Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • XV70D
    Bimmer Rookie
    • Jan 2013
    • 190
    • Oulu

    N57 visertää

    Viikko huollon jälkeen ikkuna auki ajettaessa huomasin että moottorista kuuluu visertävää ääntä kevyessä vedätyksessä kylmällä koneella. Lämpimänä ei kuulu mitään. Veikkauksia mistä ääni tulee. Kone käy muuten siististi, ei nakuta tai rahise.


    Tämä selvis. Ei ollu moottorissa vika vaan etukardaanissa.
    Last edited by XV70D; 14-08-2022, 20:11. Reason: selvis
    EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

    Comment

    • jeppe56
      Bimmer Rookie
      • May 2005
      • 65
      • Keminmaa

      Originally posted by XV70D View Post
      Viikko huollon jälkeen ikkuna auki ajettaessa huomasin että moottorista kuuluu visertävää ääntä kevyessä vedätyksessä kylmällä koneella. Lämpimänä ei kuulu mitään. Veikkauksia mistä ääni tulee. Kone käy muuten siististi, ei nakuta tai rahise.
      Tarkista turbon kiinnitys, työautossa ( Volvon rekka ) alkoi kuulumaan vastaava ääni, turbon pultit oli löysännyt.
      Kuulosti, että heinäsirkka parvi sirittää pellin alla.

      Comment

      • XV70D
        Bimmer Rookie
        • Jan 2013
        • 190
        • Oulu

        Nyt kun tuota ääntä on viikon päivät kuunnellut, niin jokin laakeri tai apulaite täytyy olla äänen lähde. Paikallaan kaasuteltaessa ääntä ei kuulu. Vaikea paikallistaa kun kuuluu vain liikeessä.
        EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1960
          • Seinäjoki

          Originally posted by XV70D View Post
          Nyt kun tuota ääntä on viikon päivät kuunnellut, niin jokin laakeri tai apulaite täytyy olla äänen lähde. Paikallaan kaasuteltaessa ääntä ei kuulu. Vaikea paikallistaa kun kuuluu vain liikeessä.
          Voisko se kuitenkin olla vuotava ahtoputki/cooleri jos se vain ajossa kuuluu? Paikallaan ahdot ei juuri nouse ja ei siksi viserrä paikallaan kaasutellessa?
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • XV70D
            Bimmer Rookie
            • Jan 2013
            • 190
            • Oulu

            auton vaihto 530D vai 535D?

            Tässä miettinyt seuraavaa autoa että 5sarjaan seuraavaksi. N57 vaan tuo omat jännitykset siihen. Onko jollain tietoa minkälaisella osumatarkkuudella näissä laakerikatastrofi osuu kohdalle vrt 530 ja535? Jotenkin tuntuu että tuo tuplaturbo on nykyään se heikompi, jos näihin hajoamistarinoihin uskoo
            EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

            Comment

            • mige95
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 1166
              • lahti

              Originally posted by XV70D View Post
              Tässä miettinyt seuraavaa autoa että 5sarjaan seuraavaksi. N57 vaan tuo omat jännitykset siihen. Onko jollain tietoa minkälaisella osumatarkkuudella näissä laakerikatastrofi osuu kohdalle vrt 530 ja535? Jotenkin tuntuu että tuo tuplaturbo on nykyään se heikompi, jos näihin hajoamistarinoihin uskoo
              09/2013 tai uudempi ni onjo paranneltu kone, tottakai 35d on lähtökohtasesti lujemmilla kun raakamosa on samaku 30d ja sittenku se ohjelmoidaa onjo siinä yli 100hp enemmänku vakio 30d mallissa, nämä lähtökohdat ja siihen päälle sitte väärinkäytöt ja huonot huollot niin todennäkösyydet kasvaa. Niinku täälä miljoonaa kertaa sanottu niin huoltohistoria ei pitkiä öljynvaihtovälejä ja varmaa mielellää mahdollisimman vakio kuntonen niin se vois olla ihan ok lähtökohta.

              Mulla on 4v ollu 2008 vuoden n57:ska ja ketjun oon ennakoivana siihen tehnyt olis varmaa menny maalii saakka vakio kettingilläki, ajanu 167-267tkm välin tähämennes. Turbo on hajonnu ja hehkujen releboksi, turboki siitä syystä varmaa et imuputki oli pitkää rikki ja veti paskaa turboo.
              -g20 330e
              -e31 840ci sc
              -e46 316i (m52tub25)

              EX- f11 530d lci
              Ex- f01 730d
              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
              Ex: -06 e61 535d m-sport
              Ex:-02 e39 530d manual
              Ex -93 e34 520i

              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

              M62tu ajoitustyökalut.
              N47/n57 ajoitustyökalut.

              Comment

              • McBeast
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2007
                • 2998
                • Tallinn

                Ostin vuosi sitten 160tkm ajetun 530xd F11 2011. Vaikka moottoriöljyjä on vaihdeltu autoon historiansa ajan erittäin hyvin (10-15tkm välein), niin oli ketjussa silti alkavaa sanomista ja alakerran laakereissa sama juttu. Auto oli toki kuulemma softattuna jonkun aikaa ja Start-Stop ollut käytössä.

                Vaikka remontti tulikin olemaan arvokas, niin se kannatti tehdä eikä jäädä jännittelemään tulevaisuutta.

                Itse, jos olisin N57:aa ostamassa, niin en kyllä raaskisi ajella yli 200tkm rullattuna ilman edellä mainittuja Inspection 3 juttuja.
                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                Comment

                • Shatter
                  BTCF Member
                  • Mar 2013
                  • 890
                  • Oulu

                  Tuli aukaistua kone levälleen ihan mielenkiinnosta omasta käyttiksestä kilometreillä 354tkm, öljynvaihtovälit olleet aina 20-30tkm haarukassa huoltokirjan mukaan ja ainut oire minkä huomasi oli vaimea ketjun kahina kuumalla koneella.
                  vuosimallia 2008 ja kone 245hv N57D30A.

                  Löydöksiä:
                  venynyt jakoketju, ei enää ajoitustyökalu lupsahtanut paikalleen.
                  kp-pumpun kiilaura 180' väärässä ajoitusohjeeseen verrattuna
                  runkolaakerit kuluneet, parissa kammen kaulassa pientä epätasaisuutta kynteen.
                  kk-laakerit oikein hyvät.
                  öljypumpussa naarmuja sekä ratas kulunut väljäksi karaan








                  video jakoketjusta
                  video öljypumpusta
                  Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                  E91 330dA xDrive M-Sport '09
                  VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
                  Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                  MB W108 250S '67

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2077
                    • Vantaa

                    Onko tietoa mitä öljyä näissä yllä olevissa keisseissä on moottorin elinaikana käytetty?
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • Shatter
                      BTCF Member
                      • Mar 2013
                      • 890
                      • Oulu

                      Originally posted by VilleP View Post
                      Onko tietoa mitä öljyä näissä yllä olevissa keisseissä on moottorin elinaikana käytetty?
                      Ei ole sen tarkempaa merkintää, eiköhän se ole normaali 5w30 ja merkki riippunee huollon suorittaneesta korjaamosta.



                      Olikos näille värikoodatuille runkolaakereille jotain erillisiä mittaspeksejä kun RealOEM antaa yellow, green ja white mutta kaikki on ilmoitettu STD 55.00mm?

                      Ihmettelin vain kun lohkoon on stanssattu K2222222 eli vihreät pitäisi olla, mutta vanhat laakerit on kuitenkin keltaisten varaosanumerolla?

                      Olettaisin että ovat hienosäätöön tyyliin 0.01mm välein?

                      Edit: löytyikin,
                      Stage 0 K1 (colour Yellow) mm 54.984 ... 54.990
                      Stage 0 K2 (colour Green) mm 54.977 ... 54.983
                      Stage 0 K3 (colour White) mm 54.971 ... 54.976

                      En ole kauloja vielä kerennyt mittamaan, mutta vaikuttaa oudolta että olisi laitettu tiukemmat laakerit mitä stanssatut tiedot kertoo?
                      Last edited by Shatter; 14-11-2022, 19:49.
                      Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                      E91 330dA xDrive M-Sport '09
                      VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
                      Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                      MB W108 250S '67

                      Comment

                      • Shatter
                        BTCF Member
                        • Mar 2013
                        • 890
                        • Oulu

                        Kenelläkään tietoa mitä eroa on 50d öljypumpulla tavan malliin kun on omalla varaosanumerolla vain 50d malleissa? DITUPA näyttää myyvään parannettua öljypumppua hieman leveämmillä rattailla joka lupailee virtausmäärään jopa 10% lisäyksen, ettei olisi vain 50d pumpun uudelleen markkinointia hyvällä hinnalla?
                        Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                        E91 330dA xDrive M-Sport '09
                        VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
                        Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                        MB W108 250S '67

                        Comment

                        • mige95
                          BTCF Member
                          • Mar 2014
                          • 1166
                          • lahti

                          Originally posted by Shatter View Post
                          Kenelläkään tietoa mitä eroa on 50d öljypumpulla tavan malliin kun on omalla varaosanumerolla vain 50d malleissa? DITUPA näyttää myyvään parannettua öljypumppua hieman leveämmillä rattailla joka lupailee virtausmäärään jopa 10% lisäyksen, ettei olisi vain 50d pumpun uudelleen markkinointia hyvällä hinnalla?
                          Itse kysymyksee en osaa sanoa mitää mutta sellassen huomion tein että öljypumpun kiinnitys on eri 30 ja 35d koneissa, 35d koneessa öljypumpun keskikohdalta menee pultti kampuran pukkii, muissa koneissa se reikä onvaa vapaana, katsoin alkuu puuttuuko multa yks pultti sieltä mutta ei puutu, ei 30d mallis kuulu olla sitä.
                          -g20 330e
                          -e31 840ci sc
                          -e46 316i (m52tub25)

                          EX- f11 530d lci
                          Ex- f01 730d
                          Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                          Ex: -06 e61 535d m-sport
                          Ex:-02 e39 530d manual
                          Ex -93 e34 520i

                          Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                          M62tu ajoitustyökalut.
                          N47/n57 ajoitustyökalut.

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4582
                            • Tampere

                            Originally posted by Shatter View Post
                            Tuli aukaistua kone levälleen ihan mielenkiinnosta omasta käyttiksestä kilometreillä 354tkm, öljynvaihtovälit olleet aina 20-30tkm haarukassa huoltokirjan mukaan ja ainut oire minkä huomasi oli vaimea ketjun kahina kuumalla koneella.
                            vuosimallia 2008 ja kone 245hv N57D30A.

                            Löydöksiä:
                            venynyt jakoketju, ei enää ajoitustyökalu lupsahtanut paikalleen.
                            kp-pumpun kiilaura 180' väärässä ajoitusohjeeseen verrattuna
                            runkolaakerit kuluneet, parissa kammen kaulassa pientä epätasaisuutta kynteen.
                            kk-laakerit oikein hyvät.
                            öljypumpussa naarmuja sekä ratas kulunut väljäksi karaan
                            Asiallista settiä, vaihtoon mennee öp, laakerit, ketjut ja rattaat. Muuta tiivisteiden lisäksi?
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • Shatter
                              BTCF Member
                              • Mar 2013
                              • 890
                              • Oulu

                              Originally posted by fraatti View Post
                              Asiallista settiä, vaihtoon mennee öp, laakerit, ketjut ja rattaat. Muuta tiivisteiden lisäksi?
                              Alkuunhan noilla pääsee kyllä vain yksi pytty oli virheetön, muissa pieniä naarmuja joten lohko menee hoonattavaksi ja kampi kiillotukseen. Samalla pintojen suoristus ja kannen läpikäynti. Em. osien lisäksi vaihdan myös männänrenkaat kun ovat nyt pöydällä kuitenkin.

                              Pistin merkille tuossa lohkoa putsaillessa että ajoituskotelon ohjarirei'issä on myös jotain outoa kun koppa paikallaan öljypohjan puolelta on vajaa sekä lohkon tasoon nähden useamman kymmenyksen korkeampi. Kopan ohjurit on virheettömät ja välyksettömät. Saavat ajaa koneistamolla lohkon kanssa samaan tasoon.
                              Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                              E91 330dA xDrive M-Sport '09
                              VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
                              Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                              MB W108 250S '67

                              Comment

                              • buubaa
                                Bimmer Rookie
                                • May 2013
                                • 140
                                • Lahti

                                Originally posted by mige95 View Post
                                09/2013 tai uudempi ni onjo paranneltu kone, tottakai 35d on lähtökohtasesti lujemmilla kun raakamosa on samaku 30d ja sittenku se ohjelmoidaa onjo siinä yli 100hp enemmänku vakio 30d mallissa, nämä lähtökohdat ja siihen päälle sitte väärinkäytöt ja huonot huollot niin todennäkösyydet kasvaa. Niinku täälä miljoonaa kertaa sanottu niin huoltohistoria ei pitkiä öljynvaihtovälejä ja varmaa mielellää mahdollisimman vakio kuntonen niin se vois olla ihan ok lähtökohta.

                                Mulla on 4v ollu 2008 vuoden n57:ska ja ketjun oon ennakoivana siihen tehnyt olis varmaa menny maalii saakka vakio kettingilläki, ajanu 167-267tkm välin tähämennes. Turbo on hajonnu ja hehkujen releboksi, turboki siitä syystä varmaa et imuputki oli pitkää rikki ja veti paskaa turboo.
                                Mitä parannuksia on tullut 09/2013? Itellä on 24.9.2013 valmistunut lci 535d xdrive, onko tässä varmasti jo ns. paranneltu motti tai miten sen pystyy varmistaan?

                                Edit. Lisätään vielä että auto on euro 6 eli kusivehkeet ym löytyy jos vaikutusta siihen että mikä variantti moottorista kyseessä.
                                Last edited by buubaa; 03-01-2023, 20:07.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎