Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flexifuel RE85 vs. bimmeri II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1838
    • Karjaa

    Kuvista näkyy vähän huonosti, mutta tuo Walbro on siis tuolla kauluksella nyt halkaisijaltaan 43mm, kun pitäisi olla 51mm. Mitähän tuohon nyt sitten keksisi, menisiköhän joku putkieriste tms. ja vielä kestäisi kasassakin etanolikylvyssä..?

    Pohjassa oleva suodatinkaan ei ole ihan plug 'n play suoranaisesti, mutta ehkäpä se siellä paikallaan pysyisi.
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • jluoma
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2015
      • 685
      • Lappeenranta

      Originally posted by Wespa View Post
      Kuvista näkyy vähän huonosti, mutta tuo Walbro on siis tuolla kauluksella nyt halkaisijaltaan 43mm, kun pitäisi olla 51mm. Mitähän tuohon nyt sitten keksisi, menisiköhän joku putkieriste tms. ja vielä kestäisi kasassakin etanolikylvyssä..?

      Pohjassa oleva suodatinkaan ei ole ihan plug 'n play suoranaisesti, mutta ehkäpä se siellä paikallaan pysyisi.
      Samaan törmäsin minäkin, tarvikepumpun kehikkoon ei käy, mutta hyllystä löytyi edellisestä 316i:stä peräisin ollut jonka olettaisin olleen alkuperäinen. Siihen sopi ihan tarkalleen. Sitten en tiedä onko näissä laajemminin erilaisia halkaisijoita?
      Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

      325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

      Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1838
        • Karjaa

        Mun kehikko on ihan VDO:n Made in Germany Bemarin leimoilla. Samaa mietin että voisiko näissä sitten olla eroa esim. prefacelift vs. facelift? Prefacelifteissa (ja sitä kautta kaikissa M3:sissakin) olisi pumpun halkaisija 43mm, ja facelifteissä sitten 51mm? No oli miten oli, hain juuri putkieristettä (PEF), ehkä laitan sen avulla pumpun tankkiin ja toivon parasta.
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by Wespa View Post
          Mun kehikko on ihan VDO:n Made in Germany Bemarin leimoilla. Samaa mietin että voisiko näissä sitten olla eroa esim. prefacelift vs. facelift? Prefacelifteissa (ja sitä kautta kaikissa M3:sissakin) olisi pumpun halkaisija 43mm, ja facelifteissä sitten 51mm? No oli miten oli, hain juuri putkieristettä (PEF), ehkä laitan sen avulla pumpun tankkiin ja toivon parasta.
          PE:llä ainakin on hyvä kesto: https://www.aikolon.fi/muovitietoa/kemikaalienkestavyys.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1838
            • Karjaa

            No nyt on ährätty Walbro 450 paikoilleen. Eipä ollut tosiaan ihan plug 'n pray (sic) -tyylinen asennus, liitinten ja bensaletkujen kanssa joutui soveltamaan jonkin verran. Mutta hyvin tuntuisi käyvän ja kukkuvan ainakin pienen testilenkin perusteella, käy tyhjäkäyntiäkin ihan nätisti vaikka jollakulla se oli tuottanut nimenomaan tuon pumpun kanssa ongelmia. Ei kai se tehokas pumppu yksinään liikaa soppaa tuuttaa jos on kuitenkin vakio bensapaineensäädin edelleen..
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • Yrkesman
              BTCF Member
              • Jul 2004
              • 45
              • Turku

              Originally posted by Wespa View Post
              No nyt on ährätty Walbro 450 paikoilleen. Eipä ollut tosiaan ihan plug 'n pray (sic) -tyylinen asennus, liitinten ja bensaletkujen kanssa joutui soveltamaan jonkin verran. Mutta hyvin tuntuisi käyvän ja kukkuvan ainakin pienen testilenkin perusteella, käy tyhjäkäyntiäkin ihan nätisti vaikka jollakulla se oli tuottanut nimenomaan tuon pumpun kanssa ongelmia. Ei kai se tehokas pumppu yksinään liikaa soppaa tuuttaa jos on kuitenkin vakio bensapaineensäädin edelleen..
              Se voi olla, että faceliftissä ongelmaa ei ole, koska siinähän bpaineensäädin on auton alla? Ongelmana mulla siis oli se, että paluulinjan kapasiteetti ei riitä vaan paine nousee sen takia. Mutta hyvä jos toimii.
              E46 328 HX40 super - Ecumaster Black

              Comment

              • kama
                BTCF Member
                • Dec 2002
                • 1264
                • Savonmua

                Osaisiko joku koodata m54b30 ms45:een isommat suuttimet?
                Tehotavoite joku maltillinen 350hp, remmiahtimella. Minkähän kokoista suutinta kannattas laittaa käytännössä? Finjectorilla olen jotakin laskeskellut.

                Onko tietoa osaako MS45 skaalata autom. jos vaan muuttaa ohjelmaan suuttimien parametrit?
                Auto toimii nyt hyvin, mutta raa'alla viinaseoksella suuttimien tuotto loppuu.
                E24 - M88/3 N/A
                E85 - M54 Supercharged
                G26 - M50 Supercharged
                IG:kamamikko

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  Originally posted by kama View Post
                  Tehotavoite joku maltillinen 350hp, remmiahtimella. Minkähän kokoista suutinta kannattas laittaa käytännössä? Finjectorilla olen jotakin laskeskellut.
                  6 sylinteriä = hv/cc eli 350hv=350cc/min (=ml/min). Ja tämä noin 80-85% duty cyclellä joka on vielä suuttimien kannallalta "terveellisellä" alueella. RE85:lle sitten noin +30% lisää =350x1.3=450-500cc.


                  Ja jos nälkä kasvaa syödessä niin sitten vasta isommat. Mitä isommat suuttimet laittaa sitä vaikeampi on ns. normaalin käyttöalueen säätäminen. Eikä niistä ylisuurista suuttimista ole mitään käytännön hyötyä. Jos pelottaa että menee laihalle niin nostaa sen 0.5-1 bar bensanpainetta niin on taas varaa enemmän. Mieluummin ostaa sen vanhan paskan vakiobensapumpun tilalle kunnollisen uuden turbiinipumpun jossa tuotto ja paineet riittää.
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • Skunkki^
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 688
                    • Espoo

                    Onko kukaan laittanut n52b30 moottoriin flexfuelia? eFlexfuelin sivuilla sanotaan, että suuttimien tuotto ei riitä, onko omakohtaisia kokemuksia? Entä onko joku jo säätänyt näitä moottorinohjauksia toimimaan kokonaan etanolilla? Flexfuel-systeemit ei vakuuta aivan täysin vain tuoton lisäyksillään.
                    KIA Optima PHEV

                    Exät:
                    520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5266
                      • Pirkkala

                      Originally posted by Skunkki^ View Post
                      Onko kukaan laittanut n52b30 moottoriin flexfuelia? eFlexfuelin sivuilla sanotaan, että suuttimien tuotto ei riitä, onko omakohtaisia kokemuksia? Entä onko joku jo säätänyt näitä moottorinohjauksia toimimaan kokonaan etanolilla? Flexfuel-systeemit ei vakuuta aivan täysin vain tuoton lisäyksillään.
                      Nykyaikainen moottorinohjaus lisää itse ennakkoa huomattuaan ettei kone naulaa.
                      Oletko ajanut moisella koskaan?
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • Skunkki^
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 688
                        • Espoo

                        Originally posted by Urpo_rotta View Post
                        Nykyaikainen moottorinohjaus lisää itse ennakkoa huomattuaan ettei kone naulaa.
                        Oletko ajanut moisella koskaan?
                        Et kuitenkaan osannut vastata kumpaankaan kysymykseen. Kiitos panostuksestasi
                        KIA Optima PHEV

                        Exät:
                        520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                        Comment

                        • Janzki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 4947
                          • Lohja

                          Originally posted by Skunkki^ View Post
                          Onko kukaan laittanut n52b30 moottoriin flexfuelia? eFlexfuelin sivuilla sanotaan, että suuttimien tuotto ei riitä, onko omakohtaisia kokemuksia? Entä onko joku jo säätänyt näitä moottorinohjauksia toimimaan kokonaan etanolilla? Flexfuel-systeemit ei vakuuta aivan täysin vain tuoton lisäyksillään.
                          Ei omaa kokemusta mutta teoriassa isommat suuttimet paikalleen ja vaikka Celticille viestiä..uskoisin että onnistuu.

                          Luultavasti talvella tulee meille N52 etanoli vehje lisäksi kunhan emäntä osaa päättää millaisen :think:
                          Sähköposti.
                          IG: janzki_

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Rakensin arduinosta ECA (ethanol content analyzer), eli etanolipitoisuus analysaattorin. Ihan mukava kun tankkaamisen jälkeen voi katsoa se todellinen etanolipitoisuus on, varsinkin jos ajaa seoksilla. Bluetooth:lla saa etanolipitoisuuden ja polttoaineen lämpötilan näppärästi kännykkään/tablettiin tai mihin tahansa android-pohjaiseen laitteeseen. Itse varmaan talvella tulee vähän laitettua bensaa joukkoon kylmäkäynnistyksiä varten. Kesällä sitten E85:lla pelkästään. Missä välissä muuten tuo etanolipitoisuus yleensä liikkuu? Nyt itsellä näkyy tankissa olevan E80. Tuli tilattua kahteen tuollaiseen osat, niin pitää tuo toinen varmaan laittaa foorumilla myyntiin kun tuo toinen jäi ylimääräikseksi. Kahteen osat ihan kaiken varalta, niin ei olisi tarvinnut ongelma tilanteissa odottaa osien saapumista.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • BMW
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 3822
                              • California

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Rakensin arduinosta ECA (ethanol content analyzer), eli etanolipitoisuus analysaattorin. Ihan mukava kun tankkaamisen jälkeen voi katsoa se todellinen etanolipitoisuus on, varsinkin jos ajaa seoksilla. Bluetooth:lla saa etanolipitoisuuden ja polttoaineen lämpötilan näppärästi kännykkään/tablettiin tai mihin tahansa android-pohjaiseen laitteeseen. Itse varmaan talvella tulee vähän laitettua bensaa joukkoon kylmäkäynnistyksiä varten. Kesällä sitten E85:lla pelkästään. Missä välissä muuten tuo etanolipitoisuus yleensä liikkuu? Nyt itsellä näkyy tankissa olevan E80. Tuli tilattua kahteen tuollaiseen osat, niin pitää tuo toinen varmaan laittaa foorumilla myyntiin kun tuo toinen jäi ylimääräikseksi. Kahteen osat ihan kaiken varalta, niin ei olisi tarvinnut ongelma tilanteissa odottaa osien saapumista.
                              Onko tuohon olemassa ohjeita jossain? Taitaa tulla aika paljon halvemmaksi kuin Fuel It analysaattori. Vaikka etanolipitoisuutta pumpulla pidetään aika vakaana, on siinä mun mielestä aika paljon heittelyitä. Olisi kiva tietää paljonko ylipäätään
                              aineen vahvuus keskimäärin on kesäkaudella. Jotta ei tulisi ajettua liian köykäisellä blendillä, olen sekoituksissa käyttänyt E85 laskennallista aineenvahvuutta 79%.
                              P
                              R
                              N
                              D

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by BMW View Post
                                Onko tuohon olemassa ohjeita jossain? Taitaa tulla aika paljon halvemmaksi kuin Fuel It analysaattori. Vaikka etanolipitoisuutta pumpulla pidetään aika vakaana, on siinä mun mielestä aika paljon heittelyitä. Olisi kiva tietää paljonko ylipäätään
                                aineen vahvuus keskimäärin on kesäkaudella. Jotta ei tulisi ajettua liian köykäisellä blendillä, olen sekoituksissa käyttänyt E85 laskennallista aineenvahvuutta 79%.

                                Googlella löytyy näiden rakentamisesta juttua. Kyllähän tämä melkoisen edullinen on vrt. tuo fuel-it, jos omalle ajalle ei paljon laske hintaa. Tuo fuel-it on posteineen ~$250+verot. Tuohon sitten vielä lisäksi se etanoli anturi. Kallein yksittäinen osa on tuo etanoli anturi, jos itse rakentaa. Finjectorilta saa aitoa anturia ~85€+postit, siihen sitten tuo arduino+bluetooth shield, johtoa, liitin ym. Suomessa ostettunakin ollaan jossain ~150€ osissa. Ulkomailta toki saa halvemmalla. Fuel-it on anturin kanssa veroineen jossain ~350€ tietämillä. Tarkoitus olisi vielä lisätä tuohon öljynlämpöanturi, niin näkee missä öljynlämmöt pyörii, niin voi siitä sitten vähän seurailla miten ne viinat sieltä haihtuu.

                                Tälläiseltä itse app näyttää nyt:
                                Attached Files
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎