memebuy23buy

N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • joko
    replied
    Originally posted by mikron View Post
    Onko nää nyt sit paskoja loppuunajettuja 250 tkm ajettuina ilman jakopää- ja laakerijumppaa?
    No itse en ainakaan ostaisi. Omani ostin jo valmiiksi rikkinäisenä silloin on paljon järkevämpi kokonaisuus kun se että ostaa täydellä hintaa "ehjän" ja tekee heti monen tonnin remontin. Nyt olis kiikarissa kakkosautoksi f15 n57 niin ikään valmiiksi rikkinäisenä. Ei oo oikein mitään mieltä ostaa yli 20ke autoa johon pitää tehdä heti viidentonnin remontti. Toki tää mun auto politiikka on muutenkin vähän outoa ja vaimokin on jo oppinut ettei yleensä tuu edes muutaman päivään katsomaan sitä autoa talliin kun se ostaessa on usein miten kaikkea muutakuin valioyksilö. Mutta ei oo kyllä vuosikausiin tullut arvonalenemaakaan ollenkaan vaikka on kuitenkin jonkinhintaista kalustoa ollut. Nyt sprinterin seuraaja kans valmistumassa 2018 vuoden paku ja loppuhinta jäi nelinumeroiseksi

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    En oo tätä niin tarkkaan seurannu, mutta mikä se pohjimmainen syy näihin laakeriongelmiin on?

    Lähtökohtaisesti jos voitelu on aina riittävä, varsinkaan runkolaakerit eivät kulu käytännössä lainkaan. Siis moottoreissa yleensä.

    Mikähän näissä on laakerivälys tehtaan jäljiltä? Varmaan kolme satkua tai jopa alle?
    Sen kun tietäis, samalle ennustajalle olis myös mersu piireissä käyttöä että miksi toinen om651 moottori kokeentotaalituhon 40tkm kohdalla ja toinen voi päästä 700tkm avaamatta. Mut melkein järjestään menee niistäkin laakerit tossa 300tkm nurkilla

    Leave a comment:


  • mikron
    replied
    Onko nää nyt sit paskoja loppuunajettuja 250 tkm ajettuina ilman jakopää- ja laakerijumppaa?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    En oo tätä niin tarkkaan seurannu, mutta mikä se pohjimmainen syy näihin laakeriongelmiin on?

    Lähtökohtaisesti jos voitelu on aina riittävä, varsinkaan runkolaakerit eivät kulu käytännössä lainkaan. Siis moottoreissa yleensä.

    Mikähän näissä on laakerivälys tehtaan jäljiltä? Varmaan kolme satkua tai jopa alle?

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Mitä noita nyt on nähnyt niin ihan sama onko softailtu vai vakiona pidetty, ihan samalla tavalla ne on menny.
    Tai oikeastaan niillä softatuilla on ajettu pidemmälle, mut joka tapauksessa eroja ei mun kokemuksen mukaan ole.

    Ehdottomasti 200-250tkm välissä jakopää ja laakeriremontti ennakoivasti ni selviää yllätyksiltä.
    Ei nuo osat nykyään mitään kalliita ole kuitenkaan, alle tonnilla selviää jakopää ja laakeriremontista.
    Se on justiinsa näin. Itellä oli toi 30d vakiotehoinen ja 228tkm ajettu kun runkolaakeri pyörähti. Muutaman muunkin vakiotehoisen n57 pannun oon avannut. Se on muuten hauska miten porukka jaksaa vieläkin tarjota ketjupelkoisten N47 ostajille vaihtoehdoksi sitä "pomminvarmaa" kutosta. Neloseen riittää että tekee 200-250 välillä jakopään, kutoseen ehdottomasti myös laakeri remontti samalla kertaa. Itse vaihdoin myös öljypumpun.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Kyllä tuo N57 on. Heti softa sisään, niin saa kohta tehdä saman rempan uudestaan
    Joo siis toki. Katoin tuon videon puhelimesta ja juuri ennen unta joten varmaan vähän silmät ollut ristissä. Juuri silloin ei tekstitystäkään vielä ollut saatavissa, nyt näemmä on. Sekoilin kai jotain itse tämän kanssa tai muisti petti vuorokaudessa

    Enikeis: hyvä video.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Mitä noita nyt on nähnyt niin ihan sama onko softailtu vai vakiona pidetty, ihan samalla tavalla ne on menny.
    Tai oikeastaan niillä softatuilla on ajettu pidemmälle, mut joka tapauksessa eroja ei mun kokemuksen mukaan ole.

    Ehdottomasti 200-250tkm välissä jakopää ja laakeriremontti ennakoivasti ni selviää yllätyksiltä.
    Ei nuo osat nykyään mitään kalliita ole kuitenkaan, alle tonnilla selviää jakopää ja laakeriremontista.

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    Mitä ko. remontti maksoi?
    1,5 k€ runkolaakerihomma. KK-laakerit oli kalliit, että noiden kanssa reilu 400 € lisää. Takavedossa olisi varmaan jonkin verran suoraviivaisempi homma ollut. Moottorintukikumit vaihtui samalla. Tietääpähä käyttisharrasteauton vuoksi käyvänsä töissä.

    Ohjelmointia pitää vielä tuumailla, kun ei oikein vakionakaan pysy kasassa. Ja vaikka kuinka virittäisi, niin sähköautot ja kevyemmät bensa-autot on nopempia.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Kyllä tuo N57 on. Heti softa sisään, niin saa kohta tehdä saman rempan uudestaan

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Tällainen pisti silmään eilen: Mielenkintoinen video vaikka M57TÜ2TOP taitaa moottori ollakin. https://www.youtube.com/watch?v=Uw_fVATWYc0

    N57 puolestaan alkaa vaikuttamaan siltä että 200-250tkm tuollaisen saisi väistämättä käyttää auki ja sen jälkeen riskipeliä pitää kiinni.

    Eli tuo vanhempi painavempi kampura lienee siis parempi kuitenkin :think Varmaan vähemmän värinöitä tai ehkäisee massalla kosketuksia. Todennäköisesti kevennetty perinteisistä syistä sitten, eikä niinkään kestävyyden vuoksi.

    Leave a comment:


  • buubaa
    replied
    Jaha eli pieni pelko perseessä saa tämänkin kans elää :think Toistaseks käy ainakin nätisti ilman ylimääräsiä ääniä ja 250tkm mittarissa, oliskohan seuraavassa öljynvaihdossa ideaa viskata rvs sekaan josko sillä sais vähän pitkitettyä laakereitten ikää?

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Kampuran ekan kaulan laakerit yleensä pahimmassa kunnossa näissä n57
    Jakoketju kannattaa laittaa samalla ja tarkistaa öljypumpun kunto.
    Jos sekalainen kokoelma laakereita niin ne pitää alkuperäisenä ottaa bemarilta ja ovat vähän arvokkaampia kuin sarja std laakereita. Näihin on tehtaalta kompensoitu välyksiä erikokoisilla laakereilla ja se selviää lohkon kyljessä olevista numeroista.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Missähän kunnossa näissä laakerivikaisissa on yleensä öljypumput sillä harvemmin niistä puhutaan mitään. Omasta -08 koneesta aukaisin pumpun ja oli sanomista aikalailla joka paikassa vaikka oli vielä ajossa, nyt kun tuli uusi Pierburg niin yllätyin kuinka väljä akselin ja hammasrattaan sovitus siinäkin on, käytännössä jo uutena reilu klappi, en ihmettele yhtään että käytössä olleissa pumpuissa on aina akseliin/rattaaseen hakkautunut lovi. :think

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Okei, eli samoja paskoja nää n57 alusta alkaen, case by case kenellä antautuu mikäki paikka, eikös makkiksella ollu omassa koneessa laakerit ok mutta jakopää aivan valmis ?
    Kyllä ja silloin oli 535d -11 299hp 230tkm

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Okei, eli samoja paskoja nää n57 alusta alkaen, case by case kenellä antautuu mikäki paikka, eikös makkiksella ollu omassa koneessa laakerit ok mutta jakopää aivan valmis ?

    Leave a comment:

Working...
X