Googlella löytyy näiden rakentamisesta juttua. Kyllähän tämä melkoisen edullinen on vrt. tuo fuel-it, jos omalle ajalle ei paljon laske hintaa. Tuo fuel-it on posteineen ~$250+verot. Tuohon sitten vielä lisäksi se etanoli anturi. Kallein yksittäinen osa on tuo etanoli anturi, jos itse rakentaa. Finjectorilta saa aitoa anturia ~85€+postit, siihen sitten tuo arduino+bluetooth shield, johtoa, liitin ym. Suomessa ostettunakin ollaan jossain ~150€ osissa. Ulkomailta toki saa halvemmalla. Fuel-it on anturin kanssa veroineen jossain ~350€ tietämillä. Tarkoitus olisi vielä lisätä tuohon öljynlämpöanturi, niin näkee missä öljynlämmöt pyörii, niin voi siitä sitten vähän seurailla miten ne viinat sieltä haihtuu.
Tälläiseltä itse app näyttää nyt:
Vähän hierot karkimmaksi ja ei muutako myymään ohjeita sekä äppi myyden
Vähän hierot karkimmaksi ja ei muutako myymään ohjeita sekä äppi myyden
No joo onhan tuo äppi vähän karu, mutta toimiva Jos nyt innostuu tuota hieromaan, niin varmaan voisi muuttaa nuo numerot reilusti isommiksi, niin olisi parempi auto käytössä.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Googlella löytyy näiden rakentamisesta juttua. Kyllähän tämä melkoisen edullinen on vrt. tuo fuel-it, jos omalle ajalle ei paljon laske hintaa. Tuo fuel-it on posteineen ~$250+verot. Tuohon sitten vielä lisäksi se etanoli anturi. Kallein yksittäinen osa on tuo etanoli anturi, jos itse rakentaa. Finjectorilta saa aitoa anturia ~85€+postit, siihen sitten tuo arduino+bluetooth shield, johtoa, liitin ym. Suomessa ostettunakin ollaan jossain ~150€ osissa. Ulkomailta toki saa halvemmalla. Fuel-it on anturin kanssa veroineen jossain ~350€ tietämillä. Tarkoitus olisi vielä lisätä tuohon öljynlämpöanturi, niin näkee missä öljynlämmöt pyörii, niin voi siitä sitten vähän seurailla miten ne viinat sieltä haihtuu.
Tälläiseltä itse app näyttää nyt:
Joo löytyikin aika kattavasti juttua. Onko tuo 79% ollut tyypillinen vahvuus pumpulla tänä kesänä?
Mulla flexfuel laitteet autossa ja näyttänyt aina tankkauksen jälkeen 75-76% etanolipitoisuutta tänä kesänä, ABC kotka tankattu.
Tuota luokkaa mullakin on oulussa tankatessa näyttäny e85 pitoisuudeksi jo parin kesän verran. Sama mistä tankkaa. Ei oo kertaakaan menny 80% asti, mut ei oo kyl 73% allekkaan tippunu.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Tuota luokkaa mullakin on oulussa tankatessa näyttäny e85 pitoisuudeksi jo parin kesän verran. Sama mistä tankkaa. Ei oo kertaakaan menny 80% asti, mut ei oo kyl 73% allekkaan tippunu.
Blendejä sekoitellessani oon arvioinu mömmön olevan pumpulla 79%. Eli aikalailla alueella mennään
Blendejä tehdessä tuollainen etanolianturi on kyllä todella ktäevä olla, niin ei tarvitse arpoa mitä siellä tankissa on. Suomessa tosin ei taida hirveästi etanolipitoisuudet heitellä, jenkkilässä tuntuu olevan ihan rulettia mitä milläkin asemalla on.
Laitoin tuolle toisella ylimääräiselle arduinolle koodin sisään, niin aloin tässä miettimään, pitäisiköhän tuohon koodiin laittaa veden tunnistus. Tosin tietäähän sen siitäkin, että etanoli pitoisuus nousee yli 85. :think Muistaakseni continentaalin anturissa on ihan sisäänrakennettuna tuo veden tunnistus.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Blendejä tehdessä tuollainen etanolianturi on kyllä todella ktäevä olla, niin ei tarvitse arpoa mitä siellä tankissa on. Suomessa tosin ei taida hirveästi etanolipitoisuudet heitellä, jenkkilässä tuntuu olevan ihan rulettia mitä milläkin asemalla on.
Laitoin tuolle toisella ylimääräiselle arduinolle koodin sisään, niin aloin tässä miettimään, pitäisiköhän tuohon koodiin laittaa veden tunnistus. Tosin tietäähän sen siitäkin, että etanoli pitoisuus nousee yli 85. :think Muistaakseni continentaalin anturissa on ihan sisäänrakennettuna tuo veden tunnistus.
Oon itse nyt ajanut FuelFlexFinlandin boksin kanssa pelkällä E85:llä koko kesän. Autona on siis BMW E60 523i N52. Mulla on autossa asennettuna Bosch FR7NPP332 sytystulpat. Tiedättekö saako jollain muilla tulpilla mitään hyötyä kun ajaa etanolilla, vai onko tulpilla vaikutusta tämän asian kanssa? Kaveri venkslaa Saabin kanssa eri tulpilla etanolilla, kun on kuulemma vaikutusta...:think
Oon itse nyt ajanut FuelFlexFinlandin boksin kanssa pelkällä E85:llä koko kesän. Autona on siis BMW E60 523i N52. Mulla on autossa asennettuna Bosch FR7NPP332 sytystulpat. Tiedättekö saako jollain muilla tulpilla mitään hyötyä kun ajaa etanolilla, vai onko tulpilla vaikutusta tämän asian kanssa? Kaveri venkslaa Saabin kanssa eri tulpilla etanolilla, kun on kuulemma vaikutusta...:think
No ei tulpilla ainakaan tehollista hyötyä saa, se on varma mutta jos autosi toimii hyvin niin mielestäni koneessa on ihan sopivat tulpat.
Kylmäkäynnistys voi vähän helpottua kun laittaa aavistuksen isommalla kärkivälillä olevat tulpat. Myös pykälää vakiota kylmemmät tulpat voi etanolilla ajellessa laittaa huoletta.
Kylmäkäynnistys voi vähän helpottua kun laittaa aavistuksen isommalla kärkivälillä olevat tulpat. Myös pykälää vakiota kylmemmät tulpat voi etanolilla ajellessa laittaa huoletta.
Comment