Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Myönteinen päätös tuli muutoshakemukseen reilun kolmen viikon odottelun jälkeen. Nyt vain odottamaan kuinka kauan rahojen tulemisessa kestää.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      Pikkuhiljaa vois alkaa kikkailemaan N20 kestävyyden kanssa. Melkein vuosi ja 20tkm ajettu vakio kamoilla ja n. 250-270hv tehoilla. Pelkällä E85 tottakai.

      Isompaa cp:tä, decat, sekä cooleri on tässä ny mielessä, sit voisi pientä popparia laitella :think
      Katotaan, emännys tuolla enimmäkseen ajelee joten tiettyjen asioiden ”saamisen” muodosso pitää välillä vähän luovia
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by HTK12 View Post
        Myönteinen päätös tuli muutoshakemukseen reilun kolmen viikon odottelun jälkeen. Nyt vain odottamaan kuinka kauan rahojen tulemisessa kestää.
        Kaksi viikkoa meni päätöksen jälkeen.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Bimmer145
          BTCF Member
          • Jul 2014
          • 343
          • https://t.me/pump_upp

          Kellään kokemusta e46 m3 e85 päivityksestä? Onko eflexfuel ainoa ja järkevin vaihtoehto?
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1832
            • Karjaa

            Paras vaihtoehto on säädettävä moottorinohjaus ja isommat suuttimet jotta voi ajella pelkällä E85:llä ja säätä seokset viimeisen päälle kohdilleen. Eflexfuel tai joku vastaava on toki ihan hyvä kompromissi sekin, mutta voi olla että vakiosuutinten tuotto ei ihan yläpäässä tahdo enää riittää.
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Nyt kun alkaa kelit kylmenemään, niin miten paljon on tarvinnut lisätä rikastusta kylmäkäynnikseen? Vähän tuo rikastus hakusessa, jos joku viitsisi heittää paljonko on lisännyt eri lämpötiloihin niin olisi vähän helpompi saada rikastus kohdalleen. Nyt esim. 0c mulla on ~80% lisää. Kyllähän tuo aina lähtee muutoman sekunnin starin pyörittämisen jälkeen, mutta voisi se paremminkin lähteä.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11079
                • Oulu

                Originally posted by HTK12 View Post
                Nyt kun alkaa kelit kylmenemään, niin miten paljon on tarvinnut lisätä rikastusta kylmäkäynnikseen? Vähän tuo rikastus hakusessa, jos joku viitsisi heittää paljonko on lisännyt eri lämpötiloihin niin olisi vähän helpompi saada rikastus kohdalleen. Nyt esim. 0c mulla on ~80% lisää. Kyllähän tuo aina lähtee muutoman sekunnin starin pyörittämisen jälkeen, mutta voisi se paremminkin lähteä.
                Priming pulssia ainakin tuplat siihen 0 asteen tienoille ja triplat -10 tienoille ja siitä alaspäin lisäten. Alkaa tärähtään tulille kerralla. Sit toki cranking ja afterstart rikastuksia saa lisäillä et myös jää käyntiin.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Priming pulssia ainakin tuplat siihen 0 asteen tienoille ja triplat -10 tienoille ja siitä alaspäin lisäten. Alkaa tärähtään tulille kerralla. Sit toki cranking ja afterstart rikastuksia saa lisäillä et myös jää käyntiin.
                  Eli pitänee sitten vielä vähän lisäillä. Afterstart ja warmup rikastuksia on tullutkin jo säädettyä ja jää kyllä käyntiin kun vain lähtee pyörimään. Kiitoksia, jatketaan testailuja.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • ErikFinn
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2019
                    • 83
                    • Finland

                    Mitens tämmönen plääni:
                    1993 e36 325:een joku MS (mikä?) jonka voi räpeltää käymään RE85:lla, muutoskatsastus Re85:lle, rahat pois valtiolta. Tämän jälkeen turbotus johon tuo MS (mikä edelleenkin?) soveltuisi hyvin? Onnistuuko ja onko tehty?
                    Tulisi meinaan se MS näin 200€ halvemmaksi.. Miinus tietysti muut kulut.
                    Mutku mutku se re85 kuuluis olevan aika ehdotonta mömmöä tommoselle 500 hepalle..
                    Onko tässä joku sudenkuoppa, kuten että vaaditaan joku valtuutetun 100€/h maahantuojan virallinen asennus ja todistus?
                    E36 325i Sedan
                    Alpina B3 3.0 Coupé Edition 30

                    Comment

                    • Juho_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2016
                      • 1062
                      • Suomi

                      Riittää että menee muutoksien jälkeen normaalista päästömittauksesta läpi.
                      Vähänkään fiksumpien oppivien ecujen kanssa (mitä melkeenpä jo suurinosa 90-luvun autoista löytyykin jo) onnistuu E85 muutos pelkällä suuttimien vaihdolla +25-30% isompiin ja se toimii kuin bensalla (paitsi kylmäkäynnistykset teetättää hankaluuksia herkemmin).

                      On onnistuneesti muutoskatsastettu E85 käyttöön noinkin et suuttimet vaa vaihdettu ja päästöt otettu sekä todettu et hyvä on. Ja tukirahan myöskin saanu.

                      Eli ei vaadita mitään tiettyä tapaa millä sen saisi muunnettua.
                      Turhaahan se kyllä on vain E85 käyttöä ajatellen joku flexfuel palikka asentaa jos auton ecu kykenee korjaamaan seossuhteet haluamalleen alueelle kun vaan heittää vähä isommat suuttimet (muuten tulee lambdakorjausrajat vastaan)
                      YouTube
                      Instagram // Juhon Moottoripaja

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11079
                        • Oulu

                        Paitsi jos meinaa vähääkään kylmemmällä kelillä ajella, niin ei se pelkkä suutinten vaihto ja koskematon vakio ecu riitä. Tai no riittää jos jaksaa joka aamu tapella käynnistymisen kanssa

                        Mut jos sen vehkeen meinaa ahtaa, niin ehdottomasti viinalle. Sen nyt joutuu kokonaan säätään uusiksi joka tapauksessa, niin e85 muutos menee siinä samalla ja saa luotettavamman ja tehokkaamman myllyn.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Juho_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2016
                          • 1062
                          • Suomi

                          Juu, kyllä siinä autosta/ecusta riippuen joutuu yrittämään jo ihan tosissaan reippaammilla pakkasilla jos ei softaan tee muutoksia tavalla tai toisella.

                          Joidenkin autojen kohdalla tuntuu jo nollan tuntumassa tulevan hankaluuksia ja joutuu sahailemaan.

                          Mut tuo nyt oli esimerkki miten pieni muutoskin riittää jo siihen että auton voi muutoskatsastaa E85:lle -> saa myös tukirahat.
                          YouTube
                          Instagram // Juhon Moottoripaja

                          Comment

                          • Juppe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4541
                            • TURKU

                            -----
                            Last edited by Juppe; 28-10-2020, 17:03.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Juu, se kylmä käynnistys ja sen jälkeen normaali toiminta vaatii kyllä säätöä ihan reilusti. Ihan turha kenenkään kuvitella, että pelkällä suuttimien vaihdolla toimii ympäri vuoden E85:lla Suomessa. Kylmäkäynnistys huononee selvästi useissa autoissa jo kun mennä alle +10c. Sitten kun mennään alle +5c, niin joutuu jo starttailemaan useamman kerran jos ei säädä. Pakkasella ei mahda edes lähteä käyntiin ainakaan ilman ihan järjetöntä starttailua, jos ei mahdollisuutta esilämmittää. Kyllähän se vähintää vaatii sen ennen starttia olevan rikastuksen säädön, käynnistyksen jälkeisen rikastuksen säädön ja lämmityskäynnin rikastuksen säädön. Lisäksi sitten vielä voi hieroa sytysennakko starttiin jne. Tämä kaikki pelkästään siihen, että saa sen auton käyntiin ja sillä voi ajaa käynnistyksen jälkeen ilman pidempää tyhjäkäyntiä. Tämän lisäksi toki sitten vielä se normaali hierominen softalle.

                              Omassa pitäisi pikkaisen tuota käynnistyksen rikastusta vähentää näille keleille, kun melkein 2k nousee startissa kierrokset .
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • jluoma
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2015
                                • 685
                                • Lappeenranta

                                Minkä tyyppiseen ongelmaan suutinten vaihto isompaan yleensä auttaa? Eflexfuel on, mutten ole tyytyväinen auton toimintaan +5 kylmemmissä oloissa. Tietysti voi tankata bensaa, mutta jos itse autoakin voisi kehittää parempaan suuntaan?
                                Last edited by jluoma; 30-11-2019, 14:10.
                                Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                                325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                                Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎