Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Exami
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 986
    • Hyvinkää, Tuusula

    Originally posted by anttti View Post
    Paljoks me uskallettiinkaan pyörittää konetta hydynostajilla ja tuplajousilla? Meinasin laittaa nokiksi Z2:t ja mietin venttiilikoneiston mahdollista päivitystä samalla...
    Laita sinne kunnon jouset kerralla. "rajunokka" + riittämätön jousikuorma = huono yhdistelmä.
    sigpic
    Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

    Comment

    • anttti
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2003
      • 655
      • Hellzzzinki by nite

      Originally posted by Exami View Post
      Laita sinne kunnon jouset kerralla. "rajunokka" + riittämätön jousikuorma = huono yhdistelmä.
      Niinpä. Täytynee päivittää jouset.
      vehkeet levällään...

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        Originally posted by Exami View Post
        Laita sinne kunnon jouset kerralla. "rajunokka" + riittämätön jousikuorma = huono yhdistelmä.
        Suosituksia jousiksi?
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • jokuuu
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2009
          • 701
          • Oulu

          Originally posted by jmp2002 View Post
          Suosituksia jousiksi?
          Ppf sinkkujousi, crmo retkut ja nv vakio sisäjousi on toiminut hyvin pakettina z2 nokkien kanssa. Tai toinen parempi vaihtoehto uusia molemmat jouset pakettina uusiin sopivalla jousipaineella.
          Ecumaster jälleenmyynti, asennukset ja säädöt 2wd napadynossa. Myös muiden moottoriohjainten säädöt.
          DP engine parts osat
          Turbosystems ahtimet

          E36 m50b28 Turbo 1/4mile 10.45/229 BP18

          Comment

          • Exami
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 986
            • Hyvinkää, Tuusula

            Originally posted by jmp2002 View Post
            Suosituksia jousiksi?
            Piti kattoo tallilta paketista numero mitkä tossa omassa pöntössä on, mutta unohtui.. koitan tänää muistaa

            Mulla on kyllä molemmat vaihdettu, joku valmis marketti setti..

            Edit: hyllyssä oli vaan crane cams paketteja, muttei osanumeroa, sisältä löytyi vakio NV koneen tuplajouset...
            Last edited by Exami; 16-09-2020, 23:05.
            sigpic
            Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

            Comment

            • Wespa
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2016
              • 1841
              • Karjaa

              Haulla jo koitin eikä tärpännyt, toivottavasti tämä ei ole ihan väärä ketju. Eli saisiko jostain edullisemmin TPS-adapteria kuin tämän linkin takaa: https://www.kperformance.be/Component?product_id=224 Hintahan on ihan hyvä, ainut vaan että postikuluja tulee 19,90 € vielä päälle. Voisihan tuosta sinänsä 40 euroakin maksaa ei sillä, mutta onko vaihtoehtoja tuossa hintaluokassa, ei haittaa maksaa enemmänkin jos on paremmasta materiaalista tms.
              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
              Porsche 944 -86 (DE)
              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

              Comment

              • Mr_Phiit
                Newbiemmer
                • Dec 2019
                • 2
                • Tampere

                M50b25

                Hei

                Mistähän sais kohtuuhinnalla kestävät männät ja veivit tuohon kattilaan?

                Eli mitä kannattaa käyttää että kestää turbokäyttöä etanolilla +500 heppaa?

                Ja minkälaisella puristussuhteella se kannattaa tehä?

                -Kiitos

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5272
                  • Pirkkala

                  Originally posted by Mr_Phiit View Post
                  Hei

                  Mistähän sais kohtuuhinnalla kestävät männät ja veivit tuohon kattilaan?

                  Eli mitä kannattaa käyttää että kestää turbokäyttöä etanolilla +500 heppaa?

                  Ja minkälaisella puristussuhteella se kannattaa tehä?

                  -Kiitos
                  Moni on viimeaikoina tilaillu maxspeedingrods kanget ja sitten amp44 männät, molemmat lienee hinnat alkaen mutta ihan hyviksi havaittuja
                  Puristussuhteeksi ottaisin tuolla tehotavoitteella ja e85 polttoaineella 10-12 kunhan huolehdit että paljerako on sellainen kuin pitääkin

                  Nonvanos kone kestänee yli 500hv ihan vaan kansipahvin vaihdolla, kunhan säätäjä osaa asiansa ja bensapuoli ja moottorinohjaus pelaavat kuten pitääkin
                  Last edited by Urpo_rotta; 20-09-2020, 16:56.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • Exami
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 986
                    • Hyvinkää, Tuusula

                    Kokemuksia näistä eri billet runkopukeista ja girdleistä? elmer vai kenax?
                    sigpic
                    Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                    Comment

                    • Muumi
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 1702
                      • Rovaniemi

                      Originally posted by Exami View Post
                      Kokemuksia näistä eri billet runkopukeista ja girdleistä? elmer vai kenax?
                      Pettikö vakiopukit, vai varmuuden vuoksi billettejä mietit?
                      Onko nyt korsettia ollenkaan?
                      E24 635csi

                      Comment

                      • Exami
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 986
                        • Hyvinkää, Tuusula

                        Originally posted by Muumi View Post
                        Pettikö vakiopukit, vai varmuuden vuoksi billettejä mietit?
                        Onko nyt korsettia ollenkaan?
                        Ei oo tiettävästi pettäny, mut ei meil oo viel paljoo voimaakaa ollu, aattelin et tekee sit kerralla kaikki temput ettei tarvii alkaa jatkossa jännittää.. elmerin pukit olis vaa suoraa tehty oikeeseen korkoon korsettia varten.. eikä kyl oo ollu korsettiakaan toistaseks..
                        sigpic
                        Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                        Comment

                        • Muumi
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 1702
                          • Rovaniemi

                          Originally posted by Exami View Post
                          Ei oo tiettävästi pettäny, mut ei meil oo viel paljoo voimaakaa ollu, aattelin et tekee sit kerralla kaikki temput ettei tarvii alkaa jatkossa jännittää.. elmerin pukit olis vaa suoraa tehty oikeeseen korkoon korsettia varten.. eikä kyl oo ollu korsettiakaan toistaseks..
                          Kokemuksia noista tuskin monellakaan.
                          Mutta mutulla:
                          Jos haluaa korsetin laittaa, laittaisin myös Elmerin pukit. Vois saada hyötyäkin tuosta hommasta.

                          Mistä hyvä ja sopiva korsetti? Ja mitkä pultit?
                          PPF: levy S14 koneeseen oli ihan susi. Pultinreiät ei olleet sinnepäinkään. Ja ne väliprikatkin olis pitäny tehdä uusiksi.
                          Pysy onneksi nipussa ilmanki.
                          E24 635csi

                          Comment

                          • Exami
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 986
                            • Hyvinkää, Tuusula

                            Originally posted by Muumi View Post
                            Kokemuksia noista tuskin monellakaan.
                            Mutta mutulla:
                            Jos haluaa korsetin laittaa, laittaisin myös Elmerin pukit. Vois saada hyötyäkin tuosta hommasta.

                            Mistä hyvä ja sopiva korsetti? Ja mitkä pultit?
                            PPF: levy S14 koneeseen oli ihan susi. Pultinreiät ei olleet sinnepäinkään. Ja ne väliprikatkin olis pitäny tehdä uusiksi.
                            Pysy onneksi nipussa ilmanki.
                            Nii, ppf:hän myy elmerin pukkeja, ja myös korsetti kittiä arpin pulteilla..

                            Tosin elmerin pukit ppf:ltä toista sataa kalliimmat ku suoraan suomesta :think

                            alustava idea oli käydä elmeriltä hakemassa pukit ja pff:ltä sitte tuo valmis kitti joka tulee pidemmillä arpeilla..
                            sigpic
                            Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5272
                              • Pirkkala

                              Keksiikö kukaan mitään negatiivisia puolia korkeahkosta (yli 10) puristuksista ahdetussa e85 moottorissa?
                              Edes sillon kun puhutaan kovista ahtopaineista ja isoista tehoista?
                              Elänkö aivan väärässä käsityksessä että aika monet 650-1000hv koneet ei ole tehty kovin koville puristuksille, vaikka etanolikoneista onkin kysymys?
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                                Keksiikö kukaan mitään negatiivisia puolia korkeahkosta (yli 10) puristuksista ahdetussa e85 moottorissa?
                                Edes sillon kun puhutaan kovista ahtopaineista ja isoista tehoista?
                                Elänkö aivan väärässä käsityksessä että aika monet 650-1000hv koneet ei ole tehty kovin koville puristuksille, vaikka etanolikoneista onkin kysymys?
                                Dynaaminen puristussuhdehan tippuu kun käytetään jyrkkiä nokkia, ja niitähän yleensä käytetään kun halutaan kunnolla tehoa. Omassa on kympin pintaan staattiset puristukset, olisiko ollut 10.3:1, ei sen suhteen mitään ongelmia vaikka on jonkin verran tehoakin ajettu läpi. Jos nyt rakentaisin niin saattaisin tehdä 11-12:1 puristuksilla varsinkin jos isoilla nokilla.
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎