Asian sivusta mutta onhan paljon yhdenäköisyyttä 3.0 duramax koneessa ja n57:kassa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N57 dieseleiden sisuskaluista
Collapse
X
-
Originally posted by Shatter View PostMikäs tässä koneessa on normaali öljyn lämpötila? Normaaliajossa nesteet 80-85C ja öljy vain 70-75C, rasituksessa voi molemmat nousta +10C. Castrol 10w60 Supercar käytössä.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Osallistun kilpailun ulkopuolella koska E-kopan iso öljypohja ja keppivaihteet, moottorin alusmuovit irroitettu fixausta varten mikä laskee öljynlämpöjä maantiellä selvästi. 0W30, 50km ajon jälkeen:
Ulko -5, 85kmh(@CAN) vesi 80, öljyt 55, imu 0, pako 220
Ulko -5, 117kmh(@CAN) vesi 85, öljyt 65, imu 4, pako 290
Nurkka-ajossa kuumana 87-90 ja 80, poltossa sitten jotain asteita enemmän.
- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Onko jotain fyysistä eroa 325/525 ( N57D30U0 ) 150kw ja 330/530 180kw ( N57D30O0 ) koneiden välillä vai pelkästään softalla tehty tehoerot?Last edited by ritariässä; 23-12-2023, 23:02.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Nytkun on koko ketju luettu läpi, niin oletan että alkupäänkin n57 on suht huoleton ostos 200tkm kohdilla? ko. motti olisi e92 325d. Ei ole historiaa että olisi lastutettu ikinä. Ei tahdo löytyä enää suht vähillä kilometreillä olevia m57 3-sarjalaisia.. :F11 LCI 530d xDrive -16
Ex: BMW 325d E90 LCI -09
Comment
-
-
Onko mitään radikaalia eroa n57d30a -08 180kw ja n57d30b -11 225 kw alakerroilla?
Lainaus jostain foorumista:
"n57d30a 180 kw and n57d30a 190 kw have different cylinder block, n57d30b 225 kw and n57d30b 230 kw have diference in cylinder block too, 180 kw and 225 kw are very similar and have difference in exhaust manifold, 190 kw and 230 kw are very similar and have difference in exhaust manifold"
Edit. sopivat ristiin.Last edited by penari; 08-04-2024, 09:16.F01 730d semivoll
e30 325 turbo m-tech2
Comment
-
-
Sehän menee sitten päin vastoin kuin M57 kanssa, niissä kun se vanhin on luotettavin. Toki makioinhan se uus ois, mutta ei oo läppiä, eikä DPF. Pähkäilin tosin että jos uudemmasta vaihtaa tekniikkaa, eikä autossa ole alkujaan DPF, eikö sen silloin saa uudestakin moottorista ihan laillisesti ohittaa?
Comment
-
-
Päästöluokkahan seuraa koria minun tietääkseni. Kunhan uusi moottori on samaa päästöluokkaa tai uudempaa niin minun käsittääkseni sen voi asentaa.
Jos uudessa moottorissa on dpf, joudut puukottamaan softan jotta saat toimimaan ilman, niin siinähän se ongelma jo onkin käsillä jos katsuri oikein tarkaksi alkaa.
dpf jos poistetaan eihän sitä tavallaan tiedä mitä sieltä putkesta tulee.
Koskemattomana moottorin eli kaikki saastelaitteet paikallaan varmaan pitäs olla ihan selkee homma.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Tekniikasta kiinnostuneille, täällä on saksalainen ruuvannut 550d öljy-/alipainepumpun N57 mottiin kiinni. Tuossa tuo on maininnut että öljynpaine tyhjäkäynnillä oli sama sekä uudella että vanhalla öljypumpulla. Mielenkiintoista tuossa on on se että tyhjäkäynnillä 90 asteisella öljyllä paine on 1,3 bar ja 100 asteisella 0,6 bar. Heti kierroksia nostettaessa paine nousee. M550D pumpun kanssa tilanne on sama. Käytössä oli 5W-40 öljy. Mikähän mahtaisi olla tilanne jos käytössä olisi 0W-30 ölpät? Sehän on notkeampaa kuumana...
Verrokkina näytti olevan myös kunnostettu kone.
With the new 50d pump I have about 1.25 bar of oil at 90°C, and 1 bar at 100 degrees with 5W40. With a newly built engine
Jollain oli löytynyt bonus öljypumpun sihdistä josta johtui heikko öljynpaina. Pala jakopäänkotelossa olevaa tiivistettä.
Last edited by fraatti; 30-12-2024, 00:56.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Omasta autosta tuli öljynpaineet mitattua. N57 313Hp 300tkm ajettu. 1.1Bar tyhjäkäynnillä 0w30 öljyllä 100astetta öljynlämpötila. Minimi öljynpaine on 1.1bar ja öljynpainevalo syttyy vasta 0.2-0.5bar kohdalla...
Suosittelen kyllä kaikille N57 moottorien omistajille kyseistä mittausta, niin ei tule yllätyksenä moottorivaurio. Tässäpä videota miten öljynpaine mitataanhttps://youtu.be/XnRt-bjqLek?si=h3z3cWcI5_gsPPS1
Comment
-
-
Originally posted by teemu.k View PostOmasta autosta tuli öljynpaineet mitattua. N57 313Hp 300tkm ajettu. 1.1Bar tyhjäkäynnillä 0w30 öljyllä 100astetta öljynlämpötila. Minimi öljynpaine on 1.1bar ja öljynpainevalo syttyy vasta 0.2-0.5bar kohdalla...
Suosittelen kyllä kaikille N57 moottorien omistajille kyseistä mittausta, niin ei tule yllätyksenä moottorivaurio. Tässäpä videota miten öljynpaine mitataanhttps://youtu.be/XnRt-bjqLek?si=h3z3cWcI5_gsPPS1
Oliko öljyt miten paljon ajetut? Se vaikuttaa myös tyhjäkäynnin paineeseen aika reilusti miten liruksi öljy mennyt. Itsellä noissa "työkoneissa" kaikissa öljynpainemittari niin hyvin huomaa kun uusilla öljyillä paineet mahtavat mutta kauaa ei tarvitse ajella niin kyllä ne sielä rupeaa putoamaan. Toki näissä nyt ei mitään high end öljyjä käytetäkään.
On nykyisin nuo imusiivilät niin naurattavan kokoisia että voisi olla se kunnollinen öljynpainemittarin asennus kiinteästi ihan paikallaan henkilöautoissakin.
Comment
-
Comment