Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TinoTK
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 800
    • Kirkkonummi

    Originally posted by Joni5629 View Post
    Kannattaako m50 turboprojektiin tilata öljy tulo ja paluuletkut jostain vai tuleeko halvemmaksi teettää vain liikkeessä? Noihin muutamankympin kiinan an setteihin ei taida olla luottamista?
    Tarvikemotilta saa omilla pituuksilla kaiken tarvittavan. On ollut toimivia omissa laitteissa.
    Last edited by TinoTK; 01-10-2023, 15:34.
    ///BMW M550d LCI
    ///Transporter T5.1

    Comment

    • Niksapappa
      Newbiemmer
      • May 2023
      • 4
      • Kankaanpää

      Onko joku kiristelly m50 kanteen 12.9 pultteja? Tuo esim vp myynnissä olevat kl racingin pulttisarjan mukaan max momentti on 79nm? Jääköhän liian löysäksi?

      Comment

      • Niksapappa
        Newbiemmer
        • May 2023
        • 4
        • Kankaanpää

        Eikö kukaan oo laittanu?

        Comment

        • _ville
          BTCF Member
          • Sep 2013
          • 223
          • Pirkanmaa

          M50b25 vanos rakenteilla ahdetuksi kadulle ja tavoitteena noin 400 hv. Moottori on tällä hetkellä purettuna ja yhdestä sylinterissä löytyi syöpymää. Todennäköisesti menee poraushommiin, joten mäntien metsästys olisi ajankohtaista. Kysymys kuuluukin, että löytyykö miltään merkiltä valmiita mäntiä noin 9,5 puristukselle ylikoossa? Useimmat valmiit männät ovat joko 8,8 tai 11. 8,8 kuulostaa hieman matalalta ja 11 hieman korkealta, koska autoa täytyy ajaa ajoittain pelkällä bensalla, koska viinaa on täälä heikosti saatavilla. Custominahan noita saa ainakin amp44.

          Comment

          • hermunen
            Bimmer Rookie
            • Aug 2015
            • 77
            • -

            Originally posted by _ville View Post
            M50b25 vanos rakenteilla ahdetuksi kadulle ja tavoitteena noin 400 hv. Moottori on tällä hetkellä purettuna ja yhdestä sylinterissä löytyi syöpymää. Todennäköisesti menee poraushommiin, joten mäntien metsästys olisi ajankohtaista. Kysymys kuuluukin, että löytyykö miltään merkiltä valmiita mäntiä noin 9,5 puristukselle ylikoossa? Useimmat valmiit männät ovat joko 8,8 tai 11. 8,8 kuulostaa hieman matalalta ja 11 hieman korkealta, koska autoa täytyy ajaa ajoittain pelkällä bensalla, koska viinaa on täälä heikosti saatavilla. Custominahan noita saa ainakin amp44.
            Mulla on nämä männät https://www.amp44.com/index.php?rout...product_id=141 2,8 kampura ja 140mm veivit ja puritus noin 9.5.

            Comment

            • _ville
              BTCF Member
              • Sep 2013
              • 223
              • Pirkanmaa

              Originally posted by hermunen View Post

              Mulla on nämä männät https://www.amp44.com/index.php?rout...product_id=141 2,8 kampura ja 140mm veivit ja puritus noin 9.5.
              Tosiaan unohtui sanoa, että tarkoitus olisi käyttää 2.5 litrasen kampea

              Comment

              • jmp2002
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 5726
                • Rovaniemi

                Vakiotahan menee noilla tehoilla oikeen kivasti... Lyöt m50b25 nv kanget ja kovaa ajoa..
                E30 325i Touring -89
                E30 325i touring -88 m50tbo
                G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • Freak
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 2490

                  Originally posted by jmp2002 View Post
                  Vakiotahan menee noilla tehoilla oikeen kivasti... Lyöt m50b25 nv kanget ja kovaa ajoa..
                  Ei onnistu. Vanos-koneessa on 140mm kanget ja non-vanos 135mm kanget. Vanos-koneen kanget kuitenkin kestävät nekin, jos tavoitteena on 400 hepan verran tehoa edes kohtuu järkevällä vääntökäyrällä. Toki, tässä kirjoittajan tapauksessa lohko vaatisi muutenkin porauksen ja takomännät taitaa saada halvemmalla kuin orggis ylikokomännät.
                  Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                  Vanha Uuden liiton mies...

                  Comment

                  • naikou
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2010
                    • 1576
                    • vihti

                    Järkevä vääntökäppyrä katuajoon onkin sellanen että maksimit saavutetaan jo jossain 3000rpm, vakio alakerranromppeet ei kauaa kestä
                    E39 523i Turbo

                    Comment

                    • _ville
                      BTCF Member
                      • Sep 2013
                      • 223
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by Freak View Post

                      Ei onnistu. Vanos-koneessa on 140mm kanget ja non-vanos 135mm kanget. Vanos-koneen kanget kuitenkin kestävät nekin, jos tavoitteena on 400 hepan verran tehoa edes kohtuu järkevällä vääntökäyrällä. Toki, tässä kirjoittajan tapauksessa lohko vaatisi muutenkin porauksen ja takomännät taitaa saada halvemmalla kuin orggis ylikokomännät.
                      Tämä on juurikin tilanne. Tahtoisin uskoa, että nuo vakio kanget kestäisivät järkevillä säädöillä. Ei toki tässä konkurssissa tunnu kanget kauheasti tunnu.

                      Comment

                      • joonas112
                        Newbiemmer
                        • Oct 2011
                        • 22
                        • Länsi-uusimaa

                        Mistä olette tehneet/ostaneet pidemmät pultit/pinnapultit imusarjalle?
                        JL Putkitekniikka Oy/Lvi-asennus uudellamaalla

                        Comment

                        • Freak
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 2490

                          Originally posted by naikou View Post
                          Järkevä vääntökäppyrä katuajoon onkin sellanen että maksimit saavutetaan jo jossain 3000rpm, vakio alakerranromppeet ei kauaa kestä
                          Totta, mutta järkevä vääntökäyrä viiveettömään tehontuottoon kadulle ja järkevä vääntökäyrä alunperin ahtamattomaan koneeseen ahdettuna vakio-osilla on kaksi täysin eri asiaa ja täytyy osata erottaa toisistaan.
                          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                          Vanha Uuden liiton mies...

                          Comment

                          • naikou
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 1576
                            • vihti

                            Originally posted by _ville View Post

                            Tämä on juurikin tilanne. Tahtoisin uskoa, että nuo vakio kanget kestäisivät järkevillä säädöillä. Ei toki tässä konkurssissa tunnu kanget kauheasti tunnu.
                            Varmaan jotain kestäis ne vakiotkin mutta en ehkä takomäntien kaveriksi jättäis sellaisia paikalleen niin ei tartte sit toistakertaa availla jos vaikka mieli/tehotavoite muuttuukin. Kun on koneessa valmiiksi hyvä kellari niin on hyvä sitten päivitellä ahdinta ja nokkia oman mielen mukaan eikä tarvi miettiä että kestääkö. Tuossa vaiheessa kun on motti levällään on hyvä myös rempata öljypumppu ja pistii kestävämpi akseli siihen paikalleen sekä mutteri lukitteella ja varmistuslangalla kiinni
                            E39 523i Turbo

                            Comment

                            • _ville
                              BTCF Member
                              • Sep 2013
                              • 223
                              • Pirkanmaa

                              Runkopukkien pultit uusiksi vai voiko vanhoja käyttää irroitukseen jälkeen uudelleen? Virallisen ohjeen mukaanhan nuo pitäisi vaihtaa, mutta äkkiseltään momentti vaikuttaa niin pieneltä, ettei pultti pääse venymään...

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 10970
                                • Oulu

                                Originally posted by _ville View Post
                                Runkopukkien pultit uusiksi vai voiko vanhoja käyttää irroitukseen jälkeen uudelleen? Virallisen ohjeen mukaanhan nuo pitäisi vaihtaa, mutta äkkiseltään momentti vaikuttaa niin pieneltä, ettei pultti pääse venymään...
                                On tullu käytettyä uusiksi monet kerrat, eikä oo ollu ongelmia.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎