Originally posted by Suh0
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2019
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Bomble View PostMaxxecu jäi edellisestä kokoonpanosta, nyt vaan muutetaan johtosarja 6cyl. Taidan kaivaa noi Vag puolien numerot ja tilata senmoset. En ymmärrä sähköistä sen enempää kun moottoritekniikasta muutenkaan, niin helpoin kun saa sellaset bolt on piuhat kii suoraan ecustaTurbo GSX-R
E36 Coupe
E90 325i LCI
Comment
-
-
Kyselläänpäs fiksummilta holsetin pakopesistä, kun menee kohta kolikonheittohommiksi kun ei osaa itse päättää.
Eli patana Miugen vanha M52B28 ja ahtimeksi tulossa ekaan kokoonpanoon näillä näkymin kaikkien rakastama ja vihaama HX40 superi. Viinalla olis tarkotus ajella 95% ajasta ja tehotavoitteet mitä vaan 350-400hp väliltä. Jos se yli 400hp tuuppaa vielä kauden lopussa leviämättä niin en laita pahakseni, mutta seuraava pata tehdään joka tapauksessa takokamoilla. Tarkoitus olisi ajella suht miedoilla paineilla (kilon luokkaa) koko ensimmäinen kesä, niin tuota kompensoimaan mietin #14 pakopesää. Mutta onko sillä sitten loppupelissä niin suurta eroa heräämisen suhteen verrattuna #16? :think
Ja koska olihan sitä junnuna suksissakin kasvuvaraa, niin kyllä tuolla HX40:llä olisi tarkotus parikin kautta kokeilla rajoja.
Comment
-
-
Kokeile. Tee pakosarjaan hukkislähtö niin on helppo vaihtaa pesästä toiseen jos siltä tuntuu. Uskoisin kyllä että tuo 14 pesä toimii hyvin vielä noilla tehoilla ja herää mukavasti.
Onhan sitä moni ajellu hx35lla ilman että on vehkeet tukossa ja hyvin rokkaa.Turbo GSX-R
E36 Coupe
E90 325i LCI
Comment
-
-
Joo toimii se 14 pesäkin noilla tehoilla, mutta jos ei tuon enempää ole tehotavoite ja heräävyys kiinnostaa, niin itse laittasin pienempää hyrrää, niin herävyyskin on eri luokkaa. Meillä esim. oli se pieni 200€ kiinanturbo, niin sillä olitiin ahdoilla välittömästi kun kaasupolkimeen koski. Aivan eri luokkaa heräävyys, mitä hx35/40 holsetilla. Ja silti jo jousipaineella 370 heppaa. Jälkikäteen kuulin, että samalla hyrrällä jostain volvon koneesta oli irronnu 420hp
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Osaako joku sanoa mitä hyötyä nuista keveämmistä nostajista on tavalliselle turbottajalle joka laittaa ahtimen vakio koneen kylkeen ja ajelee pois tiehensä? Toimiiko esim. Vakio venajouset pitemmälle ja jos toimii niin kuinkapaljon pitemmälle? Jos sinne venttiilin päälle ajetaan 1.5bar ahtopaine niin onko siinä 20g nostajan painoerolla enään väliä? :thinke30 318i touring "Bercedes Menz"
Kawasaki z1000
-FatBoyRacing-
Comment
-
-
Originally posted by pilootti View PostOsaako joku sanoa mitä hyötyä nuista keveämmistä nostajista on tavalliselle turbottajalle joka laittaa ahtimen vakio koneen kylkeen ja ajelee pois tiehensä? Toimiiko esim. Vakio venajouset pitemmälle ja jos toimii niin kuinkapaljon pitemmälle? Jos sinne venttiilin päälle ajetaan 1.5bar ahtopaine niin onko siinä 20g nostajan painoerolla enään väliä? :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Aiemmin ei kukaan osannut vastata, kysyn uudestaan:
Osaako kukaan sanoa syytä miksi autosta menee kokoajan painelaakeri?
m50 + 330d 5v laatikko
kova vauhtis ( bling factory) 765 -asetelma + sintteri.
laakeri kestää n. 30km jonka jälkeen alkaa vinkumaan.
-polkimen pieni muutoman millin painallus ja nosto lopettaa ujelluksen hetkeksi.
Viimeksi painelaakeri viallinen, vaihdettiin ja samalla muokattiin haarukkaa jotta ei paina niin vinoon. haarukka palautti silloin ja palauttaa vieläkin itsensä lepo asentoon hyvin.
-ilmeisesti painelaakeri jää kuitenkin asetelmaa vasten ja jää pyörimään mukana?
-onko parempaa idea / syytä miksi hajoaa.
parannusvinkkejä?Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
En keksi muuta kuin et se jää kantamaan :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Onko se kunnolla sen liukuputken päällä se painelaakeri? Eli ettei pääse vatkaamaan mitenkään siellä tjsp.
Pistä joskus kuvia tänne osista jos joku vaikka hoksaa jonkun ongelman..E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostEn keksi muuta kuin et se jää kantamaan :think
Ensimmäisen laakerin testasin että 100% varmasti liikkuu nätisti.
Toisen laakerin jälkeen olen 1000% varma asiasta.
Voisiko painelaakeri tulla liian ulos ja jäädä jotenkin pantteeseen?
-Ekan laakerin elin aikana ei irroittanut kunnolla koska haarukka otti asetelmaan kiinni, tämän takia jouduin haarukkaa muokkaamaan hieman, oli vain muutomasta millistä kiinni ettei olisi irroittanut, nyt irroittaa ja pitää oikein hyvin.
Laakerihan ei ole millään lukittu haarukkaan käsittääkseni missään ko. ikäluokan bemareiden askeissa. -> epäilen että haarukka palautuu, mutta laakeri ei.
saisiko tuota laakeria lukittua haarukkaan jotenkin?
-lähes kaikissa muissa automalleissahan laakeri on kiinni haarukassa.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostEipä niistä perus tapauksessa ole hyötyä juurikaan, mutta jos nostimia joutuu uusimaan, niin sama pistää keveemmät. Enenmmän niistä on hyötyä järeemmillä nokilla ja pidemmälle kierrätettäessä, niin ei välttämättä tarvi vaihtaa jämympiä jousia sen vuoksi. Ja kun katot paljo ne venttiilit yms. painaa, niin on se 20g suhteessa aika paljon siellä.Aprilia RSV4
Comment
-
-
AOriginally posted by Urpo_rotta View PostKun huomioi kiihtyvyydet jotka nostin näkee 8000rpm kohdalla niin kyllä sillä alkaa olla väliä eli hyötyä.
Eli 26g laihdutus vaikutt n.i 0,8hv 9600rpm kohdalla.
Tämä sitten tehtaan mittaama arvo.
Ja noita 30g nostimia ei voitu käyttää kuin aika-ajo koneissa, kun olivat niin heikkoja.
Samasta syystä eivät siirtyneet titaani retainereihin.
Hyöty täysin olematon ja mukana tulee ongelmia.Last edited by jannmann; 06-01-2019, 00:54.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostA
Yhdessä 4syl 16v koneessa nostimien dietti 56g->30g
Eli 26g laihdutus vaikutt n.i 0,8hv 9600rpm kohdalla.
Tämä sitten tehtaan mittaama arvo.
Ja noita 30g nostimia ei voitu käyttää kuin aika-ajo koneissa, kun olivat niin heikkoja.
Samasta syystä eivät siirtyneet titaani retainereihin.
Hyöty täysin olematon ja mukana tulee ongelmia.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment