memebuy23buy

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peltju36
    replied
    Kytkimen työsylinteri meni vaihtoon, autona e36 325. Paineasetelmana on SRE 765. Mietin, että saisiko poljin tuntuman paremmaksi/kevyemmäksi jos laittais esim e36 M3 työsylkän tai vastaavan? Meneekö suoraa ZF laatikkoon ilman isompia modauksia? :think

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Alkaa tuo turbobuumi olemaan itsellä ohi.
    Missäköhän hinnoissa pyörii m50b25turbo tekniikat?

    84mm wisecot, arp ylhäällä ja alhaalla, h profiili veivit, athenan paffi, laakeroitu ja kansi tehty täys perus remppa, kahdella imunokalla, hx40 super 16 pesällä, rewonmotorssin pakosarja, siemens deca 875cc ja mega ms1 ohjaa.

    Penkitetty re85 460hp

    Max 5000km ajettu

    Jotenkin vaikea lähteä hinnoittelemaan, tämän takia kyselenkin täältä.

    Pelkkä tekniikka varmaan 2500-3000€, sitten jos on suht hyväkuntoinen e30, e34 tai joku muu klassikko missä kyseinen tekniikka on niin kyllähän se noin 8000€ pitäs saada koko autosta kaikkineen, eli pyyntihinta tyyliin 8500€ tai enemmänkin sillä lähtisin kokeilee jos ajatus on oikeesti myydä se kippo, 6000€ pyynnillä alkaa olla jo paljon kysyntää. Tämä siis vain minun mielipide.

    E: tekniikalla tarkotan siis koko pakettia apulaitteineen turboineen, johtosarja + ecu, kytkin + vaihdelaatikko.
    Last edited by naikou; 06-07-2020, 15:57.

    Leave a comment:


  • ErikFinn
    replied
    Löytyykö täältä moottorinohjauksen tekijöitä korkeapuristeiselle viinalintalle? Tyyliin micro/megasquirt kartoilla ja asennusvalmiina. Ensi talven aikana, keskipohojamaa sijainti. Vois laittaa vaikka yv. Kiitos.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Oma ajatus on, että valitettavasti kauppaa todennäköisesti joutuu käymään alle omakustannehinnan, jopa selvästi alle
    Yep, vaikka vasta sisäänajosta olis, niin käytettyjen hintoja saanee summailla,
    ja päälle lyödä vielä alennuksen "paketissa" ostajalle, ellei kaverille mee,
    tai ole valmis myymään vuosia.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Alkaa tuo turbobuumi olemaan itsellä ohi.
    Missäköhän hinnoissa pyörii m50b25turbo tekniikat?

    84mm wisecot, arp ylhäällä ja alhaalla, h profiili veivit, athenan paffi, laakeroitu ja kansi tehty täys perus remppa, kahdella imunokalla, hx40 super 16 pesällä, rewonmotorssin pakosarja, siemens deca 875cc ja mega ms1 ohjaa.

    Penkitetty re85 460hp

    Max 5000km ajettu

    Jotenkin vaikea lähteä hinnoittelemaan, tämän takia kyselenkin täältä.
    Oma ajatus on, että valitettavasti kauppaa todennäköisesti joutuu käymään alle omakustannehinnan, jopa selvästi alle

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    M50b25

    Alkaa tuo turbobuumi olemaan itsellä ohi.
    Missäköhän hinnoissa pyörii m50b25turbo tekniikat?

    84mm wisecot, arp ylhäällä ja alhaalla, h profiili veivit, athenan paffi, laakeroitu ja kansi tehty täys perus remppa, kahdella imunokalla, hx40 super 16 pesällä, rewonmotorssin pakosarja, siemens deca 875cc ja mega ms1 ohjaa.

    Penkitetty re85 460hp

    Max 5000km ajettu

    Jotenkin vaikea lähteä hinnoittelemaan, tämän takia kyselenkin täältä.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Vetäisin pikkasen vingulla auki ja kannen esilämmitys ja tigillä hitsaus

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    -----
    Last edited by Juppe; 28-10-2020, 15:27.

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    löyty rempan yhteydessä halkeama pakoseetistä imuseetiin. vesitilaan asti ei ole mennyt ja kynnellä ei tunnu mitään pykälää. Mitenkään tuo ei vielä ainakaan oireillut. Uskaltaako enään kiinni laittaa vai onko iso vaara että seeti tipahtaa ? 500km ajettu täydellisen kansirempan jälkeen niin ei huvittaisi roskiin heittää jos tuolla vielä ajelee. On nää kannet kyllä herkkiä halkeen
    Last edited by janne[l; 13-08-2021, 10:02.

    Leave a comment:


  • ike24
    replied
    Mä ajan m6x ja kiertää 8100rpm. Vakio hydnostajat. Jäykemmät jouset vaihdettu.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Rajut nokat -> käyttöalue siirtyy ylemmäs -> ahtimen herääminen siirtyy ylemmäs -> = ei rajuja nokkia.
    Vakio nv venttiilikoneisto tuplaimunokilla 7000 rpm ja 1.7bar, ei ongelmia.
    nv venttiilikoneisto + jäykemmät ulkojouset, enem 280 nokat. 7500rpm ja 1.85bar, ei ongelmia.

    Ei siis mitenkään hirveän limitillä testailtua vakiosetuppia mutta ehkä jotain suuntaa antavaa.

    No replacement for Displacement

    Itellä m52 vakio koneiso mikä heikompi ja 7700rpm +1.8bar
    Ei ongelmia. Eli ei tuokaan millään lailla viellä limitillä ole.

    Jos siinä on samat 35mm hytikat, niin siihenhän voi tilata nuo VW kevyemmät Inat mitkä luvataan 8500rpm kestävän :think

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by MH motorsport View Post
    Mitenkä pitkälle on m50 non vanos venttiilikoneisto riittänyt vakiona. Pohjustan asiaan sen verran että itse rakennan m60b40 kansilla olevaa turbomoottoria jossa on samat hydrauliset venttiilinostimet kuin m50 moottoeissa ja tuplaventtiilijouset.
    Koviin nostajiin pitää siirtyä rajuilla nokilla mutta en usko että sellaisia tarvitaan että saadaan mukavasti heräävä ahdin. Minkälaisilla nokilla ja ahtopaineilla ja rajoittimella olette todenneet vakio setupin vielä toimivan ja jos ette ole todenneet toimivaksi minkälaista reseptiä olisi venttiilikoneistoon?
    Rajut nokat -> käyttöalue siirtyy ylemmäs -> ahtimen herääminen siirtyy ylemmäs -> = ei rajuja nokkia.
    Vakio nv venttiilikoneisto tuplaimunokilla 7000 rpm ja 1.7bar, ei ongelmia.
    nv venttiilikoneisto + jäykemmät ulkojouset, enem 280 nokat. 7500rpm ja 1.85bar, ei ongelmia.

    Ei siis mitenkään hirveän limitillä testailtua vakiosetuppia mutta ehkä jotain suuntaa antavaa.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Mitenkä pitkälle on m50 non vanos venttiilikoneisto riittänyt vakiona. Pohjustan asiaan sen verran että itse rakennan m60b40 kansilla olevaa turbomoottoria jossa on samat hydrauliset venttiilinostimet kuin m50 moottoeissa ja tuplaventtiilijouset.
    Koviin nostajiin pitää siirtyä rajuilla nokilla mutta en usko että sellaisia tarvitaan että saadaan mukavasti heräävä ahdin. Minkälaisilla nokilla ja ahtopaineilla ja rajoittimella olette todenneet vakio setupin vielä toimivan ja jos ette ole todenneet toimivaksi minkälaista reseptiä olisi venttiilikoneistoon?

    Leave a comment:


  • rungo
    replied
    Tuplavanoksen solenoidi sinkkuvanossolenoidin tilalle.

    Pari kysymystä mikäli täällä olisi tarkempaa tietoa, pazi88:n video katsottu läpi joten projektihan etenee seuraavasti.


    1. Lyhennettään sinkkuvanoksen solenoidin "mäntää" niin paljon kuin pystyy

    2. Porataan sinkkuvanoksen öljynsyöttöreikä vastamaan tupalvanoksen reikää

    3. Laitetaan tuplavanokseen erikoispaksu o-rengas sekä kupari prikka o-renkaan ympärille, onko kellään tarkempia mittoja o-renkaalle sekä kupariprikalle ?

    4. Sinkkuvanoksen solenoidissa johto minkä perässä liitin kun taas tuplavanoksen solenoidissa suoraan liitin,ajattelin duunata tohon väli johdon niin tarvitse alkaa sen ihmeemmin kikkailemaan. Pysyykä napaisuus samana noissa? Eli tuplavanoksen pin 1 menee tohon m50 vanoksen johtosarjaan pin 1:seen ?

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Eikös ne m52 vakio kanget ollu vääntyny jo jossain 0.7 ahdoilla et ei hirveesti sitä enempää kannata paineistaa

    Leave a comment:

Working...
X