Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11152
    • Oulu

    Vakio kaksoismassoihin voi laittaa myös diisselin kaksoismassa, millä saa pitoa eri malliin.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • poke
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 3111

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Vakio kaksoismassoihin voi laittaa myös diisselin kaksoismassa, millä saa pitoa eri malliin.
      Dieselin kaksoismassavauhtiksen esim M54:een?
      Kulkineet/projektit:

      530iA E39
      635 CSi E24
      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11152
        • Oulu

        Originally posted by poke View Post
        Dieselin kaksoismassavauhtiksen esim M54:een?
        Eikun paineasetelmat passaa aika hyvin ristiin bensojen kaksoismassoihin. En tiiä koko vauhtipyörästä.

        Itse esim laitoin m47 koneisen X3:n paineasetelman ja kytkinlevyn omaan autoon 37DZ:n kanssa. Tuo paineasetelma on melko jytky verrattuna m52tu:n omaan, ja huhujen mukaan pitää yli 600Nm:

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • poke
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 3111

          Originally posted by Pazi88 View Post
          Eikun paineasetelmat passaa aika hyvin ristiin bensojen kaksoismassoihin. En tiiä koko vauhtipyörästä.

          Itse esim laitoin m47 koneisen X3:n paineasetelman ja kytkinlevyn omaan autoon 37DZ:n kanssa. Tuo paineasetelma on melko jytky verrattuna m52tu:n omaan, ja huhujen mukaan pitää yli 600Nm:
          Ok, kiitos selvennyksestä
          Kulkineet/projektit:

          530iA E39
          635 CSi E24
          518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

          Comment

          • epee
            Bimmer Rookie
            • Nov 2011
            • 57
            • etelä-savo

            Originally posted by epee View Post
            Kai tähän ketjuun voi laittaa kytkin juttujakin?
            Pitäisi löytää talvipulkkaan joku budjetti kytkin m50 ja gs6-37dz laatikon väliin. Mulla on jo sre 618 asetelma ja luulin että pystysin käyttämään m20 vauhtipyörää, mutta tuota vauhtista ei ilmeisesti pysty tuon laatikon kanssa käyttämään? Onko tähän olemassa mitään edullista Bolt on pakettia mikä kestäisi vaikka 500nm? Vai teetänkö vaan uuden vauhtipyörän tuolle 618 asetelmalle.
            Onnistuukohan tämä yhdistelmä tehdä jos laittaa dieselistä koko kytkinpaketin, vauhtipyörineen päivineen, m57 vauhtipyörä menee ilmeisesti ainakin m5x moottorin perään, käyköhän m47 pyörä myös:think Yksi m47n2 kytkin/vauhtis paketti olis melkein naapurissa sopurahaan.

            Comment

            • mige95
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 1180
              • lahti

              Mikäs kytkin sit kannattais laittaa jos käyttää tollasta 10 boorista laatikkoa vakio m52tu kaksoismassalla, joku m47/57:skan perästä oleva ? Esim e39 530d

              Edit: ei taida käydä tota 10 boorista kytkinakselia on kahta eri paksuutta, nää pikku getragit on sitä pienempää.
              Last edited by mige95; 04-07-2023, 23:52.
              -g20 330e
              -e31 840ci sc
              -e46 316i (m52tub25)

              EX- f11 530d lci
              Ex- f01 730d
              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
              Ex: -06 e61 535d m-sport
              Ex:-02 e39 530d manual
              Ex -93 e34 520i

              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

              M62tu ajoitustyökalut.
              N47/n57 ajoitustyökalut.

              Comment

              • Miku
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 2624
                • Kajaani

                Runkolaakeri välykset 0.04-0.045 välillä. Onko ok vai liian tiukat ahdetussa katuautossa?
                TEAM "Peli Menetetty"
                Nyt:
                E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                E30 320i 2d m20b27 tic project
                E38 728ia
                E46 316i sedan
                Ex:
                3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5273
                  • Pirkkala

                  Uskon että toimii.

                  Tehtaan speksi taitaa alkaa 0.025 ellen väärin muista
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • Miku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 2624
                    • Kajaani

                    Originally posted by Urpo_rotta View Post
                    Uskon että toimii.

                    Tehtaan speksi taitaa alkaa 0.025 ellen väärin muista
                    Moottorina m20b25 m21 kampuralla mutta olettaisin että samaa luokkaa m50 kanssa välykset.....? Laitoin tähän topikkiin kun arvelin että tätä saattaa joku vielä lukeakin
                    TEAM "Peli Menetetty"
                    Nyt:
                    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                    E30 320i 2d m20b27 tic project
                    E38 728ia
                    E46 316i sedan
                    Ex:
                    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5273
                      • Pirkkala

                      Oisko täällä ketään kellä ois sanoo mitään että mikäs tota mun plx multigauge laajakaistamittaria oikeen vaivaa kun kosketusnäyttö ei reagoi mihinkään millään tavalla.

                      On muuten niin kiinalainen ja himpula laite että ei oo tosikaan.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11152
                        • Oulu

                        Originally posted by Urpo_rotta View Post
                        On muuten niin kiinalainen ja himpula laite että ei oo tosikaan.
                        Ongelmaan en osaa sanoa, mut joo tuoreemmat versiot on kyllä just tommosia Mulla on joku lsu4.2:n aikanen plx ja se on kyllä jämyn olonen kampe. Kotelokin on täys alumiinia jne. Mut nuo uusimmat on kyllä melko cost reduction kierroksen käyny ja alkaa olla niin halvalla tehty kuin kiinasta onnistuu. Ohjaimen kotelokin on muovia ja tasoa atrian voileipäkinkkun rasia.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5273
                          • Pirkkala

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Ongelmaan en osaa sanoa, mut joo tuoreemmat versiot on kyllä just tommosia Mulla on joku lsu4.2:n aikanen plx ja se on kyllä jämyn olonen kampe. Kotelokin on täys alumiinia jne. Mut nuo uusimmat on kyllä melko cost reduction kierroksen käyny ja alkaa olla niin halvalla tehty kuin kiinasta onnistuu. Ohjaimen kotelokin on muovia ja tasoa atrian voileipäkinkkun rasia.


                          Näin on, ihan täyttä paskaa. Anturikaan ei oi mikään boshilainen vaan taivas tietää mikä
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11152
                            • Oulu

                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            Näin on, ihan täyttä paskaa. Anturikaan ei oi mikään boshilainen vaan taivas tietää mikä
                            Jep. Ei kannatta kyllä plx:ää enään nykyään ostaa. AEM vaikka ennemmin. En tiiä millanen innovate nykyään on, mut ainakin aiemmin se free-air calibrointi homma oli melko paskaa.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • ippeex
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2010
                              • 99
                              • Suomi

                              mulla toi plx teki sitä keväällä kun oli vähän viileempää että se näyttö jääty siihe bootti ruutuun missä näkyy se sydänkäyrä ja alko toimimaa vasta kun oli lämmenny ja käynnisti uusiks

                              Comment

                              • Vauhtivaunu
                                BTCF Member
                                • Jun 2008
                                • 2714
                                • P-Karjala

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Jep. Ei kannatta kyllä plx:ää enään nykyään ostaa. AEM vaikka ennemmin. En tiiä millanen innovate nykyään on, mut ainakin aiemmin se free-air calibrointi homma oli melko paskaa.

                                Ja sittenhän on myös 14point7:


                                Best Wideband O2 Controllers around, 0.01 Lambda accurate, fast response, 2 year warranty. Open source @ $35. Plug & play @ $75. 52mm gauge w/ display @ $110
                                sigpic


                                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎