Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11154
    • Oulu

    Originally posted by Bm-w View Post
    Mihin asti 870cc suuttimet pääsääntöisesti riittää etanolilla?
    Lähemmäs 700 on jarruteltu me 870cc dekoilla. Toki 4bar peruspaineella, millä nuo virtaa lähemmäs 1000cc. Ja sillonkin duty hipo 100 prosenttia ja seos oli suhteellisen laihalla. Turvallisesti riittänee sinne 500 tienoille.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Bm-w
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2014
      • 300
      • Oulu

      Tarkoitus noin 600hv tai hieman reilu eli saa luvan vielä kelvata nuo. Vaihdetaan sitten myöhemmin.

      Comment

      • _ville
        BTCF Member
        • Sep 2013
        • 246
        • Pirkanmaa

        Amp44 custom männät saapuivat vihdoin. Männät sinällään näyttävät ihan hyviltä.



        Männänrenkaiden pitäisi olla BMW OEM. Tuohon en kyllä oikein jaksa uskoa. Renkaissa on merkinnät 16 ja 19. Hypistelyn perusteella 16 olisi alempi ja 19 ylempi, mutta onko raatilla parempaa tietoa?



        Comment

        • evilracer
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2015
          • 218
          • Suomi

          Numeroista en osaa sanoa, mutta Kolbenschmidtin logo näyttäisi olevan eli laatukamaa, oliskohan KS:t tai Mahlet ollu omien amppilaisten mukana.
          Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua

          Comment

          • _ville
            BTCF Member
            • Sep 2013
            • 246
            • Pirkanmaa

            Ampin päämajasta vastailtii, että 19 on ylempi ja 16 alempi rengas. Onko porukka käyttänyt tuota ampin suosittelemaa välystä 0,04 - 0,05 mm vai oletteko mennyt suuremmalla välyksellä?

            Comment

            • EmH
              BTCF Member
              • Jul 2008
              • 1543
              • Pohjois-Savo

              Originally posted by _ville View Post
              Ampin päämajasta vastailtii, että 19 on ylempi ja 16 alempi rengas. Onko porukka käyttänyt tuota ampin suosittelemaa välystä 0,04 - 0,05 mm vai oletteko mennyt suuremmalla välyksellä?
              Melko pieni välys 0,5mm ylempään ja 0,6mm alempaan on ollut hyvä. Kyllä, alempaan suurempi välys.
              E30 M50 Turbo
              E39 lightweight jäärata
              Mitsubishi Lancer Evo VII
              Nissan Skyline R32 gts-t
              Subaru Impreza n/a
              Originally posted by mikkod
              Tälläkin foorumilla on 100x hienompia projekteja kuin joku E30 M50 turbo projekti - joita muuten mahtuu 13 tusinaan.

              Comment

              • _ville
                BTCF Member
                • Sep 2013
                • 246
                • Pirkanmaa

                Originally posted by EmH View Post
                Melko pieni välys 0,5mm ylempään ja 0,6mm alempaan on ollut hyvä. Kyllä, alempaan suurempi välys.
                Piti siis kysyä männän ja sylinterin välisestä välyksestä. Renkaille ehdottomasti tuo 0,5 ja 0,6

                Comment

                • EmH
                  BTCF Member
                  • Jul 2008
                  • 1543
                  • Pohjois-Savo

                  Originally posted by _ville View Post

                  Piti siis kysyä männän ja sylinterin välisestä välyksestä. Renkaille ehdottomasti tuo 0,5 ja 0,6
                  Aivan. Ajattelin että renkaiden katkosvälys, kun edellissä lauseessa oli puhetta renkaista. Männän ja sylinterin välyksestä en osaa varmaksi sanoa. Mulla on dp männät (84,5mm) ja niille lohko porattiin valmistajan ilmoittamien arvojen mukaan. Muistelisin että sille välykselle oli 3 arvoa käyttötarkoituksen mukaan ja niistä valittiin se keskimmäinen. Se oli ehkä 0,05mm.
                  E30 M50 Turbo
                  E39 lightweight jäärata
                  Mitsubishi Lancer Evo VII
                  Nissan Skyline R32 gts-t
                  Subaru Impreza n/a
                  Originally posted by mikkod
                  Tälläkin foorumilla on 100x hienompia projekteja kuin joku E30 M50 turbo projekti - joita muuten mahtuu 13 tusinaan.

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5273
                    • Pirkkala

                    Originally posted by EmH View Post

                    Aivan. Ajattelin että renkaiden katkosvälys, kun edellissä lauseessa oli puhetta renkaista. Männän ja sylinterin välyksestä en osaa varmaksi sanoa. Mulla on dp männät (84,5mm) ja niille lohko porattiin valmistajan ilmoittamien arvojen mukaan. Muistelisin että sille välykselle oli 3 arvoa käyttötarkoituksen mukaan ja niistä valittiin se keskimmäinen. Se oli ehkä 0,05mm.
                    0,05 oon tehny kahteen moottoriin. Valmistajan ohjeeseen luottaisin.

                    Takomäntiä on kahdesta eri materiaalista ja se toinen vaatii isomman välyksen.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • evilracer
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2015
                      • 218
                      • Suomi

                      Amppilaiset on 4032-seosta, laajenevat vähemmän kuin esim. Wisecot jotka 2618:a.
                      Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua

                      Comment

                      • jonski__
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2023
                        • 42
                        • Porvoo

                        Oisko täällä kokemusta mitkä takomännät ja veivit ois kestävät ja hyvät M50B28 turbo käyttöön?

                        Comment

                        • EtuX
                          BTCF Member
                          • Jun 2012
                          • 112
                          • Ilmajoki

                          Mielipiteitä kaivataan, athenan nahka liiman kanssa vai ilman? Muutama vuosi sitten athenan tiiviste hikoili jäähäriä koko kesän pakopuolelta ilman liimaa, viime kesänä uusi tiiviste pysyi kuivana ilman liimaa kunnes liekkirengas pullahti välistä Nyt uusi massaosa ja renkaat ja harmittaa jos taas jää hikoilemaan
                          F11 530d individual Brewster Green
                          -2016.

                          E34 525i Turbo Touring Daytona Violet
                          -1994.

                          Ascona B M20 Powered
                          -1978.

                          Comment

                          • Juho_
                            BTCF Member
                            • Jul 2016
                            • 1070
                            • Suomi

                            Koneistetut pinnat lohko + kansi vai jompi kumpi, tai molemmat käytön jälkee ja ehkä roloc laikal tms puhdistettu?
                            YouTube
                            Instagram // Juhon Moottoripaja

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5273
                              • Pirkkala

                              En kyllä äkkiä keksi mitä haittaa liimasta olisi?
                              sivele sormella VÄHÄN ettei pursua minne sattuu, ja ehkäpä pelkästään vesi- ja öljykanavien ympärille?
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • EtuX
                                BTCF Member
                                • Jun 2012
                                • 112
                                • Ilmajoki

                                Kansi ja lohko koneistettu. Joskus tuli laitettua normi tiivisteliimalla tosiaan kanavien ympärystät kun oli korro iskenyt mutta nyt lähinnä mietin jotaki spray tavaraa, mls tiivisteiden kans tullu laitettua vht copper gaskettia yms vastaavia mutta jäi mietityttämään tuleeko ton athenan massa osan kanssa ongelmia kun tuntuis olevan valmiiksi joku kemia pinnassa
                                F11 530d individual Brewster Green
                                -2016.

                                E34 525i Turbo Touring Daytona Violet
                                -1994.

                                Ascona B M20 Powered
                                -1978.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎