Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    Originally posted by bumer3 View Post
    hetkonen, jos M50nv laitetaan b28 kampiakseli nii tarviko vaihtaa b28 damperi kans?
    Siitähän tässä juuri keskustellaan.
    Eipä se painoero taida ylläolevien kuvien perusteella paljoa merkata, jos kerta se on tuossa m52 dampperissa enempi ulkokehällä. Joku koneinsinööri voi varmaan tarkemmin valaista? :think
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • janne[l
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 861
      • Ylöjärvi

      Originally posted by bumer3 View Post
      hetkonen, jos M50nv laitetaan b28 kampiakseli nii tarviko vaihtaa b28 damperi kans?
      ei pakko ole,kyllä se sinne sopii. Ite kyselin vaan sillä et onko jotain hyötyä olla kevyempi/painavampi.
      e46 330i cabriolet
      e91 320d
      e36 328 törpö

      Comment

      • Vauhtivaunu
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 2714
        • P-Karjala

        Ja onhan kaikille myös selvää että M50nv ja M50TU sekä M52 damppereissa on erilaiset triggerit eli vakiomoottorinohjaimet tai niiden mukaan tehdyt triggeriasetukset ei käy ristiin?

        Ps. Kuva ei ole minun ja tuosta on sellainenkin versio missä näkyy ns. triggerikulma. Koetan etsiä sen omista kuvavarastoista kun ehdin.
        Last edited by Vauhtivaunu; 12-05-2019, 20:48.
        sigpic


        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

        Comment

        • tipetii
          Newbiemmer
          • May 2016
          • 18
          • suomi

          Tarkotus rempata m50b25nv uusilla laakereilla ja männänrenkailla. Athenan kansipahvin vaihdan samalla, niin kestääkö tarvike kansi-, runko- ja kiertokankien pultit noin 1-1.2bar ahtoja. Minkälaisia kokemuksia ja missäkohtaa vaihtaa ARP?

          Comment

          • ^Tonix^
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 641
            • Vaasa

            Originally posted by Supra^ View Post
            Kaikki M52 dampperit on samoja, B20-B28, eli ei se iskunpituudesta ole kiinni.:think Mä oon ajanu nyt pari kesää M50NV dampperilla B28:ssa vähän niinkuin vahingossa, mutta jos niissä painoeroa on reilusti niin pitääkin sitten vaihdella M52 dampperi tilalle, kun sellaisiakin jemmassa on
            Originally posted by bumer3 View Post
            hetkonen, jos M50nv laitetaan b28 kampiakseli nii tarviko vaihtaa b28 damperi kans?

            Joo ovat samoja mutta siihen on varmaan jokin syy miksi sitä vanhaa painavaa ei oo käytetty enään m52 koneissa. En siis tarkoita ettei toimi tai että on pakko olla juuri joku tietty dampperi, lähinnä sitä että miksi ei laittaisi sitä dampperia jonka tehdaskin on siihen kyseiseen kampiakseliin valinnut.

            ATI dampperi on todella painava jos joku nyt sen painon perusteella haluu dampperi valintaa miettiä..
            e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
            E30 318is
            E36 M3 Coupe

            Comment

            • janne[l
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 861
              • Ylöjärvi

              Originally posted by tipetii View Post
              Tarkotus rempata m50b25nv uusilla laakereilla ja männänrenkailla. Athenan kansipahvin vaihdan samalla, niin kestääkö tarvike kansi-, runko- ja kiertokankien pultit noin 1-1.2bar ahtoja. Minkälaisia kokemuksia ja missäkohtaa vaihtaa ARP?
              kyllä täällä moni on ajanu 500hp tehoilla jopa avaamattomilla koneilla. Joten noilla sun ahdoilla kestää varmasti athenalla. Tulevaisuutta ajatellen sijottasin suna kannen arppeihin, jos arppia johonkin laitat. ne kestää myös uudelleen kiristämistä jos kansi pitää ottaa syystä tai toisesta pois. Runkopukkeihin saa kilopultteina pulttikaupoista uusia, ei tarvi ostaa niitä bemarin omia. Ite laitoin just 12.9 pultit pukkeihin 70nm kiinni. kiertokankiin pultit kl:llä reilu 80e sarja arpit jotain satkun lisää?
              Last edited by janne[l; 12-05-2019, 22:11.
              e46 330i cabriolet
              e91 320d
              e36 328 törpö

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5272
                • Pirkkala

                Originally posted by tipetii View Post
                Tarkotus rempata m50b25nv uusilla laakereilla ja männänrenkailla. Athenan kansipahvin vaihdan samalla, niin kestääkö tarvike kansi-, runko- ja kiertokankien pultit noin 1-1.2bar ahtoja. Minkälaisia kokemuksia ja missäkohtaa vaihtaa ARP?
                Kuten sanottu jo edellä, tuon verran pata kestää ilman mitään muutoksia koneeseen. Vakio pahvikin kestää oikein säädettynä.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • Matuh
                  BTCF Member
                  • Apr 2013
                  • 3702
                  • Kouvola

                  Originally posted by tipetii View Post
                  Tarkotus rempata m50b25nv uusilla laakereilla ja männänrenkailla. Athenan kansipahvin vaihdan samalla, niin kestääkö tarvike kansi-, runko- ja kiertokankien pultit noin 1-1.2bar ahtoja. Minkälaisia kokemuksia ja missäkohtaa vaihtaa ARP?
                  Vakiot menee noilla tehoilla juu.
                  E36 328i M50B30 turbo
                  Skoda vRS
                  Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                  Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                  EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                  Comment

                  • Bimmer145
                    BTCF Member
                    • Jul 2014
                    • 343
                    • https://t.me/pump_upp

                    Laitoin m52b25 perään m52b28 kaksoismassan vakio levyllä ja e46 330d uuden itsestäänsäätyvän paineasetelman.

                    Nyt kytkintuntuma pirun kevyt ja kytkin luistaa? Mittailujen perusteella asetelma pitäisi olla täysin sopiva m52 vauhtikseen. Voiko olla että asetelman jouset on vaan kuolleentuneet kun useamman vuoden ollut varastossa painettuna kasaan lukituslevyllä? Vai eikö automaattisäätö toimi?
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5272
                      • Pirkkala

                      Originally posted by Bimmer145 View Post
                      Laitoin m52b25 perään m52b28 kaksoismassan vakio levyllä ja e46 330d uuden itsestäänsäätyvän paineasetelman.

                      Nyt kytkintuntuma pirun kevyt ja kytkin luistaa? Mittailujen perusteella asetelma pitäisi olla täysin sopiva m52 vauhtikseen. Voiko olla että asetelman jouset on vaan kuolleentuneet kun useamman vuoden ollut varastossa painettuna kasaan lukituslevyllä? Vai eikö automaattisäätö toimi?
                      Iteltä ääni sille että se ei vaan sovi siihen. Siinä pyörässähän on alunperin säätymätön asetelma. Toinen vaihtoehto että se kirottu säätyvä asetelma on perseellään
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11129
                        • Oulu

                        Itse säätyvän ja säätymättömän vauhtipyörät on samoja ainakin bensakoneissa. Mutta tuosta diisselin kytkimestä en osaa sanoa onko se sopiva.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Bimmer145
                          BTCF Member
                          • Jul 2014
                          • 343
                          • https://t.me/pump_upp

                          Originally posted by Urpo_rotta View Post
                          Iteltä ääni sille että se ei vaan sovi siihen. Siinä pyörässähän on alunperin säätymätön asetelma. Toinen vaihtoehto että se kirottu säätyvä asetelma on perseellään

                          Vertailin vähän noita asetelmia ja mitoiltaan täysin vastaava alkuperäisen kanssa. Eli ilmeisesti tuo asetelma on vaan kuollut, toimii normaalisti mutta pirun löysä tuntuma ja luistaa. Sre720 siis tilaukseen
                          https://t.me/pump_upp

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5272
                            • Pirkkala

                            Originally posted by Bimmer145 View Post
                            Vertailin vähän noita asetelmia ja mitoiltaan täysin vastaava alkuperäisen kanssa. Eli ilmeisesti tuo asetelma on vaan kuollut, toimii normaalisti mutta pirun löysä tuntuma ja luistaa. Sre720 siis tilaukseen
                            Entäs levyn paksuus?

                            Ei se jousi kuole vaikka olis varastossa kuinka pitkään.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • Bansku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2011
                              • 1493
                              • Savo

                              Ilmeisesti asetelma vain vedätetty pulteilla paikalleen, säätö menee vituiksi näin tehtäessä, omalla työkalullaan kuuluu asentaa...

                              Comment

                              • Bimmer145
                                BTCF Member
                                • Jul 2014
                                • 343
                                • https://t.me/pump_upp

                                Vakio m52 levy paikallaan, joka on saman paksuinen kun 330d. Asetelma oli uusi joten se oli lukittu valmiiksi, eli asetelma paikalleen ja lukituslevy pois niin mielestäni pitäis toimia oikein?
                                https://t.me/pump_upp

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎