memebuy23buy

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _ville
    BTCF Member
    • Sep 2013
    • 268
    • Pirkanmaa

    Kytkin tuli viimein kuntoon. Levyksi vaihtui jousitetulla keskiöllä oleva massalevy missä ei ole kitkapintojen välissä jousta, tai se on liikematkaltaan minimaalinen. Vauhtipyörä koneistettiin suoraksi ja passattiin esijännitys uudelle levylle noin 3 mm. Samalla vaihdoin vähemmän kuluneen kytkinhaarukan ja varmuudeksi vielä uuden painelaakerin. Tällä setupilla työsylinterin tankoa ei tarvinnut jatkaa. Kytkin on nyt oikein mukavan tuntuinen, eikä edes tolkuttoman jäykkä. Esijännitys oli vanhalla setupilla vähän reilu 2 mm. Näin ollen esijännitys vaikuttaa merkittävästi polkimen jäykkyyteen.

    Jotain huonoakin sitten. Hommasin aem säädettävän bensanpaineensäätimen sekä adapterin suutintukkiin. Adapterilta tulee letku säätimelle. Auto sammuksissa säätimestä saa säädettyä paineet kohdilleen, mutta käynnissä painetta on 4 bar. Pumppuna wallbro 450 ja linjat ovat vakiot. Tilanne on käytännössä identtinen kuin alkuperäisellä säätimellä. Alkavatko linjat muka ahdistamaan? Sammuksissa akun jännite 12,4 v ja käynnissä 14,2.

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5336
      • Pirkkala

      Normaalisti alipaine vaikuttaa niin että tyhjäkäynnillä paine n. 0,5bar vähemmän kuin kaasuläppä avattuna.

      Jos paine nousee jännitteen noustessa akkujännitteestä latausjännitteeseen se tahtoo sanoa että paluupuoli ahdas. Jos paineen mittaus siis tukissa. Jos paineensäätö tökkii myös niin se viittaa samaan ongelmaan.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • _ville
        BTCF Member
        • Sep 2013
        • 268
        • Pirkanmaa

        Painemittari on letkussa ennen tukkia. Kokeilin vetää säätimeltä letkun kanisteriin ja paine reagoin säätöön. Onkos näissä joku vakiopaikka mikä ahdistaa? Käsittääkseni useampi m50 turbo tälläkin foorumilla on vastaavalla pumpulla ja vakiopaluulla.

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5336
          • Pirkkala

          Onko sun auto e36 vai e34 vai mikä
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • _ville
            BTCF Member
            • Sep 2013
            • 268
            • Pirkanmaa

            E36 tosiaan

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5336
              • Pirkkala

              E34 vakiolinjoilla ainaki 700hv on puskettu mun tietojen mukaan.

              Tutki se tankin pää oisko paluussa joku ahdas kohta siellä.

              Mä en tota e36 niin tunne
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              Working...
              X