En oo tätä niin tarkkaan seurannu, mutta mikä se pohjimmainen syy näihin laakeriongelmiin on?
Lähtökohtaisesti jos voitelu on aina riittävä, varsinkaan runkolaakerit eivät kulu käytännössä lainkaan. Siis moottoreissa yleensä.
Mikähän näissä on laakerivälys tehtaan jäljiltä? Varmaan kolme satkua tai jopa alle?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N57 dieseleiden sisuskaluista
Collapse
X
-
Originally posted by makkis View PostMitä noita nyt on nähnyt niin ihan sama onko softailtu vai vakiona pidetty, ihan samalla tavalla ne on menny.
Tai oikeastaan niillä softatuilla on ajettu pidemmälle, mut joka tapauksessa eroja ei mun kokemuksen mukaan ole.
Ehdottomasti 200-250tkm välissä jakopää ja laakeriremontti ennakoivasti ni selviää yllätyksiltä.
Ei nuo osat nykyään mitään kalliita ole kuitenkaan, alle tonnilla selviää jakopää ja laakeriremontista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VilleP View PostKyllä tuo N57 on. Heti softa sisään, niin saa kohta tehdä saman rempan uudestaan
Enikeis: hyvä video.
Leave a comment:
-
-
Mitä noita nyt on nähnyt niin ihan sama onko softailtu vai vakiona pidetty, ihan samalla tavalla ne on menny.
Tai oikeastaan niillä softatuilla on ajettu pidemmälle, mut joka tapauksessa eroja ei mun kokemuksen mukaan ole.
Ehdottomasti 200-250tkm välissä jakopää ja laakeriremontti ennakoivasti ni selviää yllätyksiltä.
Ei nuo osat nykyään mitään kalliita ole kuitenkaan, alle tonnilla selviää jakopää ja laakeriremontista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ptikkala View PostMitä ko. remontti maksoi?
Ohjelmointia pitää vielä tuumailla, kun ei oikein vakionakaan pysy kasassa. Ja vaikka kuinka virittäisi, niin sähköautot ja kevyemmät bensa-autot on nopempia.
Leave a comment:
-
-
Kyllä tuo N57 on. Heti softa sisään, niin saa kohta tehdä saman rempan uudestaan
Leave a comment:
-
-
Tällainen pisti silmään eilen: Mielenkintoinen video vaikka M57TÜ2TOP taitaa moottori ollakin. https://www.youtube.com/watch?v=Uw_fVATWYc0
N57 puolestaan alkaa vaikuttamaan siltä että 200-250tkm tuollaisen saisi väistämättä käyttää auki ja sen jälkeen riskipeliä pitää kiinni.
Eli tuo vanhempi painavempi kampura lienee siis parempi kuitenkin :think Varmaan vähemmän värinöitä tai ehkäisee massalla kosketuksia. Todennäköisesti kevennetty perinteisistä syistä sitten, eikä niinkään kestävyyden vuoksi.
Leave a comment:
-
-
Jaha eli pieni pelko perseessä saa tämänkin kans elää :think Toistaseks käy ainakin nätisti ilman ylimääräsiä ääniä ja 250tkm mittarissa, oliskohan seuraavassa öljynvaihdossa ideaa viskata rvs sekaan josko sillä sais vähän pitkitettyä laakereitten ikää?
Leave a comment:
-
-
Kampuran ekan kaulan laakerit yleensä pahimmassa kunnossa näissä n57
Jakoketju kannattaa laittaa samalla ja tarkistaa öljypumpun kunto.
Jos sekalainen kokoelma laakereita niin ne pitää alkuperäisenä ottaa bemarilta ja ovat vähän arvokkaampia kuin sarja std laakereita. Näihin on tehtaalta kompensoitu välyksiä erikokoisilla laakereilla ja se selviää lohkon kyljessä olevista numeroista.
Leave a comment:
-
-
Missähän kunnossa näissä laakerivikaisissa on yleensä öljypumput sillä harvemmin niistä puhutaan mitään. Omasta -08 koneesta aukaisin pumpun ja oli sanomista aikalailla joka paikassa vaikka oli vielä ajossa, nyt kun tuli uusi Pierburg niin yllätyin kuinka väljä akselin ja hammasrattaan sovitus siinäkin on, käytännössä jo uutena reilu klappi, en ihmettele yhtään että käytössä olleissa pumpuissa on aina akseliin/rattaaseen hakkautunut lovi. :think
Leave a comment:
-
-
Okei, eli samoja paskoja nää n57 alusta alkaen, case by case kenellä antautuu mikäki paikka, eikös makkiksella ollu omassa koneessa laakerit ok mutta jakopää aivan valmis ?
Leave a comment:
-
-
Itsellä on juuri työn alla 535xd -14, kusilaitteet yms.
Oli kiertokangen laakeri mennyt ja yksi runkolaakeri pyöri jo ympäri.
300tkm oli kilsoja.
Jakopää oli ok.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mige95 View Posthttps://www.btcf.fi/forum/showpost.p...1&postcount=98
Tossa postauksessa jotai specsejä,
Koko dokkari koneesta löytyy tästä samasta ketjusta.
En tiedä mistä kaikesta johtuu, mutta tollanen lci n57 käy paljon hiljasemmin kun vanhemmat, onhan se vuorattu eristeellä koko moottori mutta tuskin se pelkästää siitä tulee, eiköhä näillä kampuran kevennyksillä yms ole vaikutusta siihen myös.
Leave a comment:
-
Leave a comment: