Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • atte.o
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2009
    • 894
    • haukipudas

    Originally posted by atte.o View Post
    Tuli taas vaihteeksi laitettua tds. Kone käydessä kuuluu tympeää kilkatusta ,joka seuraa myös kierrosten noustessa. Auto lähtee heti käyntiin kun avaimesta kääntää.Oli lämmin tai kylmä. Tänään vaihdoin kaikki muut suuttimet paitsi nelosta. Ääni on kuin löysässä nostajassa ,mutta 'metallisempi'. Huomenna vaihdan nostajat tai käännän pumppuä myöhäsemmälle.Muita ideoita? kk-laakerit ne ei ainakaan ole.
    Kilkattaa,kilkattaa. Nyt vaihdettu:
    -nostajat
    -alipainepumppu
    -öljyt+suodatin
    -pumppua käännetty myöhäsemmälle
    -perus syöttöä isommalle

    Pitänee vaihtaa tuo nelosen suutin tänään.

    Kylmänä tuota ääntä ei kuulu.Kansi halki? Ei tee painetta tai mitään kuiteskaan.
    E61 M-sport

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8258
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by atte.o View Post
      Kilkattaa,kilkattaa. Nyt vaihdettu:
      -nostajat
      -alipainepumppu
      -öljyt+suodatin
      -pumppua käännetty myöhäsemmälle
      -perus syöttöä isommalle

      Pitänee vaihtaa tuo nelosen suutin tänään.

      Kylmänä tuota ääntä ei kuulu.Kansi halki? Ei tee painetta tai mitään kuiteskaan.
      kuulostaa tutulle.. omaani vaihdoin koko kannen kun vanha kiehu "muutaman kerran" mutta sama nakutus pysyi, epäilin veivin laakeria ja koitin ajaa vian ulos mutta ei 50tkm matkalla muuttunut miksikään :think
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • atte.o
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2009
        • 894
        • haukipudas

        Originally posted by peto2 View Post
        kuulostaa tutulle.. omaani vaihdoin koko kannen kun vanha kiehu "muutaman kerran" mutta sama nakutus pysyi, epäilin veivin laakeria ja koitin ajaa vian ulos mutta ei 50tkm matkalla muuttunut miksikään :think
        Tympeä vaan kuunnella m57 jälkeen tuota länkyttäjää 3 aikasempaa tds:ää kävi kyllä hienosti.
        E61 M-sport

        Comment

        • atte.o
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2009
          • 894
          • haukipudas

          Originally posted by atte.o View Post
          Tympeä vaan kuunnella m57 jälkeen tuota länkyttäjää 3 aikasempaa tds:ää kävi kyllä hienosti.
          Vaihtoin nelosen suuttimen ja nakuttaa vieläki.Siinäkö nakuttakoot.Katotaan mistä hajoaa.
          E61 M-sport

          Comment

          • Elevator67
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 1338
            • Jyväskylä

            Sanokaapas mikä mättää m57d30:ssä? Polttoaine syöttö ongelmaa siis, tankinpumppu, siirtopumppu ihan normaaleja toimimaan mutta, aine kulkeutuu jotenkin mystisesti suuttimien paluuletkuille.. Syöttöpumpulle asti kaikki ihan normaalia. Anaki pitäisi.
            sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9142
              • Oulu

              Originally posted by Elevator67 View Post
              Sanokaapas mikä mättää m57d30:ssä? Polttoaine syöttö ongelmaa siis, tankinpumppu, siirtopumppu ihan normaaleja toimimaan mutta, aine kulkeutuu jotenkin mystisesti suuttimien paluuletkuille.. Syöttöpumpulle asti kaikki ihan normaalia. Anaki pitäisi.
              Väärä topikki common rail vehkeiden kanssa touhuamiseen. Joka tapauksessa vuotava suutin todennäköisin aiheuttaja. Eli suuttimien paluuvuodot mittaukseen. Toinen mahdollinen aiheuttaja painesäätimen (pumpun takaosassa) rikkoutuneet o-renkaat. Varsinaisista oireistahan ei ollut mitään mainintaa.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Ytrew
                Bimmer Rookie
                • Nov 2012
                • 77
                • Jyväskylä

                Joo alempi ketjunlaahaimen liukupintahan se oli liki puhki kulunut ylempi oli kuin uus. Kl-varaosille soitin ja sieltä jos tilaisi niin tulisi kaikki osat kerralla, joten katottava jostain purkuautosta hyväkuntoinen alalaahain ja samalla vaihtaa ketjut.

                Soitin uudestaan KL:ään niin nyt löytyi erikseen laahain ja vielä hyllystä suoraan.
                Last edited by Ytrew; 04-09-2013, 20:06.
                Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

                Comment

                • Ytrew
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2012
                  • 77
                  • Jyväskylä

                  Millä tavalla sais ton syöttöpumpun rattaan irti, että saan ne ketjut vaihdettua?
                  Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

                  Comment

                  • Mikkeri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2011
                    • 805
                    • Suomi

                    Työhön sopivalla työkalulla, tai rohkea rokan syö tyylillä ulosvetäjällä.
                    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                    TDS osaa.

                    Comment

                    • Ytrew
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2012
                      • 77
                      • Jyväskylä

                      Jep. Irtihän se lähti ulosvetäjällä, uudet ketjut tilalla ja konekin vielä pyöri. Nokkaa pitää kyllä pari astetta kääntää, kun yksin kasasin niin ei ihan kohdilleen mennyt. Eikös sen saa niin säädettyä, että löysää nokkarattaan pulttia ja sitten kääntää pelkkää nokka-akselia oikeaan kohtaan? Mites ton pumpun kanssa, kun luin että pitäisi kääntää keskelle sitä säätökohtaa jos ketjut vaihtaa uusiin?
                      Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

                      Comment

                      • wenon
                        Newbiemmer
                        • Feb 2011
                        • 10
                        • Lieksa

                        olisi taas kysymystä tds käyntiinlähtö ongelmista.. auto 325tds -97 ajettu 360 kysytty on ja vastattu sata kertaa muutenkin ja searchilla etitty ja luettu kaikki mitä löytyy vaan ei oikein syytä löydy.

                        eli saa sahata kylmänä että kuumana käyntiin. jos sammuttaa ja heti uudestaan starttaa nii lähtee hipasusta. kun lähtee pyörimään ei mitään ongelmia toimii ok. eli mitä pitempään seisoo sen pitempi startti. ilmaongelma vai jotain muuta?

                        katottua:
                        siirtopumppu pyörii joku 15s kun virrat laittaa päälle ja suodattimelle tulee tavaraa letkun täydeltä.
                        tankin sisällä olevat letkut/muovihökötykset. (polttoaineen määrällä tankissa ei vaikutusta)
                        suuttimien paluuletkut uusittu.
                        joku edellinen asentaja ilmeisesti laittanut takaiskut letkuihin ennen suodatinta ja suodattimen jälkeen.
                        suodattimen ja pumpun välisessä kirkkaassa letkussa EI näy ilmakuplia yön yli seisonnan jälkeen.
                        nelossuutin ei näyttäisi vuotavan ainkaan ulospäin dieseliä eikä auto muutenkaan alleen jätä mitään.
                        3x20s hehkutus ei juuri auta asiaa.

                        voiko olla ilmaongelma vai jotain muuta kun ei ilmakuplia näy tossa kirkkaassa letkussa?

                        Comment

                        • Mikkeri
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2011
                          • 805
                          • Suomi

                          Vaihda varuiksi hehkut kuitenkin, helpottaa ehkä sekin.
                          Tai ilmavaivaa. Paluuletkut uusiksi kaikki.
                          TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                          TDS osaa.

                          Comment

                          • Subbe81
                            Newbiemmer
                            • Mar 2012
                            • 23
                            • Haukipudas

                            mistähän voisi johtua pintakaasulla nykiminen?
                            eli kierrokset jos on 1700-1800 niin pientä mutta ärsyttävää nikimistä pitää.
                            eli ihan pinta kaasulla nykii mutta kun painaa hieman enemmän niin heti loppuu.

                            muuten kyllä lähtee nätisti käymään kylmänä ja kuuma ja siltä väliltä.

                            joskus kyllä tyhjäkäynti humpaa mutta se on satunnaista.

                            auto -94 525td M51D25

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              Originally posted by Subbe81 View Post
                              mistähän voisi johtua pintakaasulla nykiminen?
                              eli kierrokset jos on 1700-1800 niin pientä mutta ärsyttävää nikimistä pitää.
                              eli ihan pinta kaasulla nykii mutta kun painaa hieman enemmän niin heti loppuu.

                              muuten kyllä lähtee nätisti käymään kylmänä ja kuuma ja siltä väliltä.

                              joskus kyllä tyhjäkäynti humpaa mutta se on satunnaista.

                              auto -94 525td M51D25
                              Uskoisin johtuvan kuluneesta määränsäätimestä. Korjaantuu siis pumpun huollolla.
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              • kalevik
                                BTCF Member
                                • Apr 2009
                                • 957
                                • Salo

                                Originally posted by kaol View Post
                                Uskoisin johtuvan kuluneesta määränsäätimestä. Korjaantuu siis pumpun huollolla.
                                Ihanan kallista..

                                Ilmaiseksi voi antaa ensiapua napauttamalla määränsäädintä (pumpun kantta) inan verran tulipeltiin päin.
                                E61 525i, Suzuki VS1400
                                Exät: Jaana, Susanna, Maija

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎