M50-turbo keskustelua osista 2019
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ainakin plx tarjoilee omaan purkkiinsa semmosta multigauge äppiä että voi älylaitteella saada ne lisämittarit siististi autoon, ne anturit on vaan aika hinnoissa esim. B-paineanturi pelkästään yli 100€. Omaan autoon oon suunnitellu Android soitinta että pääsis kyttäämään seoksia ja muita sitten siitä ruudulta.
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostAinakin m52 koneessa m52 imusarjalla EGT erot pyttyjen välillä näyttää pysyvän alle parin kymmenen asteen, että mitenkään selvästi kuumempana ei yksittäinen pytty käy.
Loput anturit tulee tosiaan, kunhan ehtii.
Leave a comment:
-
-
Ainakin m52 koneessa m52 imusarjalla EGT erot pyttyjen välillä näyttää pysyvän alle parin kymmenen asteen, että mitenkään selvästi kuumempana ei yksittäinen pytty käy.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supra^ View PostSuurempi ero sulla tulee suuttimista, kuin imusarjan virtauseroista. Yhdellä EGT-anturilla kollektorissa saatat nähdä sulaako koko motti, kahdella kollektoreissa olevalla saatat nähdä vähän paremmin sulaako koko motti, ja sylinterikohtaiset erot, noh, sylinterikohtaisella mittauksella...
Anturien paikat ovat jo runnereissa ja loput neljä tulee, kun ehtii.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Herra-Jermu View PostKoska en halua "mittari-armeijaa" kojelaudalle, eikä ole tällä hetkellä race-dashia ja mielestäni riittää ns.kriittisimmille pytyille tuo valvonta.
Plus tuo nyt on käyttöauto, joten ei tule "hurjia" tehoja, eikä jatkuvaa kovaa kuormitusta. Lisäillään ne loput myöhemmin, kun paikat niille on pakosarjassa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ooopeee View PostMiksei niitä kaikkiin voi laittaa?
Koska en halua "mittari-armeijaa" kojelaudalle, eikä ole tällä hetkellä race-dashia ja mielestäni riittää ns.kriittisimmille pytyille tuo valvonta.
Plus tuo nyt on käyttöauto, joten ei tule "hurjia" tehoja, eikä jatkuvaa kovaa kuormitusta. Lisäillään ne loput myöhemmin, kun paikat niille on pakosarjassa.
Leave a comment:
-
-
Egt
Kysellään taas.
Onko m50:ssa suosituksia, mihin sylintereihin laittaa egt-sensori/t? Onko varsinaisesti tiettyä sylinteriä/sylintereitä, jotka käyvät laihempana.
Auto tulossa vakio imusarjalla, pähkäilin itse virtausopin mukaan, että keskimmäiset kävisivät laihemmalla, koska niissä virtaus on suora, eli siis 3. Ja 4.sylinterit. Muiden virtaukseen tulee kuitenkin enemmän ja vähemmän "mutkaa," joten virtaus niille hieman heikompi. :thinkb
Tietysti tuon virtauksen voisi mallintaa karkeasti 3D:na, mutta kysytään nyt ensin käyttökokemukset ja jo opittu tieto.
-Tommi
Leave a comment:
-
-
Toi oma olis luultavasti mahtunu hx40 kanssa laittamalla pari prikkaa pellin saranan alle kun modasivat sarjaa vähän tuosta perusjigistä. Noihan muutta noita ihan miten asiakas pyytää ilman lisäkuluja.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Arppa View PostTuolla ei sitten mahdu konepelti kiinni edes hx35 ahtimella, kompurakotelo ottaa kiinni. Minä vielä erikseen tilatessa kysyin että meneekö ja piti mukamasten mennä...
Taidan tilata tämän turboworksin pakosarjan tämän kanssa ainakin hx40 super mahtuu e36 konepelti kiinni. https://turboworks.pl/product-eng-46...Top-Mount.html
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janne[l View Post
Leave a comment:
-
-
-
Originally posted by janne[l View Post750e luokkaa muistaakseni. Tuli samalla pakosarja ja muutakin tavaraa tuolta niin ne n.30e postimaksut ei paljo painanu. Viikossa tavara kotona.
Leave a comment:
-
-
Onko täällä porukalla käyttökokemuksia tuosta Tenacin Sachs -765 Twin adapterista? Aika vähän löytyny tietoa kestävyydestä ja toimivuudesta ylipäänsä. :think
Leave a comment:
-
-
Siiven profiililla on aika iso vaikutus siihen miten paljon siellä ilma virtaa, sellainen jossa on kaarevat ja muotoillut rupelin lavat siirtää jo eri malliin ilmaa verrattuna sellaiseen suoralapaiseen malliin.
Itsellä on ollut kaarevilla lavoilla imevä SPAL koteloituna ja on toiminut.
BMW:n orggis pwm ohjauksella on varmasti toimiva valinta.
Leave a comment:
-
Leave a comment: