Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freak
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 2561
    • .

    Originally posted by Matuh View Post
    Minusta viive ja herääminen on eri asioita. Viive on minusta se juurikin, että kauan menee kunnes palataan vaikka pussyboostille vaihteen vaihdonjälkeen.
    Ja herääminen taas se että millon sulla on vaikka 1bar boostia X rpm kohdassa.
    Juu, näinhän minä kirjoitin tai ainakin sitä tarkoitin eli heräämisessä sekä viiveessä on eroa. Viive on minustakin se, kun päästetään kaasu jalalta ja painetaan kaasua uudestaan vaihdetta vaihdettaessa tai ilman.
    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

    Vanha Uuden liiton mies...

    Comment

    • ^Tonix^
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 641
      • Vaasa

      Onhan ahtimissa suuria eroja, esim perus HX40super ei tuota samaa tehoa kuin samankokoinen laadukas billettisiivellä oleva, ja holsetissa tuotto myös todella suppealla alueella, kovilla ahdoilla (2bar++) ero on suuri. Mutta harvemmin noissa hintakaan sama. Vertaus ahtimena vaikkapa pte6062gen2 (joka tämän foorumin mukaan paska kopio jostakin garrett mallista)

      Perus hx35 ja hx40 on hinta/laatusuhteeltaan ok, ja sopivan kokoisia perus m50bXX kokoonpanoihin, joten on ymmärrettävää miksi ovat niin suosittuja.
      e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
      E30 318is
      E36 M3 Coupe

      Comment

      • Vauhtivaunu
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 2714
        • P-Karjala

        Kukaan ei ole maininnut mitään BorgWarnerin ahtimista? Tuntuu olevan Holset-Garrett-linjalla aina keskustelut :think




        Eikö niitä ole kellään, vai onko ne niin hyviä/huonoja ettei ole mitään sanottavaa? Ainakin paperilla EFR-sarjalaiset on huippuja. Hinta sitten sen mukainen
        sigpic


        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

        Comment

        • Matuh
          BTCF Member
          • Apr 2013
          • 3704
          • Kouvola

          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
          Kukaan ei ole maininnut mitään BorgWarnerin ahtimista? Tuntuu olevan Holset-Garrett-linjalla aina keskustelut :think




          Eikö niitä ole kellään, vai onko ne niin hyviä/huonoja ettei ole mitään sanottavaa? Ainakin paperilla EFR-sarjalaiset on huippuja. Hinta sitten sen mukainen

          Amw Maatsihan oli justiinsa testannut EFR ja SX-E erot.. Samassa autossa, herääminen aika sama molemmissa, EFR tuotti enemmän tehiä ja Momenttia alempana muistaakseni.

          Owen Developmentsin turbina ois nätti kokeilla, ainakin McKeeverin Drifterissä pesi Precisionilla Lattiaa
          E36 328i M50B30 turbo
          Skoda vRS
          Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
          Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

          EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

          Comment

          • Exami
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 986
            • Hyvinkää, Tuusula

            Originally posted by Vauhtivaunu View Post
            Kukaan ei ole maininnut mitään BorgWarnerin ahtimista? Tuntuu olevan Holset-Garrett-linjalla aina keskustelut :think




            Eikö niitä ole kellään, vai onko ne niin hyviä/huonoja ettei ole mitään sanottavaa? Ainakin paperilla EFR-sarjalaiset on huippuja. Hinta sitten sen mukainen
            Minulla oli S366 aikaisemmin, vanha kivikautis malli, olisin koittanut 9280 EFR mallia jossei hinta olis ollu ihan posketon.. ongelmaksi EFR:nkin kohdalla muodostuu osin siipi koot ja niiden suhde..

            Toinen mistä kysyin tarjousta ja olin valmis ostamaan oli G42-1200C näissä malleissa saatavuus oli kuitenki heikko.

            PTE kohdalla osuin siihen samaan sudenkuoppaan mihin muutki monesti minua ennen, eli ahdin savutti, ja teki ylimääräisen jenkki kierroksen... näin covid kesänä ei aiheuttanut pahasti harmaita hiuksia. Nyt jos tilaa noita PTE tuotteita niin uusimman generaation keskiössä ilmeisesti tuo savutus ongelma on poistunut.

            Realstreetin osalta ahtimen toimitus "on stock" malleille on huikea, maanantaina rahat jenkkeihin ja perjantaina turbo on kädessä...
            sigpic
            Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

            Comment

            • Vauhtivaunu
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 2714
              • P-Karjala

              Originally posted by Matuh View Post
              Amw Maatsihan oli justiinsa testannut EFR ja SX-E erot.. Samassa autossa, herääminen aika sama molemmissa, EFR tuotti enemmän tehiä ja Momenttia alempana muistaakseni.

              Owen Developmentsin turbina ois nätti kokeilla, ainakin McKeeverin Drifterissä pesi Precisionilla Lattiaa

              Ok Noita ristiintestauksia samalla setupilla, mutta eri ahtimilla kun olisi rahaa tehdä, niin saisi kyllä päivät kulumaan



              Tuosta owenista pitää ottaa enemmän selvää
              sigpic


              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

              Comment

              • ^Tonix^
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 641
                • Vaasa

                Originally posted by Matuh View Post
                Owen Developmentsin turbina ois nätti kokeilla, ainakin McKeeverin Drifterissä pesi Precisionilla Lattiaa
                Laita linkki tohon vertailuun

                Originally posted by Exami View Post

                PTE kohdalla osuin siihen samaan sudenkuoppaan mihin muutki monesti minua ennen, eli ahdin savutti, ja teki ylimääräisen jenkki kierroksen... näin covid kesänä ei aiheuttanut pahasti harmaita hiuksia. Nyt jos tilaa noita PTE tuotteita niin uusimman generaation keskiössä ilmeisesti tuo savutus ongelma on poistunut.
                Mikä pte sulla oli?

                Itselläni ollu 6266gen2 jo 2014 vuodesta lähtien ja on irronnut ahtoputkia ym. mutta edelleen pelittää niin itsellä ei pahaa sanottavaa.
                Jos pte turbon ostaa niin se on oltava gen2.
                e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                E30 318is
                E36 M3 Coupe

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11154
                  • Oulu

                  Originally posted by Exami View Post
                  .. ongelmaksi EFR:nkin kohdalla muodostuu osin siipi koot ja niiden suhde..
                  Itekki noita EFR:iä zoomaillu, mutta totesin kans, että siellä ei oikein hyvän kokosta ahdinta ole tommosen b28:n kylkeen jos joku 700hp haluaa. Vähän vaikutti nuo EFR:t olevan optimoituja vähän pienemmille iskutilavuuksille.

                  Garretin valikoimista löyty paljon paremmin tuohon sopivia ahtimia, mutta kun kompurakarttoja yms. kattoo, niin ei kovin moni ahdin silti oo mitenkään super paljon parempi mitä perus hx40 Toki modernissa kuulalaakeri ahtimessa herkkyys on eri luokkaa ja fyysinen koko ei oo läheskään yhtä iso. Mut jos fyysinen koko ei oo ongelma, niin turbosystemssi vaikutti oikeen hyvältä ostokselta hinta/laatusuhteeltaan.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Matuh
                    BTCF Member
                    • Apr 2013
                    • 3704
                    • Kouvola

                    Eipä siitä oo ku Dyno käppyrät


                    Ja linkki Dyno vetoon:
                    After installing our new @owendevelopments GBT7388 turbo we went back to @bradleymotorworks today for a quick check over and a fresh map on our @link_ecu ahead of the British Drift Championship thi...
                    E36 328i M50B30 turbo
                    Skoda vRS
                    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                    Comment

                    • Miuge
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 630
                      • Tampere

                      Moni Suomessa kallistuu Holsettiin todennäköisemmin mainonnan ja hyvän saatavuuden takia, sekä käyttäjäkokemuksia niistä on kotimaan piireissä oletettavasti muita huomattavasti enemmän - valikoitunut ns. perusahtimeksi.
                      Käsittääkseni Holset ei kuitenkaan ole merkittävästi panostanut tuotteiden aftermarket räätälöintiin, jotta joka koneeseen löytyisi optimi ahdin, vaan pohjalla on silti suurinpiirtein se raskaankaluston HX-sarjalainen muutetulla imusiivellä.

                      BW oli pitkään vastaavissa asetelmissa Holsetin kanssa, mutta viimevuosina on tapahtunut kehitystä aftermarket puolella; EFR ja SX-E ahtimet.
                      Mistäs yllämainittujen vertailu löytyy ja mitkä mallit tarkalleen vertailussa?
                      BW:llä on vaan jokseenkin rajallinen valikoima isompia pakopesiä ahtimiin, mutta muilta valmistajilta, ainakin Tial ja AGP Turbo, on tullut niitäkin kysynnän vuoksi saataville.

                      Garretin G-sarja (ei GT, ei GTX, vaan pelkkä G) heidän tuotevalikoimasta markkinoiden kuumin, köyhänä ei löydy muuta moitetta kuin hinta. Halvempaa valikoimaakin toki löytyy, jos vaatimuksena ei ole viimeisin ja ehdottomasti paras.

                      PTE tuntuu panostavan ainakin markkinoinnin perusteella enemmän lyhyen matkan vetoihin, mutta kokoja on hyvin saatavilla joka tarpeeseen, positiivista myös laaja hintaskaala.

                      Monelle varmaan tuntematon Xona Rotor, Tial Sportista kehittynyt yritys, ollut kovassa nousussa tämän vuoden, heiltä tullut markkinoille uusia tuulia innovatiivisen turbiinipyörän muodossa. Mainostavat ahtimen olevan markkinoiden paras heräävyydeltään ja uskoisin, että tämä kilpailee samassa kastissa Garrett G-sarjan ja BW EFR:n kanssa.

                      Mietteitä tämän päivän markkinoiden suurimmista
                      Webshop - MRT Engineering
                      Facebook - MRT Engineering
                      Instagram - mrtengineering
                      YouTube - miugemrt

                      Comment

                      • Exami
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 986
                        • Hyvinkää, Tuusula

                        Originally posted by ^Tonix^ View Post
                        Mikä pte sulla oli?

                        Itselläni ollu 6266gen2 jo 2014 vuodesta lähtien ja on irronnut ahtoputkia ym. mutta edelleen pelittää niin itsellä ei pahaa sanottavaa.
                        Jos pte turbon ostaa niin se on oltava gen2.
                        7275Gen2
                        sigpic
                        Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                        Comment

                        • Vauhtivaunu
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 2714
                          • P-Karjala

                          Originally posted by Miuge View Post
                          Holset ei kuitenkaan ole merkittävästi panostanut tuotteiden aftermarket räätälöintiin

                          Sillä firmalla ei ole mitään tarvetta meidän maan matosten houkutteluun, koska on hovitoimittaja suurimmille raskaan kaluston valmistajille. BW myös. Garrett on ottanu kopin myös "kuluttujamarkkinoista" mutta tuskin määrien vuoksi. Niinsanottu "goodwill" on hyvää mainosta:think



                          Se on meidän vaikea hahmottaa kuinka paljon ahtimia myydään ja mikä osuus tällä virityshommalla on siinä. Äkkiä väitän että 99,7 myydään tuonne moottorinvalmistajille ja se 0,3% on se virittäjien ostamien ahtimien markkina maailmassa. Siinä on sitten se syy hinnoittelulle ja miksi mikäkin ahdin on kenenkin pellin alla :think Holset ei tee erikseen viritysahtimia. Ne vaan sattuu sopimaan rekkoihin ja bemareihin
                          sigpic


                          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                          Comment

                          • ^Tonix^
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 641
                            • Vaasa

                            Originally posted by Matuh View Post
                            Eipä siitä oo ku Dyno käppyrät

                            Ja linkki Dyno vetoon:
                            https://www.instagram.com/p/CE6nS3Ij...=1qx6p9y9410ms
                            Nii kummiski perus 6266 "gen1" liukulaakeri, voi hyvää päivää mikä vertaus
                            Aika huonosti oli infoa saatavilla, mutta toi 666hp sopis todella hyvin tohon normi malliin joka on 1k€ ahdin
                            e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                            E30 318is
                            E36 M3 Coupe

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              Mahtava nähdä että herää keskustelu henkiin muuallakin kuin koronavirustopikissa

                              Kyllä ne precisionit ovat kovia hyrriä, ei siitä mihinkään pääse. Ehkä sitä itsekin vielä joku kaunis päivä... Tuo Xona Rotor vaikutti ihan mielenkiintoiselta tulokkaalta, hinnat sieltä korkeimmasta päästä kylläkin.
                              Itselläkin BW-kokeilu (S366) jätti vähän kylmäksi, toki muuttujia oli paljon ja mitoitus vähän isohko, mutta silti, tuntui samalta kuin yrittäisi käsin pyörittää traktorinrenkaaseen vauhtia vaikka olisi jo valmiiksi 5000rpm ja "alueella".
                              Katsotaan miten nykyinen holset astetta modernimmilla siivillä pärjää. Ajossa tuntuu ihan pätevältä, mutta paha ilman lukemia virpoa mitään.
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • Miuge
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 630
                                • Tampere

                                Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                                Holset ei tee erikseen viritysahtimia. Ne vaan sattuu sopimaan rekkoihin ja bemareihin
                                Niin kauan kuin itse olen nettikirjoittelua harjoittanut, aina se "Scanian Holsetti" on ollut kielen päällä Pohjolan foorumeilla. Ison veden takana se kova juttu oli BW S300-400 tai Garretin GT40-42, joita löytyi heikäläisten raskaankaluston dieseleistä ennemminkin.

                                Originally posted by Supra^ View Post
                                Itselläkin BW-kokeilu (S366) jätti vähän kylmäksi, toki muuttujia oli paljon ja mitoitus vähän isohko, mutta silti, tuntui samalta kuin yrittäisi käsin pyörittää traktorinrenkaaseen vauhtia vaikka olisi jo valmiiksi 5000rpm ja "alueella".
                                Minkä ikäinen S366 oli kyseessä? Vanhemmat ahtimet oli juurikin näitä raskaansarjan ahtimia, joista löytyi se huonosti heräävä leikattu (clipped) pakosiipi. Tällä kasvatettiin pakosiiven virtausta, mutta miinuksena reagointi huononi.
                                SX-E sarjassa kaikki pyörivät on uudistettu pakosiipeä myöden.
                                Webshop - MRT Engineering
                                Facebook - MRT Engineering
                                Instagram - mrtengineering
                                YouTube - miugemrt

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎