memebuy23buy

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • naikou
    replied
    Ainakin plx tarjoilee omaan purkkiinsa semmosta multigauge äppiä että voi älylaitteella saada ne lisämittarit siististi autoon, ne anturit on vaan aika hinnoissa esim. B-paineanturi pelkästään yli 100€. Omaan autoon oon suunnitellu Android soitinta että pääsis kyttäämään seoksia ja muita sitten siitä ruudulta.

    Leave a comment:


  • Herra-Jermu
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ainakin m52 koneessa m52 imusarjalla EGT erot pyttyjen välillä näyttää pysyvän alle parin kymmenen asteen, että mitenkään selvästi kuumempana ei yksittäinen pytty käy.
    Kiitos, tätä hain.

    Loput anturit tulee tosiaan, kunhan ehtii.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Ainakin m52 koneessa m52 imusarjalla EGT erot pyttyjen välillä näyttää pysyvän alle parin kymmenen asteen, että mitenkään selvästi kuumempana ei yksittäinen pytty käy.

    Leave a comment:


  • Herra-Jermu
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Suurempi ero sulla tulee suuttimista, kuin imusarjan virtauseroista. Yhdellä EGT-anturilla kollektorissa saatat nähdä sulaako koko motti, kahdella kollektoreissa olevalla saatat nähdä vähän paremmin sulaako koko motti, ja sylinterikohtaiset erot, noh, sylinterikohtaisella mittauksella...
    Tiedossa on tuo suuttimien tuoma ero ja virtauma oli spekulaatiota. Hain nyt lähinnä siis sitä, että onko m50:ssa samanlaista suositusta egt:n anturin suhteen, kuin esim.sr20detissa, että yksi sylintereistä kävisi kuumempana, kuin loput? ns.heikkolenkki.

    Anturien paikat ovat jo runnereissa ja loput neljä tulee, kun ehtii.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Herra-Jermu View Post
    Koska en halua "mittari-armeijaa" kojelaudalle, eikä ole tällä hetkellä race-dashia ja mielestäni riittää ns.kriittisimmille pytyille tuo valvonta.

    Plus tuo nyt on käyttöauto, joten ei tule "hurjia" tehoja, eikä jatkuvaa kovaa kuormitusta. Lisäillään ne loput myöhemmin, kun paikat niille on pakosarjassa.
    Suurempi ero sulla tulee suuttimista, kuin imusarjan virtauseroista. Yhdellä EGT-anturilla kollektorissa saatat nähdä sulaako koko motti, kahdella kollektoreissa olevalla saatat nähdä vähän paremmin sulaako koko motti, ja sylinterikohtaiset erot, noh, sylinterikohtaisella mittauksella...

    Leave a comment:


  • Herra-Jermu
    replied
    Originally posted by ooopeee View Post
    Miksei niitä kaikkiin voi laittaa?

    Koska en halua "mittari-armeijaa" kojelaudalle, eikä ole tällä hetkellä race-dashia ja mielestäni riittää ns.kriittisimmille pytyille tuo valvonta.

    Plus tuo nyt on käyttöauto, joten ei tule "hurjia" tehoja, eikä jatkuvaa kovaa kuormitusta. Lisäillään ne loput myöhemmin, kun paikat niille on pakosarjassa.

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Miksei niitä kaikkiin voi laittaa?

    Leave a comment:


  • Herra-Jermu
    replied
    Egt

    Kysellään taas.

    Onko m50:ssa suosituksia, mihin sylintereihin laittaa egt-sensori/t? Onko varsinaisesti tiettyä sylinteriä/sylintereitä, jotka käyvät laihempana.

    Auto tulossa vakio imusarjalla, pähkäilin itse virtausopin mukaan, että keskimmäiset kävisivät laihemmalla, koska niissä virtaus on suora, eli siis 3. Ja 4.sylinterit. Muiden virtaukseen tulee kuitenkin enemmän ja vähemmän "mutkaa," joten virtaus niille hieman heikompi. :thinkb

    Tietysti tuon virtauksen voisi mallintaa karkeasti 3D:na, mutta kysytään nyt ensin käyttökokemukset ja jo opittu tieto.

    -Tommi

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Toi oma olis luultavasti mahtunu hx40 kanssa laittamalla pari prikkaa pellin saranan alle kun modasivat sarjaa vähän tuosta perusjigistä. Noihan muutta noita ihan miten asiakas pyytää ilman lisäkuluja.

    Leave a comment:


  • miksutus97
    replied
    Originally posted by Arppa View Post
    Tuolla ei sitten mahdu konepelti kiinni edes hx35 ahtimella, kompurakotelo ottaa kiinni. Minä vielä erikseen tilatessa kysyin että meneekö ja piti mukamasten mennä...
    Samaa sarjaa katsoin itse, mutta laippaa kun katsoin niin kauhean ylös jää...
    Taidan tilata tämän turboworksin pakosarjan tämän kanssa ainakin hx40 super mahtuu e36 konepelti kiinni. https://turboworks.pl/product-eng-46...Top-Mount.html

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Tuolla ei sitten mahdu konepelti kiinni edes hx35 ahtimella, kompurakotelo ottaa kiinni. Minä vielä erikseen tilatessa kysyin että meneekö ja piti mukamasten mennä...

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Originally posted by miksutus97 View Post
    Minkä k64 pakosarjan tilasit?
    tämän.

    Leave a comment:


  • miksutus97
    replied
    Originally posted by janne[l View Post
    750e luokkaa muistaakseni. Tuli samalla pakosarja ja muutakin tavaraa tuolta niin ne n.30e postimaksut ei paljo painanu. Viikossa tavara kotona.
    Minkä k64 pakosarjan tilasit?

    Leave a comment:


  • HeiSy
    replied
    Onko täällä porukalla käyttökokemuksia tuosta Tenacin Sachs -765 Twin adapterista? Aika vähän löytyny tietoa kestävyydestä ja toimivuudesta ylipäänsä. :think

    Leave a comment:


  • Iemel
    replied
    Siiven profiililla on aika iso vaikutus siihen miten paljon siellä ilma virtaa, sellainen jossa on kaarevat ja muotoillut rupelin lavat siirtää jo eri malliin ilmaa verrattuna sellaiseen suoralapaiseen malliin.

    Itsellä on ollut kaarevilla lavoilla imevä SPAL koteloituna ja on toiminut.
    BMW:n orggis pwm ohjauksella on varmasti toimiva valinta.

    Leave a comment:

Working...
X