Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tero_v
    BTCF Member
    • Sep 2006
    • 972
    • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

    Eikö Turbosystemsillä ole kans hyviä budjetti turboja?
    E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
    650hp/850nm 1.8bar
    1/4m 11.48s/208km/h
    100-150km/h 2.01s
    100-200km/h 6.99s


    EX jatkeet:
    e39 528 M-Sport -99
    e36 318is "M-sport" -92

    Comment

    • naikou
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 1767
      • vihti

      G25-660
      E39 523i Turbo

      Comment

      • _ville
        BTCF Member
        • Sep 2013
        • 246
        • Pirkanmaa

        Originally posted by ^Tonix^ View Post

        "G30-660"/G5455 tai "G30-770/G5855? Kaikilla tavoilla parempi kuin toi 3076 sun 450hv tavoitteeseen.
        Itsellä oli aikoinaan M50B25 motissa HX35 54/60 12cm, se syttyi kiitettävästi ja voimaa oli 431hv @ 0,9 bar. Silloin ei ollut kiinanihmeahtimista tietoakaan, 450hv tehoille laittaisin itse tuon "G30-660" jos kiinanahtimella pitäisi mennä.
        Tuo 30-660 vaikuttaa ihan pätevältä. Mikä tuosta tekee muuten niin paljon paremman kuin 3076?

        Sinällään ei ole mikään pakko kiinanahdinta hankkia, mutta Garrettiin ei taskut yllä ja kuulalaakeri on melko pakollinen asennuspaikan takia. Äkkiseltään valmistajat olisivat siis Pulsar ja Turboworks.

        Comment

        • Odto
          Bimmer Rookie
          • Apr 2017
          • 114
          • Suomi

          Mulla on projektitopicissa näkyvillä G35-900 0.83 dynokäyrä pikkupaineilla. Uskoisin G30 olevan hyvä valinta ja itsekin sellaista mietin. Riittävän hyvin tuo G35 kuitenkin herää ja ompahan varoja.

          Comment

          • ^Tonix^
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 641
            • Vaasa

            Originally posted by naikou View Post
            G25-660
            Tukkoon tuon G25 version saa ainakin äkkiä 2,5L tilavuudella. Itse en laittaisi tuota G25-660 versiota mihinkään vaan aina G30-660.
            e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
            E30 318is
            E36 M3 Coupe

            Comment

            • ^Tonix^
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 641
              • Vaasa

              Originally posted by _ville View Post

              Tuo 30-660 vaikuttaa ihan pätevältä. Mikä tuosta tekee muuten niin paljon paremman kuin 3076?

              Sinällään ei ole mikään pakko kiinanahdinta hankkia, mutta Garrettiin ei taskut yllä ja kuulalaakeri on melko pakollinen asennuspaikan takia. Äkkiseltään valmistajat olisivat siis Pulsar ja Turboworks.
              Uudempaa/parempaa tuotantoa tai ns kopiota. Kompurakartta osuu vähän paremmin G30-660 ja pakopuoli virtaa samalla AR luvulla pikkuisen enemmän kuin 3076 veriossa. Siipikoko 5455 vs 5855 joten pienemmät pyörivät massat/inertiat uudemmassa.
              e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
              E30 318is
              E36 M3 Coupe

              Comment

              • naikou
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 1767
                • vihti

                Originally posted by ^Tonix^ View Post

                Tukkoon tuon G25 version saa ainakin äkkiä 2,5L tilavuudella. Itse en laittaisi tuota G25-660 versiota mihinkään vaan aina G30-660.
                Varmaan katuautoon ihan sopiva tämä g25, onhan tuollaisellakin yli 450hv pyörältä mitattu mut tosin erimerkkisestä 2.5L kutosesta. Pakopesä kannaattaa olla isoimmasta päästä, mut joo omasta mielestä tämä varmaan kaikista pienin ahdin minkä kehtaa m50:ppiin laittaa.

                E: löytyi joku pätkäkin kyseiselle turbolla, Toyotan 2.5L kutonen vakio kellari ja päivitetyt nokat+venajouset https://m.youtube.com/watch?v=wxUG4K...LTY2MCAxano%3D
                Last edited by naikou; 20-08-2024, 20:40.
                E39 523i Turbo

                Comment

                • egoflo
                  BTCF Member
                  • Jul 2013
                  • 16
                  • Itä-uusimaa

                  Noniin, täälläkin kaivataan vähän mielipiteitä ahtimen valinnasta, Moottorina m50b29nv, eli 86mm porauksella, isku84mm. puristuksia 9,8:1
                  tulee käymään re85 ja kadulla ajetaan. Hyllystä kyllä löytyy jo Holsetin 40Hx superi t4 #16, mutta jos kuitenkin laittaisi jonkin muun, mutta minkä?
                  E61 530d LCI -08 402hp 890nm

                  Ex:E91 325d m-sport -08
                  Ex:e46 325 touring -02
                  Ex:2x e36 325 m-sport -91
                  Ex:e30 320

                  Comment

                  • evilracer
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2015
                    • 218
                    • Suomi

                    Paljon tehotavoite?
                    Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua

                    Comment

                    • egoflo
                      BTCF Member
                      • Jul 2013
                      • 16
                      • Itä-uusimaa

                      Originally posted by evilracer View Post
                      Paljon tehotavoite?
                      No se tuosta tosiaan jäi, eli noin +-700 olisi tavoitteena.
                      E61 530d LCI -08 402hp 890nm

                      Ex:E91 325d m-sport -08
                      Ex:e46 325 touring -02
                      Ex:2x e36 325 m-sport -91
                      Ex:e30 320

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5273
                        • Pirkkala

                        Tuon tehon jos otat 16# pesällä niin pakopainetta on jo aikalailla.

                        Samanlaisesta moottorista penkiteltiin 672/800 @ 1,66bar mutta alemmas se jätettiin pakopaineen takia.
                        Säätäjän mukaan teho nousi edelleen lineaarisesti painetta nostamalla vaikka sitä pakopainetta olikin jo selvästi yli ahtopaineen.
                        Pakoputki oli kokonaan 3,5"

                        Heräävyys oli kyllä erittäin hyvä. Tämä kone tosin oli (liian) korkeapuristeinen ja on jo poistunut
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • ^Tonix^
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 641
                          • Vaasa

                          Originally posted by egoflo View Post

                          No se tuosta tosiaan jäi, eli noin +-700 olisi tavoitteena.
                          Mitä ahtimella saa olla hintaa? PTE 6266 tai 6466 Next Gen ellei hinnalla väliä. Myös samat vanhempana versiona eli Gen2 toimivia tuohon teholuokkaan.
                          PSR G35 runkoiset 1,01 pakopesällä tekee jo tuohon tehoon M50B28 mottiin paljon pakopainetta.
                          Last edited by ^Tonix^; 23-08-2024, 20:18.
                          e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                          E30 318is
                          E36 M3 Coupe

                          Comment

                          • Meldoz
                            BTCF Member
                            • May 2015
                            • 85
                            • Rovaniemi

                            Onko sulla tonix käyriä tuosta g35 käytössä? Just suunnitellu Holstein päivitystä tuohon pulsarin g35-1050 1.01vbandille
                            Vikakoodit, vianhaut, koodaukset Rovaniemen alueella.
                            F11 520D t
                            E34 m50b28 Turbo

                            Comment

                            • egoflo
                              BTCF Member
                              • Jul 2013
                              • 16
                              • Itä-uusimaa

                              Nuo PTE kyllä kiinnostaisi, hinta niissä kieltämättä vähän pistää irvistämään.
                              E61 530d LCI -08 402hp 890nm

                              Ex:E91 325d m-sport -08
                              Ex:e46 325 touring -02
                              Ex:2x e36 325 m-sport -91
                              Ex:e30 320

                              Comment

                              • ^Tonix^
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 641
                                • Vaasa

                                Originally posted by Meldoz View Post
                                Onko sulla tonix käyriä tuosta g35 käytössä? Just suunnitellu Holstein päivitystä tuohon pulsarin g35-1050 1.01vbandille
                                Ei ole käppyröitä tähän hätään.
                                Tämän vuoden puolella kolme kaveria käynyt dynossa 2x M50B28 ja yksi 3,2 VR6. Kaikilla PSR G35-900 1,01 ja sama pakopaine homma kaikilla. VR6 oli ahdistava pakoputki niin siinä oli varmasti paljon parantamisen varaa. Sellainen ~700 napa hv jaksoi tuollainen työntää M50B28 motissa. Harmi kuin PSR ei tarjoa tuota 1,21 pakopesää kuin se olisi ~9% isompi kuin 1,01. Back to back testi olisi mielenkiintoinen että miten paljon oikeasti vaikuttaa..
                                Toimivuus kadulle hyvä kyseisellä turbolla, e36 coupe (626 napa hp) muutamat nopeat dragytestit 100-200kmh oli 3-4 vaihteella 5,40sek ja 4 vaihteella 5,68 sek.
                                Last edited by ^Tonix^; 25-08-2024, 11:04.
                                e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                                E30 318is
                                E36 M3 Coupe

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎