Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne[l
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 861
    • Ylöjärvi

    Originally posted by Tonton View Post
    Voiko olla että kiila on väärä.
    Niitähän on erikokoisia. Liimaa väliin ja piukkaan.
    koitin uudellakin kiilalla joka oli varmasti oikea. Ja ei sekään selitä laipan väljyyttä akseliin niinkuin tossa ylempänä puhuttiin.
    e46 330i cabriolet
    e91 320d
    e36 328 törpö

    Comment

    • L P
      BTCF Member
      • Oct 2010
      • 145
      • Helsinki

      Moro! En löytänyt tähän searchilla vastausta. Onko miten porukalla kestänyt vakio imusarjassa tyhjäkäyntiventtiilin letku paikoillaan ahdetussa moottorissa? Ylihuomenna pitäisi mennä kone säädättämään ja satuin lukemaan Ameriikan voorumeilta, että näihin tarvisi kyseinen letku varmistaa esim. epoksilla kiinni?

      Comment

      • Matuh
        BTCF Member
        • Apr 2013
        • 3702
        • Kouvola

        Originally posted by L P View Post
        Moro! En löytänyt tähän searchilla vastausta. Onko miten porukalla kestänyt vakio imusarjassa tyhjäkäyntiventtiilin letku paikoillaan ahdetussa moottorissa? Ylihuomenna pitäisi mennä kone säädättämään ja satuin lukemaan Ameriikan voorumeilta, että näihin tarvisi kyseinen letku varmistaa esim. epoksilla kiinni?
        Letku itsessään kestää. Se kara voi pompata irti imusarjasta. Just laiton oman liimalla ja pienellä poraruuvilla.
        E36 328i M50B30 turbo
        Skoda vRS
        Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
        Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

        EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

        Comment

        • Tikkunen85
          BTCF Member
          • Mar 2006
          • 892
          • Paltamo

          Originally posted by L P View Post
          Moro! En löytänyt tähän searchilla vastausta. Onko miten porukalla kestänyt vakio imusarjassa tyhjäkäyntiventtiilin letku paikoillaan ahdetussa moottorissa? Ylihuomenna pitäisi mennä kone säädättämään ja satuin lukemaan Ameriikan voorumeilta, että näihin tarvisi kyseinen letku varmistaa esim. epoksilla kiinni?
          Varmaan jokin liimaus/ruuvaus se varmin ja paras keino, mutta vaatii imusarjan irrotuksen. Jos kiire niin ihan nippusiteillä saa siitä ympäriltä kurottua imusarjan yli kiinni ja kestää kyllä melkoiset paineet niinkin joskin on hiukan rujon näköinen...

          Comment

          • bumer3
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 186
            • Riihimäki

            kummin päin sintterilevy laitetaan? korkea kohta lattikkon päin?
            näkyykö kuva?

            e36 325i BLACK TAXI
            e39 525i välikelipitkäkatto
            e34 540iA
            ex e34 520i välikelipitkäkatto
            ex sunny talviauto
            ex e34 518i
            ex carina II
            ex civic

            Comment

            • Suh0
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2016
              • 530
              • Akaa

              Ei näy, mutta levyn keskiön pidempi puolisko laatikkoa kohti.
              Turbo GSX-R
              E36 Coupe
              E90 325i LCI

              Comment

              • Biimersson
                Bimmer Rookie
                • Jul 2018
                • 64
                • Lahti

                Nyt olis pikasen neuvon tarve
                KDFI:llä pitäs saada kone pelaamaan. Yhdestä asetusksesta ei ole täyttä varmuutta.
                Mikä kuuluu M52 moottorissa olla: ignition input capture?
                Falling edge vai rising edge?
                Vakiona purkissa oli falling edge mutta sattumalta huomasin että jossain M50 sovelluksissa KDFIn asetus on rising edge.

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11086
                  • Oulu

                  Se vähän vaihtelee että mikä milloinkin on kdfi:ssä käytössä. Mutta kumpikin asetus "toimii". Hall anturin kanssa väärä asetus aiheuttaa yhden triggeripyörän hampaan verran virhettä sytkäennakkoon, mutta kattoo vaan lampulla että.onhan asetus oikea. Ja vaikka ei oiskaan, niin kummiskin ennakkokartta pitää penkissä säätää kohdalleen, niin sinänsä virheestä ei ole ongelmaa. Toki ennakoita ei voi sillon verrata muihin oletettavasti oikein oleviin setuppeihin. Vr-anturi on vähän kinkkisempi, koska kumpikin asetus antaa tyhjäkäynnillä lampulla testatessa saman lopputuloksen. Mutta väärällä asetuksella sytkäennakkoon tulee virhettä kierrosten noustessa. Oikea asetus riippuu siitä mikä VR-muunnin kdfi:ssä on käytössä, mutta eihän ne sitä kerro, niin luoja tietää... Mutta taas kerran sytkäkartta pitää penkissä säätää sellaiseksi mikä toimii ko. setupissa, niin vaikka todellisuudessa ennakko ei oo sitä mikä tietokoneella näkyy ei ole suurta haittaa.
                  Last edited by Pazi88; 10-05-2019, 23:45.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Biimersson
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2018
                    • 64
                    • Lahti

                    Tämä selvä
                    Vanha sytkäkartta ajettu falling edge asetuksella niin pidetään se ja vanhan kartan pitäisi olla suurinpiirtein "tontilla" penkissä sitten loput.
                    Eiköhän huomenna päästä säätämään.

                    Comment

                    • Veemu
                      BTCF Member
                      • Jan 2014
                      • 269
                      • Helsinki

                      Originally posted by bumer3 View Post
                      kummin päin sintterilevy laitetaan? korkea kohta lattikkon päin?
                      näkyykö kuva?

                      Riippuu myös vauhtipyörästä, omassa kulkineessa blingfactoryn orkkista vastaava 240mm kiekko missä syvä upotus keskiölle. Siinä piti laittaa pitempi osa keskiöstä koneenpuolelle. Toisteppäin hirtti kiinni laatikon kruunuun ja veti koneen jumiin.
                      Käyttis: e91 325i
                      Projekti: E36 M50 turbo

                      Comment

                      • janne[l
                        BTCF Member
                        • Apr 2011
                        • 861
                        • Ylöjärvi

                        Originally posted by Miuge View Post
                        Jos saat vemputeltua damperia edes takas kampuran nokassa, niin sun damperin napa ja/tai kampuran kaula on entinen, ei jatkoon.
                        Kunkkupultti toki puristaa kitkaliitoksen päittäissuunnassa, mutta ahdistussovite navan ja kampuran kaulan välissä on jopa kriittisempi :think Jos tämä on väljä, kunkkupultti ei varmasti pysy kiinni.
                        nyt on uus kampura ja kokeilin kolmesta eri koneesta huvikseen tuota dampperin napaa ja jakoketjun ratasta akseliin,kyllä ne kaikki ilman kiilaa akselilla pyörii ihan käsin. Mutta nyt on uudessa kampurassa ainakin tuo kiilaura kunnossa joten se napa ei ainakaan pääse liikkumaan kiristettäessä,mikä oli ongelmana vanhassa mysötyssä kampurassa.
                        Onkos tolla käytännön väliä muutakuin paino ja eri trikkerikehä kumpaa dampperia käyttää b28 akselin kanssa ? m50nv vai b28 omaa. Lähinnän huomasin että aika iso painoero noilla on. m50nv oli siis paljon painavempi.
                        e46 330i cabriolet
                        e91 320d
                        e36 328 törpö

                        Comment

                        • ^Tonix^
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 641
                          • Vaasa

                          Originally posted by janne[l View Post
                          nyt on uus kampura ja kokeilin kolmesta eri koneesta huvikseen tuota dampperin napaa ja jakoketjun ratasta akseliin,kyllä ne kaikki ilman kiilaa akselilla pyörii ihan käsin. Mutta nyt on uudessa kampurassa ainakin tuo kiilaura kunnossa joten se napa ei ainakaan pääse liikkumaan kiristettäessä,mikä oli ongelmana vanhassa mysötyssä kampurassa.
                          Onkos tolla käytännön väliä muutakuin paino ja eri trikkerikehä kumpaa dampperia käyttää b28 akselin kanssa ? m50nv vai b28 omaa. Lähinnän huomasin että aika iso painoero noilla on. m50nv oli siis paljon painavempi.
                          B28 kampiakselin kanssa siihen tarkoitettu dampperi. Siihen on varmaan jokin syy miksi tehtaalta laitettu just se kyseinen dampperi..
                          e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                          E30 318is
                          E36 M3 Coupe

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            Originally posted by ^Tonix^ View Post
                            B28 kampiakselin kanssa siihen tarkoitettu dampperi. Siihen on varmaan jokin syy miksi tehtaalta laitettu just se kyseinen dampperi..
                            Kaikki M52 dampperit on samoja, B20-B28, eli ei se iskunpituudesta ole kiinni.:think Mä oon ajanu nyt pari kesää M50NV dampperilla B28:ssa vähän niinkuin vahingossa, mutta jos niissä painoeroa on reilusti niin pitääkin sitten vaihdella M52 dampperi tilalle, kun sellaisiakin jemmassa on
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • janne[l
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 861
                              • Ylöjärvi

                              Originally posted by Supra^ View Post
                              Kaikki M52 dampperit on samoja, B20-B28, eli ei se iskunpituudesta ole kiinni.:think Mä oon ajanu nyt pari kesää M50NV dampperilla B28:ssa vähän niinkuin vahingossa, mutta jos niissä painoeroa on reilusti niin pitääkin sitten vaihdella M52 dampperi tilalle, kun sellaisiakin jemmassa on
                              800g näyttää olevan tarkalleen. Kaikki lisäpaino menee tua ulkokehällä.
                              EDIT:vasemmalla m50nv ja oikeella b28
                              Last edited by janne[l; 13-08-2021, 11:02.
                              e46 330i cabriolet
                              e91 320d
                              e36 328 törpö

                              Comment

                              • bumer3
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2007
                                • 186
                                • Riihimäki

                                hetkonen, jos M50nv laitetaan b28 kampiakseli nii tarviko vaihtaa b28 damperi kans?
                                e36 325i BLACK TAXI
                                e39 525i välikelipitkäkatto
                                e34 540iA
                                ex e34 520i välikelipitkäkatto
                                ex sunny talviauto
                                ex e34 518i
                                ex carina II
                                ex civic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎