Announcement

Collapse
No announcement yet.

F sarjan N55, S55 ja B58 moottorien viritys ym. modaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mörö
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 110
    • city

    Mitä tulppia porukka käyttänyt b58 koneissa?

    Comment

    • ///saMuli
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 964
      • Seinäjoki

      Suosittelen orkkis NGK 94201 vakio kärkivälillä. MHD stage 2+ e40 mulla.

      Kokeilin kerran pienentää, ei parantanut ennakkoa. Käynti jopa huononi. MHD stage 2 e30 oli silloin.
      https://www.instagram.com/hackberryracing/


      BMW M240i -17 rwd man, oem lsd, MHD stage 2+ E40, Finturbo hybrid, Dorch stage 2, yli 500hv

      EX: BMW e36 S54T touring drifting, BMW E36 M3 -93 Coupe, BMW E46 M3 -01, BMW 130 M-Sport -05

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5401
        • S:t Karins

        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Sene
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 925
          • Enschede, The Netherlands

          Tänään testattu 100-200km/h omalla autolla. MHD stage 1 sisällä ja pelkkä filtteri toistaseks asennettu.


          15.65s M performance analyzerin mukaan.


          Pitää koittaa uudestaan kun välijäähy on asennettu.
          F11 LCI 535xi


          Ex.

          E36 320i sedan
          E36 LCI 328i coupe
          E61 LCI 530xi

          Comment

          • like_a_glove
            Newbiemmer
            • Jun 2017
            • 21
            • Vantaa

            Itellä m240i Stage2 E50 custom softalla 100-200 7.1s
            Mitattu dragyllä.
            F22 M240i -16

            Ex.F20 M135i -13
            Ex.E91 335d -07

            Comment

            • torronen
              Newbiemmer
              • Sep 2017
              • 3
              • vantaa

              Mitkäs alkaa ensimmäisenä ahdistamaan tollasen N55 pwg virittämisessä? Katiton dp ja välijäähy vaihdettu jo. Tietoa esim Bensa puolesta?

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5401
                • S:t Karins

                Originally posted by torronen View Post
                Mitkäs alkaa ensimmäisenä ahdistamaan tollasen N55 pwg virittämisessä? Katiton dp ja välijäähy vaihdettu jo. Tietoa esim Bensa puolesta?
                Turbo
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • torronen
                  Newbiemmer
                  • Sep 2017
                  • 3
                  • vantaa

                  Originally posted by Tommix View Post
                  Turbo
                  Juu taitaa ahtimen tuotto jäädä siihen hieman päälle 400. Bensa pumppu taitaa ainakin mennä vaihto listalle jos havittelee lähemmäs 500hp🤔 onko kenelläkään mitään faktaa korkeapaine pumpun riitosta?

                  Comment

                  • Sene
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 925
                    • Enschede, The Netherlands

                    Originally posted by torronen View Post
                    Juu taitaa ahtimen tuotto jäädä siihen hieman päälle 400. Bensa pumppu taitaa ainakin mennä vaihto listalle jos havittelee lähemmäs 500hp🤔 onko kenelläkään mitään faktaa korkeapaine pumpun riitosta?

                    https://pureturbos.eu/n55-dorch-stag...p-upgrade.html Tuolla näkyy, ehkä vähän suuntaa antavana, pumpun mekaaninen tuotto.
                    F11 LCI 535xi


                    Ex.

                    E36 320i sedan
                    E36 LCI 328i coupe
                    E61 LCI 530xi

                    Comment

                    • Freak
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 2539
                      • .

                      Miten pitkälle pääsee ahdinta muokkaamalla? Isompia kompressorisiipiä ainakin pitäisi löytymän. Pakopesää on hiukan hankalahko sorvata, mutta missä vaiheessa se alkaa ahdistaa? Löytyykö näihin muuten uusia/käytettyjä pakopesiä jostain? Sehän olisikin helppoa tehdä korvaava, jos ahti ei olisi reverse flow -mallinen.
                      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                      Vanha Uuden liiton mies...

                      Comment

                      • torronen
                        Newbiemmer
                        • Sep 2017
                        • 3
                        • vantaa

                        Minkälaisia päivitys ahtimia Suomessa porukka on laittanut? Pureturbolta löytyy ja sitten näytti olevan turbo systemssillä. N55 pwg lähtökohtana

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5401
                          • S:t Karins

                          Originally posted by torronen View Post
                          Juu taitaa ahtimen tuotto jäädä siihen hieman päälle 400. Bensa pumppu taitaa ainakin mennä vaihto listalle jos havittelee lähemmäs 500hp🤔 onko kenelläkään mitään faktaa korkeapaine pumpun riitosta?
                          Täällä hyvää infoa eri tehotavoitteilla N55:

                          BMW N55 Turbo Upgrade Guide - All the N55 Turbo Setup Options! Check out the Stage 1, Stage 2, and Stage 3 Turbo Upgrades for BMW's N55.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • andyman
                            Newbiemmer
                            • Jun 2010
                            • 14
                            • Savo

                            Miten olette hoitanut N55 moottoreiden säädön jos on tarvinnut tehdä muuta kuin mihin nuo vakiot / OTS kartat riittää? Itsellä on MHD käytössä

                            Comment

                            • Terzilerzi
                              Newbiemmer
                              • Aug 2022
                              • 6
                              • Pohojanmaa

                              Täälä on aika vähän keskusteltu tuosta s55 koneen crank hub päivityksestä.
                              Uutena M4 kuskina kiinnostaisi tietää onko päivitys kuinka tarpeellinen ja missä hinnoissa vaihto mahtaa olla?
                              Mietin myös voiko sitä mistään helposti tarkastaa, jos autoon olisi tuo jo päivitetty?
                              Autolla 150tkm ajettu ja melkein uudesta ollut ohjelma sisällä ja vähä muuta pientä viriä.

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5401
                                • S:t Karins

                                Originally posted by Terzilerzi View Post
                                Täälä on aika vähän keskusteltu tuosta s55 koneen crank hub päivityksestä.
                                Uutena M4 kuskina kiinnostaisi tietää onko päivitys kuinka tarpeellinen ja missä hinnoissa vaihto mahtaa olla?
                                Lähdetään siitä liikkeelle että noita crank hub:n pettämisiä on maailmalla tapahtunut aika paljon, Suomessa tiedän ainakin yhden tapauksen. Niitä on tullut ihan vakiomoottoreille, mutta pääasiassa virivehkeisiin missä on DKG laatikko. Ne vakiomosat missä tuo lipsuminen on tapahtunut on monesti syynä ollut tuon "kuningaspultin" löystyminen. Hyvällä tuurilla jako menee vain sen verran pieleen että selviää limb modella korjaamolle. Huonolla tuurilla mosa on entinen. Tämän estämiseksi on tarjolla kohtuuhintainen fixi, CBC:



                                Asentaminen ei ole paha rasti, parin/kolmen tunnin työ.
                                Tämä kannattaa asentaa joka tapauksessa vaikka virejä ei laittaisi.
                                Jos taas meinaa reilummin viri laittaa (yli 500 hv) niin kannattaa tuo hub korvata luistamattomalla.
                                Itse päädyin Vargasin versioon:


                                Toi on kohtuuhintainen (ja kohta sen saa taas puoleen hintaan Black Friday tarjouksena)
                                Itse skippasin ne jenkkien 4 pinniset hubit, ne on ihan overkill meininkiä.
                                2 pinnisetki on kohtuu kalliita. Ja VTT:n kikkaran asennuksessa ei tarvii öljypohjaa pudottaa pois kun ei porailla kampiakseliin reikiä.
                                Asennutin tuon JW Servicellä Piikkiössä. Työmäärä on sen ~20 h.
                                Siihen sitten muut tarvikkeet, varaosat, öljyt ym päälle. Sun kilometreillä kannattaa ketju ja laahaimet samalla uusia.

                                Originally posted by Terzilerzi View Post
                                Mietin myös voiko sitä mistään helposti tarkastaa, jos autoon olisi tuo jo päivitetty?
                                Autolla 150tkm ajettu ja melkein uudesta ollut ohjelma sisällä ja vähä muuta pientä viriä.
                                Jenkeissä ovat yrittäneet tihrustaa tuonne kamerallakin mutta fakta on se ettei tuosta modauksesta saa varmuutta muuta kuin purkamalla hub esille...
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎