Joo ku tällä hetkellä olis about 600whp menossa ja miettiny mihin päivittäis. Lukenut nuista g35 runkosista että 1050 spoolaa aiemmin ja pitemmälle vs 900 nii on ihmetelty miksi 900 on tehty. Kiinostais nähä miten bmw moottori toimii tuolla 1050.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2021
Collapse
X
-
Originally posted by Odto View PostMulla on projektitopicissa näkyvillä G35-900 0.83 dynokäyrä pikkupaineilla. Uskoisin G30 olevan hyvä valinta ja itsekin sellaista mietin. Riittävän hyvin tuo G35 kuitenkin herää ja ompahan varoja.
Asiasta toiseen, onkos kokemuksia ecumasterin blackistä? Hinta ja pnp adapterin mahdollisuus kääntävät katseita vahvasti tähän linkistä sekä maxxecusta.
Comment
-
-
Miten olette ratkaisseet huohotuksen ahdetuissa moottoreissa? Itsellä M54, niin siihen kaipaan ratkaisuja.Kulkineet/projektit:
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Huohotuskanava kannattaa olla niin iso että kaasut liikkuu hitaasti, niin se ei liikuta seinämillä hengailevaa vettä ja öljyä. Tästä on hyötynä se että huohotinsäiliöön kertyy paljon vähemmän tavaraaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostMulla on ihan vaa orkkis huohotus yhistetty letkulla ahtimen imuun, on toiminu vuosia. Yleisin viritys taitaa olla erillinen keruusäiliö ja venakopasta pari letkua siihenKulkineet/projektit:
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostHuohotuskanava kannattaa olla niin iso että kaasut liikkuu hitaasti, niin se ei liikuta seinämillä hengailevaa vettä ja öljyä. Tästä on hyötynä se että huohotinsäiliöön kertyy paljon vähemmän tavaraaKulkineet/projektit:
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View Post
Siis M54 orggis huohotin separaattori ja sen imu ahtimen imupuolelle? Minulla on G-powerin bolt-on remmiahdinsarja ko. moottorissa ja huohotin tehty heidän ohjeensa mukaan joka on juuri noin. Kerää huohotinöljyä ahtimen imukoteloon ja ilmenee savutuksena toisinaan. Kaverilla samanlainen compo ja hänellä sama ongelma, joten sikisi haetaan muunlaista ratkaisua.
E:urporotta tais tarkottaa että ihan yleisesti kaikki ne huohotukseen liittyvät letkut/putket riittävän isot, esim. se venakopalta lähtevä muoviputki on aika tukkoinen, sen olen ite vaihtanut sisähalkaisijaltaan isompaan kumiseen
Last edited by naikou; 29-08-2024, 12:58.E39 523i Turbo
Comment
-
-
Minkäs kokoista hukkaporttia porukka suosittelee noin m50b25 noin 450 hv? Tarkoitus hitsailla lähtö suoraan pakopesään.
Toinen kysymys pakosarjasta: ilmeisesti 38 ja 42 millisellä ulkohalkaisijalla olevat putket sopisivat käyttötarkoitukseen parhaiten? 42 millinen pitäisi laskujeni mukaan saada aika kivasti puristettua ovaaliksi vastaamaan pakosarjan laippaa. Nykyinen sarja on ulkohalkaisijaltaan 50 mm ja ahtimen istuvuus aika heikko. Täytynee siis varmaan alkaa turaamaan omaa sarjaa.
Comment
-
-
Sitä portin kokoa tärkeämpi tekijä on, että pakosarjassa kaasut pääsee hyvin sinne hukkaportille. Joku 90 asteen kulmassa oleva lähtö alkaa olla jo herkästi semmonen, että karkailee ahdot vaikka ois kuin iso portti. Toki aika tapauskohtaista, mut kannattaa hukkaportin lähtö suunnitella niin, että pakokaasuilla on yhtä hyvä reitti sekä hukkikselle, että turbolle.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostTossa oli ideana hitsata portille paikka pakopesään niin luulisi ainaki että toimii hyvinE30 M50 Turbo
E39 lightweight jäärata
Mitsubishi Lancer Evo VII
Nissan Skyline R32 gts-t
Subaru Impreza n/a
Originally posted by mikkodTälläkin foorumilla on 100x hienompia projekteja kuin joku E30 M50 turbo projekti - joita muuten mahtuu 13 tusinaan.
Comment
-
Comment