Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw89
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 563
    • Ulvila

    Pro Dyno Systems Rauma, tullut parit mega autot säädätettyä
    -E30 "316i"

    ex. e46 328i,

    Comment

    • Zulo-
      Bimmer Rookie
      • Dec 2013
      • 43
      • Jämsä

      Kysy Ms-koneistuspalvelur, siellä kävin oman m50 speeduinon kanssa.

      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Missähän tuon säädättäs m50 turbo speeduino ohjauksella.

      Aika moni ei ota työn alle speeduinoa/ megaa. Toisilla on 2-3kk jono ja osaan ei oo luottoo.

      Sanotaan vaikka että 350km Tampereelta sais olla.

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5134
        • Pirkkala

        Kiitoksia kaikille vastanneille, säätöpaikka taisi löytyä.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • cGv79
          Newbiemmer
          • Jul 2023
          • 2
          • Seinäjoki/Ylistaro

          Vähän ehkä vääräpaikka kysellä mutta en viitsi tyhmälle kysymykselle tehä uutta topicia.



          Elikkäs mulla on E46 316ti joka tapansa mukaan käy aika raakasti öljyä ja siihen oon 6 konetta etsinyt ja miettinyt. No nyt tuli tarjolle M50B20 moottori ja laatikko mutta ne on E34 kopasta niin mitä muuta tarvitsen tähän swappiin kun en etsinnöistä huolimatta löytänyt aihetta asiasta? Ja toisaalta tää sivuttaa tätä topicia että eihän se 150hp riitä mihinkään joten kyllähän siihen pitää solmu saada pakosarjan jatkeeksi.
          X5 F15 30d M-Sport
          316ti E46

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5134
            • Pirkkala

            Originally posted by cGv79 View Post
            Vähän ehkä vääräpaikka kysellä mutta en viitsi tyhmälle kysymykselle tehä uutta topicia.



            Elikkäs mulla on E46 316ti joka tapansa mukaan käy aika raakasti öljyä ja siihen oon 6 konetta etsinyt ja miettinyt. No nyt tuli tarjolle M50B20 moottori ja laatikko mutta ne on E34 kopasta niin mitä muuta tarvitsen tähän swappiin kun en etsinnöistä huolimatta löytänyt aihetta asiasta? Ja toisaalta tää sivuttaa tätä topicia että eihän se 150hp riitä mihinkään joten kyllähän siihen pitää solmu saada pakosarjan jatkeeksi.
            E46 omat kutoset on m52 ja m54 koneita.
            E34 m50b20 on selvästi vanhempi moottori, isoin ero taitaa olla sähköissä.

            Helpoin ois kyllä ettiä joku kutonen jota on käytetty e46 korissa, niin swappi on paljon helpompi tehdä
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • evilracer
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2015
              • 212
              • Suomi

              Onko porukka testannut toimiiko orkkis bensakisko ja paineensäädin isommilla tehoilla vai alkaako ahdistaa. Itsellä 450 walbro tankissa ja 980cc suuttimet tulossa. Aftermarket kiskokin olisi tuossa, mutta huomasin että kiinnikkeet on väärässä kohtaa imusarjaan nähden, rupeanko sovittamaan sitä vai kokeillako vakiokiskolla :think Ja tosiaan M52TU kyseessä.
              Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5134
                • Pirkkala

                Originally posted by evilracer View Post
                Onko porukka testannut toimiiko orkkis bensakisko ja paineensäädin isommilla tehoilla vai alkaako ahdistaa. Itsellä 450 walbro tankissa ja 980cc suuttimet tulossa. Aftermarket kiskokin olisi tuossa, mutta huomasin että kiinnikkeet on väärässä kohtaa imusarjaan nähden, rupeanko sovittamaan sitä vai kokeillako vakiokiskolla :think Ja tosiaan M52TU kyseessä.
                Testattiin niin ainakin m52 kisko virtaa varsin huonosti, iso parannus on käyttää m50 kiskoa.

                M50 kiskolla ja walbro 450 yhdistelmällä läpi tuli 345l/h peruspaineena 3,2bar eli säätimen alipaineletku irti. Mittaus tehty koneen käydessä, eli latausjännitteellä.

                Oopee nimimerkillä oli 750hv m50 ja vakio m50 kisko.

                Itselläkin kokemusta että 670hv tuli vakio m50 kiskolla jossa oli finjectorin säädettävä paineensäädin. Pumppuna walbro 450. Paine lähtee kyllä laskemaan yläpäässä mutta 1200 suuttimilla sen sai kompensoitua.

                Sinällään olis paras jos pumppu jaksais tuottaa tarpeeksi eikä paine laskisi vielä vaikka ahdot nousee. (tällöin siis paine nousee n. ahtojen verran eli säätimeen menevä ahtopaine kompensoi paine-eron imusarjan ja bensalinjan välillä samaksi kuin ilman ahtopainetta)
                Last edited by Urpo_rotta; 01-08-2023, 21:51.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • EtuX
                  BTCF Member
                  • Jun 2012
                  • 110
                  • Ilmajoki

                  Partyilta selvitty taas lähes ongelmitta, burniksen aikana ilmeni vittumainen vika kun jarrut hävisi

                  Kysymys siis kuuluu onko kellään muulla ollut ongelmaa jarrutehostimen takaiskuventtiili kanssa, pitempään kun piti rajottimella niin pääsi ylipaine tehostimeen ja poljin meni kovaksi.
                  Onkohan tuossa nyt tullut 30v vanha alkuperäis osa tiensä päähän ja oliskohan tähän jotain luotettavampaa ratkaisua kun uus originaali.
                  Äkkiseltään en löytänyt mitään erikoisempia keskusteluja netistä liittyen aiheeseen, vaihtoehto tietysti voisi olla käyttää jonkun vakio turbo auton takaiskua jos ne olisi tehtaalta jo ajateltu kestämään ylipainetta paremmin :think
                  F11 530d individual Brewster Green
                  -2016.

                  E34 525i Turbo Touring Daytona Violet
                  -1994.

                  Ascona B M20 Powered
                  -1978.

                  Comment

                  • mige95
                    BTCF Member
                    • Mar 2014
                    • 1154
                    • lahti

                    Originally posted by Urpo_rotta View Post
                    Testattiin niin ainakin m52 kisko virtaa varsin huonosti, iso parannus on käyttää m50 kiskoa.

                    M50 kiskolla ja walbro 450 yhdistelmällä läpi tuli 345l/h peruspaineena 3,2bar eli säätimen alipaineletku irti. Mittaus tehty koneen käydessä, eli latausjännitteellä.

                    Oopee nimimerkillä oli 750hv m50 ja vakio m50 kisko.

                    Itselläkin kokemusta että 670hv tuli vakio m50 kiskolla jossa oli finjectorin säädettävä paineensäädin. Pumppuna walbro 450. Paine lähtee kyllä laskemaan yläpäässä mutta 1200 suuttimilla sen sai kompensoitua.

                    Sinällään olis paras jos pumppu jaksais tuottaa tarpeeksi eikä paine laskisi vielä vaikka ahdot nousee. (tällöin siis paine nousee n. ahtojen verran eli säätimeen menevä ahtopaine kompensoi paine-eron imusarjan ja bensalinjan välillä samaksi kuin ilman ahtopainetta)
                    Huhut vaan kertoo et m50 kiskosta irtoo sisältä pinta joka tukkii suuttimet re85:sel
                    -g20 330e
                    -e31 840ci sc
                    -e46 316i (m52tub25)

                    EX- f11 530d lci
                    Ex- f01 730d
                    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                    Ex: -06 e61 535d m-sport
                    Ex:-02 e39 530d manual
                    Ex -93 e34 520i

                    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                    M62tu ajoitustyökalut.
                    N47/n57 ajoitustyökalut.

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5134
                      • Pirkkala

                      Originally posted by mige95 View Post
                      Huhut vaan kertoo et m50 kiskosta irtoo sisältä pinta joka tukkii suuttimet re85:sel

                      Moista ongelmaa ei ole itsellä ainakaan ollut, varmaan kohta sekin iskee....
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • jonski__
                        Newbiemmer
                        • Jan 2023
                        • 16
                        • Porvoo

                        E36 m50

                        Onkos porukalla ideoita? E36 M50, ostettu moottorin kannakkeet mitkä suoristaa konetta 30 asteesta--> 20 asteeseen. Vakio imusarja ottaa jarrutehostimeen kiinni, kannattaako ostaa joku plenumi ja muokata? Onko kellään kokemusta?:think

                        Comment

                        • naikou
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 1576
                          • vihti

                          Pienempi tehostin?
                          E39 523i Turbo

                          Comment

                          • jmp2002
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 5726
                            • Rovaniemi

                            Originally posted by mige95 View Post
                            Huhut vaan kertoo et m50 kiskosta irtoo sisältä pinta joka tukkii suuttimet re85:sel
                            No mistå moinen legenda
                            E30 325i Touring -89
                            E30 325i touring -88 m50tbo
                            G20 330e M-Sport -20

                            Comment

                            • jonski__
                              Newbiemmer
                              • Jan 2023
                              • 16
                              • Porvoo

                              Originally posted by naikou View Post
                              Pienempi tehostin?
                              tää vois olla yks vaihtoehto, mistä autosta kannattaa ottaa?

                              Comment

                              • naikou
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 1576
                                • vihti

                                Originally posted by jonski__ View Post
                                tää vois olla yks vaihtoehto, mistä autosta kannattaa ottaa?
                                Kannattaa kysellä e30 harrastajilta, niissähän tunnetusti on tilanahtautta kun on m50 swappi tehty
                                E39 523i Turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎