Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2021
Collapse
X
-
Naku rajalle asti, jos ei ne tehot vielä riitä niin sitten viinaa tankkiin
Edittiä: tuolla tehokäyrävertailu topicissa näkyy monien setuppeja. Siellä esim. Lähemmäs 600hv vakio m50tu athenalla ja NV männät kestää vielä vähän paremmin niin siitä saa jo osviittaa, bensalla tosiaan nakuraja tulee vastaan ennen kuin moottorin kestävyysLast edited by naikou; 01-10-2022, 17:57.
Leave a comment:
-
-
Moro! Paljos m50b25nv uskaltaa ottaa ulos pumppu bensalla? Athenan pahvi 2mm liekkirenkaat 86mm ja arpit. Laskeskelin tossa ruttuja tolla pahvilla niin 9.56:1 sain näin lyhyellä matikalla laskemalla kansipahvin paksuuden muutoksen ja liekkirenkaiden vaikutuksen suurentamalla hieman palotilaa.. voi olla että meni päin mäntyä mutta tosiaan onko suuntaa antavaa? Ahtopaineetkin voi mainita jos joku avaamattomalla alakerralla myös ajelee.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by cook View PostNo mullakin oli ajatuksena hoonaus ja vakiokoon männät, mutta tilanne eskaloitui ihan v...n pahasti budjetti tbo:sta ja kohta on 10ke menny kaikkineen🤯
Pitääppä hakea vakiotiiviste, kerta sillä pärjää 👍 ellei sit tule muita mielipiteitä tähän asiaan:think
Ja mulla on tosiaan kansipultteina arpit sen vakio MLS kaverina. Tosin ei siitä ny vielä o penkattu kuin 610hp/778nm neitipaineilla. Jostain olen ollut käsittävinäni että arppien kanssa MLS ei olisi oikea ratkaisu etenkään bmw alulohkossa koskapa tiiviste ei painu kasaan ollenkaan jolloin kannenpultin kierteet on kovilla. Itse en laittanut helicoileja ja mutterit sai vedettyä momenttiin ilman että lohkon kierteet antautui. Arppi ei vieläkään taida M5X alulohkoon virallisesti kannenpultteja myydä (ainaakan pari vuotta sitten eivät myyneet) mutta jotkut vauhtiputkat myy, kätevästi ottaen paketeista arpin numerot pois. Olisiko noi olleet oikeasti jonkun nissanin runkopultit tms.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Oksanen View PostVictor Reinzin tiivisteessä on 85mm reikä, ja tuo MLS ei kasaan mene joten pitäisi vielä hyvin mennä 84.5 porauksella. Itselläni on tuo vakio 0.7mm paksu "pahvi" turbo M54:ssä, tosin itsellä vakioporaus wisecoille kun sylintereissä ei kulumaa ollut, hoonattiin vaan passeliksi.
Pitääppä hakea vakiotiiviste, kerta sillä pärjää 👍 ellei sit tule muita mielipiteitä tähän asiaan:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by cook View PostMitäs kannentiivistettä suosittelisitte tuohon m54b30 84.5 porauksella olevaan mottiin. Alkaa olemaan homma siinä vaiheessa, että pitäis alkaa lyömään kasaan, kunhan saa lohkon koneistamolta.
Meneekö vielä vakiotiivisteellä?
Leave a comment:
-
-
Mitäs kannentiivistettä suosittelisitte tuohon m54b30 84.5 porauksella olevaan mottiin. Alkaa olemaan homma siinä vaiheessa, että pitäis alkaa lyömään kasaan, kunhan saa lohkon koneistamolta.
Meneekö vielä vakiotiivisteellä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Matuh View PostPassaa. Ja jos sulla säädettävä ohjaus eikä toimi ni käännä vaan Outputit toisinpäin.
Ok, kiitos
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOsaako kukaan sanoa, voinko laittaa nv50 tyhjäkäynninsäätimen tilalle m50 vanos koneen säätimen? Passaako liitin ja onko toiminnallisuus ihan sama?
Ainakin mulla on nv koneessa semmonen mustan värinen osa kiinni ja m50 vanoskoneessa jonka taannoin purin, oli minusta semmonen kokonaan alumiinin värinen, hieman erimallinen.
Leave a comment:
-
-
Osaako kukaan sanoa, voinko laittaa nv50 tyhjäkäynninsäätimen tilalle m50 vanos koneen säätimen? Passaako liitin ja onko toiminnallisuus ihan sama?
Ainakin mulla on nv koneessa semmonen mustan värinen osa kiinni ja m50 vanoskoneessa jonka taannoin purin, oli minusta semmonen kokonaan alumiinin värinen, hieman erimallinen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _ville View PostJuu, varmasti on mls parempi vaihtoehto, mutta myös kustannuksiltaan moninkertainen koneistulsien takia. Tuo nyt ei ollu se pääpointti tässä, vaan voiko tuo 2x kansipahvi + 0,8 spaceri johtaa 8,5 puristuksiin?
Leave a comment:
-
-
Tässä kans jotain spacer touhuja, on vissiin jämähdetty 90 luvulle kun sillon tais olla tapana puristuksia laskea ahtaessa.
Leave a comment:
-
-
Aika ihme patentteja, paljon luotettavampi ja parempi ajaa tulee vaikka uudella vakio tiivisteellä, eikä maksa sitäkään vähää
Leave a comment:
-
Leave a comment: