Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    Originally posted by Herra-Jermu View Post
    Koska en halua "mittari-armeijaa" kojelaudalle, eikä ole tällä hetkellä race-dashia ja mielestäni riittää ns.kriittisimmille pytyille tuo valvonta.

    Plus tuo nyt on käyttöauto, joten ei tule "hurjia" tehoja, eikä jatkuvaa kovaa kuormitusta. Lisäillään ne loput myöhemmin, kun paikat niille on pakosarjassa.
    Suurempi ero sulla tulee suuttimista, kuin imusarjan virtauseroista. Yhdellä EGT-anturilla kollektorissa saatat nähdä sulaako koko motti, kahdella kollektoreissa olevalla saatat nähdä vähän paremmin sulaako koko motti, ja sylinterikohtaiset erot, noh, sylinterikohtaisella mittauksella...
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • Herra-Jermu
      Newbiemmer
      • Sep 2015
      • 24
      • Varpaisjärvi

      Originally posted by Supra^ View Post
      Suurempi ero sulla tulee suuttimista, kuin imusarjan virtauseroista. Yhdellä EGT-anturilla kollektorissa saatat nähdä sulaako koko motti, kahdella kollektoreissa olevalla saatat nähdä vähän paremmin sulaako koko motti, ja sylinterikohtaiset erot, noh, sylinterikohtaisella mittauksella...
      Tiedossa on tuo suuttimien tuoma ero ja virtauma oli spekulaatiota. Hain nyt lähinnä siis sitä, että onko m50:ssa samanlaista suositusta egt:n anturin suhteen, kuin esim.sr20detissa, että yksi sylintereistä kävisi kuumempana, kuin loput? ns.heikkolenkki.

      Anturien paikat ovat jo runnereissa ja loput neljä tulee, kun ehtii.

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11125
        • Oulu

        Ainakin m52 koneessa m52 imusarjalla EGT erot pyttyjen välillä näyttää pysyvän alle parin kymmenen asteen, että mitenkään selvästi kuumempana ei yksittäinen pytty käy.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Herra-Jermu
          Newbiemmer
          • Sep 2015
          • 24
          • Varpaisjärvi

          Originally posted by Pazi88 View Post
          Ainakin m52 koneessa m52 imusarjalla EGT erot pyttyjen välillä näyttää pysyvän alle parin kymmenen asteen, että mitenkään selvästi kuumempana ei yksittäinen pytty käy.
          Kiitos, tätä hain.

          Loput anturit tulee tosiaan, kunhan ehtii.

          Comment

          • naikou
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2010
            • 1757
            • vihti

            Ainakin plx tarjoilee omaan purkkiinsa semmosta multigauge äppiä että voi älylaitteella saada ne lisämittarit siististi autoon, ne anturit on vaan aika hinnoissa esim. B-paineanturi pelkästään yli 100€. Omaan autoon oon suunnitellu Android soitinta että pääsis kyttäämään seoksia ja muita sitten siitä ruudulta.
            E39 523i Turbo

            Comment

            • Rosckstar
              BTCF Member
              • Jul 2012
              • 22
              • seinäjoki

              Osaiskos joku kertoa mistä löytyis jonkumoinen hyvä billetti vauhtipyörä kun m50 perään pitäisi laittaa gs6-37 laatikko. Pitäisi olla vauhtis ilmeisesti korkeaa mallia. Sahcsin 765 asetelma varmaan tulee. Painelaakerinkin tietysti tarvii. Aivan liikaa ei oo tullu perehdyttyä vaihtoehtoihin tuon laatikon suhteen, mutta olis lähellä myynnissä ja aivan pätevältä vaikuttais turbo koneeseen ��
              Last edited by Rosckstar; 16-08-2020, 22:11.
              e30 320i cabriolet.

              e28 518i, m10b20turbo 480hp/500nm

              Comment

              • ihenkkaz
                Bimmer Rookie
                • Oct 2011
                • 66
                • Merijärvi

                Ms koneistuspalvelut, samalla kytkinakselille jatkoholkki
                Ascona B m20 turbo +600whp
                E61 525D lci manual m-sport

                Comment

                • Rosckstar
                  BTCF Member
                  • Jul 2012
                  • 22
                  • seinäjoki

                  Vp motorsportilta meinattiin että noita on mennyt moneen koneeseen missä gs6-37 laatikko: https://www.vpmotorsport.fi/product/...50-8-pulttinen


                  Jatkoholkki tietysti muualta, mutta onko kellään kokemusta tästä pyörästä? Jostain luin että pitäisi olla kaksoismassapyörää kooltaan vastaava kova pyörä. 🤔
                  e30 320i cabriolet.

                  e28 518i, m10b20turbo 480hp/500nm

                  Comment

                  • Rosckstar
                    BTCF Member
                    • Jul 2012
                    • 22
                    • seinäjoki

                    Originally posted by ihenkkaz View Post
                    Ms koneistuspalvelut, samalla kytkinakselille jatkoholkki



                    Tänne soitettu niin taitaa hoitua 👍 kiitos
                    e30 320i cabriolet.

                    e28 518i, m10b20turbo 480hp/500nm

                    Comment

                    • Odto
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2017
                      • 114
                      • Suomi

                      Täällä on varmasti joku käyttäny vakio m52 polttoaineensuodatinta. Mihin asti virtaus on riittänyt?

                      Comment

                      • jmp2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 5727
                        • Rovaniemi

                        Olikos e34 m50tbo täällä footumillakin jossa joku n.750hp vakiolinjoil..
                        Että eivät kyllä heti jarruta...
                        E30 325i Touring -89
                        E30 325i touring -88 m50tbo
                        G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          Originally posted by jmp2002 View Post
                          Olikos e34 m50tbo täällä footumillakin jossa joku n.750hp vakiolinjoil..
                          Että eivät kyllä heti jarruta...
                          Jep, ainakin 800-900 voi vakiolinjoilla ottaa. Kyllä ne jarruttaa mutta pumppaustehoa lisäämällä saadaan tekohengitettyä vaikka ja kuinka pitkälle.
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • jmp2002
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 5727
                            • Rovaniemi

                            Löytyykö joltain tatech t32lite säätöohjelmaa?
                            E30 325i Touring -89
                            E30 325i touring -88 m50tbo
                            G20 330e M-Sport -20

                            Comment

                            • anttti
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2003
                              • 655
                              • Hellzzzinki by nite

                              Paljoks me uskallettiinkaan pyörittää konetta hydynostajilla ja tuplajousilla? Meinasin laittaa nokiksi Z2:t ja mietin venttiilikoneiston mahdollista päivitystä samalla...
                              vehkeet levällään...

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                Originally posted by anttti View Post
                                Paljoks me uskallettiinkaan pyörittää konetta hydynostajilla ja tuplajousilla? Meinasin laittaa nokiksi Z2:t ja mietin venttiilikoneiston mahdollista päivitystä samalla...
                                Kai se kipupiste 2.8 litraisessa alkaa olemaan 7500rpm jälkeen, lähinnä värinöiden takia. Kunnon dampperilla taitaa sitten seuraavaksi muodostua hytikat ongelmaksi mutta lähemmäs 8k pääsee niilläkin.
                                On täällä hurjia jotka on 8k kierrätellyt ilman ihmeempiä ongelmia muttei varmaan kovin pitkäikäisesti...
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎