-700ohm tekee jo aika paljon, mutta onko tietoa, että joku pitäisi enemmänkin?

            Comment

            • escortmk2
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 359
              • halikko

              Originally posted by escortmk2 View Post
              Ostin tuollaisen e34 vm.95 tds:n projektiksi ja siihen on viime omistaja vaihtanut männät, kun vanhat olivat haljenneet ja sanoi et on vissiin laittanu jotain johtoja väärin tai jotain, eikä ole saanut autoa käymään ja sitten jäänyt seisomaan.

              Nyt laitoin akun lataukseen ja kun virrat laittaa päälle, niin mittaristossa vilkkuvat vuorotellen hehkun ja suuttimen kuva, osaisko joku kertoa mikä pielessä vai akku vielä liian tyhjä?
              Nyt akku täysi ja sama homma jatkuu. täytyy mennä pihalle tutkimaan, jos näkyis jotain ihmeellistä siel konehuonees
              BMW 740IA 1993
              BMW 530D E61

              Comment

              • jmp2002
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 5727
                • Rovaniemi

                Onko ketju vain sinkunut kun romisee tyhjäkäynillä, mutta kun antaa kieroksia (1000rmp) niin hiljenee? Sitten kun ottaa apulaitehihnan pois niin rominaa ei tule?

                Saako ketjunkiristimen vaihdettua ilman kannen irroitusta?
                E30 325i Touring -89
                E30 325i touring -88 m50tbo
                G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • atte.o
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2009
                  • 894
                  • haukipudas

                  Originally posted by jmp2002 View Post
                  Onko ketju vain sinkunut kun romisee tyhjäkäynillä, mutta kun antaa kieroksia (1000rmp) niin hiljenee? Sitten kun ottaa apulaitehihnan pois niin rominaa ei tule?

                  Saako ketjunkiristimen vaihdettua ilman kannen irroitusta?
                  Ettei ole hihnankiristimen iskari paskana. Itellä oli toinen iskarin silmukka poikki ja kalisi kun pääse hakkaamaan.
                  E61 M-sport

                  Comment

                  • jmp2002
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 5727
                    • Rovaniemi

                    Originally posted by atte.o View Post
                    Ettei ole hihnankiristimen iskari paskana. Itellä oli toinen iskarin silmukka poikki ja kalisi kun pääse hakkaamaan.
                    Ei ole, kun uusittu..
                    E30 325i Touring -89
                    E30 325i touring -88 m50tbo
                    G20 330e M-Sport -20

                    Comment

                    • escortmk2
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 359
                      • halikko

                      Originally posted by escortmk2 View Post
                      Ostin tuollaisen e34 vm.95 tds:n projektiksi ja siihen on viime omistaja vaihtanut männät, kun vanhat olivat haljenneet ja sanoi et on vissiin laittanu jotain johtoja väärin tai jotain, eikä ole saanut autoa käymään ja sitten jäänyt seisomaan.

                      Nyt laitoin akun lataukseen ja kun virrat laittaa päälle, niin mittaristossa vilkkuvat vuorotellen hehkun ja suuttimen kuva, osaisko joku kertoa mikä pielessä vai akku vielä liian tyhjä?
                      olikin miinusnapa löysällä ja ei tullut ku reilu 2v sen takia. Nyt pelittää sähköt, mut ihmeen heikosti pyörii ja alkuun ku käsillä pyöritin ympäri, niin tavallisen raskaalta tuntui, ainakin ku vertas mersun 3l diisseliin???

                      Taitaa olla melkoisella sepällä kyllä ollut, mitä nyt äkkiä tulee mieleen, ni polttoainesuodatin ohitettu, joku hyppyjohto näkys ym. Ihmettelen jos tolla koneella sen käymään saan.... tai noilla virityksillä
                      BMW 740IA 1993
                      BMW 530D E61

                      Comment

                      • escortmk2
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 359
                        • halikko

                        Muutamia johtoja irti konehuoneessa, ni löytyiskö keltään sähkökaaviota vm95 525tds?
                        BMW 740IA 1993
                        BMW 530D E61

                        Comment

                        • marotsi
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2007
                          • 113
                          • Karijoki

                          Originally posted by marotsi View Post
                          Nyt olis pientä ongelmaa eli ostin tuollaisen 525 tds:n joka ei lähde käyntiin.
                          Suuttimille asti ei tuu polttoainetta mutta suodattimelle ja siitä eteenpäin kyllä. Minkäslaiset siirtopaineet tuollaisessa on?

                          Aattelin että otin suodattimelta tulevan letkun irti ja kun sormen päätä piti edessä ei paine jaksanut pumpata sitä ohi. No koitan nyt lyödä ensiksi testerin päähän ja mietitään sitten vielä lisää.
                          Noniin eilen ehdittiin taas vähä puuhasteleen aloitin kylmästi sillä että vaihdoin toisen moottorinohjaus boxin ja sillä hörähtää samantien mutta sammuukin yhtä nopeasti. Tänään kaikki irrotetut polttoaine linjat kunnolla kiinni ja sitten koitetaan josko pysyisi käynnissä. Jos ei käy niin tarkistan vielä että tuola sammutus solenoidin alla on se tappi ja jousi tallella koska edellinen omistaja on sen vaihtanut.

                          Pidetään peukkuja että tänään pääsisi koelennolle
                          Käki connection

                          E34 525 TDS Touring, tuleva lintta
                          E34 525 TDS Touring, talvipirssi
                          E30 320 Touring, ??????

                          Emännällä E46 318d lintta

                          Comment

                          • joni_wt
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 3627
                            • Yka

                            Originally posted by jmp2002 View Post
                            Onko ketju vain sinkunut kun romisee tyhjäkäynillä, mutta kun antaa kieroksia (1000rmp) niin hiljenee? Sitten kun ottaa apulaitehihnan pois niin rominaa ei tule?
                            Entäs kampiakselin siivapyörän damperi? Itselläni piti melko mekkalaa kun oli kumi irronnut liitoksista..
                            e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                            Comment

                            • jmp2002
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 5727
                              • Rovaniemi

                              Originally posted by joni_wt View Post
                              Entäs kampiakselin siivapyörän damperi? Itselläni piti melko mekkalaa kun oli kumi irronnut liitoksista..
                              pitääpä tarkistaa kun alkaa purkamaan osiin sitä... kiitoksia vinkistä
                              E30 325i Touring -89
                              E30 325i touring -88 m50tbo
                              G20 330e M-Sport -20

                              Comment

                              • eety
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2011
                                • 156
                                • Kurikka ja Vaasa

                                Onko tietoa M21D24 koneen ventiileistä onko mahdollisesti sisällä natriumia? :think Tietäisi viittikö hiomaan ruveta.
                                Projektit: BMW E36 328i Cabriolet
                                BMW E34 535i & Toyota Hiluiksi!
                                kysy osia:
                                BMW E34, E36, E39 & E30,

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎