Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    #91
    Originally posted by naikou View Post
    Eikä asiaa varmaankaan auta kun lambda on vasta ahtimen jälkeen downpipessä, kehtaisiko sitä kokeilla laittaa turbopakosarjaan? Twin scroll sarjalla ja pakopesällä kai pitäisi pystyä laittamaan molemmat bankit käyttöön niin saa vähän tarkemman seoksen säädön, nyt mulla on 41.2 fullreadissä 1 channel mode päällä ja takimmainen lambda downpipessä.
    Sitä ei yleensä harrasteta, syynä lienee että lambdat eivät kestä luotettavasti joko ennen turbiinia olevaa vastapainetta tai sangen korkeaksi nousevia maksimi lämpötiloja. Kokeillahan voi pysyykö lambdat ehjänä, osakuormilla toimivuuden saisi ainakin paremmaksi.

    Mutta kun ne lambdat on lämmitettäviä niin jos niiden lämmityksen saa täysille niin ne toimivat downpipessäkin hyvin, vakio-ohjelmoinnissa lämmitys on optimoitu bensalle ja vakioputkistolle ja on liian pienellä lämmityksellä eivät toimi kunnolla. Pahiten ongelma näkyy kun starttaa vähän jäähtyneen koneen, lamdbat toimii mutta niin paskasti että seokset on pitkän aikaa mitä sattuu. Vakioecusta voi tietysti laitta katin lämmitysmoodin päälle ongelmatilanteisiin......

    Comment

    • naikou
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 1663
      • vihti

      #92
      Kiitos vinkistä

      Joo niinhän siinä tosiaan käy että taajama kruisissa menee lambda reippaasti koholle ja vaikka laittaisi lisää tai ottaisi pois soppaa niin ei paljoa muuksi muutu, kuormittaessa jarrua vasten tipahtaa tai putoaa jopa miinuksellekin jos pidempäänkin jarruttelee. Ei ihmekään kun jarrullisessa dynovedossa alkoi pyöräteho hiipua 5500jälkeen, täytyy kai ottaa se cop enrichment takasin käyttöön jos auttaisi.

      E: vilkaisin sen verran että pystyy muokkaamaan vain downstream lambdan lämppärin raja-arvoja, siel on euromallin ecussa varmaan jätetty kortista pois takimmaiset kokonaan voisi kuvitella.
      Last edited by naikou; 02-06-2021, 02:10.
      E39 523i Turbo

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11071
        • Oulu

        #93
        cop enrichment vaikuttaa vain pitkissä täyskaasuvedoissa. Ei tyhjäkäynnillä/osakaasu kuormalla.

        ms41 turbokäytössä itellä ainakin on ollu suurin haaste saada MAF kartta viimesenpäälle kondikseen että lambdaintegraattori pelaa kuten pitää eikä sekoile miten sattuu ajotilanteiden mukaan.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • naikou
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 1663
          • vihti

          #94
          Originally posted by Pazi88 View Post

          ms41 turbokäytössä itellä ainakin on ollu suurin haaste saada MAF kartta viimesenpäälle kondikseen että lambdaintegraattori pelaa kuten pitää eikä sekoile miten sattuu ajotilanteiden mukaan.
          Se voi hyvinkin olla että tässä ei tuo maf kartta ole ihan viimeisenpäälle Mutta tuntuu toimivan, mitä nyt tehonmittauspaikassa kommentit e39 vakio peräpöntöstä ”ei vittu” mutta silläkin päästiin yli kolmen sadan 0.47 ylipaineella. Polttoaineen kulutus viinalla on tällä hetkellä 35% isompi mitä vakiona bensalla vaikka toi lambda on varmaan vähän viinapäissään ku heittelee sinnetänne. Kiinteä vauhtipyörä tähän autoon oli aika downgrade, 1000-2000kierroksia ei oikein ole hyvä käyttää ku rällättää aika kovaa varsinkin veto päällä, onkohan sellaisia hyväkäytöksisiä kevyt vp-pitäväkytkin-paketteja olemassakaan?
          Last edited by naikou; 02-06-2021, 22:16.
          E39 523i Turbo

          Comment

          • niiksu
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2014
            • 952
            • KPO/HKI

            #95
            Onko ihmiset miten nopeasti saaneet vastausta tuolta k64performancelta? Laitoin kyselyä, mutta nyt ei ole viikkoon kuluunut vielä mitään. Olisi siis valmis pakosarja tarkoitus hommata, ei oo itsellä tigiä eikä aikaa varmaan tehdä. Tai oletteko ylipäätänsä mistä hommannut noita pakosarjoja jos ei ole itse tehty? :think Tarkoitus olisi kerralla saada laadukas ja toimiva sarja.
            BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
            BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
            Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen

            Comment

            • [kst]
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 194
              • Alajärvi

              #96
              Originally posted by niiksu View Post
              Onko ihmiset miten nopeasti saaneet vastausta tuolta k64performancelta? Laitoin kyselyä, mutta nyt ei ole viikkoon kuluunut vielä mitään. Olisi siis valmis pakosarja tarkoitus hommata, ei oo itsellä tigiä eikä aikaa varmaan tehdä. Tai oletteko ylipäätänsä mistä hommannut noita pakosarjoja jos ei ole itse tehty? :think Tarkoitus olisi kerralla saada laadukas ja toimiva sarja.
              2019 (?) tilasin sarjan tuolta ja noin 4 viikkoa oli toimitus. Sillon ei ainakaan ollut varastokamana vielä sarjoja. Yhteydenpito oli ihan ok tasoa. Iskaritornia piti muokata ja konepeltiin tehdä reikä hx40 kokoluokan ahtimelle. En tiedä onko nykyään paremmin istuvia sarjoja.

              Vahva suositus Vk-tuning.com sarjoille. Istuu täydellisesti ja mahtuu konepelti kiinni.
              E36 m3 m54 turbo 830hp/950nm

              F11 530d msport

              Comment

              • Arppa
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1046
                • Lumbriver

                #97
                Originally posted by [kst] View Post
                konepeltiin tehdä reikä hx40 kokoluokan ahtimelle. En tiedä onko nykyään paremmin istuvia sarjoja.
                Taisin tilata samana vuonna itselle, vielä erikseen kysyin tilatessa että meneekö konepelti kiinni ilman reiän tekoa. Ahtimena hx35, vastaus oli: ” yes yes, bonnet close...”. Eipä muuten mennyt. Toimitusaika ei myös pitänyt, tuli 3-4 viikkoa myöhässä mutta se ei niin haitannut kun vasta seuraavana talvena meni paikalleen. Eniten korpesi tuo pellin rei’ittäminen ja korpeaa edelleen 😐
                Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                -Raahe Connection-
                -Team Kärppä- limited edition

                Comment

                • ^Tonix^
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 641
                  • Vaasa

                  #98
                  Originally posted by niiksu View Post
                  Onko ihmiset miten nopeasti saaneet vastausta tuolta k64performancelta? Laitoin kyselyä, mutta nyt ei ole viikkoon kuluunut vielä mitään. Olisi siis valmis pakosarja tarkoitus hommata, ei oo itsellä tigiä eikä aikaa varmaan tehdä. Tai oletteko ylipäätänsä mistä hommannut noita pakosarjoja jos ei ole itse tehty? :think Tarkoitus olisi kerralla saada laadukas ja toimiva sarja.
                  Originally posted by [kst] View Post
                  2019 (?) tilasin sarjan tuolta ja noin 4 viikkoa oli toimitus. Sillon ei ainakaan ollut varastokamana vielä sarjoja. Yhteydenpito oli ihan ok tasoa. Iskaritornia piti muokata ja konepeltiin tehdä reikä hx40 kokoluokan ahtimelle. En tiedä onko nykyään paremmin istuvia sarjoja.

                  Vahva suositus Vk-tuning.com sarjoille. Istuu täydellisesti ja mahtuu konepelti kiinni.
                  Originally posted by Arppa View Post
                  Taisin tilata samana vuonna itselle, vielä erikseen kysyin tilatessa että meneekö konepelti kiinni ilman reiän tekoa. Ahtimena hx35, vastaus oli: ” yes yes, bonnet close...”. Eipä muuten mennyt. Toimitusaika ei myös pitänyt, tuli 3-4 viikkoa myöhässä mutta se ei niin haitannut kun vasta seuraavana talvena meni paikalleen. Eniten korpesi tuo pellin rei’ittäminen ja korpeaa edelleen 😐
                  Miksi tilata noita puolan sarjoja jos sopivuus huono? Niinkuin [kst] kirjoitti että VK-tuning ja myöskin Rewonmotors tekee sarjoja jotka sopii niin että pellin saa vielä kiinni.. Mutta jos tykkää niin ehdottomasti sitten ne pakosarjat puolasta
                  e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                  E30 318is
                  E36 M3 Coupe

                  Comment

                  • niiksu
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2014
                    • 952
                    • KPO/HKI

                    #99
                    Originally posted by [kst] View Post
                    2019 (?) tilasin sarjan tuolta ja noin 4 viikkoa oli toimitus. Sillon ei ainakaan ollut varastokamana vielä sarjoja. Yhteydenpito oli ihan ok tasoa. Iskaritornia piti muokata ja konepeltiin tehdä reikä hx40 kokoluokan ahtimelle. En tiedä onko nykyään paremmin istuvia sarjoja.

                    Vahva suositus Vk-tuning.com sarjoille. Istuu täydellisesti ja mahtuu konepelti kiinni.
                    Originally posted by Arppa View Post
                    Taisin tilata samana vuonna itselle, vielä erikseen kysyin tilatessa että meneekö konepelti kiinni ilman reiän tekoa. Ahtimena hx35, vastaus oli: ” yes yes, bonnet close...”. Eipä muuten mennyt. Toimitusaika ei myös pitänyt, tuli 3-4 viikkoa myöhässä mutta se ei niin haitannut kun vasta seuraavana talvena meni paikalleen. Eniten korpesi tuo pellin rei’ittäminen ja korpeaa edelleen 😐
                    Originally posted by ^Tonix^ View Post
                    Miksi tilata noita puolan sarjoja jos sopivuus huono? Niinkuin [kst] kirjoitti että VK-tuning ja myöskin Rewonmotors tekee sarjoja jotka sopii niin että pellin saa vielä kiinni.. Mutta jos tykkää niin ehdottomasti sitten ne pakosarjat puolasta
                    No höh, onpa harmi jos on huono istuvuus. Ovat kuitenkin aika kalliita sarjoja, niin kuvittelisi että olisi priimaa. Mutta kiitos vinkeistä, täytyy laittaa kyselyä tuonne VK-tuningille ja Rewonmotorsille. 👍🏻
                    BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
                    BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
                    Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen

                    Comment

                    • Arppa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1046
                      • Lumbriver

                      Originally posted by ^Tonix^ View Post
                      Miksi tilata noita puolan sarjoja jos sopivuus huono? Niinkuin [kst] kirjoitti että VK-tuning ja myöskin Rewonmotors tekee sarjoja jotka sopii niin että pellin saa vielä kiinni.. Mutta jos tykkää niin ehdottomasti sitten ne pakosarjat puolasta
                      Joku niitä silloin kehui ja oli saanut sellaisen sarjan missä meni pelti kiinni ilman reikää. Silläpä tässä koittaa hieman varoitella että ei ainakaan tule muille yllätyksenä kuten itselle tuli.
                      Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                      Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                      Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                      -Raahe Connection-
                      -Team Kärppä- limited edition

                      Comment

                      • janne[l
                        BTCF Member
                        • Apr 2011
                        • 861
                        • Ylöjärvi

                        mulla oli edellisessä setupissa k64 sarja. hx40 kanssa pakopesä hipas peltiin e36 kopassa. laitoin kuvan ja sanovat että voin lähettää sarjan takas kuluitta ja modasivat sitä niin passas (ei ollu talvella kiire itellä) Sarja ittessään oli kyllä todella hienosti tehty ja kaikki viimeistelty ja laipat suorat ym. Pari viikkoa meni tilauksesta kun sarja oli kotona ja modaus reissuun viikko. Mailiin eivät tunnu vastaavan (meniskö roskapostiin?) mutta whatsapilla tulee heti vastaukset jos kysyttävää.
                        Mutta niinku tossa ylempänä sanottiin kyllä täältä suomestakin sarjan tekijöitä löytyy,jos työkuorma ei kamala tekijällä juuri sillon niin kotimaasta vaan se sarja
                        e46 330i cabriolet
                        e91 320d
                        e36 328 törpö

                        Comment

                        • niiksu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2014
                          • 952
                          • KPO/HKI

                          Mjoo, tää varmaan kuuluis tonne ylikokotopiciin, mutta koska turbo tulee kuitenkin niin kysytään tässä. Eli M50B25tu (Vanos), tuleeko toimiva setti M52B28 kampuralla, M50B25nv veiveillä ja M50B25tu männillä, vai oonko ymmärtänyt jotain väärin? Tai sitten jos olis alkuun avaamaton vanoksellinen M50, ~0,7bar pitäis vakioveivien kestää? :think Laittaisin sen NV-koneen mielellään kyllä, mutta eipä noita oo ollu nyt hetkeen myynnissä.

                          Lisäksi, mulla on purkuautossa (E39 1997) M52B20, onko siinä muuta hyödynnettävää turbokoneeseen kuin öljypumppu?
                          .

                          .
                          Originally posted by janne[l View Post
                          mulla oli edellisessä setupissa k64 sarja. hx40 kanssa pakopesä hipas peltiin e36 kopassa. laitoin kuvan ja sanovat että voin lähettää sarjan takas kuluitta ja modasivat sitä niin passas (ei ollu talvella kiire itellä) Sarja ittessään oli kyllä todella hienosti tehty ja kaikki viimeistelty ja laipat suorat ym. Pari viikkoa meni tilauksesta kun sarja oli kotona ja modaus reissuun viikko. Mailiin eivät tunnu vastaavan (meniskö roskapostiin?) mutta whatsapilla tulee heti vastaukset jos kysyttävää.
                          Mutta niinku tossa ylempänä sanottiin kyllä täältä suomestakin sarjan tekijöitä löytyy,jos työkuorma ei kamala tekijällä juuri sillon niin kotimaasta vaan se sarja
                          Jees
                          BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
                          BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
                          Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen

                          Comment

                          • naikou
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 1663
                            • vihti

                            Originally posted by niiksu View Post
                            Mjoo, tää varmaan kuuluis tonne ylikokotopiciin, mutta koska turbo tulee kuitenkin niin kysytään tässä. Eli M50B25tu (Vanos), tuleeko toimiva setti M52B28 kampuralla, M50B25nv veiveillä ja M50B25tu männillä, vai oonko ymmärtänyt jotain väärin? Tai sitten jos olis alkuun avaamaton vanoksellinen M50, ~0,7bar pitäis vakioveivien kestää?
                            B25 männällä enemmän puristuskorkeutta, en tiiä miten käy vakiomännillä että nappaako kanteen/venttiiliin mutta turbo takomäntiä on kai porukka laittanut b25 männän b28 setuppiin niin on vähän saanut ruttua nostettua siitä perus 8,5-8,8 mitä nuo turbomännät yleensä on.

                            Kyl kai tuo vanos moottori kestää ihan siinä missä NV, on m52 tikkukangillakin ajettu 450hp säädettynä monta tankillista driftingiä radalla ja ilman että kiertokanki pettää. Tosin ei ole kiviin kirjoitettu mitä nämä koneet muutenkaan kestää, toisilla menee monta kymmentä tkm ja toisilla leviää kolme konetta alle 10tkm
                            E39 523i Turbo

                            Comment

                            • Matuh
                              BTCF Member
                              • Apr 2013
                              • 3701
                              • Kouvola

                              Originally posted by naikou View Post
                              B25 männällä enemmän puristuskorkeutta, en tiiä miten käy vakiomännillä että nappaako kanteen/venttiiliin mutta turbo takomäntiä on kai porukka laittanut b25 männän b28 setuppiin niin on vähän saanut ruttua nostettua siitä perus 8,5-8,8 mitä nuo turbomännät yleensä on.

                              Kyl kai tuo vanos moottori kestää ihan siinä missä NV, on m52 tikkukangillakin ajettu 450hp säädettynä monta tankillista driftingiä radalla ja ilman että kiertokanki pettää. Tosin ei ole kiviin kirjoitettu mitä nämä koneet muutenkaan kestää, toisilla menee monta kymmentä tkm ja toisilla leviää kolme konetta alle 10tkm

                              Ei oo hätää, ei ota kanteen athenan kanssa. Eikä maltillisella ajotuksella oo venttiili kosketuksen kanssakaan mitään hätää.
                              Yhden B28 alsalohkon olen tehnyt silloin aikanaan B25 vanos männällä ja NV veivillä. Oli mukavan vääntävä setti alhaalta asti.
                              E36 328i M50B30 turbo
                              Skoda vRS
                              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                              Comment

                              • aaape
                                BTCF Member
                                • Aug 2009
                                • 615
                                • Muaninka

                                Tuossa taannoin kun oli puhettä päästöistä ja kateista niin käytin tuon oman turbo kotteron nyt leimalla tuolla skruuvvatin 64e katilla eikä mitään vaikeuksia ollu päästä päästöistä. Auto seiso pihalla reilun 30min siitä sisälle ja suoraan päästöt ilman mitään lämmitystä co 0.19 hc 90 ja kierroksilla co 0.25 ja hc 49
                                e36 328i turbo (95)
                                vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                                e30 316 (m30)(87) projekti

                                EX.
                                e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎