Originally posted by Kraftwerk
View Post
N57 dieseleiden sisuskaluista
Collapse
X
-
265 tkm ajetusta 535xd:stä laakerit hajosi, syynä lienee se että edellinen huolto oli tehty 5 tkm myöhässä ja käyttäjän ajotapana on revitellä kylmällä autolla... Auto olisi halunnut 22 tkm jälkeen öljynvaihdon joka jo kertoo että ajotapa ei ole ihan normaali, normaali käyttäjällä öljynvaihtoväliksi tulee lähemmäksi 30 tkm ajotietokoneen mukaan ja muutenkin kannattaisi ne öljyt vaihtaa ajoissa...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Mitäs moinen projekti kustansi suunnilleen, teetettynä vai itse tehtynä?Originally posted by joko View PostN57 - 11 180kw 232tkm ajettuna ensimmäinen runkolaakeri korkannut, lohkosta sai tehtyä ja tuli toinen akseli ja öljypumppu. Ketju oli myös aika rajoilla, kiristin miltei kokonaan ulkona.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Sulla on viimesin versio n57:skasta siinä on huomioitu laakerit ja jakoketju jo valmistuksessa, olisin aika huoletta jos huollot ok.Originally posted by Kraftwerk View PostTässä varmaan joutuu harkitsemaan ennaltaehkäisevää alakerran avausta, kun 200 tkm lähestyy. Hyvä moottori, olisi pitänyt ostaa M57:lla oleva auto tai sähköauto suoraan.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
Samaa katselin myös. Saksassa olessa huollot on tehty asiallisesti 10-25 tkm välein Bemarilla useampaan kertaan vuodessa, mutta edellinen suomalainen omistaja oli sitten yhden huollon venäyttänyt hienosti 20 kk 32 tkm. Kone käy hyvin eikä öljynsuodattimessa ollut metallia, ei ole siis oireillut. Olen aika neuroottinen koneiden suhteen, että varmuuden tietysti saisi uudet runkolaakerit sekä ketju ja suutinhuollon samalla tekemällä.Originally posted by mige95 View PostSulla on viimesin versio n57:skasta siinä on huomioitu laakerit ja jakoketju jo valmistuksessa, olisin aika huoletta jos huollot ok.F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met
Comment
-
Eikö F11 N57 anna muutenkin 24kk tai 35tkm öljynvaihtoväliksi? Ts. onko edes vedetty yli tuota vaihtoa?Originally posted by Kraftwerk View Postedellinen suomalainen omistaja oli sitten yhden huollon venäyttänyt hienosti 20 kk 32 tkm. Kone käy hyvin eikä öljynsuodattimessa ollut metallia, ei ole siis oireillut.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Minulla näyttää nyt 31tkm, kuukausi sitten vaihdettu, 1000km ajettu ja vaihdon jälkeen taisi olla 32tkm. Muistelen, että aiemmilla ajoilla on ollut vaihdon jälkeen 35tkm.Originally posted by VilleP View Post30tkm/24kk.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Tuo on normaalisti maksi, eräässä 535xd -13 27500 km öljyillä ajettuna näytti jo -5000 km, kuskin ajotyyli on idioottimainen ja koneen laakerit porsi 2 tkm öljyjen vaihdon jälkeen...Originally posted by VilleP View Post30tkm/24kk.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
32 tkm vaihtoväliä näyttää huollon jälkeen tasaisella ajotyylillä maantiepainotteisessa ajossa. Öljyt ajan aina käyntilämpöön ja kuormitusta ei ikinä kylmänä ennen kuin öljymittari keskellä käyntilämmössä.
Otannan perusteella taitaa hajonneista aika iso osa olla 535:sia. Ostaako agressiivisesti ajavat noita, ja sitten laakerit ihmeissään tupla-ahdetun vääntöjen kanssa.
Jännä olisi tietää algoritmia, rokottaako enemmän pätkäajosta, polkemisesta tai molemmista.F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met
Comment
-
Tein itse, ei hirmu paljon rahaa mennyt en ihan tarkkaan laskenut mutta muistelisin että alle 2ke meni. Jos tarvitset niin minulla on kokonainen 180kw moottori köyntikuntoinen ja sitten löytyy - 16 mallin eu6 n57 ehjä 130tkm ajettu lohko. 6kpl setti mäntiä ja kankia tuosta 130tkm ajetusta koneesta. Käsivarastossa on hyvä pitää aina muutama n57 kun sitten kun semmosta tarvitsee niin kerta kaikkiaan mistään ei löydy yhtään järkevällä hinnallaOriginally posted by MajorDrake View PostMitäs moinen projekti kustansi suunnilleen, teetettynä vai itse tehtynä?F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Mulla f01 sanoo 27tkm vaihtoväliks ja vaihdan kerran tolla välillä eli 10-15tkm välein.Originally posted by Laku View PostMinulla näyttää nyt 31tkm, kuukausi sitten vaihdettu, 1000km ajettu ja vaihdon jälkeen taisi olla 32tkm. Muistelen, että aiemmilla ajoilla on ollut vaihdon jälkeen 35tkm.Last edited by mige95; 17-05-2022, 11:46.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
Comment