Pro Dyno Systems Rauma, tullut parit mega autot säädätettyä
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2021
Collapse
X
-
Kysy Ms-koneistuspalvelur, siellä kävin oman m50 speeduinon kanssa.
Originally posted by Urpo_rotta View PostMissähän tuon säädättäs m50 turbo speeduino ohjauksella.
Aika moni ei ota työn alle speeduinoa/ megaa. Toisilla on 2-3kk jono ja osaan ei oo luottoo.
Sanotaan vaikka että 350km Tampereelta sais olla.
Comment
-
-
Vähän ehkä vääräpaikka kysellä mutta en viitsi tyhmälle kysymykselle tehä uutta topicia.
Elikkäs mulla on E46 316ti joka tapansa mukaan käy aika raakasti öljyä ja siihen oon 6 konetta etsinyt ja miettinyt. No nyt tuli tarjolle M50B20 moottori ja laatikko mutta ne on E34 kopasta niin mitä muuta tarvitsen tähän swappiin kun en etsinnöistä huolimatta löytänyt aihetta asiasta? Ja toisaalta tää sivuttaa tätä topicia että eihän se 150hp riitä mihinkään joten kyllähän siihen pitää solmu saada pakosarjan jatkeeksi.X5 F15 30d M-Sport
316ti E46
Comment
-
-
Originally posted by cGv79 View PostVähän ehkä vääräpaikka kysellä mutta en viitsi tyhmälle kysymykselle tehä uutta topicia.
Elikkäs mulla on E46 316ti joka tapansa mukaan käy aika raakasti öljyä ja siihen oon 6 konetta etsinyt ja miettinyt. No nyt tuli tarjolle M50B20 moottori ja laatikko mutta ne on E34 kopasta niin mitä muuta tarvitsen tähän swappiin kun en etsinnöistä huolimatta löytänyt aihetta asiasta? Ja toisaalta tää sivuttaa tätä topicia että eihän se 150hp riitä mihinkään joten kyllähän siihen pitää solmu saada pakosarjan jatkeeksi.
E34 m50b20 on selvästi vanhempi moottori, isoin ero taitaa olla sähköissä.
Helpoin ois kyllä ettiä joku kutonen jota on käytetty e46 korissa, niin swappi on paljon helpompi tehdäE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Onko porukka testannut toimiiko orkkis bensakisko ja paineensäädin isommilla tehoilla vai alkaako ahdistaa. Itsellä 450 walbro tankissa ja 980cc suuttimet tulossa. Aftermarket kiskokin olisi tuossa, mutta huomasin että kiinnikkeet on väärässä kohtaa imusarjaan nähden, rupeanko sovittamaan sitä vai kokeillako vakiokiskolla :think Ja tosiaan M52TU kyseessä.Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua
Comment
-
-
Originally posted by evilracer View PostOnko porukka testannut toimiiko orkkis bensakisko ja paineensäädin isommilla tehoilla vai alkaako ahdistaa. Itsellä 450 walbro tankissa ja 980cc suuttimet tulossa. Aftermarket kiskokin olisi tuossa, mutta huomasin että kiinnikkeet on väärässä kohtaa imusarjaan nähden, rupeanko sovittamaan sitä vai kokeillako vakiokiskolla :think Ja tosiaan M52TU kyseessä.
M50 kiskolla ja walbro 450 yhdistelmällä läpi tuli 345l/h peruspaineena 3,2bar eli säätimen alipaineletku irti. Mittaus tehty koneen käydessä, eli latausjännitteellä.
Oopee nimimerkillä oli 750hv m50 ja vakio m50 kisko.
Itselläkin kokemusta että 670hv tuli vakio m50 kiskolla jossa oli finjectorin säädettävä paineensäädin. Pumppuna walbro 450. Paine lähtee kyllä laskemaan yläpäässä mutta 1200 suuttimilla sen sai kompensoitua.
Sinällään olis paras jos pumppu jaksais tuottaa tarpeeksi eikä paine laskisi vielä vaikka ahdot nousee. (tällöin siis paine nousee n. ahtojen verran eli säätimeen menevä ahtopaine kompensoi paine-eron imusarjan ja bensalinjan välillä samaksi kuin ilman ahtopainetta)Last edited by Urpo_rotta; 01-08-2023, 22:51.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Partyilta selvitty taas lähes ongelmitta, burniksen aikana ilmeni vittumainen vika kun jarrut hävisi
Kysymys siis kuuluu onko kellään muulla ollut ongelmaa jarrutehostimen takaiskuventtiili kanssa, pitempään kun piti rajottimella niin pääsi ylipaine tehostimeen ja poljin meni kovaksi.
Onkohan tuossa nyt tullut 30v vanha alkuperäis osa tiensä päähän ja oliskohan tähän jotain luotettavampaa ratkaisua kun uus originaali.
Äkkiseltään en löytänyt mitään erikoisempia keskusteluja netistä liittyen aiheeseen, vaihtoehto tietysti voisi olla käyttää jonkun vakio turbo auton takaiskua jos ne olisi tehtaalta jo ajateltu kestämään ylipainetta paremmin :thinkF11 530d individual Brewster Green
-2016.
E34 525i Turbo Touring Daytona Violet
-1994.
Ascona B M20 Powered
-1978.
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostTestattiin niin ainakin m52 kisko virtaa varsin huonosti, iso parannus on käyttää m50 kiskoa.
M50 kiskolla ja walbro 450 yhdistelmällä läpi tuli 345l/h peruspaineena 3,2bar eli säätimen alipaineletku irti. Mittaus tehty koneen käydessä, eli latausjännitteellä.
Oopee nimimerkillä oli 750hv m50 ja vakio m50 kisko.
Itselläkin kokemusta että 670hv tuli vakio m50 kiskolla jossa oli finjectorin säädettävä paineensäädin. Pumppuna walbro 450. Paine lähtee kyllä laskemaan yläpäässä mutta 1200 suuttimilla sen sai kompensoitua.
Sinällään olis paras jos pumppu jaksais tuottaa tarpeeksi eikä paine laskisi vielä vaikka ahdot nousee. (tällöin siis paine nousee n. ahtojen verran eli säätimeen menevä ahtopaine kompensoi paine-eron imusarjan ja bensalinjan välillä samaksi kuin ilman ahtopainetta)-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostHuhut vaan kertoo et m50 kiskosta irtoo sisältä pinta joka tukkii suuttimet re85:sel
Moista ongelmaa ei ole itsellä ainakaan ollut, varmaan kohta sekin iskee....E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment