Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Meldoz
    BTCF Member
    • May 2015
    • 85
    • Rovaniemi

    Joo ku tällä hetkellä olis about 600whp menossa ja miettiny mihin päivittäis. Lukenut nuista g35 runkosista että 1050 spoolaa aiemmin ja pitemmälle vs 900 nii on ihmetelty miksi 900 on tehty. Kiinostais nähä miten bmw moottori toimii tuolla 1050.
    Vikakoodit, vianhaut, koodaukset Rovaniemen alueella.
    F11 520D t
    E34 m50b28 Turbo

    Comment

    • _ville
      BTCF Member
      • Sep 2013
      • 246
      • Pirkanmaa

      Originally posted by Odto View Post
      Mulla on projektitopicissa näkyvillä G35-900 0.83 dynokäyrä pikkupaineilla. Uskoisin G30 olevan hyvä valinta ja itsekin sellaista mietin. Riittävän hyvin tuo G35 kuitenkin herää ja ompahan varoja.
      Hienosti herää kyllä g35 tuolla 2.9 litraisella koneella. Olen nyt itse rajannut vaihtoehdot g30 0,83 tai jopa 1.01 pakopuolen ar:llä tai jos löytäisi g35 0.64 ar:llä.

      Asiasta toiseen, onkos kokemuksia ecumasterin blackistä? Hinta ja pnp adapterin mahdollisuus kääntävät katseita vahvasti tähän linkistä sekä maxxecusta.

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3111

        Miten olette ratkaisseet huohotuksen ahdetuissa moottoreissa? Itsellä M54, niin siihen kaipaan ratkaisuja.
        Kulkineet/projektit:

        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • naikou
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 1767
          • vihti

          Mulla on ihan vaa orkkis huohotus yhistetty letkulla ahtimen imuun, on toiminu vuosia. Yleisin viritys taitaa olla erillinen keruusäiliö ja venakopasta pari letkua siihen
          E39 523i Turbo

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5273
            • Pirkkala

            Huohotuskanava kannattaa olla niin iso että kaasut liikkuu hitaasti, niin se ei liikuta seinämillä hengailevaa vettä ja öljyä. Tästä on hyötynä se että huohotinsäiliöön kertyy paljon vähemmän tavaraa
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • poke
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 3111

              Originally posted by naikou View Post
              Mulla on ihan vaa orkkis huohotus yhistetty letkulla ahtimen imuun, on toiminu vuosia. Yleisin viritys taitaa olla erillinen keruusäiliö ja venakopasta pari letkua siihen
              Siis M54 orggis huohotin separaattori ja sen imu ahtimen imupuolelle? Minulla on G-powerin bolt-on remmiahdinsarja ko. moottorissa ja huohotin tehty heidän ohjeensa mukaan joka on juuri noin. Kerää huohotinöljyä ahtimen imukoteloon ja ilmenee savutuksena toisinaan. Kaverilla samanlainen compo ja hänellä sama ongelma, joten sikisi haetaan muunlaista ratkaisua.
              Kulkineet/projektit:

              530iA E39
              635 CSi E24
              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

              Comment

              • poke
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 3111

                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Huohotuskanava kannattaa olla niin iso että kaasut liikkuu hitaasti, niin se ei liikuta seinämillä hengailevaa vettä ja öljyä. Tästä on hyötynä se että huohotinsäiliöön kertyy paljon vähemmän tavaraa
                Tarkoitatko kannesta separaattorille menevää kanavaa?
                Kulkineet/projektit:

                530iA E39
                635 CSi E24
                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                Comment

                • naikou
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2010
                  • 1767
                  • vihti

                  Originally posted by poke View Post

                  Siis M54 orggis huohotin separaattori ja sen imu ahtimen imupuolelle? Minulla on G-powerin bolt-on remmiahdinsarja ko. moottorissa ja huohotin tehty heidän ohjeensa mukaan joka on juuri noin. Kerää huohotinöljyä ahtimen imukoteloon ja ilmenee savutuksena toisinaan. Kaverilla samanlainen compo ja hänellä sama ongelma, joten sikisi haetaan muunlaista ratkaisua.
                  Omassa autossa M52 sinkkuvanoksella, en tiedä paljonko siinä on erilainen huohotus systeemi mutta turbo kun on eri puolella konetta niin separaattorin ja ahtimen imun välisellä letkulla on pituuttakin varmaan ainakin metri(eli sitä pinta-alaa), kone ei ole savutellut missään vaiheessa eikä öljyä kerry välijäähdyttimeen sen enempää kuin tehdasvalmisteisissa turbomoottoreissa. Suunnitelmissa on ollut vaihtaa vakio separaattorin tilalle sellainen huohotussäiliö missä kiertää jäähdytysneste koska talviajossa ollut vähän sellasta ominaisuutta että kertyy sitä ”majoneesia” varsinki jos ajaa lyhyitä ajoja.

                  E:urporotta tais tarkottaa että ihan yleisesti kaikki ne huohotukseen liittyvät letkut/putket riittävän isot, esim. se venakopalta lähtevä muoviputki on aika tukkoinen, sen olen ite vaihtanut sisähalkaisijaltaan isompaan kumiseen
                  Last edited by naikou; 29-08-2024, 12:58.
                  E39 523i Turbo

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5273
                    • Pirkkala

                    Joo siis venakopasta isolla letkulla huohotinpönttöön/turbon imuun
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • _ville
                      BTCF Member
                      • Sep 2013
                      • 246
                      • Pirkanmaa

                      Minkäs kokoista hukkaporttia porukka suosittelee noin m50b25 noin 450 hv? Tarkoitus hitsailla lähtö suoraan pakopesään.

                      Toinen kysymys pakosarjasta: ilmeisesti 38 ja 42 millisellä ulkohalkaisijalla olevat putket sopisivat käyttötarkoitukseen parhaiten? 42 millinen pitäisi laskujeni mukaan saada aika kivasti puristettua ovaaliksi vastaamaan pakosarjan laippaa. Nykyinen sarja on ulkohalkaisijaltaan 50 mm ja ahtimen istuvuus aika heikko . Täytynee siis varmaan alkaa turaamaan omaa sarjaa.

                      Comment

                      • naikou
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2010
                        • 1767
                        • vihti

                        Joku 50mm portti on varmaankin semmoinen perusvarma ettei lähde isoilla vaihteilla ahdot karkaamaan
                        Last edited by naikou; 27-11-2024, 22:31.
                        E39 523i Turbo

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11154
                          • Oulu

                          Sitä portin kokoa tärkeämpi tekijä on, että pakosarjassa kaasut pääsee hyvin sinne hukkaportille. Joku 90 asteen kulmassa oleva lähtö alkaa olla jo herkästi semmonen, että karkailee ahdot vaikka ois kuin iso portti. Toki aika tapauskohtaista, mut kannattaa hukkaportin lähtö suunnitella niin, että pakokaasuilla on yhtä hyvä reitti sekä hukkikselle, että turbolle.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • naikou
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 1767
                            • vihti

                            Tossa oli ideana hitsata portille paikka pakopesään niin luulisi ainaki että toimii hyvin
                            E39 523i Turbo

                            Comment

                            • EmH
                              BTCF Member
                              • Jul 2008
                              • 1543
                              • Pohjois-Savo

                              Originally posted by naikou View Post
                              Tossa oli ideana hitsata portille paikka pakopesään niin luulisi ainaki että toimii hyvin
                              Ei toimi siinäkään 90 kulmassa oleva lähtö, varsinkaan jos se on pakopesän "päällä". Tai ehkä toimii jos se lähtö ja portti on todella isot, mulla ei toiminu 40mm portti. Mahdollisimman loivasti ja läheltä pakopesän laippaa kun laittaa putken portille niin toimii
                              E30 M50 Turbo
                              E39 lightweight jäärata
                              Mitsubishi Lancer Evo VII
                              Nissan Skyline R32 gts-t
                              Subaru Impreza n/a
                              Originally posted by mikkod
                              Tälläkin foorumilla on 100x hienompia projekteja kuin joku E30 M50 turbo projekti - joita muuten mahtuu 13 tusinaan.

                              Comment

                              • naikou
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 1767
                                • vihti

                                Ajeleeko porukka viel vakiopuolilla vuonna 2025? Alkaa nuo oman auton alkuperäiset puolat olemaan jo ehtoon puolella kun ilman downpipeä kuuntelin että aika selvästi on sytytyskatkoksia jo tyhjäkäynnillä.


                                Onkohan tollaset ihan huuhaata?
                                E39 523i Turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎