Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bomble
    Newbiemmer
    • Dec 2018
    • 6
    • Lohja

    #46
    Originally posted by Suh0 View Post
    Jos laittaa uuden ecun, niin kai siihen voi sen reilun satasen laittaa päälle ja laittaa samalla vag puolat, kun ei tosiaan paljoa maksa. On sitten jatkosuunnitelmia varten valmiiksi puolat mistä ei kipinä lopu.
    Maxxecu jäi edellisestä kokoonpanosta, nyt vaan muutetaan johtosarja 6cyl. Taidan kaivaa noi Vag puolien numerot ja tilata senmoset. En ymmärrä sähköistä sen enempää kun moottoritekniikasta muutenkaan, niin helpoin kun saa sellaset bolt on piuhat kii suoraan ecusta

    Comment

    • Suh0
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2016
      • 530
      • Akaa

      #47
      Originally posted by Bomble View Post
      Maxxecu jäi edellisestä kokoonpanosta, nyt vaan muutetaan johtosarja 6cyl. Taidan kaivaa noi Vag puolien numerot ja tilata senmoset. En ymmärrä sähköistä sen enempää kun moottoritekniikasta muutenkaan, niin helpoin kun saa sellaset bolt on piuhat kii suoraan ecusta
      Ngk numero tfsi puolalle U5014 ja yks oe numeroista 06E905115
      Turbo GSX-R
      E36 Coupe
      E90 325i LCI

      Comment

      • Hexodus
        Bimmer Rookie
        • May 2013
        • 74
        • LTI

        #48
        Kyselläänpäs fiksummilta holsetin pakopesistä, kun menee kohta kolikonheittohommiksi kun ei osaa itse päättää.

        Eli patana Miugen vanha M52B28 ja ahtimeksi tulossa ekaan kokoonpanoon näillä näkymin kaikkien rakastama ja vihaama HX40 superi. Viinalla olis tarkotus ajella 95% ajasta ja tehotavoitteet mitä vaan 350-400hp väliltä. Jos se yli 400hp tuuppaa vielä kauden lopussa leviämättä niin en laita pahakseni, mutta seuraava pata tehdään joka tapauksessa takokamoilla. Tarkoitus olisi ajella suht miedoilla paineilla (kilon luokkaa) koko ensimmäinen kesä, niin tuota kompensoimaan mietin #14 pakopesää. Mutta onko sillä sitten loppupelissä niin suurta eroa heräämisen suhteen verrattuna #16? :think

        Ja koska olihan sitä junnuna suksissakin kasvuvaraa, niin kyllä tuolla HX40:llä olisi tarkotus parikin kautta kokeilla rajoja.
        IG: https://www.instagram.com/weirdbeardgarage/

        Comment

        • Suh0
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2016
          • 530
          • Akaa

          #49
          Kokeile. Tee pakosarjaan hukkislähtö niin on helppo vaihtaa pesästä toiseen jos siltä tuntuu. Uskoisin kyllä että tuo 14 pesä toimii hyvin vielä noilla tehoilla ja herää mukavasti.
          Onhan sitä moni ajellu hx35lla ilman että on vehkeet tukossa ja hyvin rokkaa.
          Turbo GSX-R
          E36 Coupe
          E90 325i LCI

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11086
            • Oulu

            #50
            Joo toimii se 14 pesäkin noilla tehoilla, mutta jos ei tuon enempää ole tehotavoite ja heräävyys kiinnostaa, niin itse laittasin pienempää hyrrää, niin herävyyskin on eri luokkaa. Meillä esim. oli se pieni 200€ kiinanturbo, niin sillä olitiin ahdoilla välittömästi kun kaasupolkimeen koski. Aivan eri luokkaa heräävyys, mitä hx35/40 holsetilla. Ja silti jo jousipaineella 370 heppaa. Jälkikäteen kuulin, että samalla hyrrällä jostain volvon koneesta oli irronnu 420hp

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • pilootti
              BTCF Member
              • Feb 2012
              • 299
              • Kokkola

              #51
              Osaako joku sanoa mitä hyötyä nuista keveämmistä nostajista on tavalliselle turbottajalle joka laittaa ahtimen vakio koneen kylkeen ja ajelee pois tiehensä? Toimiiko esim. Vakio venajouset pitemmälle ja jos toimii niin kuinkapaljon pitemmälle? Jos sinne venttiilin päälle ajetaan 1.5bar ahtopaine niin onko siinä 20g nostajan painoerolla enään väliä? :think
              e30 318i touring "Bercedes Menz"
              Kawasaki z1000
              -FatBoyRacing-

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11086
                • Oulu

                #52
                Originally posted by pilootti View Post
                Osaako joku sanoa mitä hyötyä nuista keveämmistä nostajista on tavalliselle turbottajalle joka laittaa ahtimen vakio koneen kylkeen ja ajelee pois tiehensä? Toimiiko esim. Vakio venajouset pitemmälle ja jos toimii niin kuinkapaljon pitemmälle? Jos sinne venttiilin päälle ajetaan 1.5bar ahtopaine niin onko siinä 20g nostajan painoerolla enään väliä? :think
                Eipä niistä perus tapauksessa ole hyötyä juurikaan, mutta jos nostimia joutuu uusimaan, niin sama pistää keveemmät. Enenmmän niistä on hyötyä järeemmillä nokilla ja pidemmälle kierrätettäessä, niin ei välttämättä tarvi vaihtaa jämympiä jousia sen vuoksi. Ja kun katot paljo ne venttiilit yms. painaa, niin on se 20g suhteessa aika paljon siellä.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Takalo_kari
                  BTCF Member
                  • Mar 2007
                  • 1359
                  • tku

                  #53
                  Aiemmin ei kukaan osannut vastata, kysyn uudestaan:

                  Osaako kukaan sanoa syytä miksi autosta menee kokoajan painelaakeri?
                  m50 + 330d 5v laatikko
                  kova vauhtis ( bling factory) 765 -asetelma + sintteri.
                  laakeri kestää n. 30km jonka jälkeen alkaa vinkumaan.
                  -polkimen pieni muutoman millin painallus ja nosto lopettaa ujelluksen hetkeksi.

                  Viimeksi painelaakeri viallinen, vaihdettiin ja samalla muokattiin haarukkaa jotta ei paina niin vinoon. haarukka palautti silloin ja palauttaa vieläkin itsensä lepo asentoon hyvin.
                  -ilmeisesti painelaakeri jää kuitenkin asetelmaa vasten ja jää pyörimään mukana?
                  -onko parempaa idea / syytä miksi hajoaa.

                  parannusvinkkejä?
                  Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                  -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                  Kiitos ajastasi? :think

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11086
                    • Oulu

                    #54
                    En keksi muuta kuin et se jää kantamaan :think

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5257
                      • Pirkkala

                      #55
                      Onko se kunnolla sen liukuputken päällä se painelaakeri? Eli ettei pääse vatkaamaan mitenkään siellä tjsp.
                      Pistä joskus kuvia tänne osista jos joku vaikka hoksaa jonkun ongelman..
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • Takalo_kari
                        BTCF Member
                        • Mar 2007
                        • 1359
                        • tku

                        #56
                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        En keksi muuta kuin et se jää kantamaan :think
                        Samaan olen päätynyt, mutta miksi jää kantamaan?
                        Ensimmäisen laakerin testasin että 100% varmasti liikkuu nätisti.
                        Toisen laakerin jälkeen olen 1000% varma asiasta.

                        Voisiko painelaakeri tulla liian ulos ja jäädä jotenkin pantteeseen?
                        -Ekan laakerin elin aikana ei irroittanut kunnolla koska haarukka otti asetelmaan kiinni, tämän takia jouduin haarukkaa muokkaamaan hieman, oli vain muutomasta millistä kiinni ettei olisi irroittanut, nyt irroittaa ja pitää oikein hyvin.

                        Laakerihan ei ole millään lukittu haarukkaan käsittääkseni missään ko. ikäluokan bemareiden askeissa. -> epäilen että haarukka palautuu, mutta laakeri ei.

                        saisiko tuota laakeria lukittua haarukkaan jotenkin?
                        -lähes kaikissa muissa automalleissahan laakeri on kiinni haarukassa.
                        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                        Kiitos ajastasi? :think

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #57
                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Eipä niistä perus tapauksessa ole hyötyä juurikaan, mutta jos nostimia joutuu uusimaan, niin sama pistää keveemmät. Enenmmän niistä on hyötyä järeemmillä nokilla ja pidemmälle kierrätettäessä, niin ei välttämättä tarvi vaihtaa jämympiä jousia sen vuoksi. Ja kun katot paljo ne venttiilit yms. painaa, niin on se 20g suhteessa aika paljon siellä.
                          Ja kun katsoo jousivakiot, huomaa ettei se 20g vaikuta oikeastaan mihinkään. Taitaa noi m50 vakiot tuplajouset olla liki 100kg ? 12mm nostolla. Eli 100000g josta 20g on aika pieni osuus. Toki ei siitä haittaakaan ole.
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5257
                            • Pirkkala

                            #58
                            Kun huomioi kiihtyvyydet jotka nostin näkee 8000rpm kohdalla niin kyllä sillä alkaa olla väliä eli hyötyä.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              #59
                              A
                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              Kun huomioi kiihtyvyydet jotka nostin näkee 8000rpm kohdalla niin kyllä sillä alkaa olla väliä eli hyötyä.
                              Yhdessä 4syl 16v koneessa nostimien dietti 56g->30g
                              Eli 26g laihdutus vaikutt n.i 0,8hv 9600rpm kohdalla.
                              Tämä sitten tehtaan mittaama arvo.
                              Ja noita 30g nostimia ei voitu käyttää kuin aika-ajo koneissa, kun olivat niin heikkoja.
                              Samasta syystä eivät siirtyneet titaani retainereihin.
                              Hyöty täysin olematon ja mukana tulee ongelmia.
                              Last edited by jannmann; 06-01-2019, 00:54.
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5257
                                • Pirkkala

                                #60
                                Originally posted by jannmann View Post
                                A

                                Yhdessä 4syl 16v koneessa nostimien dietti 56g->30g
                                Eli 26g laihdutus vaikutt n.i 0,8hv 9600rpm kohdalla.
                                Tämä sitten tehtaan mittaama arvo.
                                Ja noita 30g nostimia ei voitu käyttää kuin aika-ajo koneissa, kun olivat niin heikkoja.
                                Samasta syystä eivät siirtyneet titaani retainereihin.
                                Hyöty täysin olematon ja mukana tulee ongelmia.
                                Jaa enpä tiennytkään, kuvittelin että venttiilikoneiston osien painolla olisi jotakin merkitystä kun kone kiertää vähän reilummin
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎