Originally posted by _ville
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2021
Collapse
X
-
Originally posted by EtuX View Post
Itselle valikoitui wisecot saatavuuden takia ja olivat nimenomaan 2618 matskua. Täysin katupeli myös itsellä eikä ole mitään ongelmia ollut kun porattiin valmistajan specsiin.
Comment
-
-
Originally posted by _ville View Post
Onkos wisecot kuinka äänekkäät kylmäkäynnistyksessä? Käsittääkseni 2618 vaatii tuplasti suuremman välyksen kuin 4032.
Tuo sylinterin kylmä välys on niin paljon käyttökohteesta ja tekijästä kiinni että ei ole ihan noin mustavalkoista.
Käytännössä noin 15% pienemmällä välyksellä pystyy menemään 4032 seoksella jos käyttökohde pysyy samana, yleensä valmistajat kauppaavat tuota 2618 mäntää vakiona kun takomäntää haetaan sen paremman kestävyyden takia.
Tässä on hyvä JE pistonsin artikkeli aiheesta https://www.jepistons.com/je-auto-bl...l-differences/F11 530d individual Brewster Green
-2016.
E34 525i Turbo Touring Daytona Violet
-1994.
Ascona B M20 Powered
-1978.
Comment
-
-
Kovasti näyttää siltä, että pistän amp44 männät tilaukseen. Resepti olisi siis seuraava:
84,5 poraukselle
32,5 puristuskorkeus
7 cc kuoppa
Kommentteja näistä? Venttiilikolojen syvyyttä täytyisi hieman vielä speksailla. Äkkiseltään 2mm imu ja 1,5 pako voisi olla hehtaarilla, mutta tähän kuulisin mieluusti neuvoja. Tai jos jollain on m50b25tu moottorin vakiomännistä syvyydet.
Moottorin kokoonpano:
M50b25 kampi ja 140mm veivit. Puristukset tarkoitus olla noin 9,1:1 2mm athenalla.
Comment
-
-
E39 m52b25 turbo. Ongelmana laihalle vetäminen heti kun edes vihjaa ahtopainetta moottorille. Kierroksista, kaasuläpän asennosta ja vaihteesta riippumatta pääsee ehkä max 0.2bar ahdoille ennenkuin loppuu meno täysin. Pumppuna aem 340lph e85 intank, suuttimina 660cc@3bar bosch, ECUna toimii VEMS M52 PnP. Polttoainekartan säätämisellä ei minkäänlaista vaikutusta ahtoalueelle. Paineensäädin vaihdettu uuteen BOSCH ja alipaineletku säätimelle uusittu. Vakiolinjat ja tukki käytössä.
Comment
-
-
Originally posted by AXELONE View PostE39 m52b25 turbo. Ongelmana laihalle vetäminen heti kun edes vihjaa ahtopainetta moottorille. Kierroksista, kaasuläpän asennosta ja vaihteesta riippumatta pääsee ehkä max 0.2bar ahdoille ennenkuin loppuu meno täysin. Pumppuna aem 340lph e85 intank, suuttimina 660cc@3bar bosch, ECUna toimii VEMS M52 PnP. Polttoainekartan säätämisellä ei minkäänlaista vaikutusta ahtoalueelle. Paineensäädin vaihdettu uuteen BOSCH ja alipaineletku säätimelle uusittu. Vakiolinjat ja tukki käytössä.E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
-
Originally posted by ekkoo1 View Post
Näkyykö Vemsin lokeissa MAP menossa ahtoalueelle kuitenkin oikein? Missä on suuttimien duty % siinä vaiheessa kun vetää laihalle? Pitäisihän noilla bensavehkeillä kyllä soppa riittää joksikin aikaa ainakin.
Comment
-
-
Originally posted by AXELONE View Post
Miten saan todettua sen parhaiten? Ei ole tähän hätään bensapainemittaria.Last edited by ekkoo1; 07-03-2024, 22:58.E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
-
Originally posted by ekkoo1 View Post
Jos sulla on vakiopumpun 1.5mm2 virtajohdot pumpulle niin voi hyvinkin johtua tästä. Vedä järeämpää lakua esim. akulta sulakkeen kera ja käytät orkkis karvoja releen herätteenä. Tai e39 saattaa jo EKP rele olla jo takakontissa? e39 bensakiskossa pitäisi olla se testiventtiili valmiina mihin voit viritellä mittarin
Comment
-
-
Siinä pitäisi olla e39 523i vakio pumpun sähköt, eli kriittinen osa on tuo Rot/Violet karva sulakkeelta F54 releelle ja sitten Weiss/Blau karva releeltä pumpun kanteen. Tämän mukaan molemmat olisi 2.5mm2 piuhaa, muistelisin että E34 olisi ollut karumpi ja tyyliin 1.5mm2 piuhaa konehuoneesta asti jolloin tuosta tuli ongelmia. Tuolla 2.5mm2 luulisi kyllä pärjäävän jonkun aikaa, varsinkin jos nuo vakiovedot eivät ole kovin pitkiä ja ei tuon 340 walbron pitäisi kauheasti yli 10A viedä kai. Ehkä kurkata nyt heti alkuun sinne tankkiin ja pumpun läpivientiin, että siellä ei ole lämpenemisen/sulamisen merkkejä sähköissä, jos on jäänyt jokin liitin huonoon kontaktiin tms?
E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
-
Originally posted by ekkoo1 View PostSiinä pitäisi olla e39 523i vakio pumpun sähköt, eli kriittinen osa on tuo Rot/Violet karva sulakkeelta F54 releelle ja sitten Weiss/Blau karva releeltä pumpun kanteen. Tämän mukaan molemmat olisi 2.5mm2 piuhaa, muistelisin että E34 olisi ollut karumpi ja tyyliin 1.5mm2 piuhaa konehuoneesta asti jolloin tuosta tuli ongelmia. Tuolla 2.5mm2 luulisi kyllä pärjäävän jonkun aikaa, varsinkin jos nuo vakiovedot eivät ole kovin pitkiä ja ei tuon 340 walbron pitäisi kauheasti yli 10A viedä kai. Ehkä kurkata nyt heti alkuun sinne tankkiin ja pumpun läpivientiin, että siellä ei ole lämpenemisen/sulamisen merkkejä sähköissä, jos on jäänyt jokin liitin huonoon kontaktiin tms?
Voisiko tuon perusteella jo melkein kokeilla vetää paksumpaa piuhaa pumpulle ja 20a sulake väliin?
Mulla muuten on tuo F54 15amppeerinen.
Comment
-
Comment