N57 dieseleiden sisuskaluista
Collapse
X
-
EGT anturi ymmärtääkseni. Kannattaa vaihtaa, voi olla että ei dpf poltto onnistu jos anturivika aktiivisena.
-
-
N57
Kiitos vastauksista. Pidetään hyvässä kunnossa!
Toinen kysymys olisi kun nyt 2 vikakoodi laitteistoa antaa vikakoodin.
Tuosta lämpöanturista ennen katalysaattoria? Onko se nyt se anturi ennen dbf? Onko se niinku tuo nox anturi mitä se herjaa.
Liittyisikö noi vikakoodit jotenkin tuohon anturiin? Vai onko dbf tukkeessa?
Ja noi 74 vikakoodia tuli ekan kerran kun laitettiin carlyyn kiinni.
Autoon oli juuri vaihdettu airbagi bmw takaisin kutsun seurauksena ja koko egr systeemi oli vaihdettu kans bmw takaisin kutsuna.
Omasta mielestäni vetää kyllä hyvin.
Eikä savutakkaan mitään ylimääräistä
Saisko jeesiä.
Leave a comment:
-
-
Täytyy muistaa että n57 on liikenteessä paljon. Mukava olisi tietää miten isoa prosenttia tämä ongelma koskee. Semmonen kuva ainakin itellä näin korjaajana ja autoliikkeen yhteistyökumppanina että ei niitä nyt aivan solkenaan hajoile.
Suosittelen kuitenkin että tiheä öljynvaihto ja tutkii sen suodattimen aina tosi tarkkaan ettei oo mitään ylimäärästä. Väittäisin että näin välttää täystuhon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VilleP View PostTäällä on nyt joku ihme huhu että kaikki n57:skat paskoo laakerit ja jakopäät heti 200tkm jälkeen. Tässäkin kannattaa ottaa huomioon että valtaosa kestää ehjänä tuonkin jälkeen. Toki jos softattu, niin todennäköisyydet kasvaa laakeri ongelmille. Ja niin kauan kun tuo lisätakuu voimassa, ei kannata omia ropoja laittaa etukäteen ehjän korjaamiseen.
Ehjäön lohkoon ja kampiakselin tuo remontti on aikapaljon halvempi kun siihen risaan mistä laakerit pyörähtää ympäri. Toki kukin saa tehdä iham kuten haluaa ajaako osat maaliin asti ja hommaa sitten sitten jostain ehjän lohkon (jos edes rahalla onnistuu löytämään ilman että mukana tulee koko auto) ja alkaa siihen rakentamaan sitten uutta moottoria.
Ja mitä tulee nuohin rvs yms käsittelyihin niin ei niistä tuohon asiaan ole yhtään mitään hyötyä. Jos laakereissa on vikaa niin se ei siitä enää mihinkään kummene ja jos taasen moottori on vielä ehjä niin tuon käsittelyn sijaan alkaisin vain vaihtamaan öljyjä useammin ja vaihdon yhteydessä tutkii aina suodattimen tarkasti ettei ole laakeri silppua. Itelle tuli toi sprinter kans niin että sillä oli ajettu ensimmäiset 370tkm tosi pitkillä vaihtoväleillä ja öljyt oli kuin tervaa. Aloin vihtamaan siihen alkuun öljyt 10tkm välein ja sitten 15tkm lopulta. Nykyään öljyt pysyy melko puhtaina vaihtoon saakka, ensimmäiset öljyt mitkä vaihdoin oli pikimustaa kuraa about viikon jälkeen jo. Toki tuonkin moottorin tyyppivikoihin kuuluis ketju, laakerit ja mitä kaikkea muuta mut ajattelin vetää sen maaliin asti kun tuollainen om642 moottori ei kuitenkaan maksa edes puolia siitä mitä esim n57 koneesta joutuu köyhtymään.
Leave a comment:
-
-
Täällä on nyt joku ihme huhu että kaikki n57:skat paskoo laakerit ja jakopäät heti 200tkm jälkeen. Tässäkin kannattaa ottaa huomioon että valtaosa kestää ehjänä tuonkin jälkeen. Toki jos softattu, niin todennäköisyydet kasvaa laakeri ongelmille. Ja niin kauan kun tuo lisätakuu voimassa, ei kannata omia ropoja laittaa etukäteen ehjän korjaamiseen.
Leave a comment:
-
-
Voidellun osan rikkoontuminen taitaa olla pilkkua nussien eri asia kuin kuluminen..
Leave a comment:
-
-
F36
Juu tuli kaupan mukana joku tollanen finntakuu hommeli mistä joutui maksamaan 400e ylimäärästä.
Siinä on justiisa nuo. En sit tiiä korvaako tuo oikeasti.
Sormet ristissä ettei nyt ihan heti tulee mitään.
Rvs olen laittanut tuonne koneeseen. Se ainakin jeesas jonkun verran. Kulutus laski ainakin ja käy nätisti. Vielä pitäs ainakin tuo start stop ohjelmoida pois.
Ei auta ku ottaa kone auki ja katsoa mitä vahinkoa siellä on tapahtunu jo.Last edited by Stanii; 24-08-2023, 12:59.
Leave a comment:
-
-
Jos autolla ajettu noin 200 000km, niin voi olla vaikea saada takuuseen menemään. :think
Esim. laakeri tai jakopää vaurio, varsinkin jos myyjäliikkeellä kokemusta tai tietoa mahdollisista ko. moottoriin liittyvistä ongelmista.
Kuluttajansuojasta en osaa sanoa, enkä kantaa ota mitä siellä ovat mieltä tämmösistä.
Kuten aiemmin sanottu, niin laakeriremontti (ehkä myös jakopää mielellään samalla kertaa) ettei tarvii kylmä hiki otsalla ajella.
Sitten jos laakerit menee ja kaulat ottaa siipeensä, niin särötarkastus akselille.. sitten hiottavaksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Stanii View PostTuosta kyllä löytyy joku finntakuu mistä korvais noi laakerit mutta uskaltaako tuohon nyt sitten luottaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Stanii View PostKiitos vastauksesta.
Toinen kysymys osaiskohan joku jeesiä että mistä näitä laakereita sais tilattua?
Tuosta kyllä löytyy joku finntakuu mistä korvais noi laakerit mutta uskaltaako tuohon nyt sitten luottaa.
Osaako joku sanoo monta lenkkiä suunnilleen jakoketjussa ylä ja alapäässä?
Ei se osien hinta tai jakoketjun lenkkimäärä ole varmaan mikään ongelma mutta työn osuus on niin iso että vaikal osat ei maksaisi mitään on laakeri ja ketju remontin hinta 3000. Osat on suht edullisia hankkia. Varsinkin jos auto sattuu vieläpä olemaan neliveto niin noh, puuhaa riittää.
Leave a comment:
-
-
F36
Kiitos vastauksesta.
Toinen kysymys osaiskohan joku jeesiä että mistä näitä laakereita sais tilattua?
Tuosta kyllä löytyy joku finntakuu mistä korvais noi laakerit mutta uskaltaako tuohon nyt sitten luottaa.
Osaako joku sanoo monta lenkkiä suunnilleen jakoketjussa ylä ja alapäässä?Last edited by Stanii; 24-08-2023, 06:26.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Stanii View Postosaisko joku sanoa että onko tästä mitään iloa tuoho 430d moottoriin?
Leave a comment:
-
-
öljypumppu n57
osaisko joku sanoa että onko tästä mitään iloa tuoho 430d moottoriin?
Ehkäsis tuota laakeriongelmaa ehkä.
Ite ostin yli 200k ajetun ja lukenu pienellä kauhulla että mitä pääsis korjailemaa. Auto siis ohjelmoitu ja tuosta ei ollu tietoa oston yhteydes. Pitkä huoltoväli suomessa.ollut jollain ennenkun on öljyjä vaihdeltu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Apk View PostValkoista töhnää oli tosiaan samassa ykkössylinterissä jossa oli tuo puhdas/kirkas imuventtiili. Puhdistunut imukanava / venttiilin varsi johtuu siis siitä että jäähdytysneste on päässyt puhdistamaan imukanavaa kannen halkeaman kautta?
Tilasin varmuuden vuoksi latviasta 80 tkm ajetun sylinterikannen nokka-akseleineen, joka on purettu BMW 640d vm 2016 autosta. Hinta oli 250 €.
Toivottavasti on sopiva? ETK:n mukaan varaosanumero on erilainen mutta molempiin kansiin on kuitenkin stanssattu sama numero 7812929.
ETK:n mukaan nokka-akselit ja venttiilit ovat kuitenkin samoja.
Vanhan kannen varaosanumero: 11127812927.
Uuden kannen varaosanumero: 11128507561.
Mitäköhän eroa näillä kansilla on?
Leave a comment:
-
Leave a comment: