auton vaihto 530D vai 535D?
Tässä miettinyt seuraavaa autoa että 5sarjaan seuraavaksi. N57 vaan tuo omat jännitykset siihen. Onko jollain tietoa minkälaisella osumatarkkuudella näissä laakerikatastrofi osuu kohdalle vrt 530 ja535? Jotenkin tuntuu että tuo tuplaturbo on nykyään se heikompi, jos näihin hajoamistarinoihin uskoo
N57 dieseleiden sisuskaluista
Collapse
X
-
Originally posted by XV70D View PostNyt kun tuota ääntä on viikon päivät kuunnellut, niin jokin laakeri tai apulaite täytyy olla äänen lähde. Paikallaan kaasuteltaessa ääntä ei kuulu. Vaikea paikallistaa kun kuuluu vain liikeessä.
Leave a comment:
-
-
Nyt kun tuota ääntä on viikon päivät kuunnellut, niin jokin laakeri tai apulaite täytyy olla äänen lähde. Paikallaan kaasuteltaessa ääntä ei kuulu. Vaikea paikallistaa kun kuuluu vain liikeessä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by XV70D View PostViikko huollon jälkeen ikkuna auki ajettaessa huomasin että moottorista kuuluu visertävää ääntä kevyessä vedätyksessä kylmällä koneella. Lämpimänä ei kuulu mitään. Veikkauksia mistä ääni tulee. Kone käy muuten siististi, ei nakuta tai rahise.
Kuulosti, että heinäsirkka parvi sirittää pellin alla.
Leave a comment:
-
-
N57 visertää
Viikko huollon jälkeen ikkuna auki ajettaessa huomasin että moottorista kuuluu visertävää ääntä kevyessä vedätyksessä kylmällä koneella. Lämpimänä ei kuulu mitään. Veikkauksia mistä ääni tulee. Kone käy muuten siististi, ei nakuta tai rahise.
Tämä selvis. Ei ollu moottorissa vika vaan etukardaanissa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostMinulla näyttää nyt 31tkm, kuukausi sitten vaihdettu, 1000km ajettu ja vaihdon jälkeen taisi olla 32tkm. Muistelen, että aiemmilla ajoilla on ollut vaihdon jälkeen 35tkm.Last edited by mige95; 17-05-2022, 10:46.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostMitäs moinen projekti kustansi suunnilleen, teetettynä vai itse tehtynä?
Leave a comment:
-
-
32 tkm vaihtoväliä näyttää huollon jälkeen tasaisella ajotyylillä maantiepainotteisessa ajossa. Öljyt ajan aina käyntilämpöön ja kuormitusta ei ikinä kylmänä ennen kuin öljymittari keskellä käyntilämmössä.
Otannan perusteella taitaa hajonneista aika iso osa olla 535:sia. Ostaako agressiivisesti ajavat noita, ja sitten laakerit ihmeissään tupla-ahdetun vääntöjen kanssa.
Jännä olisi tietää algoritmia, rokottaako enemmän pätkäajosta, polkemisesta tai molemmista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VilleP View Post30tkm/24kk.
Leave a comment:
-
-
Liukuvahan se on. Nätillä ajolla voi näyttää ylikin. En muista että itselläni olisi yli 30tkm näyttänyt koskaan.
Leave a comment:
-
-
Koodamalla voi muuttaa tuon öljynvaihtovälin niin tulee vaihdettua ajoissa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kraftwerk View Postedellinen suomalainen omistaja oli sitten yhden huollon venäyttänyt hienosti 20 kk 32 tkm. Kone käy hyvin eikä öljynsuodattimessa ollut metallia, ei ole siis oireillut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mige95 View PostSulla on viimesin versio n57:skasta siinä on huomioitu laakerit ja jakoketju jo valmistuksessa, olisin aika huoletta jos huollot ok.
Leave a comment:
-
Leave a comment: