Originally posted by Tonton
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2019
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Moro! En löytänyt tähän searchilla vastausta. Onko miten porukalla kestänyt vakio imusarjassa tyhjäkäyntiventtiilin letku paikoillaan ahdetussa moottorissa? Ylihuomenna pitäisi mennä kone säädättämään ja satuin lukemaan Ameriikan voorumeilta, että näihin tarvisi kyseinen letku varmistaa esim. epoksilla kiinni?
Comment
-
-
Originally posted by L P View PostMoro! En löytänyt tähän searchilla vastausta. Onko miten porukalla kestänyt vakio imusarjassa tyhjäkäyntiventtiilin letku paikoillaan ahdetussa moottorissa? Ylihuomenna pitäisi mennä kone säädättämään ja satuin lukemaan Ameriikan voorumeilta, että näihin tarvisi kyseinen letku varmistaa esim. epoksilla kiinni?E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by L P View PostMoro! En löytänyt tähän searchilla vastausta. Onko miten porukalla kestänyt vakio imusarjassa tyhjäkäyntiventtiilin letku paikoillaan ahdetussa moottorissa? Ylihuomenna pitäisi mennä kone säädättämään ja satuin lukemaan Ameriikan voorumeilta, että näihin tarvisi kyseinen letku varmistaa esim. epoksilla kiinni?
Comment
-
-
Nyt olis pikasen neuvon tarve
KDFI:llä pitäs saada kone pelaamaan. Yhdestä asetusksesta ei ole täyttä varmuutta.
Mikä kuuluu M52 moottorissa olla: ignition input capture?
Falling edge vai rising edge?
Vakiona purkissa oli falling edge mutta sattumalta huomasin että jossain M50 sovelluksissa KDFIn asetus on rising edge.
Comment
-
-
Se vähän vaihtelee että mikä milloinkin on kdfi:ssä käytössä. Mutta kumpikin asetus "toimii". Hall anturin kanssa väärä asetus aiheuttaa yhden triggeripyörän hampaan verran virhettä sytkäennakkoon, mutta kattoo vaan lampulla että.onhan asetus oikea. Ja vaikka ei oiskaan, niin kummiskin ennakkokartta pitää penkissä säätää kohdalleen, niin sinänsä virheestä ei ole ongelmaa. Toki ennakoita ei voi sillon verrata muihin oletettavasti oikein oleviin setuppeihin. Vr-anturi on vähän kinkkisempi, koska kumpikin asetus antaa tyhjäkäynnillä lampulla testatessa saman lopputuloksen. Mutta väärällä asetuksella sytkäennakkoon tulee virhettä kierrosten noustessa. Oikea asetus riippuu siitä mikä VR-muunnin kdfi:ssä on käytössä, mutta eihän ne sitä kerro, niin luoja tietää... Mutta taas kerran sytkäkartta pitää penkissä säätää sellaiseksi mikä toimii ko. setupissa, niin vaikka todellisuudessa ennakko ei oo sitä mikä tietokoneella näkyy ei ole suurta haittaa.Last edited by Pazi88; 10-05-2019, 23:45.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by bumer3 View Postkummin päin sintterilevy laitetaan? korkea kohta lattikkon päin?
näkyykö kuva?
Käyttis: e91 325i
Projekti: E36 M50 turbo
Comment
-
-
Originally posted by Miuge View PostJos saat vemputeltua damperia edes takas kampuran nokassa, niin sun damperin napa ja/tai kampuran kaula on entinen, ei jatkoon.
Kunkkupultti toki puristaa kitkaliitoksen päittäissuunnassa, mutta ahdistussovite navan ja kampuran kaulan välissä on jopa kriittisempi :think Jos tämä on väljä, kunkkupultti ei varmasti pysy kiinni.
Onkos tolla käytännön väliä muutakuin paino ja eri trikkerikehä kumpaa dampperia käyttää b28 akselin kanssa ? m50nv vai b28 omaa. Lähinnän huomasin että aika iso painoero noilla on. m50nv oli siis paljon painavempi.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Originally posted by janne[l View Postnyt on uus kampura ja kokeilin kolmesta eri koneesta huvikseen tuota dampperin napaa ja jakoketjun ratasta akseliin,kyllä ne kaikki ilman kiilaa akselilla pyörii ihan käsin. Mutta nyt on uudessa kampurassa ainakin tuo kiilaura kunnossa joten se napa ei ainakaan pääse liikkumaan kiristettäessä,mikä oli ongelmana vanhassa mysötyssä kampurassa.
Onkos tolla käytännön väliä muutakuin paino ja eri trikkerikehä kumpaa dampperia käyttää b28 akselin kanssa ? m50nv vai b28 omaa. Lähinnän huomasin että aika iso painoero noilla on. m50nv oli siis paljon painavempi.e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
-
Originally posted by ^Tonix^ View PostB28 kampiakselin kanssa siihen tarkoitettu dampperi. Siihen on varmaan jokin syy miksi tehtaalta laitettu just se kyseinen dampperi..Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostKaikki M52 dampperit on samoja, B20-B28, eli ei se iskunpituudesta ole kiinni.:think Mä oon ajanu nyt pari kesää M50NV dampperilla B28:ssa vähän niinkuin vahingossa, mutta jos niissä painoeroa on reilusti niin pitääkin sitten vaihdella M52 dampperi tilalle, kun sellaisiakin jemmassa on
EDIT:vasemmalla m50nv ja oikeella b28Last edited by janne[l; 13-08-2021, 11:02.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
Comment