Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ^Tonix^
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 641
    • Vaasa

    Originally posted by egoflo View Post

    No se tuosta tosiaan jäi, eli noin +-700 olisi tavoitteena.
    Mitä ahtimella saa olla hintaa? PTE 6266 tai 6466 Next Gen ellei hinnalla väliä. Myös samat vanhempana versiona eli Gen2 toimivia tuohon teholuokkaan.
    PSR G35 runkoiset 1,01 pakopesällä tekee jo tuohon tehoon M50B28 mottiin paljon pakopainetta.
    Last edited by ^Tonix^; 23-08-2024, 21:18.
    e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
    E30 318is
    E36 M3 Coupe

    Comment

    • Meldoz
      BTCF Member
      • May 2015
      • 85
      • Rovaniemi

      Onko sulla tonix käyriä tuosta g35 käytössä? Just suunnitellu Holstein päivitystä tuohon pulsarin g35-1050 1.01vbandille
      Vikakoodit, vianhaut, koodaukset Rovaniemen alueella.
      F11 520D t
      E34 m50b28 Turbo

      Comment

      • egoflo
        BTCF Member
        • Jul 2013
        • 16
        • Itä-uusimaa

        Nuo PTE kyllä kiinnostaisi, hinta niissä kieltämättä vähän pistää irvistämään.
        E61 530d LCI -08 402hp 890nm

        Ex:E91 325d m-sport -08
        Ex:e46 325 touring -02
        Ex:2x e36 325 m-sport -91
        Ex:e30 320

        Comment

        • ^Tonix^
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 641
          • Vaasa

          Originally posted by Meldoz View Post
          Onko sulla tonix käyriä tuosta g35 käytössä? Just suunnitellu Holstein päivitystä tuohon pulsarin g35-1050 1.01vbandille
          Ei ole käppyröitä tähän hätään.
          Tämän vuoden puolella kolme kaveria käynyt dynossa 2x M50B28 ja yksi 3,2 VR6. Kaikilla PSR G35-900 1,01 ja sama pakopaine homma kaikilla. VR6 oli ahdistava pakoputki niin siinä oli varmasti paljon parantamisen varaa. Sellainen ~700 napa hv jaksoi tuollainen työntää M50B28 motissa. Harmi kuin PSR ei tarjoa tuota 1,21 pakopesää kuin se olisi ~9% isompi kuin 1,01. Back to back testi olisi mielenkiintoinen että miten paljon oikeasti vaikuttaa..
          Toimivuus kadulle hyvä kyseisellä turbolla, e36 coupe (626 napa hp) muutamat nopeat dragytestit 100-200kmh oli 3-4 vaihteella 5,40sek ja 4 vaihteella 5,68 sek.
          Last edited by ^Tonix^; 25-08-2024, 12:04.
          e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
          E30 318is
          E36 M3 Coupe

          Comment

          • Meldoz
            BTCF Member
            • May 2015
            • 85
            • Rovaniemi

            Joo ku tällä hetkellä olis about 600whp menossa ja miettiny mihin päivittäis. Lukenut nuista g35 runkosista että 1050 spoolaa aiemmin ja pitemmälle vs 900 nii on ihmetelty miksi 900 on tehty. Kiinostais nähä miten bmw moottori toimii tuolla 1050.
            Vikakoodit, vianhaut, koodaukset Rovaniemen alueella.
            F11 520D t
            E34 m50b28 Turbo

            Comment

            • _ville
              BTCF Member
              • Sep 2013
              • 244
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Odto View Post
              Mulla on projektitopicissa näkyvillä G35-900 0.83 dynokäyrä pikkupaineilla. Uskoisin G30 olevan hyvä valinta ja itsekin sellaista mietin. Riittävän hyvin tuo G35 kuitenkin herää ja ompahan varoja.
              Hienosti herää kyllä g35 tuolla 2.9 litraisella koneella. Olen nyt itse rajannut vaihtoehdot g30 0,83 tai jopa 1.01 pakopuolen ar:llä tai jos löytäisi g35 0.64 ar:llä.

              Asiasta toiseen, onkos kokemuksia ecumasterin blackistä? Hinta ja pnp adapterin mahdollisuus kääntävät katseita vahvasti tähän linkistä sekä maxxecusta.

              Comment

              • poke
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 3102

                Miten olette ratkaisseet huohotuksen ahdetuissa moottoreissa? Itsellä M54, niin siihen kaipaan ratkaisuja.
                Kulkineet/projektit:

                640D F06
                530iA E39
                635 CSi E24
                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                Comment

                • naikou
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2010
                  • 1728
                  • vihti

                  Mulla on ihan vaa orkkis huohotus yhistetty letkulla ahtimen imuun, on toiminu vuosia. Yleisin viritys taitaa olla erillinen keruusäiliö ja venakopasta pari letkua siihen
                  E39 523i Turbo

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5265
                    • Pirkkala

                    Huohotuskanava kannattaa olla niin iso että kaasut liikkuu hitaasti, niin se ei liikuta seinämillä hengailevaa vettä ja öljyä. Tästä on hyötynä se että huohotinsäiliöön kertyy paljon vähemmän tavaraa
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • poke
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 3102

                      Originally posted by naikou View Post
                      Mulla on ihan vaa orkkis huohotus yhistetty letkulla ahtimen imuun, on toiminu vuosia. Yleisin viritys taitaa olla erillinen keruusäiliö ja venakopasta pari letkua siihen
                      Siis M54 orggis huohotin separaattori ja sen imu ahtimen imupuolelle? Minulla on G-powerin bolt-on remmiahdinsarja ko. moottorissa ja huohotin tehty heidän ohjeensa mukaan joka on juuri noin. Kerää huohotinöljyä ahtimen imukoteloon ja ilmenee savutuksena toisinaan. Kaverilla samanlainen compo ja hänellä sama ongelma, joten sikisi haetaan muunlaista ratkaisua.
                      Kulkineet/projektit:

                      640D F06
                      530iA E39
                      635 CSi E24
                      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                      Comment

                      • poke
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 3102

                        Originally posted by Urpo_rotta View Post
                        Huohotuskanava kannattaa olla niin iso että kaasut liikkuu hitaasti, niin se ei liikuta seinämillä hengailevaa vettä ja öljyä. Tästä on hyötynä se että huohotinsäiliöön kertyy paljon vähemmän tavaraa
                        Tarkoitatko kannesta separaattorille menevää kanavaa?
                        Kulkineet/projektit:

                        640D F06
                        530iA E39
                        635 CSi E24
                        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                        Comment

                        • naikou
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 1728
                          • vihti

                          Originally posted by poke View Post

                          Siis M54 orggis huohotin separaattori ja sen imu ahtimen imupuolelle? Minulla on G-powerin bolt-on remmiahdinsarja ko. moottorissa ja huohotin tehty heidän ohjeensa mukaan joka on juuri noin. Kerää huohotinöljyä ahtimen imukoteloon ja ilmenee savutuksena toisinaan. Kaverilla samanlainen compo ja hänellä sama ongelma, joten sikisi haetaan muunlaista ratkaisua.
                          Omassa autossa M52 sinkkuvanoksella, en tiedä paljonko siinä on erilainen huohotus systeemi mutta turbo kun on eri puolella konetta niin separaattorin ja ahtimen imun välisellä letkulla on pituuttakin varmaan ainakin metri(eli sitä pinta-alaa), kone ei ole savutellut missään vaiheessa eikä öljyä kerry välijäähdyttimeen sen enempää kuin tehdasvalmisteisissa turbomoottoreissa. Suunnitelmissa on ollut vaihtaa vakio separaattorin tilalle sellainen huohotussäiliö missä kiertää jäähdytysneste koska talviajossa ollut vähän sellasta ominaisuutta että kertyy sitä ”majoneesia” varsinki jos ajaa lyhyitä ajoja.

                          E:urporotta tais tarkottaa että ihan yleisesti kaikki ne huohotukseen liittyvät letkut/putket riittävän isot, esim. se venakopalta lähtevä muoviputki on aika tukkoinen, sen olen ite vaihtanut sisähalkaisijaltaan isompaan kumiseen
                          Last edited by naikou; 29-08-2024, 13:58.
                          E39 523i Turbo

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5265
                            • Pirkkala

                            Joo siis venakopasta isolla letkulla huohotinpönttöön/turbon imuun
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • _ville
                              BTCF Member
                              • Sep 2013
                              • 244
                              • Pirkanmaa

                              Minkäs kokoista hukkaporttia porukka suosittelee noin m50b25 noin 450 hv? Tarkoitus hitsailla lähtö suoraan pakopesään.

                              Toinen kysymys pakosarjasta: ilmeisesti 38 ja 42 millisellä ulkohalkaisijalla olevat putket sopisivat käyttötarkoitukseen parhaiten? 42 millinen pitäisi laskujeni mukaan saada aika kivasti puristettua ovaaliksi vastaamaan pakosarjan laippaa. Nykyinen sarja on ulkohalkaisijaltaan 50 mm ja ahtimen istuvuus aika heikko . Täytynee siis varmaan alkaa turaamaan omaa sarjaa.

                              Comment

                              • naikou
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 1728
                                • vihti

                                Joku 50mm portti on varmaankin semmoinen perusvarma ettei lähde isoilla vaihteilla ahdot karkaamaan
                                Last edited by naikou; 27-11-2024, 23:31.
                                E39 523i Turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎