Announcement

Collapse
No announcement yet.

F sarjan N55, S55 ja B58 moottorien viritys ym. modaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hardyy
    Bimmer Rookie
    • Aug 2015
    • 113
    • suomi

    Mitäs katsuri on mieltä jos autosta poistaa gpf suodattimen?

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5401
      • S:t Karins

      Originally posted by hardyy View Post
      Mitäs katsuri on mieltä jos autosta poistaa gpf suodattimen?
      Hylky tulee tai sitten ei sano mitään. Bensoista ei päästöjä mitata (alle 10v). Tosin tuo poisto pitää tehdä niin, ettei se kikkaran fyysinen poisto/muutos paljastu katsurille ensisilmäyksellä auton alle kurkatessa. Koodauksella sitten vielä viimeistellään ettei tuu vikakoodeja muistiin.
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • hardyy
        Bimmer Rookie
        • Aug 2015
        • 113
        • suomi

        Eli mielummin vaihtaa vain katittoman downpipe ja antaa ton gpf suodattimen olla.

        Comment

        • JHe
          BTCF Member
          • Oct 2016
          • 184
          • Vantaa

          Onko HPFP menossa rikki, kun pudottaa vaihteen vaihdon jälkeen paineet puoleen pyynnistä? Radalla huomannut satunnaisia nykäyksiä hetki vaihteen vaihtamisen jälkeen. Viime kesän logeissa näytti putoavan vaihdon jälkeen vain noin 150 barin tuntumaan paine.


          Tässä vielä linkki logiin:





          E46 M3

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7395
            • Oulu

            Ei oo F-sarjaa eikä varsinaisesti viritystä tai modausta, mutta ennen kuin tuollaisia edes harkitsee niin olis kiva tietää moottorin nykyisestä kunnosta vähän enemmän. Miettinyt toistaiseksi lähinnä sitä että pitäiskö mun olla 153tkm rullatun N55:n osalta miten huolissani turbon kunnosta ja imukanavien/venttiilien karstoittumisesta?

            Mitään varsinaisia oireita en ole havainnut, mutta koska vasta hetki tuolla ajeltu en voi erottaa vikaa ominaisuudesta niin kauan kuin mikään ei muutu. Tyhjäkäynti ei ole mitenkään tasaista silloin kun on 600 rpm, mutta tuon yläpuolella vähän tasoittuu.

            Originally posted by Kaimu View Post
            Kukaan tietoinen 335is/550i levyn ja asetelman sopivuudesta n55 jatkeeksi?
            Mun luulo on että noi pitäis sopia myös N55, mutta kannattaa toki jostain tarkistaa. Tulee varmaan itelläkin eteen jossain vaiheessa.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • Kaimu
              BTCF Member
              • Nov 2011
              • 464
              • Turun kupeessa

              Originally posted by Kaimu View Post
              N55 manuaaliin jämäkämpää kytkintä kellään infota?
              Lähes kaikki kykät ja hilppeet aina n54, ja mistään ei löydy varmaa tietoa yhteensopivuudesta n55:sen kanssa.
              Eri osanumerot kuitenkin vautipyörästä lähtien näiden välillä.
              Kukaan tietoinen 335is/550i levyn ja asetelman sopivuudesta n55 jatkeeksi?
              Itse itselleni vastaten, sopii
              sigpic

              E82 n55

              Comment

              • *makke*
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 884
                • Klaukkala

                N55 vaihtui B58, voisin ostaa downpipen ja b58tu:n hpfp jos jollain on jäänyt ylimääräisenä pyörimään. :think

                Comment

                • majgul
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 891
                  • Oulu

                  Olen tuollaista 535i n55 katsellut. On 2010 malli niin mietin että sehän mitataan jo putken päästä nämä päästöt... Joten ei taida mennä päästöistä läpi? Ilmeisesti 1 katilla on vaan varustettu ja tässä autossa seki on vaihdettu katittomaan. Jos kehtatte vähän valaista miten tässä menee. N54 on helppoa ku toinen katti toimii ja pudottaa päästöt tarpeeksi alas.

                  Comment

                  • Rale
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 1482
                    • Porvoo

                    N55 turbo vaihtoehtoja.
                    Mitä muita kuin pureturbo löytyy. Tehdäänkö Suomessa näihin modauksia.
                    Walbron 525:n löysi paikoilleen. Ainakin F22:ssa kannattaa sitten tankki ajaa hyvinkin tyhjäksi ennen vaihtoa. Vartti tankki on liikaa.

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5401
                      • S:t Karins

                      Täällä vähän vertailua:
                      BMW N55 Turbo Upgrade Guide - All the N55 Turbo Setup Options! Check out the Stage 1, Stage 2, and Stage 3 Turbo Upgrades for BMW's N55.


                      Tästä TTE550:stä olin kiinnostunut:

                                TTE550 5654 UPGRADE TURBOCHARGER  BMW N55 The TTE550 for the N55 motor.…


                      Täällä myös hyvää vertailua:



                      Ja Suomessa kaikki turbopajat modaa/korjaa näitä tänä päivänä.
                      Last edited by Tommix; 16-11-2020, 09:36.
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • Rale
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 1482
                        • Porvoo

                        Kiitos Tommix Ahdin kaupoista.
                        Mustana perjantaina laittelin kampanjahintojen sokaisemana tilauksia.

                        Eli Tommixin Turbo lähti, muutaman mutkan kautta MLperformancelle. Eli päädyin tuohon TTE:n tekeleeseen. Sieltä tulikin hieman muutakin otettua samalla. Chrge pipe, DBV, cooleri ja MHD:n pulikka. Ym.

                        Kevättä odotetaan kovasti😃

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5401
                          • S:t Karins

                          Originally posted by Rale View Post
                          Kiitos Tommix Ahdin kaupoista.
                          Mustana perjantaina laittelin kampanjahintojen sokaisemana tilauksia.

                          Eli Tommixin Turbo lähti, muutaman mutkan kautta MLperformancelle. Eli päädyin tuohon TTE:n tekeleeseen. Sieltä tulikin hieman muutakin otettua samalla. Chrge pipe, DBV, cooleri ja MHD:n pulikka. Ym.

                          Kevättä odotetaan kovasti😃
                          Kato kato, ny se sit realisoitui Ja kiitos myös sinne!
                          Pistäppä juttua miten juttu etenee ja kuvat kun saat modatun turbon käteen.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • Reeperbahn
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 602
                            • EFOU

                            Mullakin lähti MLPerformancelle charge pipe-tilaus vetämään black weekillä, mutta kuulosti olevan Masatalla pipet loppu. Toivottavasti nyt ehtis tämän vuoden puolella vielä tulemaan niin ei tulis tullimaksuja.
                            -BMW M3 -09
                            -MB E320 Coupe -94
                            -MB E250 CGI -10
                            -Husqvarna R320 -14

                            Comment

                            • Rale
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 1482
                              • Porvoo

                              Originally posted by Reeperbahn View Post
                              Mullakin lähti MLPerformancelle charge pipe-tilaus vetämään black weekillä, mutta kuulosti olevan Masatalla pipet loppu. Toivottavasti nyt ehtis tämän vuoden puolella vielä tulemaan niin ei tulis tullimaksuja.
                              Ei kai siitä tulleja voi tulla, kun olet sen maksanut tänä vuonna.
                              Mulle tuli paketti eilen.

                              Comment

                              • Rale
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 1482
                                • Porvoo

                                Eilen tuli TTE takaisin.
                                Nopeasti se tuli takas. Ei ainakaan minulta mitään kyselleet UPS tullauksista.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎