N57 dieseleiden sisuskaluista
Collapse
X
-
Tuskin tuohon mitään yksiselitteistä syytä on. Monen muuttujan summa. Eikä nämä nyt järestään hajoa. Maailma täynnä avaamattomia N57 koneita joilla ajettu yli 300tkm.
-
Tämä oliskin mukava tietää, mutta tuskin selviää koskaan. Onko N47 alakerrassa periaatteessa samat hilppeet samoilla välyksillä? Jos on, niin mistäOriginally posted by Urpo_rotta View PostEn oo tätä niin tarkkaan seurannu, mutta mikä se pohjimmainen syy näihin laakeriongelmiin on?
Lähtökohtaisesti jos voitelu on aina riittävä, varsinkaan runkolaakerit eivät kulu käytännössä lainkaan. Siis moottoreissa yleensä.
Mikähän näissä on laakerivälys tehtaan jäljiltä? Varmaan kolme satkua tai jopa alle?
johtuu että N47 ei tyypillisesti syö laakereita?
Jos on eroa, niin mitä ja voisiko vaikuttaa N57 kovempaan kulumaan?
Leave a comment:
-
No itse en ainakaan ostaisi. Omani ostin jo valmiiksi rikkinäisenä silloin on paljon järkevämpi kokonaisuus kun se että ostaa täydellä hintaa "ehjän" ja tekee heti monen tonnin remontin. Nyt olis kiikarissa kakkosautoksi f15 n57 niin ikään valmiiksi rikkinäisenä. Ei oo oikein mitään mieltä ostaa yli 20ke autoa johon pitää tehdä heti viidentonnin remontti. Toki tää mun auto politiikka on muutenkin vähän outoa ja vaimokin on jo oppinut ettei yleensä tuu edes muutaman päivään katsomaan sitä autoa talliin kun se ostaessa on usein miten kaikkea muutakuin valioyksilö. Mutta ei oo kyllä vuosikausiin tullut arvonalenemaakaan ollenkaan vaikka on kuitenkin jonkinhintaista kalustoa ollut. Nyt sprinterin seuraaja kans valmistumassa 2018 vuoden paku ja loppuhinta jäi nelinumeroiseksiOriginally posted by mikron View PostOnko nää nyt sit paskoja loppuunajettuja 250 tkm ajettuina ilman jakopää- ja laakerijumppaa?
Leave a comment:
-
Sen kun tietäis, samalle ennustajalle olis myös mersu piireissä käyttöä että miksi toinen om651 moottori kokeentotaalituhon 40tkm kohdalla ja toinen voi päästä 700tkm avaamatta. Mut melkein järjestään menee niistäkin laakerit tossa 300tkm nurkillaOriginally posted by Urpo_rotta View PostEn oo tätä niin tarkkaan seurannu, mutta mikä se pohjimmainen syy näihin laakeriongelmiin on?
Lähtökohtaisesti jos voitelu on aina riittävä, varsinkaan runkolaakerit eivät kulu käytännössä lainkaan. Siis moottoreissa yleensä.
Mikähän näissä on laakerivälys tehtaan jäljiltä? Varmaan kolme satkua tai jopa alle?
Leave a comment:
-
Onko nää nyt sit paskoja loppuunajettuja 250 tkm ajettuina ilman jakopää- ja laakerijumppaa?
Leave a comment:
-
En oo tätä niin tarkkaan seurannu, mutta mikä se pohjimmainen syy näihin laakeriongelmiin on?
Lähtökohtaisesti jos voitelu on aina riittävä, varsinkaan runkolaakerit eivät kulu käytännössä lainkaan. Siis moottoreissa yleensä.
Mikähän näissä on laakerivälys tehtaan jäljiltä? Varmaan kolme satkua tai jopa alle?
Leave a comment:
-
Se on justiinsa näin. Itellä oli toi 30d vakiotehoinen ja 228tkm ajettu kun runkolaakeri pyörähti. Muutaman muunkin vakiotehoisen n57 pannun oon avannut. Se on muuten hauska miten porukka jaksaa vieläkin tarjota ketjupelkoisten N47 ostajille vaihtoehdoksi sitä "pomminvarmaa" kutosta. Neloseen riittää että tekee 200-250 välillä jakopään, kutoseen ehdottomasti myös laakeri remontti samalla kertaa. Itse vaihdoin myös öljypumpun.Originally posted by makkis View PostMitä noita nyt on nähnyt niin ihan sama onko softailtu vai vakiona pidetty, ihan samalla tavalla ne on menny.
Tai oikeastaan niillä softatuilla on ajettu pidemmälle, mut joka tapauksessa eroja ei mun kokemuksen mukaan ole.
Ehdottomasti 200-250tkm välissä jakopää ja laakeriremontti ennakoivasti ni selviää yllätyksiltä.
Ei nuo osat nykyään mitään kalliita ole kuitenkaan, alle tonnilla selviää jakopää ja laakeriremontista.
Leave a comment:
-
Joo siis toki. Katoin tuon videon puhelimesta ja juuri ennen unta joten varmaan vähän silmät ollut ristissä. Juuri silloin ei tekstitystäkään vielä ollut saatavissa, nyt näemmä on. Sekoilin kai jotain itse tämän kanssa tai muisti petti vuorokaudessaOriginally posted by VilleP View PostKyllä tuo N57 on. Heti softa sisään, niin saa kohta tehdä saman rempan uudestaan

Enikeis: hyvä video.
Leave a comment:
-
Mitä noita nyt on nähnyt niin ihan sama onko softailtu vai vakiona pidetty, ihan samalla tavalla ne on menny.
Tai oikeastaan niillä softatuilla on ajettu pidemmälle, mut joka tapauksessa eroja ei mun kokemuksen mukaan ole.
Ehdottomasti 200-250tkm välissä jakopää ja laakeriremontti ennakoivasti ni selviää yllätyksiltä.
Ei nuo osat nykyään mitään kalliita ole kuitenkaan, alle tonnilla selviää jakopää ja laakeriremontista.
Leave a comment:
-
1,5 k€ runkolaakerihomma. KK-laakerit oli kalliit, että noiden kanssa reilu 400 € lisää. Takavedossa olisi varmaan jonkin verran suoraviivaisempi homma ollut. Moottorintukikumit vaihtui samalla. Tietääpähä käyttisharrasteauton vuoksi käyvänsä töissä.Originally posted by ptikkala View PostMitä ko. remontti maksoi?
Ohjelmointia pitää vielä tuumailla, kun ei oikein vakionakaan pysy kasassa. Ja vaikka kuinka virittäisi, niin sähköautot ja kevyemmät bensa-autot on nopempia.
Leave a comment:
-
Kyllä tuo N57 on. Heti softa sisään, niin saa kohta tehdä saman rempan uudestaan
Leave a comment:
-
Tällainen pisti silmään eilen: Mielenkintoinen video vaikka M57TÜ2TOP taitaa moottori ollakin. https://www.youtube.com/watch?v=Uw_fVATWYc0
N57 puolestaan alkaa vaikuttamaan siltä että 200-250tkm tuollaisen saisi väistämättä käyttää auki ja sen jälkeen riskipeliä pitää kiinni.
Eli tuo vanhempi painavempi kampura lienee siis parempi kuitenkin :think Varmaan vähemmän värinöitä tai ehkäisee massalla kosketuksia. Todennäköisesti kevennetty perinteisistä syistä sitten, eikä niinkään kestävyyden vuoksi.
Leave a comment:
-
Jaha eli pieni pelko perseessä saa tämänkin kans elää :think Toistaseks käy ainakin nätisti ilman ylimääräsiä ääniä ja 250tkm mittarissa, oliskohan seuraavassa öljynvaihdossa ideaa viskata rvs sekaan josko sillä sais vähän pitkitettyä laakereitten ikää?
Leave a comment:
-
Kampuran ekan kaulan laakerit yleensä pahimmassa kunnossa näissä n57
Jakoketju kannattaa laittaa samalla ja tarkistaa öljypumpun kunto.
Jos sekalainen kokoelma laakereita niin ne pitää alkuperäisenä ottaa bemarilta ja ovat vähän arvokkaampia kuin sarja std laakereita. Näihin on tehtaalta kompensoitu välyksiä erikokoisilla laakereilla ja se selviää lohkon kyljessä olevista numeroista.
Leave a comment:
-
Missähän kunnossa näissä laakerivikaisissa on yleensä öljypumput sillä harvemmin niistä puhutaan mitään. Omasta -08 koneesta aukaisin pumpun ja oli sanomista aikalailla joka paikassa vaikka oli vielä ajossa, nyt kun tuli uusi Pierburg niin yllätyin kuinka väljä akselin ja hammasrattaan sovitus siinäkin on, käytännössä jo uutena reilu klappi, en ihmettele yhtään että käytössä olleissa pumpuissa on aina akseliin/rattaaseen hakkautunut lovi. :think
Leave a comment:
Leave a comment: