Eikö Turbosystemsillä ole kans hyviä budjetti turboja?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2021
Collapse
X
-
E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
650hp/850nm 1.8bar
1/4m 11.48s/208km/h
100-150km/h 2.01s
100-200km/h 6.99s
EX jatkeet:
e39 528 M-Sport -99
e36 318is "M-sport" -92
-
-
Originally posted by ^Tonix^ View Post
"G30-660"/G5455 tai "G30-770/G5855? Kaikilla tavoilla parempi kuin toi 3076 sun 450hv tavoitteeseen.
Itsellä oli aikoinaan M50B25 motissa HX35 54/60 12cm, se syttyi kiitettävästi ja voimaa oli 431hv @ 0,9 bar. Silloin ei ollut kiinanihmeahtimista tietoakaan, 450hv tehoille laittaisin itse tuon "G30-660" jos kiinanahtimella pitäisi mennä.
Sinällään ei ole mikään pakko kiinanahdinta hankkia, mutta Garrettiin ei taskut yllä ja kuulalaakeri on melko pakollinen asennuspaikan takia. Äkkiseltään valmistajat olisivat siis Pulsar ja Turboworks.
Comment
-
-
Originally posted by _ville View Post
Tuo 30-660 vaikuttaa ihan pätevältä. Mikä tuosta tekee muuten niin paljon paremman kuin 3076?
Sinällään ei ole mikään pakko kiinanahdinta hankkia, mutta Garrettiin ei taskut yllä ja kuulalaakeri on melko pakollinen asennuspaikan takia. Äkkiseltään valmistajat olisivat siis Pulsar ja Turboworks.e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
-
Originally posted by ^Tonix^ View Post
Tukkoon tuon G25 version saa ainakin äkkiä 2,5L tilavuudella. Itse en laittaisi tuota G25-660 versiota mihinkään vaan aina G30-660.
E: löytyi joku pätkäkin kyseiselle turbolla, Toyotan 2.5L kutonen vakio kellari ja päivitetyt nokat+venajouset https://m.youtube.com/watch?v=wxUG4K...LTY2MCAxano%3DLast edited by naikou; 20-08-2024, 20:40.E39 523i Turbo
Comment
-
-
Noniin, täälläkin kaivataan vähän mielipiteitä ahtimen valinnasta, Moottorina m50b29nv, eli 86mm porauksella, isku84mm. puristuksia 9,8:1
tulee käymään re85 ja kadulla ajetaan. Hyllystä kyllä löytyy jo Holsetin 40Hx superi t4 #16, mutta jos kuitenkin laittaisi jonkin muun, mutta minkä?E61 530d LCI -08 402hp 890nm
Ex:E91 325d m-sport -08
Ex:e46 325 touring -02
Ex:2x e36 325 m-sport -91
Ex:e30 320
Comment
-
-
Tuon tehon jos otat 16# pesällä niin pakopainetta on jo aikalailla.
Samanlaisesta moottorista penkiteltiin 672/800 @ 1,66bar mutta alemmas se jätettiin pakopaineen takia.
Säätäjän mukaan teho nousi edelleen lineaarisesti painetta nostamalla vaikka sitä pakopainetta olikin jo selvästi yli ahtopaineen.
Pakoputki oli kokonaan 3,5"
Heräävyys oli kyllä erittäin hyvä. Tämä kone tosin oli (liian) korkeapuristeinen ja on jo poistunutE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by egoflo View Post
No se tuosta tosiaan jäi, eli noin +-700 olisi tavoitteena.
PSR G35 runkoiset 1,01 pakopesällä tekee jo tuohon tehoon M50B28 mottiin paljon pakopainetta.Last edited by ^Tonix^; 23-08-2024, 20:18.e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
-
Originally posted by Meldoz View PostOnko sulla tonix käyriä tuosta g35 käytössä? Just suunnitellu Holstein päivitystä tuohon pulsarin g35-1050 1.01vbandille
Tämän vuoden puolella kolme kaveria käynyt dynossa 2x M50B28 ja yksi 3,2 VR6. Kaikilla PSR G35-900 1,01 ja sama pakopaine homma kaikilla. VR6 oli ahdistava pakoputki niin siinä oli varmasti paljon parantamisen varaa. Sellainen ~700 napa hv jaksoi tuollainen työntää M50B28 motissa. Harmi kuin PSR ei tarjoa tuota 1,21 pakopesää kuin se olisi ~9% isompi kuin 1,01. Back to back testi olisi mielenkiintoinen että miten paljon oikeasti vaikuttaa..
Toimivuus kadulle hyvä kyseisellä turbolla, e36 coupe (626 napa hp) muutamat nopeat dragytestit 100-200kmh oli 3-4 vaihteella 5,40sek ja 4 vaihteella 5,68 sek.Last edited by ^Tonix^; 25-08-2024, 11:04.e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
Comment