Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peltju36
    Bimmer Rookie
    • Sep 2018
    • 69
    • Laihia

    #61
    Originally posted by naikou View Post
    tahtoo olla jo vakiona tarvike katin kanssa ongelmaa katsastuksessa nimimerkillä kokemusta on(kahan myymä ”laatukatti”), mullakin perjantaina aika varattuna ja vähän jo jänskättää miten käy päästöjen kanssa...pitäiskö se vaa tiputtaa ruiskuaika tyhjäkäynnillä niin pieneksi että just ja just ei humppaa
    Tsemppiä. Ärsyttää kun aika vähästä jäi muutoskatsastus kiinni.
    CO% tyhjäkäynti: 0,60 ja kierroksilla 0,90.

    muuten kaikki oli hyvin jiiris

    Comment

    • peltju36
      Bimmer Rookie
      • Sep 2018
      • 69
      • Laihia

      #62
      Originally posted by janne[l View Post
      Mulla kans bilteman 3"katti ja ei menny viimevuonna kahella nv imunokalla läpi päästöistä. Molemmat millin auki. Jos haluaa varman leiman vanoksettomissa vehkeissä niin overlappi ihan minimiin.
      Mulla on skruvatilta tilattu "yleiskatti" https://www.skruvat.fi/Katalysaattori-P107623.aspx
      Eli tais mennä homma pieleen jo alotuksesta
      Otin venakopan irti ja tarkistin ajoitukset. Ne oli sen mihin säädin talvella. Periaatteessa voisin heittää vakio nokan pakopuolelle ja vakio ajoitus
      Toki sitten varmaan kartat pielessä. Vai onko iso vaikutus?

      Tarkotitko että 2xnv nokilla ajoitus tyyliin 0.65-0.7mm auki ykk?
      Last edited by peltju36; 19-05-2021, 19:21.

      Comment

      • Matuh
        BTCF Member
        • Apr 2013
        • 3701
        • Kouvola

        #63
        Originally posted by peltju36 View Post
        Mulla on skruvatilta tilattu "yleiskatti" https://www.skruvat.fi/Katalysaattori-P107623.aspx
        Eli tais mennä homma pieleen jo alotuksesta
        Otin venakopan irti ja tarkistin ajoitukset. Ne oli sen mihin säädin talvella. Periaatteessa voisin heittää vakio nokan pakopuolelle ja vakio ajoitus
        Toki sitten varmaan kartat pielessä. Vai onko iso vaikutus?

        Tarkotitko että 2xnv nokilla ajoitus tyyliin 0.65-0.7mm auki ykk?

        Laitat nokat vakio ajotuksille leimalle niin pitäs olla ns. Varma setuppi
        E36 328i M50B30 turbo
        Skoda vRS
        Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
        Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

        EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

        Comment

        • Vauhtivaunu
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 2714
          • P-Karjala

          #64
          Originally posted by peltju36 View Post
          Toki sitten varmaan kartat pielessä. Vai onko iso vaikutus?

          Aftermarket ecuilla, joissa ei yleensä ole ilmamassanmittaria enää niin menee kartat uusiksi. Speed density-ohjaustapa ei kykene kompensoimaan nokan käännön vaikutusta.
          sigpic


          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

          Comment

          • MikeDry
            BTCF Member
            • May 2006
            • 6166
            • Helsinki

            #65
            Noista "yleiskateista", ne kerkee jäähtymään kun jostain syystä ei lämpene kunnolla. Tämän huomasin kun töissä tuli mittailtua päästöjä, niin tuli käärittyä se katti sellaisen lämpönauhan sisälle, niin ei pääse jäähtymään tyhjäkäynnillä, kun ne ei jostain syystä lämpene niin hyvin (omalla kohdalla kyse oli vakio erimerkkisen auton, missä yleiskatti)
            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

            Comment

            • peltju36
              Bimmer Rookie
              • Sep 2018
              • 69
              • Laihia

              #66
              Originally posted by Matuh View Post
              Laitat nokat vakio ajotuksille leimalle niin pitäs olla ns. Varma setuppi
              Minkäs verran tolla pakopuolella olevalla nv-imunokalla ajotus saisi olla auki ykk, että olis ns vakio ajoitus?:think

              Vai tarkoititko et laittaa vakionokat paikalle?
              Last edited by peltju36; 20-05-2021, 08:21.

              Comment

              • peltju36
                Bimmer Rookie
                • Sep 2018
                • 69
                • Laihia

                #67
                Originally posted by MikeDry View Post
                Noista "yleiskateista", ne kerkee jäähtymään kun jostain syystä ei lämpene kunnolla. Tämän huomasin kun töissä tuli mittailtua päästöjä, niin tuli käärittyä se katti sellaisen lämpönauhan sisälle, niin ei pääse jäähtymään tyhjäkäynnillä, kun ne ei jostain syystä lämpene niin hyvin (omalla kohdalla kyse oli vakio erimerkkisen auton, missä yleiskatti)
                Pitääpä testata tätä. Mä luulen et vika on nimenomaan siinä et katti ei vain lämpeä tarpeeksi.

                Comment

                • aaape
                  BTCF Member
                  • Aug 2009
                  • 615
                  • Muaninka

                  #68
                  Ihan mielenkiinnosta paljon teillä on siellä tyhjäkäynnin tuntumassa/2000 kirroksen kieppeillä ennakkoa? Ootteko kokeillu pienentää ennakkoa että menis päästöistä läpi.
                  e36 328i turbo (95)
                  vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                  e30 316 (m30)(87) projekti

                  EX.
                  e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                  Comment

                  • Sellasta
                    Newbiemmer
                    • May 2018
                    • 18
                    • Espoo

                    #69
                    Kokemuksia tai mielipiteitä HX35 vs S246SX vs S257SX-E? Tulossa M52TUB25 kylkeen ja tehoiksi sopii kaikki 500:n ympäriltä.
                    Hinnoissa ei nyt ole mielettömiä eroja, joten mietin onko mitään järkeä harkita tuota Holsettia. Esim HX35 ja S246SX lähes samanhintaisia.
                    Kiitokset vastauksista etukäteen.
                    Last edited by Sellasta; 23-05-2021, 15:35.

                    Comment

                    • naikou
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 1664
                      • vihti

                      #70
                      Originally posted by aaape View Post
                      Ihan mielenkiinnosta paljon teillä on siellä tyhjäkäynnin tuntumassa/2000 kirroksen kieppeillä ennakkoa? Ootteko kokeillu pienentää ennakkoa että menis päästöistä läpi.
                      Itse pudotin ruiskukartasta 35% 650-2800rpm alueella matalalla kuormalla niin tippui päästöt rajojen sisään, tyhjäkäynnin hc tasan 100 Ennakkoa katsastus kierrosalueella 16-30. Sitten yritin katsastuksen jälkeen hoikentaa polttoainekarttaa koko alipainealueelta 15-25% ja meni huonommaksi kulkupuoli ainakin 2000-3000 kierroksilla, toki unohdin kokeilla paraneeko kulku kiihdytysrikastusta säätämällä isommalle
                      E39 523i Turbo

                      Comment

                      • EKI2000
                        Newbiemmer
                        • Sep 2020
                        • 11
                        • Lapinlahti

                        #71
                        Mitkä ARP käypäset m50b25nv runkolinjaan 8mm korsetin kanssa? Vaihtoehtoisia pultteja?

                        Comment

                        • Keme
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 227
                          • Rannikko

                          #72
                          Originally posted by Sellasta View Post
                          Esim HX35 ja S246SX lähes samanhintaisia.
                          Kiitokset vastauksista etukäteen.
                          Mistä noita Borgeja saa 490e hintaluokkaan?
                          JEEE JEE!

                          Comment

                          • peltju36
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2018
                            • 69
                            • Laihia

                            #73
                            Originally posted by naikou View Post
                            Itse pudotin ruiskukartasta 35% 650-2800rpm alueella matalalla kuormalla niin tippui päästöt rajojen sisään, tyhjäkäynnin hc tasan 100 Ennakkoa katsastus kierrosalueella 16-30. Sitten yritin katsastuksen jälkeen hoikentaa polttoainekarttaa koko alipainealueelta 15-25% ja meni huonommaksi kulkupuoli ainakin 2000-3000 kierroksilla, toki unohdin kokeilla paraneeko kulku kiihdytysrikastusta säätämällä isommalle
                            Saitko pysymään Lambdan hyvin rajoissa?

                            Comment

                            • naikou
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 1664
                              • vihti

                              #74
                              Originally posted by peltju36 View Post
                              Saitko pysymään Lambdan hyvin rajoissa?
                              Unohdin mainita että lisäksi nostin vanoksen minimikuorman raja-arvot sen verran ettei toimi ainakaan vaihde vapaalla, sekin auttoi, mutta kai se lambdakin rajojen sisään just meni kun ei tullu yhtään hylkyä tai korjauskehotusta siitä reissusta, ainut mitä muistan päästöistä niin kierroksilla CO 0,26% HC 50ppm ja tyhjäkäynnillä CO 0,05% HC 100ppm. Kyllähän tuo pikku viilausta tarvii kun tosiaan toisilla nämä vehkeet menee päästörajojen alle ilman kattia

                              E: tarkistin niin lambda oli 1,01
                              Last edited by naikou; 24-05-2021, 19:49.
                              E39 523i Turbo

                              Comment

                              • peltju36
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2018
                                • 69
                                • Laihia

                                #75
                                Originally posted by naikou View Post
                                Unohdin mainita että lisäksi nostin vanoksen minimikuorman raja-arvot sen verran ettei toimi ainakaan vaihde vapaalla, sekin auttoi, mutta kai se lambdakin rajojen sisään just meni kun ei tullu yhtään hylkyä tai korjauskehotusta siitä reissusta, ainut mitä muistan päästöistä niin kierroksilla CO 0,26% HC 50ppm ja tyhjäkäynnillä CO 0,05% HC 100ppm. Kyllähän tuo pikku viilausta tarvii kun tosiaan toisilla nämä vehkeet menee päästörajojen alle ilman kattia

                                E: tarkistin niin lambda oli 1,01
                                Okei

                                Mulla on tänään katin vaihto ja huomenna sovittu seoksien säätö päästömittari putkessa ja toivottavasti auto kilpiin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎