Originally posted by Matuh
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2019
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
-
-
Onhan ahtimissa suuria eroja, esim perus HX40super ei tuota samaa tehoa kuin samankokoinen laadukas billettisiivellä oleva, ja holsetissa tuotto myös todella suppealla alueella, kovilla ahdoilla (2bar++) ero on suuri. Mutta harvemmin noissa hintakaan sama. Vertaus ahtimena vaikkapa pte6062gen2 (joka tämän foorumin mukaan paska kopio jostakin garrett mallista)
Perus hx35 ja hx40 on hinta/laatusuhteeltaan ok, ja sopivan kokoisia perus m50bXX kokoonpanoihin, joten on ymmärrettävää miksi ovat niin suosittuja.e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
-
Kukaan ei ole maininnut mitään BorgWarnerin ahtimista? Tuntuu olevan Holset-Garrett-linjalla aina keskustelut :think
Eikö niitä ole kellään, vai onko ne niin hyviä/huonoja ettei ole mitään sanottavaa? Ainakin paperilla EFR-sarjalaiset on huippuja. Hinta sitten sen mukainensigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostKukaan ei ole maininnut mitään BorgWarnerin ahtimista? Tuntuu olevan Holset-Garrett-linjalla aina keskustelut :think
Eikö niitä ole kellään, vai onko ne niin hyviä/huonoja ettei ole mitään sanottavaa? Ainakin paperilla EFR-sarjalaiset on huippuja. Hinta sitten sen mukainen
Amw Maatsihan oli justiinsa testannut EFR ja SX-E erot.. Samassa autossa, herääminen aika sama molemmissa, EFR tuotti enemmän tehiä ja Momenttia alempana muistaakseni.
Owen Developmentsin turbina ois nätti kokeilla, ainakin McKeeverin Drifterissä pesi Precisionilla LattiaaE36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostKukaan ei ole maininnut mitään BorgWarnerin ahtimista? Tuntuu olevan Holset-Garrett-linjalla aina keskustelut :think
Eikö niitä ole kellään, vai onko ne niin hyviä/huonoja ettei ole mitään sanottavaa? Ainakin paperilla EFR-sarjalaiset on huippuja. Hinta sitten sen mukainen
Toinen mistä kysyin tarjousta ja olin valmis ostamaan oli G42-1200C näissä malleissa saatavuus oli kuitenki heikko.
PTE kohdalla osuin siihen samaan sudenkuoppaan mihin muutki monesti minua ennen, eli ahdin savutti, ja teki ylimääräisen jenkki kierroksen... näin covid kesänä ei aiheuttanut pahasti harmaita hiuksia. Nyt jos tilaa noita PTE tuotteita niin uusimman generaation keskiössä ilmeisesti tuo savutus ongelma on poistunut.
Realstreetin osalta ahtimen toimitus "on stock" malleille on huikea, maanantaina rahat jenkkeihin ja perjantaina turbo on kädessä...sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Originally posted by Matuh View PostAmw Maatsihan oli justiinsa testannut EFR ja SX-E erot.. Samassa autossa, herääminen aika sama molemmissa, EFR tuotti enemmän tehiä ja Momenttia alempana muistaakseni.
Owen Developmentsin turbina ois nätti kokeilla, ainakin McKeeverin Drifterissä pesi Precisionilla Lattiaa
OkNoita ristiintestauksia samalla setupilla, mutta eri ahtimilla kun olisi rahaa tehdä, niin saisi kyllä päivät kulumaan
Tuosta owenista pitää ottaa enemmän selvääsigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Matuh View PostOwen Developmentsin turbina ois nätti kokeilla, ainakin McKeeverin Drifterissä pesi Precisionilla Lattiaa
Originally posted by Exami View Post
PTE kohdalla osuin siihen samaan sudenkuoppaan mihin muutki monesti minua ennen, eli ahdin savutti, ja teki ylimääräisen jenkki kierroksen... näin covid kesänä ei aiheuttanut pahasti harmaita hiuksia. Nyt jos tilaa noita PTE tuotteita niin uusimman generaation keskiössä ilmeisesti tuo savutus ongelma on poistunut.
Itselläni ollu 6266gen2 jo 2014 vuodesta lähtien ja on irronnut ahtoputkia ym. mutta edelleen pelittää niin itsellä ei pahaa sanottavaa.
Jos pte turbon ostaa niin se on oltava gen2.e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
-
Originally posted by Exami View Post.. ongelmaksi EFR:nkin kohdalla muodostuu osin siipi koot ja niiden suhde..
Garretin valikoimista löyty paljon paremmin tuohon sopivia ahtimia, mutta kun kompurakarttoja yms. kattoo, niin ei kovin moni ahdin silti oo mitenkään super paljon parempi mitä perus hx40Toki modernissa kuulalaakeri ahtimessa herkkyys on eri luokkaa ja fyysinen koko ei oo läheskään yhtä iso. Mut jos fyysinen koko ei oo ongelma, niin turbosystemssi vaikutti oikeen hyvältä ostokselta hinta/laatusuhteeltaan.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Moni Suomessa kallistuu Holsettiin todennäköisemmin mainonnan ja hyvän saatavuuden takia, sekä käyttäjäkokemuksia niistä on kotimaan piireissä oletettavasti muita huomattavasti enemmän - valikoitunut ns. perusahtimeksi.
Käsittääkseni Holset ei kuitenkaan ole merkittävästi panostanut tuotteiden aftermarket räätälöintiin, jotta joka koneeseen löytyisi optimi ahdin, vaan pohjalla on silti suurinpiirtein se raskaankaluston HX-sarjalainen muutetulla imusiivellä.
BW oli pitkään vastaavissa asetelmissa Holsetin kanssa, mutta viimevuosina on tapahtunut kehitystä aftermarket puolella; EFR ja SX-E ahtimet.
Mistäs yllämainittujen vertailu löytyy ja mitkä mallit tarkalleen vertailussa?
BW:llä on vaan jokseenkin rajallinen valikoima isompia pakopesiä ahtimiin, mutta muilta valmistajilta, ainakin Tial ja AGP Turbo, on tullut niitäkin kysynnän vuoksi saataville.
Garretin G-sarja (ei GT, ei GTX, vaan pelkkä G) heidän tuotevalikoimasta markkinoiden kuumin, köyhänä ei löydy muuta moitetta kuin hinta. Halvempaa valikoimaakin toki löytyy, jos vaatimuksena ei ole viimeisin ja ehdottomasti paras.
PTE tuntuu panostavan ainakin markkinoinnin perusteella enemmän lyhyen matkan vetoihin, mutta kokoja on hyvin saatavilla joka tarpeeseen, positiivista myös laaja hintaskaala.
Monelle varmaan tuntematon Xona Rotor, Tial Sportista kehittynyt yritys, ollut kovassa nousussa tämän vuoden, heiltä tullut markkinoille uusia tuulia innovatiivisen turbiinipyörän muodossa. Mainostavat ahtimen olevan markkinoiden paras heräävyydeltään ja uskoisin, että tämä kilpailee samassa kastissa Garrett G-sarjan ja BW EFR:n kanssa.
Mietteitä tämän päivän markkinoiden suurimmista
Comment
-
-
Originally posted by ^Tonix^ View PostMikä pte sulla oli?
Itselläni ollu 6266gen2 jo 2014 vuodesta lähtien ja on irronnut ahtoputkia ym. mutta edelleen pelittää niin itsellä ei pahaa sanottavaa.
Jos pte turbon ostaa niin se on oltava gen2.sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Originally posted by Miuge View PostHolset ei kuitenkaan ole merkittävästi panostanut tuotteiden aftermarket räätälöintiin
Sillä firmalla ei ole mitään tarvetta meidän maan matosten houkutteluun, koska on hovitoimittaja suurimmille raskaan kaluston valmistajille. BW myös. Garrett on ottanu kopin myös "kuluttujamarkkinoista" mutta tuskin määrien vuoksi. Niinsanottu "goodwill" on hyvää mainosta:think
Se on meidän vaikea hahmottaa kuinka paljon ahtimia myydään ja mikä osuus tällä virityshommalla on siinä. Äkkiä väitän että 99,7 myydään tuonne moottorinvalmistajille ja se 0,3% on se virittäjien ostamien ahtimien markkina maailmassa. Siinä on sitten se syy hinnoittelulle ja miksi mikäkin ahdin on kenenkin pellin alla :think Holset ei tee erikseen viritysahtimia. Ne vaan sattuu sopimaan rekkoihin ja bemareihinsigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Matuh View PostEipä siitä oo ku Dyno käppyrät
Ja linkki Dyno vetoon:
https://www.instagram.com/p/CE6nS3Ij...=1qx6p9y9410ms
Aika huonosti oli infoa saatavilla, mutta toi 666hp sopis todella hyvin tohon normi malliin joka on 1k€ ahdine30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
-
Mahtava nähdä että herää keskustelu henkiin muuallakin kuin koronavirustopikissa
Kyllä ne precisionit ovat kovia hyrriä, ei siitä mihinkään pääse. Ehkä sitä itsekin vielä joku kaunis päivä...Tuo Xona Rotor vaikutti ihan mielenkiintoiselta tulokkaalta, hinnat sieltä korkeimmasta päästä kylläkin.
Itselläkin BW-kokeilu (S366) jätti vähän kylmäksi, toki muuttujia oli paljon ja mitoitus vähän isohko, mutta silti, tuntui samalta kuin yrittäisi käsin pyörittää traktorinrenkaaseen vauhtia vaikka olisi jo valmiiksi 5000rpm ja "alueella".
Katsotaan miten nykyinen holset astetta modernimmilla siivillä pärjää. Ajossa tuntuu ihan pätevältä, mutta paha ilman lukemia virpoa mitään.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostHolset ei tee erikseen viritysahtimia. Ne vaan sattuu sopimaan rekkoihin ja bemareihin
Originally posted by Supra^ View PostItselläkin BW-kokeilu (S366) jätti vähän kylmäksi, toki muuttujia oli paljon ja mitoitus vähän isohko, mutta silti, tuntui samalta kuin yrittäisi käsin pyörittää traktorinrenkaaseen vauhtia vaikka olisi jo valmiiksi 5000rpm ja "alueella".
SX-E sarjassa kaikki pyörivät on uudistettu pakosiipeä myöden.
Comment
-
Comment