Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by jonski__ View Post
    Tuli ostettuu EV14 1100cc suuttimet, ei oikee taho istuu m50 kiskoo kunnolla. Vissiin yleinen ongelma mitä netistä lueskelin mutta ratkasuu en tähän oikeen löytänyt. Klipsu pomppaa aina pois kun yrittää laittaa sen paikoilleen. Voiko ajaa ilman klipsuja jos sais kiskon kannakkeen duunattuu niin että painaa snadisti alas suuttimia vasten? Vinkkejä kaivataan!

    Onkohan klipsit oikein?
    Mulla istu ainakin 1200cc ev14 m50 kiskoon aivan normaalisesti. Lieneekö niitäkin sitten erilaisia?

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by jonski__ View Post
    Tuli ostettuu EV14 1100cc suuttimet, ei oikee taho istuu m50 kiskoo kunnolla. Vissiin yleinen ongelma mitä netistä lueskelin mutta ratkasuu en tähän oikeen löytänyt. Klipsu pomppaa aina pois kun yrittää laittaa sen paikoilleen. Voiko ajaa ilman klipsuja jos sais kiskon kannakkeen duunattuu niin että painaa snadisti alas suuttimia vasten? Vinkkejä kaivataan!
    Teet siihen suuuttimen runkoon toiset urat johon saat klipsin kiinni.

    Leave a comment:


  • jonski__
    replied
    EV14 suutin ei istu kiskoon

    Tuli ostettuu EV14 1100cc suuttimet, ei oikee taho istuu m50 kiskoo kunnolla. Vissiin yleinen ongelma mitä netistä lueskelin mutta ratkasuu en tähän oikeen löytänyt. Klipsu pomppaa aina pois kun yrittää laittaa sen paikoilleen. Voiko ajaa ilman klipsuja jos sais kiskon kannakkeen duunattuu niin että painaa snadisti alas suuttimia vasten? Vinkkejä kaivataan!

    Leave a comment:


  • Miuge
    replied
    Joskus jotain M50 bensakiskoa tuli hitsailtua ja ei se muistaakseni ollut edes sinkitty tai muuten pinnoitettu kuin maalattu ulkopuolelta, mustaa terästä. Ei pitäisi irrota mitään, ellei ole ruostunut sisältä.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    En nyt muista oliko se joku näistä drifting miehistä vai joku muu, voihanse olla vaikka polttoaineletku sulanu ja sieltä se paska, tarina ei kerro. Kaikenlaista paskaletkuu ad:kin myy.
    Kyllä se paska tulee yleensä letkusta suosittelen tarkistimaan että on oikeesti sopivaa e85...

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by jonski__ View Post
    tää vois olla yks vaihtoehto, mistä autosta kannattaa ottaa?
    Tossa vaihtoehtoja
    https://www.r3vlimited.com/board/for...-and-m5x-swaps

    Originally posted by fiveightandten
    I've seen some conflicting information on brake boosters, and the FAQ's seem to be outdated. Is there a thread or resource with info on all the booster options? If not, can we start one here?

    There seems to be some confusion in past threads over which year cars these boosters can come out of. I'd like to make a list of every booster that's compatible with the swaps, and boosters from similar cars that are NOT compatible.

    If you have done a swap, list the booster that you used. Please cut and paste with the following info:

    -Year and model of your E30: (Fill in)
    -Intake manifold used in swap: (Fill in)
    -Brake booster donor car: Year and model
    -Brake booster part number: (if known)
    -Brake booster manufacturer and manufacturer PN or identifying marks: (if known)
    -Parts needed: Be specific about what MC and reservoir you used, or any other parts
    -Modifications needed: Any mods that needed to be performed, such as shortening the shaft and re-threading, any welding, or firewall modifications.
    -Comments on pedal feel and stopping power: Compared to stock, or compared with other boosters if you have that experience.
    -Other info: Booster diameter or other dimensions. Any other helpful info.

    Below, I will keep a text list and update it as info comes in. It's pretty bare right now, as I want all the info here to be confirmed before adding any. I will also keep a spreadsheet, and once it has a reasonable amount of info, i'll throw it up on google docs or something for easy download.

    I'd like to try and keep this referenced by part number whenever possible.

    Text list of compatible boosters, by application:

    E30 325ix
    Part number: 34331161486
    Source cars: '88, '89, '90, '91 E30 325ix coupe or sedan
    Parts needed: 325ix Booster, Reservoir, Master.
    Modifications needed: Remove spacer, Cut about 1” off the rod, grind/rethread rod, elongate file firewall holes to fit booster studs, bend brake lines to fit master, file fins on intake manifold.
    Comments on functionality:
    Other info: I was led to believe the iX booster fit with the spacer, but after looking at another car, I can't see how that's possible when the master hits the intake boot without the spacer. (Nothern)

    E32 735i or 735iL
    Part number: BMW 34331161486, Cardone 53-2934
    Source cars: '88, '89, '90 E32 735i or 735iL
    Parts needed:
    Modifications needed:
    Comments on functionality:

    1990 VW Jetta
    Part number: (not known)
    Source cars: 1990 VW Jetta 8 valve, and 1996-1999 (likely other years or models, but not confirmed)
    Parts needed: None. Stock E30 master cylinder bolts to the VW booster.
    Modifications needed: Need to add a piece of rod between the master piston and booster. Cut the rod to the pedal and thread it. (meanEG)
    Comments on functionality: Comments on pedal feel and stopping power: I have not driven it extensively, but it stops great. (meanEG)
    Other info: Diameter: approx 10” at firewall and 8 7/8” at engine bay side.

    1996 to 1999 VW Jetta
    Part number: W01331598294ATE (Stock VW, ATE brand)
    Source cars: 1996-1999 (likely other years or models, but not confirmed)
    Parts needed: None. Stock E30 master cylinder bolts to the VW booster.
    Modifications needed: Rod must be cut to size then rethreaded or to me it was more easy to just cut it and weld on the E30 adjustable end to it. Had to mod the rod that pushes master cylinder, I had to extend it, welded 7mm rod so that is at same height as E30. Plastic clip that holds the brake line behind the booster had to be trimmed down. (desertBMW)
    Comments on functionality:
    Other info: Diameter:

    Porsche 944
    Part number: (not known)
    Source cars: 1984 Porsche 994 turbo, other years not confirmed
    Parts needed: None. Stock E30 master cylinder bolts to the VW booster.
    Modifications needed: Shaft needs to be threaded all the way down. Threads are the same pitch as the OEM clevis (NickL)
    Comments on functionality: Feels stock. Tight fit with OBDI manifold (2 to 3 mm with fins shaved) (mpowerful).
    Other info:

    Renaut Clio
    Part number: (not known)
    Source cars: 2001 Plastic winged Clio (likely other years or models, but not confirmed)
    Parts needed: Stock E30 master cylinder bolts to the booster.
    Modifications needed: Need to add a piece of rod between the master piston and booster. Drill factory clevis slightly bigger (Jib05)
    Comments on functionality: no expert on brakes but to me they feel much better than factory. Pedal doesn't sink as far any more (Jib05)
    Other info: Tiny booster with heaps of clearance

    Here are the part numbers I pulled from Real OEM that are known to be compatible, and part numbers from cars that are similar to the ones with known compatible boosters.

    Last edited by MikeDry; 11-08-2023, 21:25.

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Kyllä sen verran on m50turboja orkkiskiskolla tässä maassa että tuskin siinä ongelmaa on.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by jmp2002 View Post
    No mistå moinen legenda
    En nyt muista oliko se joku näistä drifting miehistä vai joku muu, voihanse olla vaikka polttoaineletku sulanu ja sieltä se paska, tarina ei kerro. Kaikenlaista paskaletkuu ad:kin myy.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by jonski__ View Post
    tää vois olla yks vaihtoehto, mistä autosta kannattaa ottaa?
    Kannattaa kysellä e30 harrastajilta, niissähän tunnetusti on tilanahtautta kun on m50 swappi tehty

    Leave a comment:


  • jonski__
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Pienempi tehostin?
    tää vois olla yks vaihtoehto, mistä autosta kannattaa ottaa?

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Huhut vaan kertoo et m50 kiskosta irtoo sisältä pinta joka tukkii suuttimet re85:sel
    No mistå moinen legenda

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Pienempi tehostin?

    Leave a comment:


  • jonski__
    replied
    E36 m50

    Onkos porukalla ideoita? E36 M50, ostettu moottorin kannakkeet mitkä suoristaa konetta 30 asteesta--> 20 asteeseen. Vakio imusarja ottaa jarrutehostimeen kiinni, kannattaako ostaa joku plenumi ja muokata? Onko kellään kokemusta?:think

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Huhut vaan kertoo et m50 kiskosta irtoo sisältä pinta joka tukkii suuttimet re85:sel

    Moista ongelmaa ei ole itsellä ainakaan ollut, varmaan kohta sekin iskee....

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Testattiin niin ainakin m52 kisko virtaa varsin huonosti, iso parannus on käyttää m50 kiskoa.

    M50 kiskolla ja walbro 450 yhdistelmällä läpi tuli 345l/h peruspaineena 3,2bar eli säätimen alipaineletku irti. Mittaus tehty koneen käydessä, eli latausjännitteellä.

    Oopee nimimerkillä oli 750hv m50 ja vakio m50 kisko.

    Itselläkin kokemusta että 670hv tuli vakio m50 kiskolla jossa oli finjectorin säädettävä paineensäädin. Pumppuna walbro 450. Paine lähtee kyllä laskemaan yläpäässä mutta 1200 suuttimilla sen sai kompensoitua.

    Sinällään olis paras jos pumppu jaksais tuottaa tarpeeksi eikä paine laskisi vielä vaikka ahdot nousee. (tällöin siis paine nousee n. ahtojen verran eli säätimeen menevä ahtopaine kompensoi paine-eron imusarjan ja bensalinjan välillä samaksi kuin ilman ahtopainetta)
    Huhut vaan kertoo et m50 kiskosta irtoo sisältä pinta joka tukkii suuttimet re85:sel

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎