Ja muutenkin Disan poistaminen lienee verrattavissa itseään jalkaan ampumiseen, eli tuo M54 satsi on ainoa järkevä päiivtys.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52B28 viritys yms. topikki
Collapse
X
-
Originally posted by samulis View PostKiitos, tietää pitää silmällä myytäviä M54 imusarjoja. Käykö muutkin kuin B30 eli onko imusarja samanlainen 2.2-3.0 tai mihin asti alaspäin kolme litraisesta se pysyy samanlaisena?
Tai siis käy mutta muista ei oo hyötyä.E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by Matuh View PostEi käy. Vain B30 imari on "iso"
Tai siis käy mutta muista ei oo hyötyä.Husqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
Comment
-
-
Itsellä on menossa tämmönen m52b31 alumiinilohko rautaputkilla projekti. Onko foorumilaisilla kokemusta tuosta mrt engineering dampperi adapterista. Tai lähinnä siitä triggeripyörästä että kestääkö kierrättää 9000rpm. Ite tein joskus vastaavan näkösen ja se räjähti järven jäälle. Rip kampuran anturi. Se oli kyllä ilman mitään värinän vaimennusta ja paska rautaa.
Comment
-
-
Originally posted by Bm-w View PostHeittäskö joku linkin tai tiedot m52 moottorin kiristysmomentteihin? Kansi, kampiakseli jne.
Mihin momenttiin kiertokanget arpin pulteilla?e36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
Comment
-
-
Originally posted by r1tzt0u View PostItsellä on menossa tämmönen m52b31 alumiinilohko rautaputkilla projekti. Onko foorumilaisilla kokemusta tuosta mrt engineering dampperi adapterista. Tai lähinnä siitä triggeripyörästä että kestääkö kierrättää 9000rpm. Ite tein joskus vastaavan näkösen ja se räjähti järven jäälle. Rip kampuran anturi. Se oli kyllä ilman mitään värinän vaimennusta ja paska rautaa.
Mutta ihan mielenkiinnosta millä kampuralla ja kangilla meinasit tehdä? Lähinnä ainakin näissä M54B30 on pitkä isku ja lyhyt kanki sellainen yhdistelmä ettei tulisi pieneen mieleenkään kierrättää 9k, ei edes 8k.
Comment
-
-
Joo kyllä siitä joku muu leviää hyvinkin ennen sitä triggeripyörääItse toivoisin, että 7500 riittäs ton b30 kampuran kanssa. Oikeen pidemmälle en uskaltais kierrättää vaikka onkin pidemmät veivit ja ATI:n dampperi MRT:n adapterilla.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostJoo kyllä siitä joku muu leviää hyvinkin ennen sitä triggeripyörääItse toivoisin, että 7500 riittäs ton b30 kampuran kanssa. Oikeen pidemmälle en uskaltais kierrättää vaikka onkin pidemmät veivit ja ATI:n dampperi MRT:n adapterilla.
E30 M3 4WD
VERKKOKAUPPA
The DynoLab
Dynoservice, ruiskun asennukset, huolto,auton rakentaminen, Napadyno joka jarruttaa 5000nm navoilta.
Virallinen Maxxecu jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by toppe View Postmillä perusteellä? esimerkiksi s50b32 ja s54 on melkein sama rod ratiolla ja niitä kierretään 8000-8500rpm ongelmitta.
Huom. Korjatkaa jos erehdynE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostEikö s50 oo paksummilla kiertokangen kauloilla? Ja muutenkin eri kampura joka tarkoitettu kiertämään enemmän eli olemaan värähtelemättä niin aikaisessa vaiheessa.
Huom. Korjatkaa jos erehdyn
Mutta kuvia vertaamalla aika isoja eroja designissa löytyy
M54
S54
Comment
-
-
Originally posted by toppe View Postmillä perusteellä? esimerkiksi s50b32 ja s54 on melkein sama rod ratiolla ja niitä kierretään 8000-8500rpm ongelmitta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostJoo siinähän se tuli, eli s5x kampura on paksummilla kauloilla ja sitä kautta värisee paljon vähemmän. Bmw tais m5x myllyjen jälkeen siirtyä käyttään paksumpia kiertokankien kauloja perus tallaajan moottoreissakin, niin ei ole enään värinäongelmat vaivannut. Toki laakerit ei enään kestä samaan malliin kuten ei s5x koneissakaan, eli suo siellä, vetelä täällä.
Kyllä se on paksumpi mutta se ei tarkoittaa että m54 kampura ei kestää 8000rpm. En oo vielä nähny mitään ongelmia m54 kampuran kanssa jos on hyvä dampperi kiinni.
vakio damperilla on paljon ongelmia ja se on todistettu jo monta kerta.E30 M3 4WD
VERKKOKAUPPA
The DynoLab
Dynoservice, ruiskun asennukset, huolto,auton rakentaminen, Napadyno joka jarruttaa 5000nm navoilta.
Virallinen Maxxecu jälleenmyyjä
Comment
-
-
S54 on 16 mm leveät laakerit ja S50 on 18 mm leveät laakerit kangissa. Vakio M54 teho on 5900rpm ja jos kierroksia nostetaan vaikka 7650 on 30% nosto. Vakoi dampperia ei tietäänkään ole suunniteltu kyseisille kierroksille. Näin ajatuksena jos S54 lisäisi kierroksia 30% kiertäisi se 10200rpm, tuskin se sitä sietäisi varsinkaan vakio dampperilla. Pitkä akseli värisee ja oman mausteen tuo kova vauhtipyörä sen massa suhteessa dampperiin vaikkakin olisi Rossin tai Atin, kuka tietää.
Comment
-
Comment