Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mige95
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 1165
    • lahti

    Asian sivusta mutta onhan paljon yhdenäköisyyttä 3.0 duramax koneessa ja n57:kassa.

    -g20 330e
    -e31 840ci sc
    -e46 316i (m52tub25)

    EX- f11 530d lci
    Ex- f01 730d
    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
    Ex: -06 e61 535d m-sport
    Ex:-02 e39 530d manual
    Ex -93 e34 520i

    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

    M62tu ajoitustyökalut.
    N47/n57 ajoitustyökalut.

    Comment

    • b mutteri kasa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 1461
      • Area 03

      Originally posted by Shatter View Post
      Mikäs tässä koneessa on normaali öljyn lämpötila? Normaaliajossa nesteet 80-85C ja öljy vain 70-75C, rasituksessa voi molemmat nousta +10C. Castrol 10w60 Supercar käytössä.
      Itselläkin näillä keleillä nesteet 92-95 ja ölpät siellä 96-98 astetta
      BMW F11 530 dA VOLL
      Carbon-schwarz Metallic

      BMW E30 325i Sport

      Comment

      • Calypsocoupe
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 2932
        • Vihti

        Osallistun kilpailun ulkopuolella koska E-kopan iso öljypohja ja keppivaihteet, moottorin alusmuovit irroitettu fixausta varten mikä laskee öljynlämpöjä maantiellä selvästi. 0W30, 50km ajon jälkeen:

        Ulko -5, 85kmh(@CAN) vesi 80, öljyt 55, imu 0, pako 220
        Ulko -5, 117kmh(@CAN) vesi 85, öljyt 65, imu 4, pako 290

        Nurkka-ajossa kuumana 87-90 ja 80, poltossa sitten jotain asteita enemmän.
        - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

        Comment

        • ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 3449
          • Raisio

          Onko jotain fyysistä eroa 325/525 ( N57D30U0 ) 150kw ja 330/530 180kw ( N57D30O0 ) koneiden välillä vai pelkästään softalla tehty tehoerot?
          Last edited by ritariässä; 23-12-2023, 23:02.

          Comment

          • Croway
            Bimmer Rookie
            • May 2016
            • 147
            • Karjalan perämetsät

            Nytkun on koko ketju luettu läpi, niin oletan että alkupäänkin n57 on suht huoleton ostos 200tkm kohdilla? ko. motti olisi e92 325d. Ei ole historiaa että olisi lastutettu ikinä. Ei tahdo löytyä enää suht vähillä kilometreillä olevia m57 3-sarjalaisia.. :
            F11 LCI 530d xDrive -16

            Ex: BMW 325d E90 LCI -09

            Comment

            • penari
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 595
              • Vihanti

              Onko mitään radikaalia eroa n57d30a -08 180kw ja n57d30b -11 225 kw alakerroilla?


              Lainaus jostain foorumista:

              "n57d30a 180 kw and n57d30a 190 kw have different cylinder block, n57d30b 225 kw and n57d30b 230 kw have diference in cylinder block too, 180 kw and 225 kw are very similar and have difference in exhaust manifold, 190 kw and 230 kw are very similar and have difference in exhaust manifold"

              Edit. sopivat ristiin.
              Last edited by penari; 08-04-2024, 09:16.
              F01 730d semivoll
              e30 325 turbo m-tech2

              Comment

              • XV70D
                Bimmer Rookie
                • Jan 2013
                • 190
                • Oulu

                Mikä näistä n57 koneista on se luotettavin kun tässä miettii paluuta merkkiin taas. 30, 35 vai 50D? Vuosimalli 2012-2016? Lastuttaa en aikonut, no ehkä egr pois.
                EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                Comment

                • VilleP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2074
                  • Vantaa

                  Yhdellä ahtimella ja mahdollisimman uusi luonnollisesti.
                  F11 530xd LCI
                  S2 Avant

                  Comment

                  • Jarger
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 3501
                    • Finnland

                    Sehän menee sitten päin vastoin kuin M57 kanssa, niissä kun se vanhin on luotettavin. Toki makioinhan se uus ois, mutta ei oo läppiä, eikä DPF. Pähkäilin tosin että jos uudemmasta vaihtaa tekniikkaa, eikä autossa ole alkujaan DPF, eikö sen silloin saa uudestakin moottorista ihan laillisesti ohittaa?
                    Negatiiviset kauppakokemukset:
                    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5214
                      • Pirkkala

                      Päästöluokkahan seuraa koria minun tietääkseni. Kunhan uusi moottori on samaa päästöluokkaa tai uudempaa niin minun käsittääkseni sen voi asentaa.

                      Jos uudessa moottorissa on dpf, joudut puukottamaan softan jotta saat toimimaan ilman, niin siinähän se ongelma jo onkin käsillä jos katsuri oikein tarkaksi alkaa.

                      dpf jos poistetaan eihän sitä tavallaan tiedä mitä sieltä putkesta tulee.

                      Koskemattomana moottorin eli kaikki saastelaitteet paikallaan varmaan pitäs olla ihan selkee homma.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎